cargo

Češi získali v Evropě oddechový čas, minimální mzda v dopravě se má řešit odděleně

Kamion. Ilustrační foto. Autor: Esa logistikaKamion. Ilustrační foto. Autor: Esa logistika

Doprava nebude součástí evropské směrnice o vysílání pracovníků do zahraniční, odměňování řidičů se bude řešit odděleně v takzvaném silničním balíčku.

Doprava nebude součástí evropské směrnice o vysílání pracovníků do zahraniční, odměňování řidičů se bude řešit odděleně v takzvaném silničním balíčku. V noci na dnešek se na tom dohodli zástupci příslušných evropských institucí, tedy bulharského předsednictví, Evropské komise a parlamentu. Oznámila to na svých stránkách europoslankyně Martina Dlabajová (ANO), která se jednání účastnila. Českým dopravcům zejména vadí, že by měli platit své zaměstnance podle pravidel zemí, kudy právě projíždějí. Nejnovější vývoj je nicméně pouze dílčí krok, vyhráno zdaleka nemají.

„Vyjmutí dopravy z obecných pravidel pro vyslané pracovníky, která byla primárně nastavena především pro stavební sektor, považuji za obrovský úspěch. Sektor dopravy je vysoce mobilní a vyžaduje specifickou úpravu pravidel, která by měla být nekomplikovaná, jednotná, jednoznačná a snadno vymahatelná,“ uvedla Dlabajová, která dopravu považuje za jednu ze svých priorit. Vzápětí se dočkala pochvaly od ministra dopravy Dana Ťoka. „Super práce, Martino, jste skvělá,“ reagoval Ťok na twitteru.

Opatrná slova chvály našli i dopravci ústy mluvčího sdružení Česmad Bohemia Martina Felixe. Ten ale upozorňuje, že zásadní bude, zda plán schválí evropský parlament. „Rozhodně to neznamená, že by v tuto chvíli přestaly platit německé a francouzské zákony o minimální mzdě,“ uvedl Felix. Poté, co vyjmutí dopravy ze směrnice o vysílání pracovníků do zahraničí schválí parlament, budou v Bruselu následovat složitá jednání o silničním balíčku. Jejich výsledek se přitom nedá předvídat.

Češi jsou dlouhodobě proti tomu, aby museli platit řidičům minimální mzdu platnou v cizině a zajišťovat jim hotel. Argumentují mimo jiné vysokými náklady, administrativní náročností, když zároveň jejich západoevropští zákazníci nejsou ochotni akceptovat zvýšení cen přeprav.

Tagy Dlabajová EU kamiony mzda směrnice
6 komentářů