Cenová válka u autobusů začala. Regiojet zavádí letecký tarif, zlevnil až o čtvrtinu
Spojení mezi Prahou a několika krajskými městy od dnešního dne výrazně zlevní. Po včerejší akci FlixBusu, který dnes spouští první
Spojení mezi Prahou a několika krajskými městy od dnešního dne výrazně zlevní. Po včerejší akci FlixBusu, který dnes spouští první tři z pěti nových vnitrostátních linek, oznámil velké změny RegioJet. Největší změnou je přechod na „letecký tarif“, kdy se cena jízdenky bude odvíjet podle toho, jak je autobus plný.
FlixBus včera v akci zlevnil na měsíc dopředu část jízdenek na 25 korun, dnes představil velké změny RegioJet. Kromě zlevnění pro majitele kreditových došlo k výrazné změně u podmínek storna jízdenek. Namísto 30 minut před odjezdem půjde zrušit jízdenku až 15 minut před plánovaným vyjetím autobusu. Takovou možnost měli dosud jen cestující ve vlaku. U FlixBusu se za zrušení rezervace platí poplatek 25 Kč, u RegioJetu je zdarma.
RegioJet zlevní na trasách, kam začíná jezdit FlixBus. Ceny jízdenek se budou nově odvíjet od obsazenosti konkrétního poje, největší úpravy se týkají majitelů kreditových jízdenek. Nový ceník už začal platit dnes i tam, kde konkurence vyjede až na začátku září.
V případě Brna zlevní například ze 165 na 149 Kč, u trasy Praha – Karlovy Vary ze 145 na 129 Kč, mezi Prahou a Plzní z 80 na 69 Kč. U spojení na jih Čech zlevní jízdenka do Českých Budějovic ze 139 nad 119 Kč,do Českého Krumlova ze 185 na 149 Kč. V procentech největší zlevnění nastane u autobusů Liberec – Praha. Z 90 Kč půjde na 69 Kč. Kromě výrazně nižších cen u plateb Kreditovou jízdenkou nabídne RegioJet nižší cenové úrovně také u klasických jízdenek koupených přes internet bez jakékoli registrace.
„Reagujeme na vývoj na trhu a uděláme vše pro to, abychom i nadále byli pro zákazníky jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny,“ říká Marcela Hamříková, obchodní ředitelka autobusové dopravy RegioJet. V nejdražším tarifu bude v autobuse podle mluvčího Aleše Ondrůje maximálně posledních pět míst.
RegioJet přitom dlouho letecký tarif odmítal, stálostí cen se vymezoval na železnici například proti Leo Expressu. „Na systém dynamických cen přecházíme, ačkoli nejsme jeho příznivcem – reagujeme citlivě na vývoj trhu. Myslíme si, že ve veřejné dopravě, kterou dojíždějí například studenti do škol, je pro zákazníka výhodnější, když ví, kolik stojí jízdenka na jeho spoj. Protože, jak je vidět u konkurence, když jedna jízdenka stojí málo, tak jiná jízdenka na stejné trase se cenově může vyšplhat až na stovky korun. Naším cílem naopak je, aby všichni cestující mohli jezdit se špičkovými službami za nejvýhodnější ceny a nebyli rozděleni na cenově šťastné a nešťastné, “ říká majitel RegioJetu Radim Jančura.