Letecké společnosti Letectví

České aerolinie přidávají do flotily další ATR, zvýší tak počet letadel na 18

Letadlo ATR 72-500, které si ČSA pronajmou na tři roky. Foto: ČSA
Letadlo ATR 72-500, které si ČSA pronajmou na tři roky. Foto: ČSA

Flotilu Českých aerolinií příští týden rozšíří další turbovrtulové letadlo ATR 72-500. Deset let staré letadlo si ČSA pronajímají na tři roky formou operativního leasingu od vlastníka, dánské společnosti Nordic Aviation Capital A/S.
Stroj zatím nese registraci OY-YBN, v Česku bude létat pod registrací OK-NFV. Přiletět má z Billundu 16.7. odpoledne.

Po příletu budou probíhat na stroji práce nutné pro zařazení letadla do flotily ČSA, včetně deregistrace u dánského úřadu pro civilní  letectví a registrace u ÚCL ČR. Letadlo dostane také barvy Českých aerolinií formou polepů,“ řekl mluvčí ČSA Daniel Šabík.

Podle serveru planespotters.net letadlo létalo v minulosti hlavně v Brazílii u společností Trip Linhas Aéreas a Azul Linhas Aéreas Brasileiras. . Posledním provozovatelem byla italská letecká společnost Mistral Air, dceřiná společnost italské pošty Poste Italiane. Letadlo je vybaveno dvěma motory Pratt & Whitney Canada PW127M a jeho
maximální vzletová hmotnost je 22 800 kg.ČSA plánují první let na pátek 20.7. na linku do Hamburku a Göteborgu.

Vnitřek paluby má stejný vzhled i kvalitu, jako loňský a předloňský přírůstek do flotily ČSA, letadla OK-MFT a OK-NFU. Letadlo má kapacitu 70 sedadel v maximální konfiguraci. Je vybaveno úplně novými sedačkami typu Light Weight Seat s modrým koženým potahem od italského výrobce Geven a LED osvětlením.

Po registraci OK-NFV budou ČSA provozovat flotilu 18 letadel, polovina z nich bude turbovrtulová: 1x A330, 8x A319, 6x ATR 72 a 3x ATR 42.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Bob
Host
Bob

Kdyby si raději pronajali nějaké proudové letadlo, aby nemuseli rušit linky kvůli nedostatku letadel, jako např. tento týden do Skopje.

Jen tak
Host
Jen tak

No, maucta.

Aby hom za chviliti atrem nelitali i do barcelony.

Sch
Host
Sch

ČSA bohužel nasazuje ATR i na linky, kde to nedává smysl. To letadlo má jedinou výhodu a tou je break even i při nízké obsazenosti, výměnou za delší letový čas a nižší pohodlí pro cestující. Takže pokud je dostatečná poptávka, resp. pokud na stejné trase létá jakákoliv konkurence s proudovými letadly je ATR špatná volba. Po zkušenostech s regional jety u Swissu i přímým srovnáním ČSA vs. Germanwings na trase do Düsseldorfu mohu jako cestující říct, že do ATR již nenastoupím pokud to nebude nezbytně nutné. Jeden letec z Indie (ano Indie) vypočítal, že na mnoha linkách má regional jet… Číst vice »

Michal
Host
Michal

A nežerou regional jety i víc paliva, minimálně proto, že jsou obvykle přece jen o kus větší než ATR? A brejkívn máte zase v háji…

S komentáři jinak souhlas, po loňské Budapešti v ATR děkuji, příště radši vlakem.

Jakub
Host
Jakub

Zrovna na Budapešť, kam létají 3x denně, je ATR opravdu dostačující…

Jirka
Host
Jirka

18 letadel, z toho půlka vrtuláče.. no teď už je ČSA na úrovni regionální aerolinky v jižní americe 🙂

Lucy
Host
Lucy

Hned bych vrátila zpět Skopje, když je další mašina. Jsem ráda, že se zkvalitňuje flotila ČSA. Ještě bych doporučila pár Tupolevů, případně nějaké ty mesršmity.

Jakub
Host
Jakub

Tak to je pro zákazníky ČSA určitě dobrá zpráva, že se navýší přepravní kapacita těmito letadly 😀

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce