Celou cestu s vlastní lokomotivou. Do Lovosic přijel první vlak ČD Cargo z Rotterdamu

První vlak ČD Cargo z Rotterdamu. Pramen: ČD CargoPrvní vlak ČD Cargo z Rotterdamu. Pramen: ČD Cargo

ČD Cargo aktuálně chystá pronájem i nákup dalších lokomotiv pro mezinárodní přepravy.

Zpět na článek
107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaromír

Věděl by někdo, jak dlouho to tomu vlaku trvá?
Kolik je NTP či jestli někde po cestě stojí stojí delší dobu?
Děkuji.

Miroslav Zikmund

A kdo by tu NTP dělal … na vlaku je pouze strojvedoucí ….
nedělá se ani v osobce ….

kade

Pro ČD Cargo obchodní úspěch, ale původní příspěvek je trochu jednostranně podán tímto směrem, skoro důležitější okolností je napojení na Lehrte a nové možnosti, které to dává. https://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/cr-napojena-na-megahub-lehrte-vlakem-cd-cargo

Axel

K níže uvedené diskuzi, kterou začal pan „Vašek“:
„ČD Cargo musí za hranice, neb …“

Pro srovnání viz nynější statistiky polské železniční nákladní dopravy https://utk.gov.pl/download/1/64396/Sprawozdaniezfunkcjonowaniarynkutransportukolejowego2020090820211.pdf

Jednička na polských železnicích (PKP Cargo):
za poslední 4 roky průměrný podíl na trhu 41% (hrtkm) resp. 46%(vlkm)

Dvojka na trhu (DB Cargo): 17% (hrtkm) resp. 10% (vlkm)

kade

Ono jinak právě třeba na působení ČD Carga v Německu nebo naopak i DB Carga v ČR (a počítám, že u PKP Cargo to bude podobné) je hezky vidět, jak to jde lépe a flexibilněji „venku“, kde nepůsobí zavedené zvyklosti provozního aparátu, odborářské výdobytky a pod..

Axel

To s tím lidským faktorem … netuším.

Já bych spíš řekl, že je to otázka specializace, které odpovídají jak vybavení konkrétní technikou, tak odborníky a know-how = v rámci velkého koncernu se líp (ziskověji) sdílí kapacity např.ze sousedního regionu.

A taky prostě jde o efekt, že „neexistují“ hranice, jak ve smyslu počtu subjektů zaangažovaných do přepravy, tak času samotné přepravy, což dříve uměly zejména kamiony.

IMHO proto ČD Cargo šlo i regionů jako je např. Chorvatsko = aby sami / téměř bez subdodávek byli schopni zajistit objednávku na přepravu = aby nenesly riziko, že někde něco se pokazí u subdodavatelů.

kade

jo to jo, je to komplex všeho, ale výše uvedené za tím je cítit rovněž. Trochu ukázkou bylo krátkodobé odklánění aut z VW Blava do Německa přes Bavorsko, kde to hned jelo podezřele plynuleji. Prostě to střídání strojvedoucích tam kde jsme byli zvyklí, pořád ještě nějaké návyky v dirigování lokomotiv .. Právě aktuálně Cargo i kvuli tomu nestíhá ani to uhlí, oblíbená mantra o nedostatku lokomotiv, vlaky pak stojí i více dní v místech nakládky nebo při čekání na postrk – konkrétní realita uplynulých týdnů a samozřejmě i ztráty směrem k jiným dopravcům s těmi bopiami, jak tu brečel někdo… Číst vice »

Axel

A faktor efektivnějšího vytěžování nehraje roli v zahraniční expanzi ČD Cargo?

Nevím. Ptám se, jako neználek v tomto oboru.

Bo všechny ty snahy o efektivnější sdílení poptávek/nabídek se musí popasovat s tím, aby si CHTĚLI přihrát zakázku

… viz příklad ze silnici – EUROWAG který nekonkuruje, nýbrž spolupracuje nenásilnou formou
https://logistika.ekonom.cz/c1-66876380-aby-nakladni-auta-nevozila-vzduch

kade

Nechci uplně paušalizovat, ale to třeba zrovna tady vůbec nehraje roli, protože ČD Cargo je „jen“ dopravce, tedy ten komu přepravce řekne – támhle máte vlak a odvezte ho z bodu A do bodu B pokud možno podle jízdního řádu v nějaké toleranci. Což je jinak samozřejmě taky důležitá role, protože toto je dnes čím dál větší problém při nedostatku kapacit. Třeba toto je pořád vrcholově vlak DB Carga a operátorů KD z jeho skupiny (Kombiverkehr/Bohemiakombi) a ještě do změny JŘ jej vozila v celé trase loko DB Carga, ale nemají na to kapacity, tak zadali vozbu jiným. Podobně i… Číst vice »

Axel

Já předpokládal, že to zakládání poboček v zahraničí je právě kvůli tomu, aby ČD Cargo fungovalo u pravidelnějších přeprav nejen jako dopravce, ale (pokud možno) taky jako přepravce.

kade

Tak záleží na příležitostech a formách spolupráce, někdy ta hranice nemusí být uplně striktiní, ale obávám se, že ucelené vlaky jsou v principu v rukou přepravců. Ale tak ČD Cargo má třeba zcela vlastní ČD Cargo Logistics, v Bohemiakombi, které se podílí tu na tom hlavním předmětu článku, má 30% podíl.

Mates

Aj to je ich funkcia, viď nedávna prvá realizovaná preprava v réžii ČD Cargo Adria kedy boli prepravcom ale trakčný výkon nakúpili inde skrz chýbajúcu licenciu na balkáne.

Dominik

Kdyby se takto starali i o vnitrostátní vozbu, ale tam to jaksi pokulhává (krom takových výkonů jako jsou Auta, či uhlí).

Košičan

Je to špatně vidět, ale řekl bych, že označení lok. je 193, nikoli 383 a jelikož lak taky nezapadá do korporátního schématu, řekl bych že „větroni“ ČDC nedostali NL paket a vlastníkem lok. bude někdo jiný než ČDC. Technicky proto pro mě titulek vyznívá jako zavádějící. Přes tento detail to však vypadá jako úspěch.

Jiří Kocurek

Pravděpodobně 193.485

Dušan

Byla to 193.585.

Jiří Kocurek

Tak to se omlouvám za dezinformaci

Mates

To je len slovičkárenie. S vlastnou lokomotívou je brané vo vzťahu s flotilou prevádzkovanou ČD Cargom. To či je vo vlastníctve alebo prenájme je na tento účel úplne jedno. A áno, je prenajatá od Alpha Trains.

Košičan

Oukej. Možná to tak je.
Promiňte mi, ale to potom např. i čeští politici mají snadnou práci, když lidem, kteří chtějí dostupné, vlastní bydlení, mohou jednoduše vzkázat, že není rozdíl mezi hypotékou a nájmem na jejich účel (bydlení) a celé je to, v podstatě, úplně jedno…

Mates

No defacto aj je. Záleží ako moderne sa na to človek pozerá.

Miroslav Zikmund

V železniční Evropě existují pouze DVĚ země, kde se důsledně aplikovalo označování vozidel dle schématu UIC. Kdysi ČSSR > ČSFR = ČSD, následně ČR & SR …. Autorem číslovacího systému byl zaměstnanec 012 FMD > UŘ ČSD > ČD ing. Martin Roubal …. 1 – E lok = 2 – E lok ~ 3 – E lok = / ~ (vícesystémové) 4 – EJ = 5 – EJ ~ 6 – EJ = / ~ (vícesystémové) 7 – motorové lok 8 – motorové vozy / jednotky 9 – řídící vůz jednotky 0 – vložený vůz ucelené jednotky Systémový nedostatek spočívá… Číst vice »

kade

No jednak jedna věc je schéma a druhá věc je význam číslic, takže to bylo beztak v každé zemi přece jinak (proto má rakousko historicky čtyřciferné řady). Ale hlavně doba se změnila, dnes máme EVN v plném (12 cifer nebo zkráceném (7 cifer) formátu (a označení zůstává i po přeregistraci do jiné země stejné; a když je loko v nájmu ze zahraničí, tak to samozřejmě taky není dle našeho schematu). A jsou země, které si jen náležitě rozšířily své číselné označení na to 12ciferné (takových je většina) a pak jsou země, které to využily pro zavedení bordelu, v kterém se… Číst vice »

Vašek

ČD Cargo musí za hranice, neb u nás byli soukromí dopravci vyzbrojeni bývalými lokomotivami ČSD- Brejlovci, Bobinkami, atd
a vyzobali všechny lukrativní výkony.

Nádražní Vrabec

A ty Brejlovce a Bobinky jim prodal kdo? Nebyl to náhodou ten státní Kocourkov, který ty lokomotivy po ČSD zdědil?

Vašek

Ano. Byl to ten státní kocourkov, který sám sobě vypěstoval konkurenci a těžko uvěřit, že to bylo náhodou.

Petr Šimral

Ale prdlajs. Dnešní dvojka, METRANS koupil kolik šrotů od ČD?

Vašek

A to píši kde, že METRANS koupil šroty od ČD? Ten vozí hlavně mezinárodní přepravy. Na vnitrostátních nákladech jezdí soukromí Brajlovci, 121, 122 a Banglády. A co jsem kdysi odvezl jedním elektrickým šestikolem, vezou i tři diesely.

Petr Šimral

Běžte si sednout na lavičku někde mezi Kolínem a Pardubicemi a počítejte poměr „soukromnických starošrotů“ vůči ostatním hnacím vozidlům. Samozřejmě „státní starošroty“ počítejte mezi moderní vozidla…

Pavel

Asi jsem nepochopil…

Miroslav Zikmund

To je váš problém, chytrému napověz, hloupého trkni …

Joe

122 u soukromníka? A mohli bychom jí vidět?

Petr Vašek

Tomáš Hádek se nepočítá?

Nádražní Vrabec

S majetkem pro ČD Cargo nepotřebným dokázali rozjet fungující byznys. Za mne klobouk dolů. Proč to jako majitel lokomotiv neudělalo samo Cargo?

vitapb

Ono to, co se často vyplatí provozovat malým soukromníčkům se často nevyplatí provozovat velkýmu molochu. Nevím, zda je tohle ten konkrétní případ, ale často to tak skutečně funguje. Řekl bych, že to neplatí jen pro vlaky a pro ČD.

Arnošt

Takže ty „vyzobané lukrativní zakázky“ byly to, co se „často nevyplatí provozovat velkýmu molochu“? Aha. Pak je ale všechno v naprostém pořádku, že (až na ty kydy o lukrativitě).
Dokonce kdyby ČD nebyly tak ideově pevné, mohly s těmi soukromníčky i spolupracovat, ti by jim třeba stahovali pár vozů z nějaké lokálky do odbočné stanice daleko levněji… ale to by nebyla zaměstnanost a odborářské ovečky.

Axel

Fakt? Kvůli Bobinkám?

Zprůměrováno za poslední 4 roky druhým a třetím největším nákladním dopravcem v ČR je AWT (PKP) a METRANS dle vlakokilometrů.

Před 10 lety byl druhý největším dopravcem Unipetrol Doprava (dnes je čtvrtý).

Před 10 lety v ČR začínal METRANS Rail.

A AWT/PKP mělo výrazně menší podíl na trhu než dnes… A nějak jsem nezaznamenal, že by disponovali lokomotiva 140 v množství větším než malém (respektive než žádném).

Vašek

Unipetrol potkávám s Brejlovci a 121, to jsou ty Bobinky, nebo Uhelky, jak chcete. PKP Cargo Brejlovci. Čím by asi rozjeli podnikání tito dopravci, nebýt těchto lokomotiv?

Axel

Promiňte, „příčina a následek“ není taková jak píšete.

Neboť Unipetrol Doprava měl zhruba stejný podíl na trhu před deseti lety, jako má dnes.

A z větších dopravců ten velký nárůst METRANSu také vůbec nesouvisí s typem 140 nebo s typem 121.

Vašek

Metrans vidím na kontejnerových vlacích. To jsou poměrně nové přepravy. Mám na mysli třeba Wapky z A do B, ucelené cisternové vlaky atd. Proč soukromník nevozí salakvardu (kusové zásilky), nebo proč nejezdí s jedním vozem po lokálce? Protože zobe jen třešinky.

Kubrt

Chcete říct, že někdo nutí ČDC brát ztrátové kšefty?

Vašek

Ano. Vždyť musejí provozovat ty ztrátové kusové zásilky ze zákona.

Petr Šimral

Doložte ten Zákon, hodně by mě zajímal…

Pavel

Přece ten nepsaný.

Petr Šimral

Pardón, já zapomněl…

David

No teda, vy jste zdejší diskusi obohatil o nový styl humoru. To zase bude diskuse zaplevelena vyvracením nesmyslů jednoho pomateného fíry, nebo co jste zač.

ondra

takový zákon neexistuje,je to jen dobrá vůle a snaha odlehčit silnicím trojkám,že to je často ztrátové,odčerpává to už takhle nedostatkový personál v provozu,je věc druhá.

Axel

pane Vašek…. prosím nebuďte zbabělý a držte se toho co jste tvrdil původně:
„ČD Cargo musí za hranice, neb u nás byli soukromí dopravci vyzbrojeni bývalými lokomotivami ČSD- (…), Bobinkami, atd a vyzobali všechny lukrativní výkony.“

Já pouze připomenu, že např. do Bulharsko bylo dodáno cca 400 elektrolokotek Škoda. Zejména v 70. letech.

A zhruba přes 25 lety začalo masivní vyřazování od dominantního bulharského dopravce = nebylo uplatňování…

Tj. v případě, že by menší přepravci nekoupili elektrolokotky v ČR, tak by si elektrolokotoky dovezli např. z Bulharska… koneckonců pár importů z Bulharska proběhlo:
https://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=1414

Vašek

Pane Axeli, z boje neutíkám a trvám si na svém, že soukromí dopravci u nás rozjeli své podnikání díky mašinám od bývalých ČSD. Úplně první soukromníci, co jsem u nás viděl, měli lok 740 z vleček, některé s Catry a pak začal hromadný nástup Brejlovců. Později 121, pár 140, 141. Čmeldové, Bardotky. S těmi 122 jsem se možná sekl, to si nejsem jistý. A co se týče mašin z Bulharska, o střídavky asi soukromník moc nestojí kvůli malému použití. Brejlovcem objede všechno. Ani netvrdím, že šroty od bývalých ČSD tvoří dnes vlajkové loďstvo velkých soukromníkům. Ale trvám si na svém,… Číst vice »

Mates

Kapitalizmus ti niečo hovorí? Ty keď ideš kupovať nové auto to pôvodné odvezieš do šrotu aby na ňom nikto iný nemohol nedajbože robiť biznis a zarábať peniaze?

Axel

Pane Vašek – o žádný boj nejde. Jde o to, abyste začal normální způsob diskuze, kdy něco řeknete a toto „něco“ dokládáte konkrétními argumenty… „ŘVÁT nejhlastěji ze všech“ není argument, byť uznávám, že po pátém pivu k této formě diskuze leckde není daleko. Být Vámi, tak bych svůj názor přizpůsobil např. faktu že: v 1997 nákladní železniční doprava v celé ČR (tj. nejen České dráhy, ale i tehdejší menší dopravci) odvezla: hrtkm: 45383 vlkm: 46073 V 2009 nákladní železniční doprava v ČR: hrtkm: 30585 vlkm: 36595 Od roku 2009 se to malinko zvedlo a ne o moc. (32830 hrtkm a… Číst vice »

Vašek

Tak mne poučte o počátcích soukromých dopravců v Čechách. S jakými vozidly začali. Že mají dnes Vectrony, Belgičanky atd, vidím také. Ale s čím začali podnikat.

Axel

Nemám takovou ambici, neboť primárně mě zajímají pasažerští nádražáci….

Akorát jsem se snažil vylepšit Vás názor z praxe o širší souvislosti = které vyvrací Váš výše uvedený názor…

Vašek

Kdybyste tu ambici měl, musel byste mi alespoň částečně dát zapravdu. Končím tedy diskusi s tím, že máme na věc odlišný názor a jdu dělat něco smysluplného.PS: úplně jsem nepochopil pojem ,,Pasažerští nádražáci“, ale prosím, nevysvětlujte mi ho.

Baraba

Vašku, Vašku…. Vy osobně, když budete chtít rozjet nějaké podnikání, třeba autodopravu, od nuly, tak asi taky nepůjdete a nekoupíte si deset fungl nových kamionů, když ani nemáte zakázky na jejich uživení. Buď koupíte hotovou autodopfavu, pokud na to máte, nebo pořídíte ojeté vozy za minimální pořizovací náklady tak, aby jste byl měl v následujících měsících jak na financování vozů, tak na jejich pohonné hmoty, povolenky, pojištění, mzdy a vše další.

Vašek

Ale Mlho, o tom se tady celou dobu dohadujeme. Tvrdím, že kdyby nebylo starých lok od ČSD, neměli by soukromníci tak snadný start podnikání. Zkrátka se měly ty brejlovci sešrotovat a ne rozprodat konkurenci.

Lemmy

S bangládami a hektory z podnikových vleček.

Vašek

Banglády beru, ostatně jsem je zmínil i výše. Hektora jsem v traťové službě u soukromníka neviděl, možná tak pracovní vlak.

Arnošt

Protože nepotřebuje předstírat zaměstnanost.

Baraba

Unipetrol i PKP vznikly transformací bývalých „závodních“ přeprav. Tedy mají dlouhou historii a mohou vlastnit stará vozidla ze svých „zásob“. S ČD/ČDC to nemá co do činění.

A co se týče malých přepravců, je to na železnici stejné, jako na silnici. Jsou velcí, kteří nejzdí malé zakázky a malí, kteří nemají na velké kontrakty.

Jiří Kocurek

Chudák ČDC totiž lukrativní výkony vyzobat nemohlo. Sám velký Zababa jim to zakázal.

Vašek

Tak se pane Kocurku podívejte, co ti soukromníci vozí. Wapky s uhlím, cisterny s PHM, kontejnery, sypáky s kamením, obilné vlaky, ale vše má jedno společné. Jsou to ucelené vlaky, jedoucí z A do B. Žádný posun, složitý soupis, prostě hodí vlak na kupli, udělá brzdu a jede. Nemusí platit žádný obslužný personál, posunovače, tranzitéry, vozmistry. Tím nabídne nižší cenu a výkon získá. Nebo jste už viděl třebe AWATARa v Horní Dolní, jak posunuje s jedním uhlákem?

Mates

Tak zrovna ten Awatar aj posunuje a obsluhuje vlečky. PHMky si vozí Orlen v rámci svojho koncernu nakoľko má vlastného dopravcu, nakládka cereálii sa tak isto koná na vlečkách kde ten súkromník musí posunovať a vlečku obsluhovať, vozmajstrov majú všetcia súkromníci, aj dispečerov a aj posunovačov si predstav.

Vašek

Vytáhnout z vlečky kaloun cisteren, nebo na ranžírech rozhazovat a sestavovat celé vlaky je obrovský rozdíl. A znám případ, kdy soukromník přiveze do ,,B“ vlak cisteren, utrhne se a jede do pryč a záloha ČD Cargo celý den přistavuje po třech vozech cisterny ke stáčení. Proč si to nedělá ten soukromník sám? Protože se mu to nevyplatí. A proč to dělá ČDC? Nevím sám. Asi aby mělo pro své lidi práci.

Bubák2003

Vážený Vašku,protože za to má ČDC peníze…nic víc za tím nehledejte.

Baraba

Dělá to proto, že si na to sjednalo smlouvu. Pokud by to nechtělo dělat, nepodepsalo by kontrakt a dělal by to nějaký soukromník. Ale v tom případě by jste opět hovořil o rozinkách….

Arnošt

Proč tu nižší cenu nenabídly ČD, to byste dokázal vyfabulovat?

Vašek

Už jsem to nastínil v předchozí diskusi, tak tedy přihodím ještě něco. Třeba že ČD Cargo dodržuje max pracovní dobu strojvůdců a odpočinky mezi směnami, na rozdíl od některých soukromých dopravců, což nakonec i proláklo na povrch při nedávné tragické nehodě.

Anonymní alkoholik

Jste opravdu tak naivní, že si myslíte, že u Carga se dodržuje max. pracovní doba a odpočinek mezi směnami? Co jsem slyšel, tak praxe je úplně stejná jako u soukromníků. 😀

Vašek

Agentura JPP.

Baraba

Jakože někdo, kdo si pořídil čtyři brejlovce, sebere lukrativní zakázku ČDC?

Maximálně tak převezme po ČDC něco, co se stejně ČDC nevyplatí jezdit.

PvvS

Když jim je firma přenechala.. Za to soukromník nemůže.

Vašek

O tom celém tady točím. Měly se ty nevyužité lok sešrotovat.

PvvS

Myslím, že jim přenechali práci. Šrotováním mašin a jejich nedostatkem jen způsobili to, že si soukromníci nakoupili pořádný stroje v zahraničí a ČD Cargo předběhli až neuvěřitelně.
Pokud firma má lokomotivy, lidi a není schopná si obhájit/zajistit práci, tak tam nemá co dělat.

mgr.pavel

Stejně to je šílené v porovnání s kamiony. Kdy ten stejný kamion projede X států bez problémů, bez přepřahání atd., už dlouhé roky.

Chápu (část) důvodů, proč je situace na železnici jiná. Ale ten rozdíl ve flexibilitě a operabilitě mezi silniční a železniční nákladní dopravou je zkrátka obrovský.

Jelen

Ale ten rozdíl v energetické spotřebě a počtu potřebných vozidel (myšleno souprav) na přepravu stejného objemu nákladu mezi silnicí a železnicí je taktéž obrovský.

Vašek

Není, ono totiž zboží není potřeba vozit jen z nádraží na nádraží. Železnice obecně sežere mnohem více zdrojů než cokoliv jiného, proto dokáže se ziskem fungovat pouze v pár specifických případech (třeba vlaky s uhlím z dolu do elektrárny, nebo přímý vlak z továrny do přístavu a zpět) a na všech ostatních frontách hoří jak papír. Ty sežrané zdroje připadají na překládky, vykládky, dopravu poslední míle, přepřahání, sestavování a rozpojování vlaků, s tím vším spojené obrovské lidské zdroje a když se to všechno sečte, tak největší náklad a zároveň plýtvání je ČAS. No a to taky vysvětluje to, jak je… Číst vice »

Baraba

Největší náklady jdou za špatnou organizací a neefiktivitou práce SŽ a ČD

Vašek

Ano, to jde ruku v ruce, třeba ještě dnes ráno byly u mého příspěvku plusy nad mínusama, jak ale začal pracovní den na SŽ a kancelářských v ČD a denní šichta v provozu, tak těch mínusů přibylo znatelně více, aneb jak se na dráze pracuje, onehdá, když byl výpadek sítě na SŽ, tak tu za ten den bylo o 2 třetiny příspěvků méně oproti jiným dnům.

Y.K.

Taky proto se tak usiluje o interoperabilitu, která se fakticky postupně zlepšuje a proto ETCS. I když v tom mnozí vidí rýpání EU do našeho zapařeného chlívečku. 🙂

MildaIV

Problém ETCS není EU ale příliš vysoká cena.

Petr Šimral

METRANS jezdí pravidelně do Rotterdamu bez přepřahů od 6.9.2010 🙂

Alex

Mohu dotaz? Které Vaše loko mají ATB pro NL? U CDC se právě oživovalo ATB na Alpha Trains loko právě kvůli NL.

Petr Šimral

ETCS a ATB máme dnes na lokomotivách 386 028 – 040, celkem 13 kusů. Jako úplně první mimo zkušebních vlaků byla 186.182, kterou jsme si pronajali 1.9.2010 od společnosti RAILPOOL a dne 6.9.2010 jsme s ní zahájili provoz naší nové linky Uhřiněves – Rotterdam 3 x týdně.

Lemmy

Taky mě baví, že tu někdo dělá tiskovou zprávu z něčeho podobného…

noerf

Ono záleží na množství a času. Pokud bude jezdit ucelenka z Brna do Terstu 12 hodin, tak bude rychlejší než kamióny. Ale pokud z Polska do Prahy jede náklady čtyři dny (kapacita trati) a kamion dva, tak kamióny vyhrajou. Netuším, jak se pohybují ceny v nákladní dopravě, ale jestliže v osobní dopravě stojí luxusně vybavený autobus pro 60 osob 10 milionů Kč s životností 6 let a nové vagóny ČD pro linky do Berlína, Budapešti atd. 60 milionů Kč pro cca 60 osob při životnosti 30 let, tak vycházejí sraz než výměna autobusů po šesti letech. Lze ty náklady rozpustit… Číst vice »

Jiří Kocurek

To jsou mi věci. Tak autobus nevydrží ani 8 roků, už jenom 6 let.

Cyklista

Mohu Vám jen říci, že jsme kdysi dopravovali do Rumunska ingoty vlakem. A to jsme v závodě vždy sestavili ucelený vlak. Běžná doba přepravy byla 14 dnů. Občas se stalo, že se některý vlak zatoulal, byl na cestě i déle, samozřejmě, že někdy i dojel dříve, ne však dříve než za sedm dnů.

Vagony u nás na vlečce někdy čekaly i týden, než si je ČDC odtáhlo a ještě nám naúčtovalo zdržné.

Nakonec vedení a majiteli došly nervy a přešlo se na kamiony. Doprava byla rychlejší, nic se nezatoulalo a ve výsledku to vše bylo i o dost levnější.

Axel

Životnost lokomotiv a vagonů pro dopravu cestujících v ČD a.s. je odhadována na 20 až 30 let.

Zdroj: výroční zprávy ČD za posledních pár let

Osky

Hm, Metrans takhle jezdí už víc jak deset let, ale holt má slabší píárko 🙂

Kamui

ČDC má ve všech těch zemích licenci, nebo jezdí na někoho jiného?

Ex ČD

„…..přičemž v České republice a v Německu jel vlak na licenci ČD Cargo. V Nizozemí pak byla využita licence firmy LTE-NL.“

Mates

Ťažké si prečítať text v ktorom je to napísané. Radšej napíšem zbytočný komentár.

Ex ČD

To je bohužel častý nešvar v mnoha diskuzích. Co za tím je těžko říct. Jestli nepozornost, neschopnost porozumět textu, nebo postě jen nízký inteligenční koeficient…..

Ex ČD

Fíííha, jen 11 let po tom co to zvládl jiný (privátní) dopravce…. no nevím jestli to je moc k chlubení….

Nádražní Vrabec

Kdo byl před 11 lety ten privátní dopravce? Metrans nebo někdo jiný?

Y.K.

Na druhou stranu to může znamenat posun v myšlení v té firmě, což na gratulaci je. 🙂

Romanero

To je přeci ale úplně jiný příběh. Metrans vzniknul prakticky jen za mezinárodním účelem. ČD Cargo má víceméně stoletou vnitrostátní historii. Do nedávna ho uživilo uhlí, železo a další tradiční komodity, ačkoliv zároveň jako jediné dělá dodnes vozové zásilky.

Jiří Kocurek

Protože vlak dává smysl pro velké objemy i vzdálenosti. Ne na převoz pár palet ze stavebnin na stavbu v rámci okresu.

Ex ČD

Otázka je co bránilo před 11-12 lety ČDC si taky lok 186 pronajmout, protlačit schválení v ČR a nabídnout Metransu své služby. Obávám se, že to byla právě ona stoletá historie (=zkostnatělost).

Samuel

Neviem o tom ze by Metrans bol sukromnym dopravcom. O nic viac sukromnym ako DB cargo alebo RCO. HHLA co je materska firma metransu je vlastnena z velkej casti priamo mestom Hamburg a mestom Bremen. HHLA je operator/vlastnik pristavu. Takze o sukromnej spolocnosti moc rec byt nemoze.

Ex ČD

No je teď, ale v roce 2010 tomu bylo jinak. Já jsem navíc psal ´jiný´ dopravce. Slovo v závorce jsem použil pro rozlišení od bývalých státních dopravců (DBC, PKPC atd.)

Cdp druhé

Je jedině dobře že ČD Cargo dohání to co jiní dopravci už umí dlouho. Třeba jednou nastane doba kdy ČDC bude silnější v zahraničí než doma.

121.065

jací jiní dopravci? vyjma metransu

Mates

Napríklad LTE? Retrack? DBC? Lineas? ITL? Stačí?

Axel

Za poslední roky většina tržeb ČD Cargo je ze zahraničí…

Zprůměrováno za poslední 3 roky necelých 40% tržeb ČD Cargo je z ČR.

cca 20% z Německa
z Polska, Rakouska a Slovenska je to 3x necelých 10%
Z menších trhů ještě připomenu Ukrajinu, Rumunsko a Itálii.

Loni založili dceřinnou společnost v Maďarsku. Letos v Chorvatsku….

Petr Šimral

Ano, ale že to trvalo. Poděkujme novému vedení ČDC, tedy I.B. a T.T., kteří našli odvahu s ČDC vyrazit na vlastní odpovědnost za státní hranice (mimo SK).

taky fíra

Máte pravdu p.Šimral. I.B. byl nejlepší ředitel, který tam doposud seděl.Na hodnocení T.T. je příliš brzo, čas a hospo.výsledky napoví.