Česká železnice 21. století. Srážka vlaku s kozou zastavila provoz na tři hodiny

Koza domácí. Foto: Petr Hamerník / ZOO PrahaKoza domácí. Foto: Petr Hamerník / ZOO Praha

Správa železnic vysvětluje tříhodinovou stopku vyšetřováním.

143 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petrus.pce

Já myslel, že Kozí dráha je o kus vedle…

Petr Herbrik

Jsem zvědav, kdy se dočtu, že zastavení provozu zavinila srážka vlaku s mouchou. Když jsem nastupoval na dráhu, dbalo se na to, aby se provoz zastavil jen v nejvážnějších případech a na nejnutnější dobu. Dnes je to naopak, sebemenší záminka je dobrá k co nejdelšímu zastavení provozu. Za komančů neodůvodněné zastavení provozu bylo ohodnoceno jako sabotáž, dnes čekám dobu, kdy budou výpravčí a dispečeři trestáni za to, že po dobu své služby nevymysleli nic, co by provoz zastavilo.

Martin

Chybí mi tady pořád důvod těch tří hodin. Strojvedoucí zjistil, že koza je živá a že ji nevytáhne, protože ona je v šoku a brání se – 15 minut. Příjezd a práce hasičů – hodina? Zbytek je vyšetřování? Soudím, že policie to měla zmapované dřív, než skončili hasiči. Čekal jsem od tohoto článku fundovanější obsah. Za investigaci autora článku i odpověď pana mluvčího dávám všechny palce dolu (i ty na nohách sundal jsem si proto ponožky).

Ondřej Auda

Tak když koza žila a nešla mu vyprostit, tak je přece naprosto legitimní zavolat hasiče. To měl jet dál a přejet ji?

Pepa

SZ zastavuje provoz pri jistotu. Neni to tak dávno, když pro jistotu stal koridor do Čercan a klidne se mohlo jezdit po vedlejší koleji. Tam byla taktéž srázka se zveří…

J.K.

Njn, kde jsou kozy, tam jsou problémy…:)

Karensky

Ano, to je pravda… Nicméně si to dovolím upravit
Kdekoliv kde jsou kola, a kozy, to končí průserem

Gejza

Ještě, že nedošlo ke srážce s volem.

Mimopražský

….s kozlem

Divák

Toto je skutečně skandální a trestuhodné. Bez nadsázky!

mgr.pavel

Hele lidi nedělejte si tu srandu ze SprŽel, nebo se ještě dočkáme protikozího modrého zábradlí podél celé železniční sítě!

thebearspook

Představ si, Mářo, dyť von už ani tu kozu neuhlídá …
Hogo fogo Homolka

Frantík

„Nikomu se nic nestalo“
Koza: …

jan táborský

Včera rezonovalo médii také téma s kozou, aby v tom nebyla nějaká podobnost …….

Leinad

Co dělala koza v kolejišti?
Majitel hnal stádo přes přejezd 😀 nebo spíše Spržel tan měla porost jako v Kdyni a koza se pásla?

Zlámalík

To byla plánovaná, ale nenahlášená údržba svršku 🙂

none

Bude rekonstrukce, pripadne natocen padesatidilny serial?
Uvedomila si koza, ze ke vstupu do kolejiste potrebuje povoleni?
Bude vysledek vysetrovani doporuceni na proskoleni teto, pripadne dalsich koz?
Ted ta koza sama bude potrebovat nejakou terapii…..
Pokud by se to stalo na kozi draze, mela by koza prednost…
Si delaji kozy, ne?

Lysimachia

Na Kozí dráze chcípl pes, takže tam kozám nebezpečí nehrozí. 🙂

Lapil Z.

Spíš se šla povozit jinam, koza jedna 😀.

Vavrroch

Kozy stojí, vlaky jedou!

Jozef Sec

Přejezd je veřejný prostor. Tam povolení není potřeba.

Holík

Příště zastaví dopravu třeba zajíc. Bažant, Vrána a třeba i vrabec, k tomu není opravdu co dodat, jen že je to jako v KOCOURKOVĚ…

Huh

Jen blbněte, chytí se toho aktivisti a bude se řešit i přejetý mravenec či rozplesklý čmelák na čelním okně.

Miloš2

Co já toho za 45 let na čelním skle „rozflákal“.Nebudu já seriový vrah?

Mimopražský

Co proletí broučkovi hlavou, když narazí do čelního skla? Zadeček.

Honza

Pamatuji, jak provoz zastavil mrtvý holub visící z troleje za nohu. 🙂

Betliar

T není prdel, než přijede Gavenda, Eberl Fiveberová a další mluvkové, tak jsou 3h v tahu.
Hasiči asi akci zvládli v řádu minut.

Holt Skáza Železnic, tam má vše řád a předpisy bující do extrémních rozměrů.

Pája

Tenhle postup je důvod, proč poslední 2 roky jezdím 100 km trasu pravidelně busem. Poslední kapka byla 2 hodiny na koridoru kvůli skokanovi. Dřív se v takovém případě dalo místo opatrně pojíždět alespoň po jedné koleji. Je mi líto, ale můj čas není nekonečný. Nejde si nevzpomenout na nějakou reklamu, z níž mi zůstalo jen „byl bych dávno doma autem“

vasek.beroun

Pokud je skokan rozptýlen ve všech kolejích, pak nejde jezdit do vyřešení vůbec. Jinak, s tím autem naprostý souhlas.

David

Ja jezdil do Vidne a taky radsi autem, kdyz je nejaky problem, tak navigace na to upozorni dopredu, da se to objet …

Navic v tech vlacich se moc pracovat neda – pripojeni na net je na koridorech docela tragicke. Z nejakeho duvodu v tim treba letadla ci autobusy netrpi.

Huh

U vlaku je velký problém útlum skřině a pokovených oken. Vně by byl signál ještě přijatelný/uvnitř už není. Operátory koridory nezajímají, dálnice jsou jiná…

libor

Vzniká nová kozí dráha? a vůbec jak je na tom ta koza? bude v pohodě?

Honza V.

se šípkovou

Jan Sova

Ve vlaku jsem už nějaké kozy viděl, ale před vlakem ještě ne. Jestli ono v té traťové části nerostlo něco zeleného.

Jaaa

Jojo, škoda jde přeci za majitelem zvířete, že si ho dostatečně nezabezpečil.

Jinak tyhle typy článků krásně ukazují českou náturu. 🙂

Stráťa

Vyčíslitelná škoda možná ale ostuda a hněv cestujících zůstává na dráze která je nedovezla do cíle cesty v čas a proto ti co mají na výběr pojedou příště autem…

Jiří Kocurek

Na dráze není zájem jezdit, na dráze je zájem eskalovat školdu a pak z toho obviňovat všecky okolo – od ministra do poslednícho školáka.

Karensky

Česko obecně dokazuje jak lze zastavit cokoliv a kdekoliv vcelku snadn, rychle, levně a na dlouho.. Guerilové příručky by mohly mít kapitolu “ Jak to dělat po Česku“
Odstavec a – zastavení vlaku: postačí koza, pokud máte traktor ještě lépe
Odstavec b – snížení bojeschopnosti armády: Použijte Fabii nebo Hyundai i20 proti koloně vojenských vozidel
Odstavec c – kdo doplní?:-)

Martin D

c) vylezte na stožár trakčního vedení a vyhrožujte skokem.

Jiří Kocurek

d) nechte se zaměstnat u Dráhy

Prostě zatavíte provoz na několik hodin, protože se vyšetřuje sražený králík v touze finančně zlikvidovat chovatele králíků v okolních vesnicích. králík králík KRÁLÍK vztekle ječí…
Po genetické anlýze se prokázalo, že případ bude složitější, přivolaný veterinář měl totiž pravdu, byl to zajíc, takže je z toho spiknutí proti dráze a likvidováni budou majitelé polností.

Jiří Kocurek

PS: Veterinář byl zamozřejmě zatčen, dotyčný si to vyječel před vyšetřujícím, protože tvrzení veterináře odporovalo přesvědčení žalujícícho úředníka, který tak toužil nadělat z chovatelů králíků bezdomovce: Zastavením dopravy škoda naroste do obřích rozměrů. Žalující úředník se přece chyby nedopouští, zaslepen a hnán závistí.

Karensky

S takovou to bude tak, že až vlak srazí havíře tak se uzavřou všechny šachty než se vyšetří zda nejde o systémový problém ohrožující všechny havíře:-)

Jiří Kocurek

Nebo zda se nejedná o spiknutí havířů proti dráze. Jezdí oni na šichtu vlakem? Skipem… no tak to budou asi nepřátelé, žejo?

Gejza

e) zastavení přípravy stavby: Pošlete prázdný papír.

Mimopražský

Doplním ješté odstavec a. Není to vyhlášené v dopravě/nemá to souhlas. Vlak je moc dlouhý/těžký. Stroojvedoucí to dál nezná/je na hodinách. Nejdou výhybky. Je odstávka/aktualizace provozní aplikace. Nepředpokládaná výluka.

Brumla

Ano takto to funguje na správě dráhy. Hold se musí dokázat že úředníci na vyšetřování jdou neustále potřeba. Pak vznikají situace kdy vlak zastaví před stromem shodou okolností v blízkosti chaty kde chatar má motorovou pilu takže otázka pár minut ovšem přišel zakaz z vrchu a muselo se cekT na drážní hasiče ani ne na místní prostě drážní hasiče než dorazí že 100 km vzdáleného pracoviště a výsledek ty tri hodiny přerušení provozu taky. Vzniká situace kdy všechny složky mají vyšetření a jenom se čeká na drazniho vysetrovatele který jelikož se šetří přijede i z dal než 100 km.

Vid

To je asi následek toho, jak kdysi u Uničova strojvedoucí trefil strom, sám si zavolal místní hasiče, ti mu strom z pod mašiny odstranili, ale nikoho nenapadlo zkontrolovat trať za vlakem. Strojvedoucí oznámil, že je překážka odstraněna a na dalším vlaku se z boku rozparala regionova o zbytek stromu, ktery stale zasahoval do profilu. Od té doby musí po nahlášení překážky zkontrolovat trať drážní hasiči, jestli je trať sjízdná. A pokud vlak zastaví před spadlym stromem, tak tam určitě žádný vyšetřovatel nejezdi. Drážní hasiči odstraní strom a jezdi se dal. U střetů se sebevrahem to brzdí hlavně policie, především v… Číst vice »

Jaaa

Njn., prostě místo jednoduchého periodického školení pro hasiče, co je to průjezdný profil a jak se pohybovat na dráze, je z toho zase úřednickej moloch – jenom já a jenom podle mne. Typická čecháčkovina.

Jiří Kocurek

„periodického školení pro hasiče“

Požadovat periodické školení na informaci „2 m od kolejnice stačí“… je vidět, že pracujete na dráze.

Jaaa

Ne – jsou to 2 m od kolejnice horizontálně a 5 m vertikálně.

A “periodické školení” znamená – každý rok jim tuhle informaci připomenout. Plus to, že než tam vlezou, musí zatelefonovat, že tam lezou. Toť vše. 😉

Stráťa

Zase vylili vaničku i s dítětem…

Šalina na Špilas

Při cestě zpoza severního polárního kruhu vlak srazil nějaké zvíře (a to mohlo být o dost větší, než koza). Bylo to uprostřed noci v místech, kde je skutečně řídké osídlení, nicméně první vůz, který byl poškozený, svěsili v nejbližší stanici, zařadili na konec vlaku, cestující přesadili a jelo se s +80 vesele dál. Což jak počítám, je přesně poloviční zpoždění, než po střetu s kozou uprostřed civilizace.

Honza Tománek

Ano.

Huh

Furt si pamatuji ten zápis ze staniční kroniky. Neopatrná slečna sražéna vlakem, vlak dále pokračoval se zpožděním 6 min, jen to bylo v roce cca 1910…

asdf

V jaké asi rychlosti to 1910 bylo…

BND30

Šest minut trvalo v roce 1910 přibližně dnešních šest minut 🙂

Jiří Kocurek

Ptal se, jak rychle ten vlak v roce 1910 asi tak mohl jet.

Leinad

To je opačný extrém, který mi taky do právního státu moc nesedí. Vraždu nafingovat jako nehodu nebo sebevraždu. Ať si to policajt vyfotí a vyloučí že by mohla být strčená, zakopnout o umělou překážku,…
Jiná věc, jestli se nedá opatrně jezdit po vedlejší koleji a jestli musí vyšetřovatel chrápat na druhém konci kraje.

jura

Dovedu.
Telo prejeteho psa je vodive a zaroven horlave.
Coz neni dobra kombinace pro vlaky metra, ktere jsou napajeny z kolejnice.
Zodpovedny hospodar se takovemu scenari musi snazit zabranit.

Honza V.

A co koza, přiznala se po tříhodinovém výslechu?

Huh

Asi to trvalo než jí dali dýchnout a hlavně se při tom nesmělo hnout ani kolo natož vemínko.

Anonym

„I když se nikomu nic nestalo“
To teda stalo, chudák koza…

none

Jestli je dobre pojistena…

Jarda

Koza vs České dráhy 1 : 0.

Honza Tománek

Waaau

Pavel Kopeček

Stáří pardálové na železnici, říkali jedné zkoušce ZZ, zplašená koza s řetězem 😉 koukám, že je to stále aktuální a zkouší se to.

Pavel Kopeček

Oprava „splašená“

Leinad

A to bylo co, jak se to jmenovalo ofiko, kde najdu více info?

Stráťa

Nevím ale z názvu tipuji nějaké uzavírání/zkratování kolejových obvodů nebo něčeho podobného řetězem který by ta splašená koza táhla za sebou po zemi.

Ivan

Trošku bizar. 3 hodiny kvůli koze.

Huh

Standard

asdf

Tak, jestli ji museli vyprošťovat hasiči…

Petr Šimral

Jo, v poklidu. A u rychlíku v Blansku je postaveno do odbočky místo do rovného a všichni jsou v klidu…
Přemýšlím, kam to chce provozovatel dráhy ( pro neznalé –> Správa železnic) ještě dotáhnout???
Hlavně, že z Drážního úřadu chodí dopisy o tom, jak dopravci projíždějí návěstidla na „Stůj“…

Jaaa

Kam mu občané dovolí. Ministerstvo jediné co umí je to, že nekoná, správní rada SŽ samí trafikanti. Je třeba to tlačit výš…

Jiří Kocurek

No hrůza, ministerstvo neřeší vnitroponikové přepdisy pro sražení kozy. Příště to bude předpis pro sražení slepice, nebo je zvlášť i pes?

Jaaa

Ministerstvo neřeší to, že jemu podřízená organizace chronicky vydává nesmyslné předpisy a management s tím nic nedělá.

To totiž není ojedinělá věc, ale systémový problém, který management neumí řešit. Tedy ministerstvo má jít po tom managementu, a to skrze správní radu.

Honza Tománek

Důležité je také napsat, že průser v Blansku má na svědomí dodavatelská firma vašich kamarádů. Dělala to tam AŽD.

Petr Šimral

A kontroloval to po ni kdo? Tady to nastesti skoncilo bez mrtvych a zranenych, na rozdil od Italie 6.2.2020.

Honza Tománek

Nekontroloval, neboť dílo nebylo předané.

A jen tak mimochodem, když vám spadl TRAXX že zvedáků, tak proč jste byl najednou ticho??? Resp. mohl byste nám k tomu třeba něco napsat?

Petr Šimral

Ještě nemohl. Šetření není stále u konce.
Lokomotiva je na opravě v Kasselu.

Honza Tománek

A to je přesně ono – jak šetření není ještě u konce??? Vždyť je to přece úplně jasné!!!

Petr Šimral

Ano. Zcela jasné je, že to zavinil dopravce na vlečce. A to je bohužel vše.

Honza Tománek

A nedělejte tady ze sebe vola, sám moc dobře víte, proč se to tak dlouho někdy vyšetřuje a že to není vina SŽ. Ale chápu, je potřeba si zase zvýšit kredit u místních kverulantů a to jinak než nadáváním na všechno a na všechny, zejména SŽ, jinak nejde.

Petr Šimral

Co ze tak rychle startujete? I tu nasi lonskou kravu u Bezpravi se podarilo zprocesovat za hodinu… A tady se blbne s kozou tri hodiny?
A krom toho…
Nejsem si vedom toho, ze bych nejak casto rypal prave do SZ. Spise bych rekl, ze se ji obcas snazim i chranit.
Nicmene takove veci jako Blansko nebo trihodinova koza moc moznosti k pochvale nedavaji…

xhj

Pro ní neplatilo, co se říká ve staré hádance: Co je to?Je to bílé, mečí to, dává to mléko, stojí to na kolejích a má to kliku.

55p

Koza, kozička… kanálie

Jan 601

Alespoň jsme si vyzkoušeli jet ranní spoj U52 ve dvojčlenu, když jeden byl zrušen 😁

Leinad

A povedlo se? 😀 co to bylo za stroje, skamarádily se?

Tonda Sehnal

Možná to nebude někdo mě, až chronickému kritikovi práce #mynic nebudete věřit, ale pravděpodobně nepůjde o vinu SŽ. Před pěti lety trvalo vyšetření MU srážení člověka vlakem cca 45 min, nejdéle do hodiny. Dnes se kvůli tomu musí volat krajský policejní vyšetřovatel, pohotovost dopravců i infra a dokonce jen nově možnost k tomuto volat i dronovou linku Policie, která je nyní jedna jediná v ČR… Z praktických zkušeností tak může věc, která dříve zabrala max hodinku dnes totálně zastavit provoz mezistátní trati i na jedno dopoledne… Inu úředníkovi je potřeba dát práci ať to stojí co to stojí… A všem… Číst vice »

Honza Tománek

Podle mě je to vina ČD, že to tak dlouho vyšetřují. Zlatý RegioJet, tím když jedu, tak nemá nikdy zpoždění a ještě vím, že si dám aspoň dvě kafe, což v Regionově takové služby nemám.

Peter

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Doctor

Honzíku, buď změň lékaře, nebo léky …

Jiří Kocurek

Pokus o vtip?

danaceks

Dálkovým vlakem ČD asi Honzík ještě nejel

Karel

Musel jsem ti dát palec nahoru, protože jsem se tak dlouho ještě nepobavil.

Doctor

Pan strojvedoucí má svatou pravdu, jenom dodám, že na každý detail vyšetřování mimořádné události je potřeba jiného odborníka a všech složek IZS.
V případě sraženého kusu vyjma člověka, se potom samozřejmě rozlišuje srážka se zvířetem, nebo se zvěří, přičemž ke každému se přistupuje podle jiné směrnice … Fakt !

Jiří Kocurek

Tak to je srážka s úředním šimlem. Nemají rozdělené psy i podle plemen, pro jistotu?

Leinad

A jak to rozeznají, třeba u toulavé kočky která ale má „pánička“ ke kterému se chodí občas vyspat a nažrat? 😀
Zavolají veterináře a ten zkusí najít čip, důkaz že byla dřív ošetřená jiným veterinářem.

Jirka

Souhlasim. A doplnuji, ze si pamatuji zpozdeni jednoho EC z Nemecka (letos, tusim), ktere srazilo pry zenu se psem nekde mezi Ustim a Prahou. Policie to natahla na vice jak 4 hodiny (!), ac nemusela – pry se ale cekalo na dron…. a te se to dotklo stovky a stovky lidi (zastaven provoz na obou kolejich), nezajem…

Takze ano, VELMI CASTO to protahuje policie.

Tonda Sehnal

Přesně na toto narážím… Smutné 🤷

Huh

A to se vyplatí! Auta stojí, vlaky jedou 🙂 Aha, ale když Vám sám výpravčí při marném čekaní na obnovení provozu řekne, že do práce už jezdi jedině autem (cca 15 km), protože vlakem to není spolehlivé 😆 Tak to potěší 😁

Jaaa

SŹ za to samozřejmě může taky, je to státní organizace a má služební postupy na to legislativu přes ministerstvo ovlivňovat. Ale jaksi nikdo nic nedělá, protože nemusí a hlavně klídek, teploučko a smrádek.

Kdyby se ministerstvo dopravy zrušilo, nestane se vůbec nic.

Lysimachia

To by se na Kozí dráze nestalo.

Sova

SŽ je to jedno, proč by pospíchali. Jejich výplaty nejsou vázané na kvalitu práce.

Saiph

Ano, SŽ dobrovolně sama od sebe zastaví kvůli takové prkotině provoz, aby dala vítr do plachet lidem jako vy. Zrovna toto bych na ně neházel. A tím myslím obecně situace, kdy je zastaven provoz z důvodu nějakého vyšetřování. Sami by byli rádi, kdyby se jezdilo co nejdřív, ale to rozhodnutí není na nich. Jenže proč si nekopnout co ?

Sova

A co navrhujete místo poukazování na nesmyslnost dění na dráze? Máme se radovat, že to trvalo „jen“ tři hodiny?

Saiph

Netvrdím, že se má někdo radovat a nezlehčuju to. Navrhoval bych třeba začít brečet nad správným hrobem. Nedávno tu byl podcast s DI, kde se o této problematice mluvilo.

Pezos

Souhlasím. Na druhou stranu to, co napsal Sova, se dá beze změny aplikovat na většinu státních zaměstnanců.

Péťa

Ona právě SŽ by nejraději provoz nezastavovala vůbec resp. by ho chtěla omezit minimálně.
Pro ni to totiž znamená další hromadu komplikací co PČR, Inspekci a další nezajímá.

Martas

Ano dokážu, stojí i když se jen zaběhne pes, sprejeři, nebo někdo nezavře dveře. A to dopravní podnik a IZS má výhodu, že operuje na mnohem menší ploše při vyšetřování a případném zprovoznění. U železnice jen doba dojezdu je mnohonásobně vyšší.

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-technicka-zavada-rekl-dopravni-podnik-k-narazu-soupravy-metra-do-dveri-v-tunelu-40398208

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2299159

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-zabehnuty-pes-prerusil-provoz-na-lince-c-prazskeho-metra-282272

Jan

Když se zaběhne pes, tak se jezdí krokem dokud se pes nelokalizuje, neodchytí. Provoz se zastaví jen na nejnutnější čas, viz půl hodiny v článku. U tramvají to samé. Nehoda s autem? Pokud neni potřeba jeřáb, tak se třeba za čtvrt hodiny jezdí. Priorita je obnovení provozu, až pak se vyšetřuje, sepisuje s řidičem a tak dále. Všude už jsou kamery, tak se vytáhne záznam později.

Ares

Tak v podání SŽ se ani nedivím. Slušnej bizár a zdaleka ne je
toto.

Fsp

Nu což. Je potřeba vyšetřit zda tam té koze třeba někdo nepomohl!
A vůbec, je na to předpis a zpoždění k cestování prostě patří.

Joker

To byla nějaká robokoza z oceli a polymeru nebo co ? 😮

Poolman

I když to ve finále to nejsou 3 hodiny,tak zastavení provozu určitě. Horší je hledání zvířete v tunelu. Vzpomeňte si na hledání opice.

P_V

Ano, kvůli zaběhlému psovi se provoz zastavuje. Pohledejte články v novinách.

Ares

Na tři hodiny?

Jiří Kocurek

Za jak dlouho měli tu nebohou kozu venku?

Petr Drozda

Pracovníci SŽ čekali v místě pohotovostní služebny na nejbližší možný vlak, dojeli co nejblíže místu události a přesedli do vozidla Policie, protože autobus už ujel, na přípoj od zpožděného vlaku čeká jen 10 minut. Za slabých 3,5 hodinky byla venku, protože do té doby hasiči nesmí ničit stopy.

Jiří Kocurek

Tak teď nevím… někteří jsou toho vážně schopní, jen aby nejeli autem celou cestu, protože řidiče na dráze nechceme.

Jiri

Njn. Rudé tričko za tmy moc nefunguje.

Milan

A co na to říkají japonští železničáři?

noerf

Nabízí se jedná otázka, proč v ČR okolo dálnic stavíme ploty proti zvěři, navíc jsou často osazena svodidla a na železnici se toto ještě neřeší.

jura

Cetl jste ten clanek? Stalo se to na prejezdu a koza neni zver, ale hospodarske zvire.

Nokkonen

Doufám, že dali strojvedoucímu dýchnout.

P_V

A koze, a pasákovi. Pořádek musí být. 🙂

Nokkonen

Přesně tak … 😄

Archimades

Ano, dýchal jsem 😀

Rupr

Policejní vyšetřování? Při srážce s kozou? Snad ne za ohrožení na zdraví…

Jiří Kocurek

Koza bude obviněna, odsouzena, usrmcena a sežrána. Chovatel kozy bude oviněn, odsouzen a zbaven veškerého majetku protože mít kozu je společensky nepřípustné, určitě ji někde ukradl. Tak velký majetek jako je koza přece nelze nabýt legálně. Koza, ten symbol nenažraného buržoutství!

Příspěvek je samozřejmě nadsázka, doufám že v ní poznají všich zastánci likvidačních trestů za drobná neúmyslná pochybení.

jura

Navic koza prdi a dycha. Cili vypousti zly zly nebezpecny nebezpecny CO2 alias sodovkovy plyn.

Jirka

Taky jsem to četl. No potěš koště. Jak se tam ta koza dopravila? ČD😊?

Stráťa

To by stále ještě cestovala.

Pavouk

Majitel kozy bude pravděpodobně platit jednak zpoždění vlaku a jednak nějakou pokutu, to opravdu nebude malá částka. Z tohoto pohledu je přivolání Policie pochopitelné.

Jiří Kocurek

Tak to mu budete muset prokázat úmysl tu kozu utéct na koleje. Kozy mají vlastní hlavu a konají vlastní rozhodnutí. S výjimkou lešňových, ale ty zase nepobíhají samy po světě.

Pavouk

Úmysl nebude opravdu potřeba prokazovat. Majitel prostě své zvíře neměl dostatečně zabezpečené.
Před mnoha lety se nám na Šumavě pod motorák dostal býk. Majitel přišel o býka a ještě samozřejmě platil zpoždění.

danaceks

OMEGALUL

TPal.

To by byl ovšem zajímavý způsob, jak poukázat na sexuální násilí praktikované na kozách!

jura

Chudaci.
Svadbu mit nemohli. Koza a ucen jsou utlacovani. Manzelstvi pro zoofily!

vasek.beroun

Jestli si to teď přečetla zubejda, tak je hotovo.