České aerolinie obnoví lety do Jerevanu
Letadlo Airbus společnosti ČSA. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Lety mezi Prahou a Jerevanem provozuje aktuálně dvakrát týdně i Wizz Air, v zimním letovém řádu je ale nemá.
Lety mezi Prahou a Jerevanem provozuje aktuálně dvakrát týdně i Wizz Air, v zimním letovém řádu je ale nemá.
Za CSA by měl jít někdo sedět
ČSA nebudou slavit své 100. výročí? No zatím to tak vypadá…
Dvě věci:
1) 1:45 ráno? Ty vo*e, proč? 😀 Ne, opravdu je toto reálná otázka, proč si vybrali zrovna tento čas?
2) Není ten let do Arménie nějaký dlouhý? A ano, už v beru potaz i jiné časové pásmo.
-2) Nebo jako, buď fakt debilně počítám, nebo ten zpáteční let k nám je kratší?
Ano, let tam trvá 4:10, zpátky 3:35.
Zřejmě jim tak vyšly sloty a využití letadel.
mate to blbe.
let tam 3:45, zpet 4:15
normalni casy.
Sloty v preplnene Praze 😀 to urcite neee
ne.
let tam 3:45 a zpet 4:15 jsou vcelku normalni doby.
Klasický red-eye, dorazit na letiště o půlnoci není žádný problém a v rozumnou hodinu přistanete. Pro aerolinku ideální let pro využití letadla. Za mě je spíš z časového hlediska nepoužitelná nová linka do Káhiry.
Normální noční let proti pásmům, co je na tom divného? V noci ještě dorazíte na letiště MHD a ráno jste na snídani v Jerevanu. Nevyspalý a s jetlagem, ale jste. Ideální využití letadla na noc při limitované flotile ČSA.
Je celkem normálně dlouhý.
Každá nová linka je přínosem. Jen mám pocit, že by si zavedení linky ČSA více zasloužily jiné destinace, než právě Jerevan. Proč zrovna Jerevan, a ne třeba Istanbul, Atény, Řím, Stockholm atd…
Protoze na lince do Jerevanu nebudou mit z Prahy konkurenci
On je teď dost možná Jerevan obchodně zajímavý přestupní bod na jiné aerolinky sídlící trochu na sever od Kavkazu, takže cestující si to asi najde…
Wizz na zimu Jereván létat nebude. Přitom měli obsazenost docela dobrou a ceny letenek průměrné na trochu delší let (3000-5000). Proč toho nevyužít?
Protože SW chce vydělat na stojícím letadle pronájmem ČSA. Tam kde to má ekonomický smysl, tam bude látat sám…
Tak já myslím, že SW dokázal, že mu nejde o to strhat ČSA z kůže. Už dávno mohlo být ČSA v kytkách, proběhla reorganizace atd., to vše stálo úsilí, které by těžko podnikali se záměrem jen ČSA odrbat.
vite o tom, ze csa uz smartwingsu nepatri?
Když se obnovuje linka do Jerevanu, obnoví se i vysílání Radia Jerevan?
Rádio Jerevan bylo super.
Nicméně tetička Wiki tvrdí, že v dubnu 2023 Rusko uvalilo embargo na arménské mléčné produkty, když předtím do samotného Jerevanu uteklo na 40.000 programátorů a jiných profesně zdatných lidí.
https://en.wikipedia.org/wiki/Armenia%E2%80%93Russia_relations
ze by se blyskalo na lepsi casy?
Omlouvám se za off topic, ale nevíte někdo, jestli se na říjen plánuje nějaký výroční let? Čekal jsem ke 100 letům aspoň nějakou otočku do Ostravy nebo do Bratislavy, ale zatím jsem o ničem neslyšel.
A jaky by to melo vyznam aby letadlo Smartwings letelo otocku do Ostravy nebo do Bratislavy?
Úplně stejný jako když tam při 95. výročí letěla A330. Promo značky a zážitek pro letecké fanoušky. A 100. výročí je přece jen dost významné. Sice teď není k dispozici A330, ale nevím, proč by to mělo letět letadlo Smartwings, když mají ČSA dvě letadla ve výročním polepu. Věřím, že fanoušků by se tentokrát našlo ještě víc, protože komu se zrovna nechce do Paříže nebo do Madridu, se s ČSA jen tak nepotká.
Letos se poletí z Budějovic do Pardubic přes Vary. I venkov chce slavit 😉
Letěl bych hned a do kufru dolů vidle
Letadlo ČSA to určitě nepoletí obě letadla budou létat od září na ACMI v Izraeli. Zbytek linek budou létat letadla SW. Smutné výročí ČSA dnes žije jen díky emisních povolenek z kterých pánové Šimáně a Vik tahají prachy. O rozvoj značky jim nejde takže nic velkého k výročí nelze očekávat a není ani co slavit.
..mluvíte mi z duše. ..a ne jenom mě, ale všem těm, co mají rádi ČSA a kteří to ví..
Wizz z linky utíká nějak podezřele rychle. Člověk by řekl, že není zas taková poptávka. A to Wizz létal průměrně za 3-4 tisíce za zpáteční letenku. ČSA bude létat za 12 tisíc, na koho tím cílí?
To by mě taky silně zajímalo, kdo by byl ochotný dat 12 tisíc za defakto ultra low cost služby 😀
Hádejte, kdo létá z Arménie do Evropy, protože sem nemůže létat ze své vlastní země a je jich v Praze víc než dost?
Pokud myslíte obyvatele Russka, tak ti se tu nedostanou, jelikož nedostanou, díky bohu za normální vládu, víza.
A i kdyby tu litali, i tak by jim bylo milejší letět za čtvrtinu ceny s Wizzem, než za čtyřnásobek s ještě horšími službami s ČSA.
Ale dostanou:) Za covidu se taky nedalo cestovat a stejně se cestovalo.
A taky u nás početná skupina Arménců a jejich velké rodiny…
no, zas tak moc se necestovalo.
a pokud nemaji viza tak se sem nedostanou, i kdyby leteli treba pres jupiter.
dostanou, stačí letět do Vídně…
Ale tady se resi cestujici na lince CSA z Jerevanu do Prahy. A ne do Vidne
Potřebují Shengenské vízum, které jim samozřejmě může vydat a bez problémů vydá kterákoli jiná země Schengenského prostoru.
Navíc na vnějších hranicích v ČR (mezinárodní letiště) nebudou na základě vládního opatření vpuštěni s vízem za účelem turistiky, sportu nebo kultury.
Takže když si třeba ve Španělsku požádá o obchodní nebo studijní vízum nemá žádný problém.
Ale dostanou, nikdo žádný zákaz vydávání víz nevidal. Jsou aerolinky, jako je např. Air Serbia, které na tom v podstatě postavily business.
Tou normální vládou myslíte tu, která každou chvíli mění to, kdo sem může a kdo ne (viz sportovci, zejména tenisté a fotbalisté)?
Cena je fakt nic moc, snad přijde nějaká akce :/
Naštěstí se dá letět odjinud a s lepšími dopravci, takže ať si lítají za kolik chtějí a vozí třeba vzduch, je to jejich byznys 😀
Ano, je to jejich byznys.
Ono cestující, kteří by rádi létali po celém světě za pár kaček nebude moc perspektivní pro ziskovost firmy….. Ač chápu, že my jako cestující, nízké ceny kvitujeme.
Já se teda na Kavkaz chystal a původně jsem chtěl letět právě do Jerevanu, ale u Wizzu mi vždycky vyskočilo okolo 8 tisíc za zpáteční, a v případě odbavené bagáže to bylo okolo 10. A to mám WDC. Naprosto brutální, asi nejdražší destinace, co jsem kdy u Wizzu viděl. Tak jsem nakonec letěl do Kutaisi, za 2,5k zpáteční včetně odbavené krosny. Když se teď kouknu na ty zbývající letenky na září, tak tam mají ceny fakt pěkné, ale takové jsem tam během jara neviděl ani vzdáleně.
Já tam byl před dvěma týdny a bylo to za necelých 7 tisíc i s bagáží, kupováno zhruba měsíc dopředu.
No nevím, ja ji mel na zacatku srpna za 13 a když se koukám na zbytek letů Wizzairu, tak to do 4 tisíc rozhodně nenakombinuji.
Před dvěma týdny bylo plno tam i zpět. Většinou Arméni, dovolenkářů menšina, takže by poptávka mohla být stabilní.
WizzAir z té linky neutíká. Musel nutné osekat podzimní letový řád kvůli povinné svolavaci inspekci motorů Pratt & Whitney (možné unavove trhliny na turbinach). Týká se to desítek jeho A321neo, tak nemají s čím všechny plánované linky obsloužit.
Moc nerozumím tomu, proč se ČSA chlubí otevíráním linek, které bude stejně provozovat Smartwings. Dle rezervačního systému to mají létat B738.
V clanku se ale pise ze lety budou provozovat CSA
Bude to letat ČSA s pronajatým letounem od QS. Běžná praxe i u jiných Aero.
Klasické české občůrávání, nic složitého v tom není. ČR má v Arménii velmi dobré jméno a ČSA zní lépe než Smartwings. Budou si hrát na legacy airline a nasadí ještě vyšší ceny. Arméni budou dobře koukat až uvidí Smrtwings letadlo 😀
V článku na idnes, píší, že a220 by měli dorazit ještě do konce tohoto roku? To je asi nereálné, že?
Jerevan je zajímavá volba, jsem zvědavý jak dopadne, ale je vidět, že se ČSA budou snažit rozjíždět linky, kde není konkurence.