Cenová válka aerolinek ve Vídni má první oběť. Level končí
Airbus A321 společnosti LEVEL ve Vídni. Foto: Letiště Vídeň
Letecká skupina International Airlines Group končí se svým rakouským nízkonákladovým experimentem. Firma se rozhodla poslat do insolvence společnost Level Europe,
Letel jsem s nema jednou do LIPZ a bylo to mnohem lepsi nez RYR nebo WZZ, sluzby i personal byl lepsi, radil bych to k vyssi tride lowcostu. Ale ekonomika pri nasem letu musela byt hodne spatna – zpatecni letenka cca 20€, obsazenost max. 30 pax v A321 a k tomu nas v LOWW pred letem jeste odmrazovali 🙂 ale zazitek dobry
Nejsem expert na letextvi, ale nikdy jsem o nich neslysel. Nechapu, jak funguji prodeje letenek, kdyz o nich clovek vubec nezavadi?
Byli celkem známí, hlavně díky svému nástupu ve Vídni v roce 2018, kdy prodávali v rámci promo kampaně letenky za 1 cent. Jinak měli celkem zajímavé destinace za dobré ceny. Já s nimi párkrát letěl HAM – VIE a dle mé zkušenosti patřili mezi ty lepší low-costy.
lietali za 1 cent a už dolietali…
třeba proto, že nejsi rakušák z vidně a okolí, na které nejspíše cílili?
V tom roce 2018 jsem je využil a bylo to supr. Nejdřív jsem chytil nějakou akční letenku za 20 € na vyzkoušení, a pak jsem od nich koupil za nějakých 100 € RT z Vídně na Kypr. Což bylo sice víc než obvykle létají Ryan nebo Wizz, ale zase to nebyl vyloženě „dobytčák“. Jenže o rok později jsem to chtěl zopakovat a místo 100 € už to bylo skoro 300. Austrian to létá za 150 až 200. Párkrát jsem se na ně ještě ze zvědavosti díval (i jiné trasy) a vždycky to byly podobné pálky. Low cost služby za prémiové… Číst vice »
V létě 2018 jsem s Levelem letěl Vídeň-Bilbao za 2 centy zpáteční letenka.
2 centy? Tak proto krachly…
Predavat tisice leteniek za euro alebo za cent a potom su prekvapeni, ze krachnu hm…
Spoliehali na to, ze zarobia na sluzbach a giftoch ale to ich asi nebapadlo, ze vacsina ludi sa isla len ,,zadarmo,, povozit.
Nechtěl bych článek, že Czech Airlines končí.
Takových je nás myslím víc.
Nechť stát připraví obecné podmínky (a ano, vyhození „dopravní klauzule“ z Covid programů vnímám jako vhodnou cestu) a nechť Czech Airlines/Smartwings se mohou do těchto programů zapojit jako každý jiný.
Jinými slovy – ať se zapomene na prasárny typu program oznámený po sobotní schůzce v Lánech.
To já taky ne. Ale vyrovnal bych se s ním celkem snadno. Daleko míň bych chtěl článek, že české aerolinky končí poté, co naše bohuželvláda poslala jejich vlastníkům ze státního pár set miliard… A že to, co jak vláda, tak Smartwings a spol v posledních týdnech k tomuto tématu vypouštěj něčím takovým silně smrdí.
Tak v tom případě už by to asi bylo na čl. 23 LZPS, a to bychom opravdu nechtěli.
Pár set miliard? 🙂
Nula sem nula tam. 😀