Černý humor od vody. Stát zrušil tendr kvůli vysoké ceně, pak prodělal 110 milionů

Plavební komora Hořín v původním stavu. Autor: Kf, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3888016Plavební komora Hořín v původním stavu. Autor: Kf, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3888016

Absurdní divadelní hru připomíná dění kolem velké modernizace historické plavební komory Hořín u Mělníka na Vraňansko-hořínském plavebním kanále. Ředitelství vodních

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr.r

ale tohle není jen u vody, tady se prodražuje i silnice, co zdržují různé spolky a nemusí to být jen rozhodnutí státu. Třeba D49 . A ještě památkáři, když stát uzná památku na vodě, tak ať tam nejezdí moderní lodě.

Most

Jak zdržují spolky ? Spolek má jako účastník řízení na námitky nějakých 15dní, asi není jeho chybou, že stát o těch námitkách pak rozhoduje roky. Je někde křeček ? OK, proč nemá stát obecné pravidlo, že když je v trase dálnice křeček, a) obětuje se, b) přestěhuje se, proč o tom rozhoduje soud desetiletí ? Mě také vadí ne-stavba D49 a to velice, ale nechápu, jak je možné, že za 11let stát nevyřešil námitku křečka v trase, když ten spolek tu námitku vyplodil nejspíš v řádu hodin či pár dní. Kvůli neschopnosti reagovat na námitky se přijde se šalamounským řešením,… Číst vice »

Daniel Mach

Není to až tak absurdní, ale je to prostě obraz fungování státní správy. Očekávané ceny se počítaly podle cen předpokládám z roku 2015 nebo 2016 (a možná i starší), kdy byl již nastartovaný stavební boom, ale firmy se s cenami držely při zemi. Jak stoupá počet zakázek a nestoupá počet stavebních firem, tak se odvažují s cenami skokově výš. Je malá konkurence, na trhu chybějí zaměstnanci a stávajícím se musí zvedat platy. No a na ŘVC si navýšení ceny zakázky musejí nechat schválit u nadřízených, a pokud se tam najde někdo „chytrý“, kdo předpokládá, že se opakováním zakázky cena sníží,… Číst vice »

Ráďa

No a není absurdní právě to, že nadřízeného pracovníka dělá někdo neschopný predikce cen stavebních prací ve svém oboru? Něco, čemu by se měl věnovat dnes a denně? Taková firma mi připadá trochu jak loď bez kapitána.

Martin1

Asi malá velká domů? Nebo pro nějakou stranu? Kdo ví 😉

klkl

Na něčem tak ziskovém, jako je lodní doprava v ČR, se prostě nevyplatí šetřit.