Červnový účet za slevy je 300 milionů. Suma roste, oproti loňsku je ale stále výrazně nižší
Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Stát pošle dopravcům za červen přes 300 milionů korun za slevy. Nejvíce Českým drahám a Student Agency.
Zdarma děti do 6 let, 75% sleva senioři nad 65, děti 6-10 a traťovky (i jednodenní) pro dojíždějící školáky a studenty do 26 let. Poloviční důchodci do 65 let vč., děti 11 – 18, samozřejmě slevy pro ZTP apod. Ostatní za plné + různé zvýhodnění skupin, akční jízdenky atd. Nevidím důvod, proč by měli jezdit dospělí po výletech se 75% slevou.
… jen doplním; každý 1 dospělý by mohl vzít 2 děti do 18 let k sobě zdarma, aby byla jízda pokud možno levnější než autem. Beztak by to využívaly většinou jen rodiny.
Leosek brečí a miliony bere
No jo no, a ČD berou miliardy.
Od koho?
Od daňových poplatníků.
Když si vezmu jeho a Libereckoněmeckýho dopravce s tím, kolik toho v porovnání provozujou, ňák mi tý čísla nesedí…
Kolik asi doplácejí za seniory v Maďarsku a na Slovensku, když tam jezdí zadara. (mimo příplatků za IC,EC a pod.)
Pokud nic nedoplácejí, maji to zakalkulované v ceně státní objednávky. Vzhledem k tomu, že na Slovensku (a nejspíš ani v Maďarsku) žádné reálné soutěže na železniční dopravní obslužnost nejsou, je to fuk, jak ty peníze k ZSSK přitečou. Oni se pak zase vracej nákupem skvělých výrobků od ŽOS Vrútky třeba…
S ohledem na očekávatelný výrazný úprk cestujících z VHD do IAD kvůli povinnosti používat ve VHD náhubky bych se žádného velkého dalšího nárůstu nákladů na státní slevy v nejbližší době rozhodně nebál: děti do škol budou vozit rodiče auty a i starci se budou snažit používat VHD co nejméně, protože s hadrem na hubě je to bavit nebude, takže ve VHD zbudou převážně jen studenti (především vysokoškoláci), a i těch už hodně jezdí raději nějakými ojetinami než VHD.
Myslím, že nárok na proplácení slev by měl mít jen dopravce, který přistoupí na SJT. SJT by tak dělalo přirozený strop cenám jízdenek.
Většina dopravců jezdí za ceny nižší než je kilometrická cena SJT. Jediným dopravce, jehož ceny byli vyšší byl ve špičkách LE. Jinak se pohybují ceny u dopravců mimo ČD okolo 75 % kilometrickych den SJT.
Pokud jezdí za nižší ceny, tím lépe. Důležitý je strop cen a tam se nabízí odvíjet to od SJT.
Kolik bude cena místenky v SJT? Aby se nakonec neukázalo, že 200 Kč za místenku do pendolina ja keťasení.
Pravda . Taky bych ČD neposílal nic a toto je utopení v jejich vlastní šťávě včetně spřízněného cetimu
Krásně jste to překroutil. A ČD tento tarif budou uznávat.
To doufám . Zatím to minimálně pět let brzdí co to jde .
Tobě. Bych poslal hovno v obálce
Promluvila modrá guma, která je vždy intelektuálně na výši.
Takže ví, že pro některé spoluobčany je nutné formulovat svoje myšlenky co nejsnadněji.
Já bych v té obálce poslal svůj oblíbený toaletní papír – modrý se žlutými hvězdičkami…
Dík. Hlavně neposílej In 9 a půl kartu.
Jako že by všichni měli zdražit nebo jak to myslíte?
Předpokládám že SJT je státní jednotný tarif, nikoliv název firmy v Moldavy.
Nikde nepíšu o zdražení. Naopak, jeden dopravce by díky tomu byl donucen zlevnit.
Proč?
Když LE nabízí jízdenku za 4000, tak student místo dnešní 1000 zaplatí 3xxx, stát doplatí jenom navrhovaný strop.
U těchto cen nejde o ojebání státu, ceny byly i před zavedením cen. Jde o možnost koupit si místenku i na špičkový vlak.
To je vcelku pozitivní zpráva v tom, že pokud byla taková čísla v době, kdy naprostá většina žáků nejezdila do škol, tak až teď v září začnou jezdit, tak se vnitrostátní doprava vrátí do podobných čísel jako před koronou.