Česká pošta pouští do svých přeprav dalšího dopravce. Kontrakt za 596 milionů korun získal Astra Trans
Kamiony Astra Trans. Foto: Astra Trans
Česká pošta si od převodu autodopravy na soukromé dopravce slibuje větší efektivitu.
Pošta chce větší efektivitu? Ta pošta, která na největším sídlišti krajského města tři dny v týdnu zavírá pobočku už v 16 hodin, takže personál si přes den pokecá s pár důchodci a jinak kouká na prázdné prostory? A pak v sobotu dojde k překvapení – pošta otevře jen polovinu přepážek (vždyť je víkend) a pobočka je nečekaně plná lidí, co si přišli vyzvednout uložené zásilky.
Buď lidi zaplaťte, nebo zavřete krám ! Za profi cenu, profi obsluha. Potom najímají mouly – matce dopis od notářky nedodají – mají zamálo (4 dny) hodit do schránky oznámení o doporučeném dopisu .
Autodoprava? Železnice nic?
A nabídli se, že to budou vozit?
ČD Cargo poštu vozí. Jen co já vím, tak Praha – Olomouc – a dál jezdí v noci tři poštovní vlaky tam a tři zpět.
Já tomu moc nerozumím. Pošta chce ušetřit tím, že v době nižší poptávky (léto, doba dovolených) nebudou její řidiči a auta nevytíženě stát. Jak to ale ta externí firma udělá, aby akorát splnila snížené požadavky na léto a zároveň pokryla zvýšený požadavek před vánoci? Léto bych chápal – jen část vozidel bude jezdit pro poštu a zbylá v jiných závazcích. Ale před vánoci všechny ostatní závazky nechá stranou a bude jezdit jen pro poštu? A co když dostane v tu stejnou dobu lepší nabídky od jiných společností? Nechá si ujít kšeft nebo poštu odmítne a vezme lukrativnější zakázku?
Jednoduše, externí dopravce může mít mezi zákazníky firmy, kde zase špička je v létě a přes zimu útlum. Mohou se tak vzájemně doplňovat a může se udržovat stejný autopark i s počtem řidičů. Případně se přeprava přeprodá (což může dělat i pošta) jinému dopravci, který to odveze. Určitě to mají promyšleno (soukromí dopravci, u pošty těžko říct).
Jako mít nasmlouvané přepravce pro výkyvy špičky, aby se nemusel držet tak velký vozový park, je asi OK, ale 100% tipuji, že to bude spíš dražší . Popř. i pošta by přeci mohla nabízet svoji vozovou kapacitu, když by nebyla vytížená a vydělávat. To by bylo moc složité, aby pošta vydělávala 🙂
„Mají ten tunel skvěle vymyšlený.“ Jednoduše je to na poště tak,že každý den jedete ráno dovézt na poštu listovní, balikovy materiál a také palety tisk,letáky apod. Večer po zavření pošty to samé zpět na třídírny. Přes den svozy palet a balíků od firem podavatelů E-shopů apod. Časy dle pravidelných kurzů a svozů podle přání firem. My jsme neměli problém, že by to nebylo možné odvézt a žádného extera nebylo potřeba. Jen někdo z vedení nekoupil auta dobrých 5 let a přestal se starat o vytížení a smysl dopravy. Nikdy jsme nebyli proděleční. Vypsat tendr za 3,5 miliardy a nechat to… Číst vice »
A co na to odbory? Nic.
svého času byla na Č. poště profláklá stávka, kdy jedny odbory ano a druhé ne. Taky tam byl dost humbuk se svévolným placením řidičů podle regionů. Z toho mi vyplynulo, že tam odbory ne-dost-dobře fungují, když toto u takového molochu neohlídají….
Dobrý den lidé. Začíná likvidace České pošty. Je to systém, je to pořád stejné. Jestli lidé při volbách ODS nezlikvidují, tak ona zlikviduje tento stát.
Koblihu?
Jenže kdo ví, zda aspoň trochu nemá pravdu. ČP se ve sdělovacích prostředcích chlubí, jak omezila počet zaměstnanců, ale na jejich místa přijala ještě větší počet agenturních zaměstnanců, za které platí agenturám stejně jako stálým zaměstnatncům.
Platí jim více.
Na uzlu Malešice zřejmě probíhá přechod na provoz přes pracovní agenturu (Ukrajinci apod.). Dělají něco odbory? Vůbec nic.
Vcelku trapné.
ODS škodila a rozkrádala dávno předtím, než agenta StB Bureše vůbec napadlo jít do politiky. Některé věci prostě zapomenout nejdou….
A jak se agent dostal k majetku?
Česká pošta se už řadu let úspěšně likviduje sama. Započalo to za minulých vlád, tato vláda to maximálně dokončí.
Vážně? Znárodní všeky pekárny a pošle pekaře do uranových dolů, protože to byli vykořisťovatelé?
Výběrová řízení na externí autodopravu byla vyhlášena loni v srpnu, tedy v době, kdy ODS ještě netušila, že bude ve vládě. Stalo se to pod taktovkou vlády ANO+ČSSD+KSČM s tím, že poštu řídí Ministerstvo vnitra vedené tehdy ČSSD. Takže jen zbytečně plácáte.
A v dozorčí radě pošty do jejich únorového odvolání seděli mmj. lidé nominovaní ČSSD a KSČM, pro komunisty pokud si vzpomínám byla místečka vyčleněna za podporu vlády.
Netahejte sem fakta, Jirka potřeboval vyzvracet do diskuze své politické názory a taky to udělal, mějte pro něj pochopení. 🙂
Jsou to hole nesmysly a lži. Vedení pošty,dozorčí rada a ministr vnitra jen rozkrádáji státní podnik.
Jestli ze je pošta neefektivní musí nést odpovědnost vedení a ne se té odpovědnosti zbavit Outsourcingem. CS cargo bude dělat naprosto to samé co pošta. Není možné zrušit kurz pro zákazníka či postu jen protože má v pondělí méně palet než v úterý. Kurz musí vyjet
A to raději nemluvě o těch při dnešní inflaci zoufalých platech co zaměstnanci pošty dostávají. Tím myslím samozřejmě ty provozní typu doručovatel nebo pracovník za přepážkou, vedení má peněz až příliš. To jeden neví jestli se smát nebo brečet. Ještě, že už na poště dlouho pracovat nebudu 🙂
Bavil jsem se včera s pošťákem, popisoval mi přesčasovou vkendovou směna: Ve tři ráno vstávat, od čtyř nakládat, v pět ráno 70 km daleko a do 10 odpoledne tam čumákovat za 18 Kč/hod. Potom zpátky. A že tohle teda nebere. Nedivím se mu, ten pětihodinový prostoj je fakt nanic.
Co jsem tak zaslechl od řidičů jiných zásilkových služeb, není to tam o moc lepší. Vstávání uprostřed noci, nad ránem v depu převzít zásilky, dvě hodiny je přerovnávat a řadit podle pořadí na trase, pak celý den střídavě za volantem a u dveří zákazníků, večer s nedoručenými zásilkami zpět do depa, natankovat, případně udělat drobný servis na autě a když to všechno klapne, tak v devět večer doma. A když zásilkovka rozhodne, tak se rozváží i o víkendu, však jezdíš na živnosťák, tak jakápak pracovní doba…