Češi už mají dva národní dopravce. Nově se jím stal i Leo Express
Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express
České republice přibývají národní dopravci. Po Českých drahách je oprávněn toto označení užívat i Leo Express. Po čtyřletém procesu mu
NSDAP měla ve svém názvu také slovíčko „národní“.
Vrana čo ako vysoko vyletí nikdy orlom nebude.
I ten nejmenší z národních dopravců je národní dopravce. Ale máte pravdu, že ať pro Černou Díru vymyslíte sebevznosnější propagační hesla, růži z lejna neuděláte.
Na mě tedy to, když někdo hraje na tuhle notu, to působí tak, že primárně cílí na voliče SPD, hltače ruské propagandy, posluchače Ortelu, a další skupiny, s nimiž ve stejném dopravním prostředku zrovna cestovat nechci 🙂
Tudíž mi smysl takové kampaně uniká a zjevně nebudu její cílová skupina 🙂
Nojo, ale v tom případě budete moct za chvíli cestovat maximálně tak s Arrivou, která o značku národní dopravce neusiluje.
LE dnes zveřejnil jízdní řád od prosince. Ani jeden spoj do Bratislavy přes 330 oproti návrhu JŘ z června…
Nepřípustné
Nic než národ!
Sorryjako, ale celé to chvástání se kdo je národním dopravcem mi přijde 1) nesmyslné (kdo zastupuje národ má rozhodovat národ a ne firmy samotné), 2) útočící na první signální nacionalistické pudy.
Co že by se nějaký dopravce chlubil přízviskem třeba „dochvilný“, „čistý“, „luxusní“ či „levný“? Snahy tímto směrem bych ocenil mnohem více.
To víte, holt důsledek vzedmutí nacionalismu posledních let v celé Evropě i Světě
Taktéž pronárodní:-)
Ale tak klidně, stejně všichni ví o koho jde. Tohle ja taková legrace. Ta legrace skončí jakmile dojdou inevstorum prachy, trpělivost, nebo Leosek necim naštve tátu.
Taková blbost
Nápad, kam by se to mohlo dále posunout, by tu byl. Ve vlaku RJ jedna z průvodčích před příjezdem do konečné stanice Praha hl. n. do palubního rozhlasu cestujícím pravidelně děkuje, že „jste si pro svou cestu vybrali NAŠEHO dopravce“…
Promiňte prosím , ale co označuje zkratka RJ. V našem Kocourkově to může být třeba i restaurace jídelna. RJ je obchodní značkou Railjet a v našem jízdním radu se píše rj ( na jih od Břeclavi písmenka zase vyrostou) . Někteří další v tom vidí iniciály majitele společnosti Regiojet . Vzniká tak trochu zmatek.
můžýe to být zkratka konstatování mykologa Rozodně Jedlá!
RJ byla ve školním rozvrhu odjakživa značka ruštiny.
To se mi moc nelíbí…
Šaškárna tak do České sody: Udělat České drahy ještě více české! Jawohl, saubere Eseinbahn! 😛
Mluvka Joklík: „Národní dopravce jsme ze zákona“ (https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/dalsi-stret-ceskych-drah-a-soukromniku-kvuli-logu-narodni-dopravce.A150925_152401_eko-doprava_suj). To ukazuje, že tento „pojem“ je chybnou interpretací Zákona o Českých drahách (č. 77/2002 Sb.) ČD mluví jako o „národním železničním podniku České republiky“. Toto sousloví je tímto zákonem vyhrazeno pro použití v mezinárodních smlouvách.
Pokud nemají ČD registrováno označení „Národní dopravce“ jako trade-mark, pak toto označení může používat kdokoliv.
(č. 77/2002 Sb.), kde se o ČD
A tím souslovím se v mezinárodních smlouvách rozumí národní železniční dopravce, nikoli správce infrastruktury, protože pak by národním železničním podnikem byla SŽDC. Čili interpretace zákona je správná, ale anachronické jsou ty mezinárodní smlouvy.
Tak znovu ze zák. 77/2002 Sb.
Díl 4
Podnikání akciové společnosti České dráhy
§ 8
(2) Akciová společnost České dráhy vystupuje v mezinárodní železniční přepravě podle mezinárodních smluv, kterými je Česká republika vázána a které byly vyhlášeny ve Sbírce zákonů nebo ve Sbírce mezinárodních smluv, jako národní železniční podnik České republiky.
Ano, zákon nijak nevyhrazuje sousloví pro použití v mezinárodních smlouvách, ale naopak stanoví, jak má být aplikováno sousloví použité v mezinárodních smlouvách. Pro jakékoliv jiné účely můžete to sousloví používat libovolně.
Ok, a co se tím jako změní?
Nic. Jenom si teď České dráhy zaregistrují obchodní známky „České dráhy švýcarská kvalita“ a „České dráhy čínská kvalita“. To je takové obchodnické kočkování. Zkratku RJ už si České dráhy taky vypůjčily.
Zkratku RJ si ČD půjčili od OeBB a Regiojet ji nejspíše od nich ukradl.
Proč by ji někomu kradl? RegioJet se jako RJ přímo nabízí a to by Jančura musel mít hodně představivosti, aby odhadl, že jednou ČD koupí soupravy Viaggio Comfort z části opce kterou ÖBB neuplatlily a budou jezdit i u nás pod stejným názvem jako v Rakousku.
ČD tu zkratku začaly používat před Jančurou.
RegioJet byl do OR zapsán 20. března 2009 a veřejně se pod tím názvem prezentoval někdy v dubnu 2010. České dráhy svůj záměr koupit jednotky Viaggio Comfort oznámily v červnu 2011. RegioJet zahájil pravidelnou dopravu pod svým názvem a značkou 26. září 2011. ČD zahájily pravidelný zkušební provoz RailJetů 6. května 2014, nějaké prezentační jízdy provedly v roce 2013.
Regiojet, ale zpočátku používal zkratku IC, nikoliv RJ.
Všichni vaši mínuskáři akorát dokazují svojí hloupost, když ani prostá fakta nic neudělají s jejich averzí vůči Jančurovi.
Když chcete fakta, tak prosím, Jančura začal jezdit před Railjety, ale s označením IC, po příchodu Railjetů a označení RJ začal brečet, že to on chtěl označení RJ pro sebe, tak po debatách se to tedy oddělilo (RJ-rj).
Jinak v Mezinárodní železniční unii má zkratku RJ zaregistrovánp QBB pro sebe a kooperující partnery (což ČD jsou).
Já jsem hlavně nepochopil, proč chtějí být na dráze všichni „tryskáči“ podle názvu. Více by mi imponovalo, kdyby byli tryskáči podle rychlosti. Ale to by muselo být hlavně SŽDC-Jet, nebo MD ČR – Jet. 🙂
Dokonce rakušanům ukradl inuicály! RJ − Radek Joklík taky!
Neukradl jste ve škole třeba 1+1=2 ? Nenecháte si to někde patentovat jako svoje duševní vlastnictví??
Prostě se jen názorně ukazuje, jak celá ta šaráda s národním dopravcem byla nedomyšlená a hloupá, a to od samého začátku. Tahle reakce se dala od samého začátku předpokládat.
Doufám, že to opravdu začnou používat. Ta představa, že by bylo na všech vlacích na Hlavním nádraží napsáno Národní dopravce, je skvělá 😀
Pripomina to pomlckovou valku s nazvem statu za federace… Jako maly deti…
Kazda firma by mela predevsim budovat svou znacku a zhodnocovat ji…
No a na ní udělal Klaus s Mečiarem kariéru! začlo to pomlčkováním a jak to skončilo? rozpadem malého státu na dva pidistátečky. Včil jen čekám kdy se začne pomlčkovat na Moravě aŠlonzsku…
Rozpad statu byla sice hloupost, ale ono to asi jinak neslo, kdyz HZDS melo ve volebnim programu samostatny stat a jejich podminky byly defacto take jako pro samostatny stat,…
Horsi si myslim byla ztrata Slezska a Luzice – pro Cesky stat za Rakouska…
V době, kdy Rakousko přišlo o Lužici, se už o českém státu nedalo moc mluvit. Alternativou ostatně tehdy bylo, že by Morava získala královskou korunu a na Čechy si brousilo zuby Bavorsko… Státy prostě vznikají a zanikají, země trvají.
No prostě ČD chtěly dělat machry, protože nic moc jiného než nacionalismus nabídnout nemůžou, a druzí dva je pěkně vytrolili.
Ale ještě jsou volné třeba „Nádorní dopravce“, „Náhradní dopravce“, „Náhodný dopravce“ apod.
No na trollení to moc nevypadá. Zatím se s tím chovají všichni dost vážně. Holt se kluci musí o to lízátko poprat 🙂
Náhodný dopravce (ve všech jazykových mutacích) už má registrováno ŽSSK. 😄😄😄
Nic než národ má právo na existenci
A pročpak ty mínusy? To neznáte klasika????? to cituji teho Frantíka Palackýho
„Dráhy vývoj kolem označení nekomentují.“ A můžeme se dohadovat, jestli SŽDC, nebo ČD, nebo jestli v této větě „Dráhy“ označují ještě nějaký jiný známý nebo neznámý subjekt.
Mně je to jasné, Vám ne? 😉
K rozlišení mezi několika drážními dopravci je slovo „Dráhy“ opravdu dost nevhodné. Ono je dost nevhodné i jako jejich název. Nicméně jsou lidé, kteří jsou schopni třeba automobil od drážního vozidla odlišovat slovem „vůz“, nebo automobilistu od autobusáka slovem „řidič“. Prostě ten typ lidí, který nechápe smysl a kontext slov.
Když položite ucho na kolejnici, tak poznáte, jestli Dráha mlčí.
Jako tři malé děti, které se hádají, kdo je maminčin mazánek 🙂
A žlutej by měl být Moravský národní dopravce 🙂
Až budou „národní dopravci“ všichni, co přijde potom? „Mezinárodní dopravce“? Ok, a co pak? 😀
A kdo je třeba Vietnamec, Slovák nebo Němec (žijící v česku), má si založit svého národního dopravce, nebo jsou tihle i dopravcem jejich národa? 😀
Vlastně ta Arriva je mezinárodním dopravcem německého národního dopravce.
Ve zhoubném bujení nádorních dopravců vzniká další metastáza
Podle mne je to tak všeobecný pojem, že by to ani nemělo jít registrovat, jako obchodní značka.
Když je to baví…. Ať se klidně předhání, kdo má delšího. Na ten vzniklý bordel doplatí hlavně sami všichni ti „národní dopravci“…
a kde je nejaky nahodni dopravce?
národně čínský dopravce
Ceske drahy – narodni tragedie. Pro fanboys ostatnich dopravcu, jmena muzete volne zamenovat
Miloš Zeman národní ochlasta. Prosím též o registraci…..
Ale on není národní, on je nadnárodní. Napsal bych to sem ještě čínsky a rusky, ale nechce se mi…
Co tohle? Милош Земан национальная выпивка. Пожалуйста, зарегистрируйтесь…. 米洛什澤曼國家酒。還請註冊
Já myslel, že ruský úřad má zaregistrovat tu Zemanovu značku, a ne sám sebe. Holt Google translato má jiné myšlenky než vy, co?
Miloš Zeman Rusko-Čínkský národní ožrala. Prosím o registraci!!!
Tohle Joudo prosím sdílejte na Novinkách, tam je pro toto i Vás ideální prostor.
No mezitím to začli používat i na Slovensku a s přívlastkem „národní dopravce“ jsem se už setkal i u PKP IC. 🤔
Pane Bože. Kolik ta kravina stála?
Za ty prachy mohly být důkladně vyčištěný sedačky minimálně v několika soupravách.
U všech třech Národních dopravců !!!
Jen ten název společnosti nezní nějak národně česky.
Zřejmě je to přeloženo Google překladačem z čínštiny.
Asi nejtrefnější příspěvek
Česky by to bylo Lví výměšek, ne?
Leo i expres jsou latinská slova. Latina byla jazykem učenců už za Karla IV. Tolik dějepis.
jojo, tehdy byli učenci, nyní je maturita nic neříkající pseudozkouška. Nějak nám ta vzdělanost inflační spirálou poněkud „devalvovala“
Jenže Karel IV. jako český král se naučil česky, protože mu připadalo logické, že bude mluvit jazykem země ve které vládne.
no Babiš si taky pořídil nedávko kurzy Češtiny… Uvidíme, zda na něj bude historie nahlížet obdobně, jako na Karla IV.
No výborně, snad konečně ČD ustoupí od tohoto absurdního a prázdného přívěšku.
České dráhy jsou státní dopravce. Vlastní je stát.. Je v tom hodně velký rozdíl.
Ubohost.
Taky jsem si říkal když to ČD začali používat.
a uplne nejlepsi je jet vlakem na slovensko, kde vas vita narodni dopravce zssk a narodni dopravce cd, to si pripadate jako ze nekomu opravdu hrabe.