Češi získali v Evropě oddechový čas, minimální mzda v dopravě se má řešit odděleně

Kamion. Ilustrační foto. Autor: Esa logistikaKamion. Ilustrační foto. Autor: Esa logistika

Doprava nebude součástí evropské směrnice o vysílání pracovníků do zahraniční, odměňování řidičů se bude řešit odděleně v takzvaném silničním balíčku.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

To MB – naprosto souhlasím, ten problém ale není jen na silnici, ale i na železnici, v osobní a nákladní dopravě kde jezdí kvalifikovanejsi český personál německé výkony za polovinu. Pokud tedy mají vzniknout oddělená pravidla pro dopravu je nutné se zaměřit na to, aby za stejný výkon byl všude v Evropě i stejný plat.

MB

Jj, třeba Metrans a jeho záhadné ježdění českých strojvedoucích až na nizozemské hranice do Emmerichu. To musí být panečku směna, 12h v kuse řídit, s jednou přestávkou na půl hodiny.

železničář v důchodu

Dokud se najdou čeští strojvedoucí, kterým se takové zaměstnání vyplatí a budou je proto chtít dělat i za současných podmínek, tak se na tom nic nezmění – a ony už asi i pouhé „zahraniční diety“ jsou pro ně možná dost velkou „pobídkou“ …

MH

A mohou si také oddechnout čeští řidiči? Děláme vše proto, abychom udrželi nízké platy ridičů a konkurenceschopnost našich dopravců na západě, ale jen za cenu neférového zacházení s řidiči kamionů. Kdo nesedí v kabině 24/7, nevydělává. Je potřeba evropské řešení, kdy se všechny země drží jednotných pracovních podmínek. A ano, je potřeba promítnout vyrovnání mezd v ceně dopravy potažmo výrobků.

Michal

Tak s elementární znalostí ekonomie je jasné, že při vyšších platech zahraničních řidičů bude poptávané množství menší a odjezdí to někdo jiný.

Mně by se to naopak líbilo, ti lidi se vrátí do Česka a konečně tu bude mít kdo řídit autobusy…

MB

Viz předchozí článek: A tak je super, že Češi budou moct jezdit za 200 nebo míň na hodinu zatímco Němec by chtěl aspoň 500. To je jako kdyby někdo tleskal, že je super, že nám tady ukrajinci, rumuni jezdí za 100 na hodinu a čeští řidiči by utřeli. Nj jsme holt stále zemí, které se daří jako banánové republice jenom díky nízkým mzdám :(.