Nákladní doprava Vodní doprava

Česká loděnice využila zvýšené hladiny a posílá do Nizozemí další dva obří tankery

Kasko nizozemského tankeru z české loděnice Barkmet. Pramen: Barkmet
Kasko nizozemského tankeru z české loděnice Barkmet. Pramen: Barkmet

Tuzemská loděnice Barkmet využila únorové zvýšené hladiny Labe a několik měsíců po spuštění na vodu mohla odeslat do Nizozemí dva nově vyrobené tankery. Přesněji řečeno jde o ocelové trupy, takzvaná kaska.

První odplulo přes hranice před více než týdnem, druhé vyplouvá z Lovosic dnes odpoledne. Labe nyní nabízí hloubku kolem dvou metrů, což nehotovým tankerům stačí. Kaska byla na vodu spuštěna už loni v červenci, respektive v prosinci, kvůli suchu ale nemohla vyplout.

Po dostavbě budou sloužit jako takzvané ekotankery pro přepravu jedlých olejů po evropských vnitrozemských vodních cestách. Do Nizozemí je dopravuje německý tlačný remorkér EDDA, který první kasko ponechal v Magdeburgu a vrátil se pro druhé do Lovosic.

S tím pojede přímo do Nizozemí, teprve poté se vrátí pro první tanker do Magdeburgu. „Ten bude zatím upraven tak, aby mohl projet pod mosty Mittellandkanalu,“ řekl deníku Zdopravy.cz obchodní ředitel loděnice Yuriy Kulchytskyy. Kasko dnes odplouvající z Lovosic už je na Mittellandkanal připraveno.

Loděnice Barkmet, kterou vlastní původem ukrajinský podnikatel usazený v Čechách Oleh Pantelemoněnko, čas od času nabízí obyvatelům Polabí nezvyklé výhledy na řeku. V roce 2015 například kompletně zrekonstruovala tanker Christoph (86 m), který dokonce zavítal až na střední Labe do Chvaletic. Firma se proslavila i výrobou trupu pro zcela nový tanker Steinburg (86 m). Zřejmě vůbec největší tanker opustil Čechy přesně před rokem, cílem bylo rovněž Nizozemí. Měřil 110 metrů a plavbu zajišťovaly dva remorkéry. I on čekal více než půl roku na vyšší hladinu.

Živý přenos z cesty přináší server endles-live.cz.

Základní parametry obou lodí:

• Délka 86 m
• Šířka 11,45 m
• Výška boku 5,35 m
• Celková váha jednoho kaska 611 tun

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hans
Host
Hans

Kéž by tyto škody na Labské vodní cestě někdo předepsal těm ekoteroristům k náhradě.

olsei
Host
olsei

„Obří tankery“:-)) Chápu, že jsou to největší lodě, které je možné v ČR vyrobit, ale stejně…

LuckyD
Host
LuckyD

Délka 86 metrů patří zcela jistě k menším plavidlům v dnešní době. Titulek je opravdu přinejmenším srandovní.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Taky jsem si vzpomněl na Dockwise Marlin. Kolik takových „obřích“ lodí by dokázala naložit tahle. 12 kousků?

Martin V.
Host
Martin V.

Určitě aspoň dvanáct. Takhle vozí Blue Marlin do Evropy říční lodě vyrobené v Číně.
https://static.vesselfinder.net/ship-photo/9514092-710000294-1ed9dbad6328a58f3feae344bfe31fe6/1

Jakub
Host
Jakub

To by mě docela zajímalo, jak je tohle smluvně ošetřeno, protože pokud by mělo být dodáno ke konkrétnímu dni, tak by se jednalo o běžné prodlení dlužníka, ale takhle?

Nicky
Host
Nicky

Takhle je tam výluka.

Václav
Host
Václav

Třeba jako vyšší moc. Nebo je stanoveno místo předání zákazníkovi v Lovosicích. Pak už je na zákazníkovi, jak si je odveze.