Černá díra na vlaky, dvě srážky za pět dní. RegioJet trápí na Slovensku nepozorní řidiči
Srážka s kamionem v roce 2016 u Velkého Mederu skončila úplnou likvidací jednotky Siemens Desiro. Foto: RegioJet
Podruhé během pěti dní se srazil vlak RegioJetu na Slovensku na trati mezi Bratislavou a Komárnem s autem na přejezdu. Nepozorní
Řidičák má dnes opravdu i ten poslední jouda, v 18 má velká část puberťáků auto, silnice jsou plné, nepozornost a nervozita lidí obecně roste – pořád někam spěcháme, nesoustředíme se na to, co děláme apod.
No jenže ten jeden prý byl profi taxikář. Ono je celkem zrádné, pokud tam nejsou závory, tak se to v zamyšlení nebo za silného světla dá přehlédnout. Bohužel.
no jo no, to je možná číslo, se kterým někteří soukromí dopravci v nabídkách nekalkulují.
Nevím samozřejmě, jak je to na Slovensku, u nás je problém samozřejmě způsoben i nečinností Policie a obecně naprosto směšnými pokutami i nízkými tresty. Většina z těch, kdo jsou ochotni kdykoli ohrožit životy ostatních, se nemá čeho bát.
V případech nehod na přejezdech si myslím, že jde vždy o obecné ohrožení a tedy o trestný čin. Po propuštění z výkonu trestu by si tito řidiči už nikdy neměli mít možnost sednout za volant a nejnižší možnou pokutu bych viděl ideálně tak na 50 až 100 tisíc Kč + náhrada škody.
Kolik nehod způsobují recidivisti? Pokud žádné, pak imho váš návrh nic nezlepší.
„Po propuštění z výkonu trestu by si tito řidiči už nikdy neměli mít možnost sednout za volant“
To, bohužel, nelze „v reálu“ zajistit – ale ta (reálná) možnost by rozhodně neměla být možností legální – tedy ani taková, že by ten viník mohl získat nový ŘP v jiném státě!
Bohuzel to nikdo nenapise naplno – staci, aby na prejezdu doslo odhadem ke 3-6 nehodam s vlakem a celospolecenske naklady (v tomtonpripade skoda na vlaku, zavorach, vozidle, naklady nasazeni IZS, ztraty na zivotech, zraneni a lecba…) jsou vyssi nez celospolecenske naklady na vymisteni automobilove prepravy pryc z prejezdu na podjezd nebo nadjezd, ktere jsou de facto jednorazove (krome nakladu na udrzbu mostu zel./sil.) a tim je problem vyresen. Proto by mel platit STRIKTNÍ ZÁKAZ stavět nové úrovňové přejezdy na jakékoli silnici a dosavadní by se měly průběžně odstraňovat – zkvalitnuje se tim infrastruktura celeho statu, protoze bohuzel vzdy je cast… Číst vice »
Máte naprostou pravdu. Jen bych doplnila několik informací. 1. Mimoúrovňové přejezdy se nestaví z důvodu, že je problém něco nového schválit na stavebním úřadě se současnou změnou územního plánu. Proto se taky dálnice D1 pouze rekonstruuje, nikoli rozšiřuje. 2. U úrovňových železničních přejezdů je snažší údržba, proto se některé staré mimoúrovňové přejezdy ruší (hl. se zasypávají nižší „myší díry“). Samozřejmě bez rozmyslu. 3. No a trať Blava-Komárno je stará, roky téměř neudržovaná trať, která se před cca 10ti lety opět probrala k životu. Většina tamních přejezdů je ovšem v dezolátním stavu, kde si řidič může hodit korunou zda neurve kolo,… Číst vice »
LK: Pro volbu typu křížení železnice a silnice je kromě NTR na železniční trati rozhodující dopravní moment na přejezdu – chtít například budovat MÚK na polních cestách, kde bohatě postačí trvale uzavřené zábrany (závory otevírané jen výjimečně na vyžádání podle okamžité dopravní situace na železnici a s adekvátními provozními opatřeními), by znamenalo chtít nehorázně plýtvat – mnohem lepší cestou je rušení takových přejezdů, které lze bez velkých zajížděk objet jinudy přes jiná křížení. Úvaha o tom, že všechna křížení by měla být zásadně a pouze jen mimoúrovňová, a že náklady na jejich výstavbu jsou ve výsledku stejné jako škody vzniklé… Číst vice »
pracuji u národního dopravce a letos už asi 4 nehody na přejezdech takže problémy nejsou jen u Regioetu takže vidí že provozování drážní dopravy není jen tak a u soukromníka žádná rezerva vozidel není viz srážka vlaků GW Train na jihu. hlavní je že nikomu nic nestalo, neukázněnost řidičů mot. vozidel je velká viz včerejší Karlštejn
na Slovensku sme veľmi mierni voči takýmto neposlušným vodičom. Chcelo v by to oveľa tvrdšie tresty smerujúce hlavne k náhrade spôsobensj škody majetkom neposlušného vodiča a ak teto majetok nemá, tak ho zatvoriť na nútené práce dovtedy, kým potrebnú sumu neodpracuje. Technické zabezpečenie priecestí by sa zišlo riešiť automatickými výsuvnými barikádami, podobne ako v Rusku
https://www.mojevideo.sk/video/1f7dd/nehody_na_ruskych_zeleznicnych_priecestiach.html
Nejlepší je vůbec takovou situaci nedopustit = mimoúrpvňová křížení. Ale to je řešení použitelné pro hlavní tratě, protože je to drahá záležitost. Tady se jedná pouze o regionální trať. Pokud je na ní silný železniční provoz a v její okolí silný automobilový také, měly by být všechny přejezdy zabezpečeny alespoň závorami a kamerovým systémem, který bude automaticky rozesílat pokuty. To je to minimální řešení. Nicméně je potřeba za prvé změnit legislativu a jakýkoliv vjezd gumokolu na železniční přejezd v době aktivované výstražné signalizace posuzovat automaticky jako obecné ohrožení. V tom vlaku totiž vždy alespoň 3 lidi včetně posádky cestují. Zvýšit… Číst vice »
…30 let v pracovním táboře? To myslíte vážně?!
pokým neodpracuje spôsobenú škodu… možno viac možno menej…
Vy si na Slovensku neplatíte povinné ručení??? A co je nad limit povinného ručení nemá povinnostbodsouzený nahradit ze svého majetku? To jsou kecy neználkovy. Děláte tu zebsebe akorát hlupáka.
Jinak zabezpečit přejezdy více, třeba i kamery, OK. Ale pracovní lágry? S tím běžte k fašounům, nebo komoušům, nebo jiným zrůdnám.
Jakou logiku, smysl a význam mají důstojná nepracovní vězení?? 1.Je to hmotné zabezpečení a všestranný servis, o kterém si leckteří nekriminálníci mohou nechat zdát. 2. Řádnému životu se tam nenaučí, spíš se vzdělají v lumpárnách. 3. A místo aby si cosi odpracovali, jejich dluhy nabobtnají, a k tomu jim předepíšou ještě něco za výkon trestu. Čímž nepopírám, že se pracovní lágry dají také dělat špatně. Mnoho věcí dělat dobře je těžší než je dělat špatně. Ale podobně např. celou školskou soustavu bych ukvapeně nerušil ani kvůli chybám, které se v ní vyskytují nebo mohou vyskytovat, ani proto, že školy měli… Číst vice »
Část věznu pracujebdobrovolne.. Cast pracovat nikdy nebude dost kvalitne. Cast lidi neodradi ani drakonicke tresty avsilenebpodminkybkriminalu. ANakladynna strezeni jejhorsich gauneru na pracovistich jsou mnohem vyssi,mnez jejich pouhabizolace na fele. A jejich vydelky to ani omylem nevykompenzuji. I proto, se zrizuji domaci vezeni u lehcichbtrestu. A takebproto, ze kritrestancu je vic, nez mist g kriminwlech. Zkratka problematikabjebdalekonslozitejsi a na provoz pracovnich lagru, nebonna oovinnou praci vsech veznu, natoz nq jeji zrizeni, nema Cesko dostnpenez. Takze zvednete nam dane a pwkbsi za to zavedte pracovni povinnost.
Mmch vam mozna unika,mze prommního lidi jebtrest na samotce na cele mnohem horsi,mnez pracovni povinnost.
Co se obecného ohrožení týká, možná není třeba měnit legislativu, ale začít jasné případy obecného ohrožení jako obecné ohrožení stíhat.
Zvýšit sazbu na minimum 10 let a maximum 30 let v pracovním táboře.
A za vyjetí vlaků proti sobě potom minimum 30 let a maximum trest smrti. Aby to by bylo spravedlivé, že?
Když posádka stačila utéct, tak to mohl být i technický problém na vozidle. Záleží, kdy vjeli na přejezd.
Nicméně na této trati je těch střetů auto – vlak velmi hodně.
to musejí rozluštit vyšetřovatelé, ale česko by tam mohlo poslat svoji kriminálku, nebot slováci kdyby našli v autě režijku, tak by je nic nenapadlo.
Vzhledem k tomu, že vulgární příspěvky se psát nemají, nechť si ctění čtenáři udělají názor na vás sami.
jestli jsem se vás dotkl, tak prominte a chovejte se už slušně.
Kdy jim to konečně dojde :/ stát má k dispozici levný nástroj, který má potenciál při nasazení na hlavních koridorech trestat hazardery…. je to policie
není potřeba žádných kamer či budování retarderů a budování podjezdů/nadjezdů na každé lokálce
Mno, závory by myslím úplně postacily
Na koridor nic jiného než podjezdy a nadjezdy nepatří. Policie nemůže být všude, a hlavně hlídání přejezdu opravdu není hospodárným nakládáním s omezenými prostředky.
„Rychlá“ železnice zkrátka není nijak slučitelná se silniční dopravou, a čím dříve si to správce infrastruktury uvědomí, tím líp. Samozřejmě toto není úplně řešení pro trať Bratislava – Komárna, ale třeba koridor Bratislava – Žilina je po modernizaci kompletně bez úrovňových křížení, a tak to má být.
A hlídání zákazu odbočení vlevo (mimo MHD) tím hospodárným nakládáním je? Zjevně ano, když tam vidím PaCHy několikrát za týden.
No – mezi skutečně „koridorovou“ tratí připravenou pro NTR 200 km/h a původně lokálkou zmodernizovanou a vybavenou pro NTR 100 – 120 km/h je ovšem v požadavcích na úroveň zabezpečení značný rozdíl: závory by tam sice možná užitečné byly, ale zase zvětšují pravděpodobnost poruch zařízení, takže je třeba zvážit, zda neskonalá lidská blbost vypitých „vypatlaných“ mozků některých „takéřidičů“ za tu větší pravděpodobnost poruch na přejezdech v podstatě „místních“ komunikací (využívaných převážně jen IAD) vůbec stojí, když přitom v „soubojích“ s IAD prakticky vždy vyhrávají vlaky – jen si nejsem jist, zda dopravci také vždy vymáhají náhradu škody na svých vozidlech… Číst vice »
Myslíte jako případ Studénka ?? Polská firmička v likvidaci a majitelé dávno schovaní v jiné ? (tento úspěšný model mají asi od nás nebo co)…..