Česká firma přišla s novou metodou oprav výtluků, mikrovlny použila při rekonstrukci Barrandovského mostu

Oprava výtluků strojem FT3. Foto: FuttecOprava výtluků strojem FT3. Foto: Futtec

FUTTEC chce s českou patentovanou technologií expandovat do zahraničí.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pako

Nevím zda-li se něco změnilo, ale cca před 10-15 lety jsem byl najednání u jistého správce komunikací, kterému právě shora sdělili, že příspěvek na opravy dostane až v říjnu. Chápejte človíčku, přeci až se bude vědět, co zbude z porcování dotací mezi velké kluky. Takže pak tu máme konec roku a záplatuje se do bahna a sněhu jen to fičí. Tuhle technologii nikdo nepotřebuje. Je nutno provádět opravy při teplotách nad +15°C jak doporučuje 9 z 10 asfaltérů. A samozřejmě kázeň, kázeň a ještě jednou kázeň! Ošetření a očištění předchozí vrstvy, správně zvolený spojovací postřik a zapracování spáry.

Jarda

V Německu když udělají záplaty, tak to umí zbrousit, takže vůbec nevíte, že jedete po opravované silnici.

Pako

To u nás umíme taky. Ale:
1) co nejlevněji bez ohledu na kvalitu a
2) po krizi 2010-2012 mají firmy sotva třetinu zaškolených lidí s dostatečnou praxí z profese a na to obyčejné hloupé záplatování se tak posílají podivní lidičky a firmičky x-té kategorie

Petr Čížek

Česká patentovaná technologie firmy FUTTEC má výborné PR. Média nás opakovaně seznamují s touto „revolucí“ v opravách výtluků. Pokud se ale podíváte na firemní propagační materiály např.: https://www.futtec.cz/technologie.php nebo https://www.youtube.com/watch?v=D56ousdz6wg a pokud máte zkušenost z praktického využití (např. dne 28.3.2023 mi kamarád od 11:13 h do 14:29 h popisoval pracovní tempo a postup při opravě 5 – pěti! výtluků v Kobylisích), dojdete jednoznačně k závěru, že tímto čeští cestáři a silničáři zachráněni nebudou. Natož české dálnice a silnice. Myšlenka je to určitě teoreticky dobrá, když i EU na ni dokázala poskytnout 1,8 mil. EUR dotaci. K praktickému, efektivnímu a smysluplnému… Číst vice »

MMXA

Přesně tak, problém je, že tyto technologie jsou drahé a správce komunikace je nezaplatí.

qěcy

Zní to hezky, ta technologie, jenže před vice, než 10 lety se podobná převratná technologie s ohřevem plynem – Silkot- uvedla na český trh a zatím jsem Silkot viděl jen jednou jet přede mnou. Téměř vůbec nikdo to nepoužívá.

Neodrážet Nespouštět

Proč se ministerstvo dopravy montuje do toho, jakou technologii, si od dodavatelů smí objednat, ŘSD KSUS nebo TSK? To je zodpovědnost správce silnice jakou technologii nechá na silnici co spravuje použít. Když už se šetří, tak toto je přesně agenda MD, která se dá bez problémů škrtnout bez náhrady.

Jiří Kocurek

„Vydané oficiální oprávnění“ je nějaký příkaz?

Mickey

Nesmí se to říkat, ale je to drahé a nefunguje to.

Jan T.

Zdroj?

Mickey

Osobní zkušenost.

qěcy

To nás nezajímá. Argumentuje. O Silkotu jsem to slyšel taky, ale taky jsem slyšel, že dělníci často nedodržovali technologický postup.

Y.K.

Právě jste to řekl. Jen jste nezdůvodnil proč to nefunguje a neřekl kde se na nefunkční výsledek můžeme podívat..

Huh

Možná je pán od konkurence, která to plácá lopatou do prohluɓně plné vody nebo sněhu… Nebylo by pak co opravovat další rok.

Mickey

Prostě se ta záplata stejně nespojí s tím zbytkem.

Y.K.

Tak jo, kde to můžu vidět?

Fušéřina místo pořádné práce

Tyhle pekla by měli zakázat! Jediný řešení je opravit silnici celou. Kde jsou ty časy kdy se řeklo zlaté české ručičky. Dneska si pod tím už vybavím jen zfušované peklo..

Včera jsem zrovna jel Hradec – Praha a opravené výmoly byly brutální že jsem myslel že se mi rozpadne auto. Původní silnice normální hladký asfalt ale na mnoha úsecích to bylo příšerně zazáplatováno jiným extrémně hrubým asfaltem. Prostě hrůza..

qěcy

Asfaltéři v Česku nedodržují technologický postup a přestože obrusnou vrstvu pečlivě vyfrezují, vytvoří na spáře schid 1 cm a povrch záplaty zvlněný, či vyboulený. Takže se spára do roka vytluče kamiony, nebo autobusy.

A nelžete mi, že to nejde líp, protože Rakušani, Němci, Švýcaři to umí výrazně lépe. A jejich správci infra si to taky pořádně ohlidají.

Pako

V zahraničí jsou cesty někdy flekatý jak reklama na 50 odstínů šedi, ale do volantu necítíte ťuknutí a pneu ani neškytne. Hladký jak dětský pozadí. A záplaty drží.

Beekee

Rýdl pro TV Nova 2020/02: Testovali jsme to, ale jeden výtluk nám trvalo rozehřát hodinu, hodinu a půl…
Tak snad už na tom výkonu zapracovali…

Jiřik

Hodinu a půl? Pořád je to násobně rychlejší než standardní výkon silničních správců. Na silnici II/286 jim to od vyfrézování výtluku po jeho zaasfaltování novou směsí trvá běžně dva až tři TÝDNY.

qěcy

U nás na obslužných komunikacích jim to trvá do vyfrézování několik let, ale od vyfrézování do záplaty 1 den.

Y.K.

No nevím jestli je TV nova zrovna dobrý zdroj informací.
Mě to nepřijde nějak horzné i za hodinu a půl, jestli je výsledek kompaktní vozovka. Než aby tam někdo kutal vydroleniny, zametal pak tam flánkul kydanec asfaltu, udusat… Kratší je tak kydanec bez ničeho, co se první zimu zase vylomí, nekdy dříve.

qěcy

Pokud nikdo nebude řešit skoky na spárách v AB, tak se tyto nikdy nepřestanou vylamovat v nejbližší zimě. Zkrátka dynamické rázy od kol vozidel ty hrany spar rozlámou.

Například ulice Zálesí v Praze. To bych blil. Přes 13 let jen přibývají vyfrézované obdélníky, se zálivkou spáry a každou zimu se od autobusů všechny vymlátí. Takže na jaře je na půl kilometru asi 40 propadlých spár. Jízda busem, to je otřes.

Y.K.

To jo, tam to je otřes (i doslova).

František Plášek

No jestli ta reportáž byla v únoru 2020 a testy také, není se čemu divit a v souhlasu s Máňou bych to nepovažoval za směroplatné…