Češi vyvinuli autopilota pro malá letadla, mají povolení pro téměř 60 různých strojů

Kokpit malého letadla. Foto: Honeywell AerospaceKokpit malého letadla. Foto: Honeywell Aerospace

Nový autopilot vznikl ve spolupráci ČVUT a brněnské pobočky Honeywell Aerospace.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldas

tak trochu modifikované glosy z Pelíšků: A piloti nebudou mít co žrát.

Jiří Kocurek

a zrušit zarážky u dveří. Místo nich k nim postavit dveřníka.

Vít Jůza

Tak cenu autopilota dokáží srazit pod 10000 dolarů …. řekl bych, že zařízení ETCS do vlaků nebo zabezpečení přejezdů lépe než jen výstražným křížem jsou záležitosti řádově jednodušší …. a cena řádově vyšší!

Y.K.

Obávám se, že srovnáváte nesrovnatelné. Toto je typ autopilota pro hobby a malé létání, nenechte se mást tou fotkou glass kokpitu, to opravdu není v ceně. S veškerým okolním vybavením to bude také pěkná pálka (Bendix King pro plnou funkčnost nabízí: Air Data Source unit, Marker Beacon Receiver, Digital Attitude Source, Horizontal Situation Indicators, GPS Navigator unit, Radio Altimeter, VHF NAV Receiver unit, PFD unit. Plus serva atp, ty jsou však recyklovat, pokud již letoun autopilota měl, což západní letouny mívají.

Tomas

tady jde v podstate jenom o software . a par hw veci, ktere jsou v podstate spotrebni zbozi. a predpoklada, ze v letadle uz jsou serva a kbelaz apod. navic je to cele koncipovana jako nahrada existujiciho systemu. neni to tak, ze do letadla, ktere nikdy autopilota nemelo, natves tuhle vec.

naklady etcs jsou kvuli tomu, ze se pro kazdy typ masiny projektuje a schvaluje zastavba, navic v malych seriich. to pak leti vena do nebes.