Češi se dohodli s Poláky na společných studiích k VRT do Vratislavi a Katovic
Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ministerstvo dopravy a Správa železniční dopravní cesty se na jednání minulý týden předběžně dohodly s polskými kolegy na společném plánování
Vsadim se, ze polaci budou mit driv trate okolo 300km/h… a to my o nich uvazujeme desitky let, narozdil od nich…
Po studii na Prerov – Ostrava, kde se nechteji zadne realne zkusenosti VRT zatimco CKAIT ano, bude i tato podobne vypsana? Bravo!
Neberte mi zkratku, byl jsem tu dřív!
Ale jinak samozřejmě souhlas. Projektant musí umět Ř, přes to nejede vlak.
Me jmeno bylo take prvni, …
To se divím, že nějaká hlavička ještě nepřišla s tím, že by se vedla z Prahy VRT někam k Zittau a tam by se rozdělila, a jedna větev by šla na Gorlitz a Berlin a druhá na Wroclav. No a z Berlina na Wroclav by se jezdilo přes Zittau a byl by to takový hezký Eurotriangl. No je to ptákovina, ale nevím, proč se varianty ať už do Wroclavi nebo do Berlina přes Liberec vytahují. Bude stačit, když se postaví trať na nějaký rychlý vlak do Turnova a pak trať alespoň na 120 km/h do Liberce. Bez toho budou za… Číst vice »
Kéž by se to podařilo rozběhnout.
Kdyby toto spojení existovalo už nyní, naši cestující by se snadno a v rozumné době dostali na polská letiště Wroclaw a Katowice, odkud se létá do západní a jižní Evropy mnohem laciněji, než z Prahy, tudíž by pražské letiště mohlo jít na hrnec…. Nicméně než se takové spojení uskuteční, může být situace zcela jiná, než dnes, a to nejen v letecké dopravě. Klidně by se mohlo stát, že o takovéto spojení ani nebude zájem.
Me fascinuje, jak my neustale hajime zajmy cizich zemi,… co takhle na ceska letiste a byt o krok vepredu?
Tak už vidím za pár let ten slepý tunel pod Krkonošemi, kdy na polské straně bude trať a vjezd do tunelu a na české straně se bude dokončovat další studie. Podobně to vypadá na dálnici….
Napadlo mne totez… miliony studii a ani metr koleji.
Moc dobře vím, o čem mluvíte. Jsem z Liberce.
Myslíte Regiotram? 🙂
Zaujalo mě, že Poláci chtějí začít s novou tratí z Varšavy do Lodže. Stávající rekonstruovaná trať je poměrně slušná, z východní stanice Lodz Widzew se dá do Varšavy dojet do hodiny a trať je snad i dostatečně kapacitní. Ale je pravda že spojení prvního a třetího největšího města má velký potenciál a dálnice je dost zatížená, takže proč ne. Spíš jsem ale myslel, že nějakou VRTku naplánují v trase, kde současné spoje musejí jezdit zbytečnými oklikami, i když teď mě zrovna v Polsku nenapadá vhodný příklad. Ta trať do Lodže by asi dostala větší smysl, kdy pak pokračovala na Vratislav,… Číst vice »
Oklikou jezdí díky opravám některé vlaky Warszawa – Torun.
Když si najdete něco o plánovaných VRT v Polsku, tak úsek Varšava-Lodž je jen počátek, plánuje se stavět tzva „Y“, začátek bude Varšava-Lodž-Kalisz, kde se trasa bude dělit na dvě větve, a to do Poznani (dále směr Berlin) a Wroclawi (kde může v budoucnu navázat na Drážďany nebo Prahu)
https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2013/09/Polsko_High_speed_Railway_Wiki_4darek_2010.jpg
Jasně, ale Twix zřejmě narážel na fakt, že úsek Lodž – Varšava je celkem v pohodě a mohl by zatím klidně sloužit v 1. etapě, kdy by se vybudovalo daleko potřebnější spojení, například Lodž – Wroclav. Tam je dnes jízdní doba cca 4h, což je oproti paralelní dálnici velká bída…
Ano to dává smysl.. Sice neznám místní podmínky, ale asi bych tu očekával spíše kapacitní problémy a potřebu oddělit dálkovou dopravu od regionálky, ekvivalentně u nás Praha-Beroun/Benešov/Kolín, s tím rozdílem že naše zmíněné tratě jsou výrazně horší snad kromě Kolína.
Do Lodze ma byt dojezdovy cas 35min., coz nepujde bez zasadni modernizace, pridani koleji pro vlaky s min. rychlosti 200-250km/h, expressy maji jezdit 350km/h… je to zaklad trate do Berlina a Prahy, soucasny usek by nevyhovoval po stavbe navaznych trati…