Česká železnice 21. století. Srážka vlaku s kozou zastavila provoz na tři hodiny
Koza domácí. Foto: Petr Hamerník / ZOO Praha
Správa železnic vysvětluje tříhodinovou stopku vyšetřováním.
Správa železnic vysvětluje tříhodinovou stopku vyšetřováním.
Já myslel, že Kozí dráha je o kus vedle…
Jsem zvědav, kdy se dočtu, že zastavení provozu zavinila srážka vlaku s mouchou. Když jsem nastupoval na dráhu, dbalo se na to, aby se provoz zastavil jen v nejvážnějších případech a na nejnutnější dobu. Dnes je to naopak, sebemenší záminka je dobrá k co nejdelšímu zastavení provozu. Za komančů neodůvodněné zastavení provozu bylo ohodnoceno jako sabotáž, dnes čekám dobu, kdy budou výpravčí a dispečeři trestáni za to, že po dobu své služby nevymysleli nic, co by provoz zastavilo.
Chybí mi tady pořád důvod těch tří hodin. Strojvedoucí zjistil, že koza je živá a že ji nevytáhne, protože ona je v šoku a brání se – 15 minut. Příjezd a práce hasičů – hodina? Zbytek je vyšetřování? Soudím, že policie to měla zmapované dřív, než skončili hasiči. Čekal jsem od tohoto článku fundovanější obsah. Za investigaci autora článku i odpověď pana mluvčího dávám všechny palce dolu (i ty na nohách sundal jsem si proto ponožky).
Tak když koza žila a nešla mu vyprostit, tak je přece naprosto legitimní zavolat hasiče. To měl jet dál a přejet ji?
SZ zastavuje provoz pri jistotu. Neni to tak dávno, když pro jistotu stal koridor do Čercan a klidne se mohlo jezdit po vedlejší koleji. Tam byla taktéž srázka se zveří…
Njn, kde jsou kozy, tam jsou problémy…:)
Ano, to je pravda… Nicméně si to dovolím upravit
Kdekoliv kde jsou kola, a kozy, to končí průserem
Ještě, že nedošlo ke srážce s volem.
….s kozlem
Toto je skutečně skandální a trestuhodné. Bez nadsázky!
Hele lidi nedělejte si tu srandu ze SprŽel, nebo se ještě dočkáme protikozího modrého zábradlí podél celé železniční sítě!
Představ si, Mářo, dyť von už ani tu kozu neuhlídá …
Hogo fogo Homolka
„Nikomu se nic nestalo“
Koza: …
Včera rezonovalo médii také téma s kozou, aby v tom nebyla nějaká podobnost …….
Co dělala koza v kolejišti?
Majitel hnal stádo přes přejezd 😀 nebo spíše Spržel tan měla porost jako v Kdyni a koza se pásla?
To byla plánovaná, ale nenahlášená údržba svršku 🙂
Bude rekonstrukce, pripadne natocen padesatidilny serial?
Uvedomila si koza, ze ke vstupu do kolejiste potrebuje povoleni?
Bude vysledek vysetrovani doporuceni na proskoleni teto, pripadne dalsich koz?
Ted ta koza sama bude potrebovat nejakou terapii…..
Pokud by se to stalo na kozi draze, mela by koza prednost…
Si delaji kozy, ne?
Na Kozí dráze chcípl pes, takže tam kozám nebezpečí nehrozí. 🙂
Spíš se šla povozit jinam, koza jedna 😀.
Kozy stojí, vlaky jedou!
Přejezd je veřejný prostor. Tam povolení není potřeba.
Příště zastaví dopravu třeba zajíc. Bažant, Vrána a třeba i vrabec, k tomu není opravdu co dodat, jen že je to jako v KOCOURKOVĚ…
Jen blbněte, chytí se toho aktivisti a bude se řešit i přejetý mravenec či rozplesklý čmelák na čelním okně.
Co já toho za 45 let na čelním skle „rozflákal“.Nebudu já seriový vrah?
Co proletí broučkovi hlavou, když narazí do čelního skla? Zadeček.
Pamatuji, jak provoz zastavil mrtvý holub visící z troleje za nohu. 🙂
T není prdel, než přijede Gavenda, Eberl Fiveberová a další mluvkové, tak jsou 3h v tahu.
Hasiči asi akci zvládli v řádu minut.
Holt Skáza Železnic, tam má vše řád a předpisy bující do extrémních rozměrů.
Tenhle postup je důvod, proč poslední 2 roky jezdím 100 km trasu pravidelně busem. Poslední kapka byla 2 hodiny na koridoru kvůli skokanovi. Dřív se v takovém případě dalo místo opatrně pojíždět alespoň po jedné koleji. Je mi líto, ale můj čas není nekonečný. Nejde si nevzpomenout na nějakou reklamu, z níž mi zůstalo jen „byl bych dávno doma autem“
Pokud je skokan rozptýlen ve všech kolejích, pak nejde jezdit do vyřešení vůbec. Jinak, s tím autem naprostý souhlas.
Ja jezdil do Vidne a taky radsi autem, kdyz je nejaky problem, tak navigace na to upozorni dopredu, da se to objet …
Navic v tech vlacich se moc pracovat neda – pripojeni na net je na koridorech docela tragicke. Z nejakeho duvodu v tim treba letadla ci autobusy netrpi.
U vlaku je velký problém útlum skřině a pokovených oken. Vně by byl signál ještě přijatelný/uvnitř už není. Operátory koridory nezajímají, dálnice jsou jiná…
Vzniká nová kozí dráha? a vůbec jak je na tom ta koza? bude v pohodě?
se šípkovou
Ve vlaku jsem už nějaké kozy viděl, ale před vlakem ještě ne. Jestli ono v té traťové části nerostlo něco zeleného.
Jojo, škoda jde přeci za majitelem zvířete, že si ho dostatečně nezabezpečil.
Jinak tyhle typy článků krásně ukazují českou náturu. 🙂
Vyčíslitelná škoda možná ale ostuda a hněv cestujících zůstává na dráze která je nedovezla do cíle cesty v čas a proto ti co mají na výběr pojedou příště autem…
Na dráze není zájem jezdit, na dráze je zájem eskalovat školdu a pak z toho obviňovat všecky okolo – od ministra do poslednícho školáka.
Česko obecně dokazuje jak lze zastavit cokoliv a kdekoliv vcelku snadn, rychle, levně a na dlouho.. Guerilové příručky by mohly mít kapitolu “ Jak to dělat po Česku“
Odstavec a – zastavení vlaku: postačí koza, pokud máte traktor ještě lépe
Odstavec b – snížení bojeschopnosti armády: Použijte Fabii nebo Hyundai i20 proti koloně vojenských vozidel
Odstavec c – kdo doplní?:-)
c) vylezte na stožár trakčního vedení a vyhrožujte skokem.
d) nechte se zaměstnat u Dráhy
Prostě zatavíte provoz na několik hodin, protože se vyšetřuje sražený králík v touze finančně zlikvidovat chovatele králíků v okolních vesnicích. králík králík KRÁLÍK vztekle ječí…
Po genetické anlýze se prokázalo, že případ bude složitější, přivolaný veterinář měl totiž pravdu, byl to zajíc, takže je z toho spiknutí proti dráze a likvidováni budou majitelé polností.
PS: Veterinář byl zamozřejmě zatčen, dotyčný si to vyječel před vyšetřujícím, protože tvrzení veterináře odporovalo přesvědčení žalujícícho úředníka, který tak toužil nadělat z chovatelů králíků bezdomovce: Zastavením dopravy škoda naroste do obřích rozměrů. Žalující úředník se přece chyby nedopouští, zaslepen a hnán závistí.
S takovou to bude tak, že až vlak srazí havíře tak se uzavřou všechny šachty než se vyšetří zda nejde o systémový problém ohrožující všechny havíře:-)
Nebo zda se nejedná o spiknutí havířů proti dráze. Jezdí oni na šichtu vlakem? Skipem… no tak to budou asi nepřátelé, žejo?
e) zastavení přípravy stavby: Pošlete prázdný papír.
Doplním ješté odstavec a. Není to vyhlášené v dopravě/nemá to souhlas. Vlak je moc dlouhý/těžký. Stroojvedoucí to dál nezná/je na hodinách. Nejdou výhybky. Je odstávka/aktualizace provozní aplikace. Nepředpokládaná výluka.
Ano takto to funguje na správě dráhy. Hold se musí dokázat že úředníci na vyšetřování jdou neustále potřeba. Pak vznikají situace kdy vlak zastaví před stromem shodou okolností v blízkosti chaty kde chatar má motorovou pilu takže otázka pár minut ovšem přišel zakaz z vrchu a muselo se cekT na drážní hasiče ani ne na místní prostě drážní hasiče než dorazí že 100 km vzdáleného pracoviště a výsledek ty tri hodiny přerušení provozu taky. Vzniká situace kdy všechny složky mají vyšetření a jenom se čeká na drazniho vysetrovatele který jelikož se šetří přijede i z dal než 100 km.
To je asi následek toho, jak kdysi u Uničova strojvedoucí trefil strom, sám si zavolal místní hasiče, ti mu strom z pod mašiny odstranili, ale nikoho nenapadlo zkontrolovat trať za vlakem. Strojvedoucí oznámil, že je překážka odstraněna a na dalším vlaku se z boku rozparala regionova o zbytek stromu, ktery stale zasahoval do profilu. Od té doby musí po nahlášení překážky zkontrolovat trať drážní hasiči, jestli je trať sjízdná. A pokud vlak zastaví před spadlym stromem, tak tam určitě žádný vyšetřovatel nejezdi. Drážní hasiči odstraní strom a jezdi se dal. U střetů se sebevrahem to brzdí hlavně policie, především v… Číst vice »
Njn., prostě místo jednoduchého periodického školení pro hasiče, co je to průjezdný profil a jak se pohybovat na dráze, je z toho zase úřednickej moloch – jenom já a jenom podle mne. Typická čecháčkovina.
„periodického školení pro hasiče“
Požadovat periodické školení na informaci „2 m od kolejnice stačí“… je vidět, že pracujete na dráze.
Ne – jsou to 2 m od kolejnice horizontálně a 5 m vertikálně.
A “periodické školení” znamená – každý rok jim tuhle informaci připomenout. Plus to, že než tam vlezou, musí zatelefonovat, že tam lezou. Toť vše. 😉
Zase vylili vaničku i s dítětem…
Při cestě zpoza severního polárního kruhu vlak srazil nějaké zvíře (a to mohlo být o dost větší, než koza). Bylo to uprostřed noci v místech, kde je skutečně řídké osídlení, nicméně první vůz, který byl poškozený, svěsili v nejbližší stanici, zařadili na konec vlaku, cestující přesadili a jelo se s +80 vesele dál. Což jak počítám, je přesně poloviční zpoždění, než po střetu s kozou uprostřed civilizace.
Ano.
Furt si pamatuji ten zápis ze staniční kroniky. Neopatrná slečna sražéna vlakem, vlak dále pokračoval se zpožděním 6 min, jen to bylo v roce cca 1910…
V jaké asi rychlosti to 1910 bylo…
Šest minut trvalo v roce 1910 přibližně dnešních šest minut 🙂
Ptal se, jak rychle ten vlak v roce 1910 asi tak mohl jet.
To je opačný extrém, který mi taky do právního státu moc nesedí. Vraždu nafingovat jako nehodu nebo sebevraždu. Ať si to policajt vyfotí a vyloučí že by mohla být strčená, zakopnout o umělou překážku,…
Jiná věc, jestli se nedá opatrně jezdit po vedlejší koleji a jestli musí vyšetřovatel chrápat na druhém konci kraje.
Dovedu.
Telo prejeteho psa je vodive a zaroven horlave.
Coz neni dobra kombinace pro vlaky metra, ktere jsou napajeny z kolejnice.
Zodpovedny hospodar se takovemu scenari musi snazit zabranit.
A co koza, přiznala se po tříhodinovém výslechu?
Asi to trvalo než jí dali dýchnout a hlavně se při tom nesmělo hnout ani kolo natož vemínko.
„I když se nikomu nic nestalo“
To teda stalo, chudák koza…
Jestli je dobre pojistena…
Koza vs České dráhy 1 : 0.
Waaau
Stáří pardálové na železnici, říkali jedné zkoušce ZZ, zplašená koza s řetězem 😉 koukám, že je to stále aktuální a zkouší se to.
Oprava „splašená“
A to bylo co, jak se to jmenovalo ofiko, kde najdu více info?
Nevím ale z názvu tipuji nějaké uzavírání/zkratování kolejových obvodů nebo něčeho podobného řetězem který by ta splašená koza táhla za sebou po zemi.
Trošku bizar. 3 hodiny kvůli koze.
Standard
Tak, jestli ji museli vyprošťovat hasiči…
Jo, v poklidu. A u rychlíku v Blansku je postaveno do odbočky místo do rovného a všichni jsou v klidu…
Přemýšlím, kam to chce provozovatel dráhy ( pro neznalé –> Správa železnic) ještě dotáhnout???
Hlavně, že z Drážního úřadu chodí dopisy o tom, jak dopravci projíždějí návěstidla na „Stůj“…
Kam mu občané dovolí. Ministerstvo jediné co umí je to, že nekoná, správní rada SŽ samí trafikanti. Je třeba to tlačit výš…
No hrůza, ministerstvo neřeší vnitroponikové přepdisy pro sražení kozy. Příště to bude předpis pro sražení slepice, nebo je zvlášť i pes?
Ministerstvo neřeší to, že jemu podřízená organizace chronicky vydává nesmyslné předpisy a management s tím nic nedělá.
To totiž není ojedinělá věc, ale systémový problém, který management neumí řešit. Tedy ministerstvo má jít po tom managementu, a to skrze správní radu.
Důležité je také napsat, že průser v Blansku má na svědomí dodavatelská firma vašich kamarádů. Dělala to tam AŽD.
A kontroloval to po ni kdo? Tady to nastesti skoncilo bez mrtvych a zranenych, na rozdil od Italie 6.2.2020.
Nekontroloval, neboť dílo nebylo předané.
A jen tak mimochodem, když vám spadl TRAXX že zvedáků, tak proč jste byl najednou ticho??? Resp. mohl byste nám k tomu třeba něco napsat?
Ještě nemohl. Šetření není stále u konce.
Lokomotiva je na opravě v Kasselu.
A to je přesně ono – jak šetření není ještě u konce??? Vždyť je to přece úplně jasné!!!
Ano. Zcela jasné je, že to zavinil dopravce na vlečce. A to je bohužel vše.
A nedělejte tady ze sebe vola, sám moc dobře víte, proč se to tak dlouho někdy vyšetřuje a že to není vina SŽ. Ale chápu, je potřeba si zase zvýšit kredit u místních kverulantů a to jinak než nadáváním na všechno a na všechny, zejména SŽ, jinak nejde.
Co ze tak rychle startujete? I tu nasi lonskou kravu u Bezpravi se podarilo zprocesovat za hodinu… A tady se blbne s kozou tri hodiny?
A krom toho…
Nejsem si vedom toho, ze bych nejak casto rypal prave do SZ. Spise bych rekl, ze se ji obcas snazim i chranit.
Nicmene takove veci jako Blansko nebo trihodinova koza moc moznosti k pochvale nedavaji…
Pro ní neplatilo, co se říká ve staré hádance: Co je to?Je to bílé, mečí to, dává to mléko, stojí to na kolejích a má to kliku.
Koza, kozička… kanálie
Alespoň jsme si vyzkoušeli jet ranní spoj U52 ve dvojčlenu, když jeden byl zrušen 😁
A povedlo se? 😀 co to bylo za stroje, skamarádily se?
Možná to nebude někdo mě, až chronickému kritikovi práce #mynic nebudete věřit, ale pravděpodobně nepůjde o vinu SŽ. Před pěti lety trvalo vyšetření MU srážení člověka vlakem cca 45 min, nejdéle do hodiny. Dnes se kvůli tomu musí volat krajský policejní vyšetřovatel, pohotovost dopravců i infra a dokonce jen nově možnost k tomuto volat i dronovou linku Policie, která je nyní jedna jediná v ČR… Z praktických zkušeností tak může věc, která dříve zabrala max hodinku dnes totálně zastavit provoz mezistátní trati i na jedno dopoledne… Inu úředníkovi je potřeba dát práci ať to stojí co to stojí… A všem… Číst vice »
Podle mě je to vina ČD, že to tak dlouho vyšetřují. Zlatý RegioJet, tím když jedu, tak nemá nikdy zpoždění a ještě vím, že si dám aspoň dvě kafe, což v Regionově takové služby nemám.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Honzíku, buď změň lékaře, nebo léky …
Pokus o vtip?
Dálkovým vlakem ČD asi Honzík ještě nejel
Musel jsem ti dát palec nahoru, protože jsem se tak dlouho ještě nepobavil.
Pan strojvedoucí má svatou pravdu, jenom dodám, že na každý detail vyšetřování mimořádné události je potřeba jiného odborníka a všech složek IZS.
V případě sraženého kusu vyjma člověka, se potom samozřejmě rozlišuje srážka se zvířetem, nebo se zvěří, přičemž ke každému se přistupuje podle jiné směrnice … Fakt !
Tak to je srážka s úředním šimlem. Nemají rozdělené psy i podle plemen, pro jistotu?
A jak to rozeznají, třeba u toulavé kočky která ale má „pánička“ ke kterému se chodí občas vyspat a nažrat? 😀
Zavolají veterináře a ten zkusí najít čip, důkaz že byla dřív ošetřená jiným veterinářem.
Souhlasim. A doplnuji, ze si pamatuji zpozdeni jednoho EC z Nemecka (letos, tusim), ktere srazilo pry zenu se psem nekde mezi Ustim a Prahou. Policie to natahla na vice jak 4 hodiny (!), ac nemusela – pry se ale cekalo na dron…. a te se to dotklo stovky a stovky lidi (zastaven provoz na obou kolejich), nezajem…
Takze ano, VELMI CASTO to protahuje policie.
Přesně na toto narážím… Smutné 🤷
A to se vyplatí! Auta stojí, vlaky jedou 🙂 Aha, ale když Vám sám výpravčí při marném čekaní na obnovení provozu řekne, že do práce už jezdi jedině autem (cca 15 km), protože vlakem to není spolehlivé 😆 Tak to potěší 😁
SŹ za to samozřejmě může taky, je to státní organizace a má služební postupy na to legislativu přes ministerstvo ovlivňovat. Ale jaksi nikdo nic nedělá, protože nemusí a hlavně klídek, teploučko a smrádek.
Kdyby se ministerstvo dopravy zrušilo, nestane se vůbec nic.
To by se na Kozí dráze nestalo.
SŽ je to jedno, proč by pospíchali. Jejich výplaty nejsou vázané na kvalitu práce.
Ano, SŽ dobrovolně sama od sebe zastaví kvůli takové prkotině provoz, aby dala vítr do plachet lidem jako vy. Zrovna toto bych na ně neházel. A tím myslím obecně situace, kdy je zastaven provoz z důvodu nějakého vyšetřování. Sami by byli rádi, kdyby se jezdilo co nejdřív, ale to rozhodnutí není na nich. Jenže proč si nekopnout co ?
A co navrhujete místo poukazování na nesmyslnost dění na dráze? Máme se radovat, že to trvalo „jen“ tři hodiny?
Netvrdím, že se má někdo radovat a nezlehčuju to. Navrhoval bych třeba začít brečet nad správným hrobem. Nedávno tu byl podcast s DI, kde se o této problematice mluvilo.
Souhlasím. Na druhou stranu to, co napsal Sova, se dá beze změny aplikovat na většinu státních zaměstnanců.
Ona právě SŽ by nejraději provoz nezastavovala vůbec resp. by ho chtěla omezit minimálně.
Pro ni to totiž znamená další hromadu komplikací co PČR, Inspekci a další nezajímá.
Ano dokážu, stojí i když se jen zaběhne pes, sprejeři, nebo někdo nezavře dveře. A to dopravní podnik a IZS má výhodu, že operuje na mnohem menší ploše při vyšetřování a případném zprovoznění. U železnice jen doba dojezdu je mnohonásobně vyšší.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-technicka-zavada-rekl-dopravni-podnik-k-narazu-soupravy-metra-do-dveri-v-tunelu-40398208
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2299159
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-zabehnuty-pes-prerusil-provoz-na-lince-c-prazskeho-metra-282272
Když se zaběhne pes, tak se jezdí krokem dokud se pes nelokalizuje, neodchytí. Provoz se zastaví jen na nejnutnější čas, viz půl hodiny v článku. U tramvají to samé. Nehoda s autem? Pokud neni potřeba jeřáb, tak se třeba za čtvrt hodiny jezdí. Priorita je obnovení provozu, až pak se vyšetřuje, sepisuje s řidičem a tak dále. Všude už jsou kamery, tak se vytáhne záznam později.
Tak v podání SŽ se ani nedivím. Slušnej bizár a zdaleka ne je
toto.
Nu což. Je potřeba vyšetřit zda tam té koze třeba někdo nepomohl!
A vůbec, je na to předpis a zpoždění k cestování prostě patří.
To byla nějaká robokoza z oceli a polymeru nebo co ? 😮
I když to ve finále to nejsou 3 hodiny,tak zastavení provozu určitě. Horší je hledání zvířete v tunelu. Vzpomeňte si na hledání opice.
Ano, kvůli zaběhlému psovi se provoz zastavuje. Pohledejte články v novinách.
Na tři hodiny?
Za jak dlouho měli tu nebohou kozu venku?
Pracovníci SŽ čekali v místě pohotovostní služebny na nejbližší možný vlak, dojeli co nejblíže místu události a přesedli do vozidla Policie, protože autobus už ujel, na přípoj od zpožděného vlaku čeká jen 10 minut. Za slabých 3,5 hodinky byla venku, protože do té doby hasiči nesmí ničit stopy.
Tak teď nevím… někteří jsou toho vážně schopní, jen aby nejeli autem celou cestu, protože řidiče na dráze nechceme.
https://youtu.be/2HQDRZ1UMK8?si=I8th478xPzs8C2iu
Njn. Rudé tričko za tmy moc nefunguje.
A co na to říkají japonští železničáři?
Nabízí se jedná otázka, proč v ČR okolo dálnic stavíme ploty proti zvěři, navíc jsou často osazena svodidla a na železnici se toto ještě neřeší.
Cetl jste ten clanek? Stalo se to na prejezdu a koza neni zver, ale hospodarske zvire.
Doufám, že dali strojvedoucímu dýchnout.
A koze, a pasákovi. Pořádek musí být. 🙂
Přesně tak … 😄
Ano, dýchal jsem 😀
Policejní vyšetřování? Při srážce s kozou? Snad ne za ohrožení na zdraví…
Koza bude obviněna, odsouzena, usrmcena a sežrána. Chovatel kozy bude oviněn, odsouzen a zbaven veškerého majetku protože mít kozu je společensky nepřípustné, určitě ji někde ukradl. Tak velký majetek jako je koza přece nelze nabýt legálně. Koza, ten symbol nenažraného buržoutství!
Příspěvek je samozřejmě nadsázka, doufám že v ní poznají všich zastánci likvidačních trestů za drobná neúmyslná pochybení.
Navic koza prdi a dycha. Cili vypousti zly zly nebezpecny nebezpecny CO2 alias sodovkovy plyn.
Znásilnění
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ucen-z-brnenska-mel-sex-s-kozou-byl-prekvapen-ze-lide-styk-se-zviraty-bezne-nemaji-40451629#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
A vyšetřovalo se, proč jela koza spáchat sebevraždu přes celou republiku.
Taky jsem to četl. No potěš koště. Jak se tam ta koza dopravila? ČD😊?
To by stále ještě cestovala.
Majitel kozy bude pravděpodobně platit jednak zpoždění vlaku a jednak nějakou pokutu, to opravdu nebude malá částka. Z tohoto pohledu je přivolání Policie pochopitelné.
Tak to mu budete muset prokázat úmysl tu kozu utéct na koleje. Kozy mají vlastní hlavu a konají vlastní rozhodnutí. S výjimkou lešňových, ale ty zase nepobíhají samy po světě.
Úmysl nebude opravdu potřeba prokazovat. Majitel prostě své zvíře neměl dostatečně zabezpečené.
Před mnoha lety se nám na Šumavě pod motorák dostal býk. Majitel přišel o býka a ještě samozřejmě platil zpoždění.
OMEGALUL
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ucen-z-brnenska-mel-sex-s-kozou-byl-prekvapen-ze-lide-styk-se-zviraty-bezne-nemaji-40451629. Nebyla to ona nešťastná ??🤣
To by byl ovšem zajímavý způsob, jak poukázat na sexuální násilí praktikované na kozách!
Chudaci.
Svadbu mit nemohli. Koza a ucen jsou utlacovani. Manzelstvi pro zoofily!
Jestli si to teď přečetla zubejda, tak je hotovo.