Celodenní jízdenka na neomezené cestování po železnici vyjde na 868 Kč
Vlaky Českých drah a Arrivy v České Lípě. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Ceny OneTicket stoupnou o 15 %. Nově bude v nabídce kromě celodenní jízdenky i jízdenka pro psa a kolo.
V rámci Moravskoslezského kraje se platí za kolo 10Kč při platbě přes ODIS. Je to stejné přes ODISappku, tak i na přepážce.
V součastné době je nejlepší pro mezikrajské a dálkové cesty OneTicket a jednodenní jízdenka je super nápad… OneTicket by mohl být i konkurencí krajských/městských tarifů > PID+sousední kraje= některé komunikují mezi sebou někteří ne… Kladno je mimo PID…. Takže rozšíření OneTicket na vše vlak+autobus+MHD s IDS, Lanovky MHD + Lodní dopravu(přívozy a lodě *v budoucnu). Mohl by se zapojit i FlixBus a RJ autobusy. OneTicket je s celodenní jízdenkou už smysluplný…
Oneticket je podstatně dražší, takže smysl mi fakt nedává. Bohužel už moc smysl nedává ani in karta. Přitom takové sbírání bodů u CD nemělo chybu. Za pár delších jízd jsem měl cestu z Brna do Prahy i zdarma.
Zase zdražování jízdného … stím, ať už jdou do…..Kam nás chtějí dostat?
Nebrec
do hrobu, kam jinam.
Palec nahoru za psy a kola.
Konečně se někdo zamyslel, a zanikne tak famózní stav, kdy jsem již několikrát zaplatil za kolo víc než za sebe (díky několika dopravcům na relativně krátkou cestu )
Na druhou stranu, to kolo v tom vlaku zabere i více místa, než člověk, a v mnoha typech vlaků překáží, v těch co jsou upraveny pro kola, je zas o to méně sedadel pro platící cestující.
Když jedu s kolem, tak nejsem platící cestující? Snad zaplatím za sebe i za kolo. Průser je, když se do jedné soupravy ve špičce nahrne zájezd kolářů.
Myslíte ta kvanta poloprazdnych vlaku, kde by spise mela byt pobidka na kolo zdarma, aby se prilakali aspon nějací cestujici?
By takovou jízdenku mohl národní dopravce prodávat jako adrenalinovou únikovku, jestli se hrač dostane při tom všem zpoždění, ujetí přípojů o 2 minuty a následným čekánim na nádraží plném somráků dvě hodiny, dohadováním se s přisprostlým průvodčím a dalšími každodenními zážitky s ČD za jeden den přes republiku a zpět….
Při tom ujetí přípoje by například hrač musel cestovat jiným směrem, podle toho kam zrovna pojede vlak…a potom si luštěním jízdnich řádů najít jiný vhodný spoj, který by hráče vrátil na puvodní trasu.
Na únikovku má dopravce vlastní a levnější celodenní jízdenku.
To je bohužel drahota. Pro normálního běžného člověka to není.
Tak tak, 35 eur jsem ochotny dat za to, že ve 2 lidech přejedu Rakousko na ERT, protoze je to pro mě zajímavější než do Itálie letet, nechci aby mi nějakej špinavé celník sahal na kufr nebo do kufru (ve vlaku si me nikdy nevsimali) a k tomu nemusím řešit cenu dopředu, je porad stejna. Nemusím plánovat. Ale platit 35 eur za prejeti ČR, kde je uplne jina cenová hladina, to je naprosto WTF.
ERT ale platí jen v regionální dopravě, tzn. k italským hranicím budete vícekrát přestupovat + docela se vám cesta protáhne.
Zato těch „35 eur“ (ve skutečnosti o něco méně) za přejetí ČR zaplatíte za cestu téměř kterýmkoliv vlakem.
Ano, absolvoval jsem tu cestu vícekrát, nemusite me poučovat, vím co obnáší. Kdybych spěchal, tak letím a nebo resim dopředu nejake akční jízdenky na dálkové vlaky, tady jde ale o to,ze ja kdyz si beru dovolenou, tak pro mě není problém den navic, ale problém pro mě je, abych přesně určil, který den chci jet. Takže ideální jízdenka pro mě. Cena kdykoli stejná. Vyjedeme ráno z Prahy, večer jsem ve Villachu. V CR si sice za tech 35 eur můžu rovnou jet cim chci a kam chci, ale proc? Pokud nebudu sotous, tak se to nedá prakticky vyuzit. I do… Číst vice »
Pokud do té Itálie letíte z nějaké rozvojové země, tak Vám nějaký špinavý celník do kufru sahat logicky může. Pokud letíte z Česka, tak žádnou celnicí Vy ani zavazadla neprocházejí (nevšiml jsem si, že by Itálie nebo Česko vystoupilo z EU).
Hlídka celníků prováděla v úterý ráno běžnou kontrolu mezinárodního rychlíku, který jel z Polska do Rakouska
(nevšiml jsem si, že by Polsko nebo Rakousko vystoupilo z EU)
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/mezinarodni-rychlik-vezl-zasilku-kokainu-ukrytou-na-toalete.A110607_135540_olomouc-zpravy_sot
Nieco aktualnejsie ako clanok z roku 2011 by nebolo ?
Tak článek k tomu nemám, ale poslední zkušenost mám z ledna 2020, kdy celníci prováděli kontrolu v EC z Prahy do Varšavy…
Tak nikdo vám to nenutí, můžete si udělat celodenní výlet a platit jednotlivé jízdné.
Však to je taky jízdenka pro šotouše. Normální běžný člověk netráví celý den cestováním ve vlaku křížem krážem republikou.
Ještě bych viděl využití na cestu OV- Mariánské Lázně, na otočku.
Tak jsem se schválně podívala – ono by to bylo i na Praha – Ova na otočku levnější, než jednotlivé jízdné ČD (teda kdybych chtěla jet dneska, v úterý už by too bylo o ca 80 Kč dražší)
Já jsem jel už něolikrát zcela nešotoušksy služebně na celodenní jízdenku z Teplic do Brna resp. jednou až do Hustopečí. Server ČD mi ji automaticky nabídl. Vázané jízdenky už nebyly a takhle to vyšlo lépe.
Už jsem ale do toho Brna jel i na otočku (před dočasným převedením EC přes Vysočinu), z Teplic kolem 4:15 nebo 4:50, návrat kolem půlnoci resp. posledním spojem kolem 1:30. Na to už se celodenní jízdenka hodí.
Nehodí, protože platí jen do půlnoci.
Neplatilo to minimálně dříve s tím že bylo nutno nastoupit do vlaku těsně před půlnocí? Vím že jsem na celodenní jel Budejce-Ostrava a zpět s tím že jsem do Budějc dojel v 0:15 cca
Štve mě, že nevidím žádný rozvoj. Zapojení IDS, zapojení dálkových busů. Systémy si nemusí konkurovat, stačí aby se doplňovaly. IDS na území kraje, kilometrický tarif jinde. O to, že by prodejní kanál OneTicket mohl nabizet i lístky vázané na konkrétní spoje se slevou, dle nabídky dopravce, raději nebudu ani snít. Resortismus no ….
Přesně tak, souhlasím. Pro začátek by stačilo něco jako Vázaná jízdenka ČD. Prostě vazba na konkrétní spoj konkrétního dopravce v části trasy a zbytek klidně za km tarif.
To dělá IDOS, proč by měl OT dělat to samé?
IDOS jen prodá víc nezávislých jízdenek na danou trasu = víc přepravních smluv. Nikoliv jednu jízdenku na celou trasu, tak jak tomu je právě například u těch Vázaných jízdenek v tarifu ČD. V případě zpoždění a ujetí přípoje to znamená smolíka co se týče odškodnění, proplacení taxi apod. Zrovna u vás jsem myslel, že to víte. 😉
v idosu koupite jen vlaky a par komerčních autobusů, zbytek ale stále ne.
Mi celkově přijde štěpení integrovaných systému na kraje při jejich velikosti absurdní, to nejde udělat něco na způsob koalice krajů na bázi Morava/Čechy zkrárka nějak to sjednotit? Už tak vzniklé periferní oblasti příhraničí se rozšiřují o hranice krajů… Celkově bych uvítal v tomto ohledu menší centralizaci než hraní si na vlastním písečku a zkoušení prověřeného.
Mě asi decentralizace nevadí, nechal bych to na krajích ať se domluví pokud chtějí mít společný systém. Každý kraj má přecijen jiné potřeby, jinou kupní sílu a jiné náklady na personál.
Já vidím potenciál „superkraje“ v tom, ze by sam mohl kompletne organizovat VD (tarify, objednavka zavazkove dopravy), tedy, ze by presly dalkove spoje z MD na kraj. SJT je fajn, ale podle me bude hodne slozite zkloubit jednotlive IDS takto zezhora nejakym 3. systemem.
A pokud by jeden z krajů zapojených v „superkraji“ tu konkrétní dálkovou linku nechtěl, zato druhý ano, tak byste to řešil jak?
P. S. V přinejmenším jednom aspektu už „superkraje“ existují – za účelem čerpání eurodotací (NUTS 2).
Praha + Středočeský kraj objednávají spoje v úzké koordinaci + mají společný IDS.
Královéhradecký + Pardubický kraj mají společný IDS.
Část smluv platných od 12/2019 je vymezena tak, že jeden z krajů objednává celou „mezikrajskou“ linku s tím, že druhý z krajů tomu prvnímu kraji poměrnou část proplatí.
Ve většině případů není žádný přestup či časový nesoulad mezi regionálními vlaky u hranice krajů (a v části případů takový nesoulad naopak je uvnitř nějakého kraje).
Periferní (ve smyslu – méně důležitá, méně osídlená) oblast zůstane periferní oblastí i při eventuální neexistenci hranice krajů v té oblasti.
Plus požádal bych o několik konkrétních příkladů toho, kde si podle vás „kraje hrají na vlastním písečku“ + vašeho návrhu, jak by to mělo podle vás vypadat jinak/lépe. Děkuji.
Hraní na vlastním písečku je pro mě např. tarifní bažina jednotlivých IDS (někde jsou zóny, jinde kilometrický tarif a někde vůbec nic a supluje to tarif dopravce). Já se zkrátka zamýšlím nad otázkou, jak chceme zapojit do SJT autobusy, když v některých pseudo IDS nejde koupit ani jednotlivá jízdenka? Proto si myslím, že udělat to způsobem dle SJT je blbost a musí se na to odspoda centralizací a sloučením (vytvořením / domluvením) jednotné IDS pro větší územní celek.
A co když by ten „jednotný IDS pro větší územní celek“ převzal pravidla toho IDS, který žádné jednorázové IDSkové jízdenky nemá?
Nikde není psáno, že by to převzal podle toho IDS, který takové jízdenky má.
Proč to dělat jednoduše, když to jde dělat složitě, že? Tak nějak počítám s tím, že pokud by se toto zavedlo, tak se nebude používat nejdebilnější systém, ale aplikují se více rozvinuté IDS.
Tak buď takový kraj umí zavést jednorázové IDS jízdné sám od sebe. A pak nepotřebuje žádné spojení s jiným do „superkraje“.
Anebo to neumí a pak by toto zavést nechtěl ani při spojení s jiným „superkrajem“.
P. S. Jednorázové IDSkové jízdné mají kraje Jihomoravský, Zlínský i Vysočina. Ty byste taky spojoval do „superkrajů“? Pokud ano, tak proč?
Mám utopistický nápad, co takhle abych si koupil v 21. století jednu jízdenku na VD, a aby to nebyla slátanina jednotlivých jízd, ale jednotný systém? Sdružením krajů by vzniklo možnost cestovat na delší vzdálenosti s garancí návaznosti, jednotného tarifu apod. A co se týče krajů, u kterých jsem narážel na pseudo IDS, tak posílám zdravici do Budějic.
Zdrazovani neresim, penez mam dost! Jeste bych v pokladne rekl: madam v poradku je to za 1000Kc – zbytek je pro Vas!
pro několik jednotlivců, kteří zrovna potřebují jet na otočku přes celou republiku, to může být fajn. pro všechny ostatní je to k ničemu.
popravdě nechápu, proč nemůžeme mít i celodenní jízdenku jen na osobáky, spěšňáky a rychlíky. nepřeplňovalo by to mnohdy přetíženou expresní vrstvu, vypadly by komerční spoje, a pořád by to bylo použitelné celorepublikově. adekvátní cena do pěti stovek. ale pozor, mohlo by se stát, že by to lidi využívali…
Představa Praha – Brno osobáky je děsivá.
to jo. ale pro vaši informaci: jezdí tam asi 15 rychlíků denně.
a navíc taková Svitava bude po zprovoznění úseku přes Blansko i jako zastávkový rychlík časově konkurenceschopná oproti EC přes Vysočinu 🙁
To je ale dočasnost už jen na půl roku.
Ha ha… Jenže to EC už přes Vysočinu nepojede.
No tak si kupte jízdenku na vlak a jeďte tím rychlíkem namísto EC.
I to je děsivé, raději EC. Je to výrazně rychlejší.
Je sice děsivá, ale alespoň realizovatelná. Budějovice – Plzeň, Budějovice – Jihlava jinak než 8 páry rychlíků nereálné. Budějovice – Praha ještě chvilku jo.
Jako v Rakousku a Německu, presne tak. Jako tohle je využitelné tak maximálně pro sotouse, který se chce projizdet, pro nejake praktické cesty je cenový nesmysl.
Pro mne to smysl třeba občas ma, čas od času mám služební z Budějc do Olomouce/Ostravy/Opavy a to se na celodenní dá s stihnout sice v případě Opavy odjezd v 5 ráno a návrat po půlnoci ale jde to.
Jj, osobakova bývala, za krásných 130. A platila pro 2+3. V roce 2004 jsme s ní v ramci celodenniho navratu z vinobrani absolvovali neskutečný nedelni trip Znojmo-Stribro. A prvního ledna 2011, pro ktery už musela být zakoupena v predprodeji, protože již t. č. v nabídce nebyla, jsme se prostřednictvím ní vrátili s zenou že Silvestra z Lipky až do Pardubic.
Joo, to byly casy:)
zdražení ke kterému není žádný relevantní důvod, za letošní tragické výkony…
Keďže cena stúpa o menej ako mieru inflácie, ide de facto o zlacnenie.
železnice je po letošních výkonech zadarmo drahá
Hodně tady chválím Němce, ale i Poláci mají dobrý železniční systém> seznámím vás s aplikací KOLEO => jednotná aplikace na všechny velké podniky jako je PKP IC, PolRegio, Koleje Dolnoslezské, atd. V aplikaci si mohu nabít peněženku KOLEO KREDIT, za ten lze nakoupit jízdenky od krátkodobých po kupóny… Nejen za potraviny do Polska ale i za železničním systémem. Opravdu je to tam levné od tarifu PKP IC, POLREGIO, po menší KD
máte prosím odkaz k tomu?
Koleo ovšem neudělá nic jiného, než že seskupí několik vázaných jízdenek na konkrétní spoje různých konkrétních dopravců, a v případě ujetí máte smůlu. To není nic srovnatelného s flexibilní jízdenkou ala SJT, jakkoliv si o ní můžeme myslet své. Něco podobného jako Koleo má u nás snad IDOS, jestli se nepletu…
Tak na Koleo mam tu vzpominku, ze se mi behem pul hodiny nepodarilo zaplatit za listek a jako bonus jsem obihal budovu a lovil mobilni signal 😀 Netusim kde byl problem se zamitnutou platbou. A to mam mBanku.
Nakonec jsem mel asi 10 listku v kosiku a stejny pocet mejlu 🙂 A z toho dokonce par ze zakaznicke linky, kde zjistovali co se deje.
Ted uz to hodne lidi odradi uplne od cestovani vlaky a porizovat si nakou jednotnou jizdenku za predrazenou a nekonkurence schopnou adekvatni cenu.
Ministerstvo musi byt spokojene s Cendisem, ktery je defakto jen zrout dalsich penez z verejnych dotaci a rozpoctu
A to je povinné?
Podle stále se opakujících příspěvků tohoto typu by se zdálo, že už byli všichni odrazeni a už dávno veřejnou dopravou nejezdí vůbec nikdo, všichni všichňoučcí už dávno zásadně jezdí jenom autem…
A kolik lidi s touhle predrazenou síťovou jízdenku jste už potkal?
S jízdenkou, která začne platit za měsíc, hádám, zatím ještě nikdo nepotkal nikoho
a přitom si nahoře kdosi stěžuje nad přeplněností EC/IC, a žádá speciální jízdné nižžší třídy jen na Os, Sp a R, asi aby z toho EC/IC vyhnal lidi
Ale nikdo vám nezakázal koupit si normální zpáteční lístek!
To je nabídka pro ty, kteří by jinak kupovali lístků několik a vyšlo by je to v součtu dráž.
a ona je to povinnost, kupovat si listek?
v posledni dobe si vsimam jiste nesvepravnosti cechu. kdyz je nekde nejaka nabidka, ktera je uen pro nekoho (ve smyslu , ze jeji vyhodnost neni masova), vzdycky se vyroki kohorty mamlasu, co musi vykrikovat, jak je to spatne.
misto toho, aby ji ignorovali.
A to si představte pekaře, který nabízí celý rohlík za tři koruny, ale vy máte zrovna hlad jenom na půlku rohlíku.. to musí být pro dotyčné utrpení.
a kdy se k tomu přidají i busy? Pořád se mi vyplatí krajský tarif, můžu jezdit i busem no a pokud tady budou lidi typu borecký, tak k čemu železniční tarif, když pojede jen bus.
Kdyz se k tomu pridaji busy bude to pak 2 x 868 kc
Nemusí, kraje to umí, DE,CH,A taky. A ty naše EC bych stejně úplně jako nadvlaky nebral
Ta jednička je o tak málo dražší, že se asi vyplatí, pokud bude řazená ve všech vlacích po cestě (nebo alespoň na 80% trasy), pokud to bude trasa, kde bude OneTicket nejlepší volbou.
1 den ČR = 35,64 € jen železnice
1 měsíc DE = 49 € veškerá regionální doprava
Klidně to můžeme zavést v ČR. Jenom si uvědomte že to stát bude muset zaplatit ze svého rozpočtu.
Stat ma stále dost peněz na to, aby se na úkor našich občanů podílel na pomoci Ukrajině. Nemam nic proti pomoci Putlerem napadenememu slabsimu statu, ale necht to hradí ti, kteří mají peníze navíc. Hradit to na úkor zdražování verejne dopravy je hnus.
Hodně falešné dilema.
Co si Kefalin představujete pod „peníze navíc“?
Není to na úkor našich občanů, je to pro naše občany. Rusko se netají tím, že by svou sféru vlivu rádo obnovilo. Když padne Ukrajina, bude Putin chrastit zbraněmi u nás. Já např. neumím střílet, takže rád přispěju (soukromě i přes stát) Ukrajincům na zbraně, když oni jsou ochotní (a schopní) za nás bojovat.
Většina chudších platí nulové daně nebo dokonce čerpají dávky, takže pomoc Ukrajině jde od těch bohatších tak jako tak.
Nulové daně fakt neplatí. I DPH je daň a ti chudší co nemohou využít různé daňové odpočty v rámci podnikání, ti v poměru ke svému příjmu platí daně poměrně vysoké.
A Němci to platí z čeho? Problém je v tom českém přístupu, nemáme tak dobrou infrastrukturu jako Němci.
Němci, zdá se, budou proškrtavat veřejnou dopravu, neboť němečtí dopravci prý nemají pokryty zvýšené naklady
Nemáme zrušeno tolik lokálek jako Němci.
A ty, které nezrušily, mají infrastrukturu tak osekanou, že obvykle tam neprojede víc než 1 vlak za hodinu.
Mimochodem švýcarský/belgický/francouzský/španělský (atd.) přístup je v této věci jaký? 🙂
Belgie? Postavili dvojkolejnou trať pro nákladní vlaky na 120 km/h. Osobní vlaky tam neobjednávají, takže Borecký….
Pardon, to je vedle, v sousedním Nizozemí.
1 den DE = 42 € jen železnice a jen regionální (Quer-durchs-Land Ticket)
Takže co?
V červnu až srpnu 9 €. Takže co?
No zkrátka nemá moc smysl srovnávat dva produkty, které mají každý úplně jiného zákazníka. Denní OneTicket si opravdu nebude kupovat někdo, kdo chce jezdit jen regionální dopravou. To si může koupit někdo, kdo chce z Plzně za den otočit Moravu a předem neví, v kolik se bude vracet. Kolik za podobnou cestu zaplatí v Německu? (A počítejme že nechce ujet 2x 350 km regionálkou, byť se to taky dá.)
A to mají na plovárně v zimě dokonce zavřeno!
A v ČR v červenci a v srpnu nějakých 1000 Kč/2 týdny (pravda, jen s ČD). „Takže co“?
říkají tomu „akce“, dělá to třeba každý supermarket. principem „akce“ je, že platí jen omezenou dobu a má zákazníkům ukázat nějaké výhody nebo ho k produktu nalákat, aby si pak koupil zboží i za plnou cenu
Může mi nekdo osvětlit financování veřejené dopravy v Německu? Platí stejně jako u nás rozlišení RG spojů země (kraje) a IC< (stát)? Přijde mi, že při komparaci našeho a německého systému se u působnosti míchají jabka s hruškami…
Zejména bych vypíchl otázku, kdo v SRN objednává financuje regionální autobusy (vs. kdo regionální vlaky).
Regionalka převážně spolkové země, občas města. Dálkovka komplet komerčně.
A co Švýcarsko? Nizozemsko? 🙂
A „1 měsíc ČR“ jste neuvedl pro srovnání proč?
Stejně tak stav platný pro SRN ve všech letech až do letošního.
Možná ještě drobné doplnění. ICE München – Hamburg vychází 6.12. na 37,90 €. Za 6 h 33 minut.
To je super cena, ale ani tohle nemá smysl srovnávat s denním OneTicketem. Ten si nekupuje člověk co ví že za 2 týdny chce někam jet a ví přesně kterým vlakem (jednoho dopravce). Chtěl bych v pátek z Hamburku do Kolína a zpět, nevím kdy tam skončím a možná mi to bude vycházet na Flixtrain. Co si mám koupit?
Škoda že tu není napsáno o té nejdůležitější změně u SJT od prosince, po které hodně lidí volalo. Dokonce ani Cendis se tím nějak veřejně nechlubí… :-/
Tak nám ji můžete říct alespoň vy, když o ní píšete…
Třeba podmínky pro storno online jízdenek…
Můžete být prosím konkrétnější, co přesně se měni? Na webu Oneticket píšou, že OneTicket lze vrátit až do samotného začátku platnosti. Co bude od prosince jinak?
Ještě před měsícem to myslím šlo vrátit jen do půlnoci předchozího dne.
A budou nově komerční spoje RegioJet budou přepravovat psy? Asi ne. Takže určitým způsobem cestující bude mystifikován, že má přepravné psa na všechny dopravce a ono ne.
článek není o komerčních spojích Regiojetu.
Článek je o prodeji přepravného pro psa v systému SJT a komerční spoje RegioJet jsou zapojeni v systému SJT.
Už jsem si to našel. Do dnes jsem žil v domění že komerční spoje RJ v SJT nejsou.
není tam leo express, ale občas si je lidi pletou ač nwm proč.
Kolik stoj rakouský Klimaticket Ö?
Proboha, vzdyt vedle v Rakousku je obdobná jízdenka pro 2 lidi za 35 euro (téměř stejná cena) a plati pro 2 lidi. Sice neplatí v rychlych dálkových vlacích, ale tech osobaku a rychliku jezdi po Rakousku dost. Zcela bezne na ni jezdím relaci „od hranic“ do Villachu. Omezeni ve všední dny, kdy platí až po 9 hodině, neni za tu slevu vetsi problém. Asi si někdo nevsimnul, ze u nás rakouske platy nemame, když máme mít stejnou cenu a ještě jen pro sólo osobu.
No takže to s denní OneTicketem vlastně nemá téměř nic společného 🙂 Ne že by ta nabídka ÖBB byla špatná, cena je taky dobrá (nic moc jiného není), ale zrovna ta „celosíťovost“ je tam spíš taková symbolická. Přes mnohé hranice spolkových zemí žádná regionální doprava neexistuje a na docela dost vedlejších tratích to neplatí kvůli jinému dopravci.
Výborně, tak si jezděte po Rakousku od 9 hodin, ale typické využití (jak už psali jiní) je třeba na pracovní cestu přes 3/4 republiky s návratem ten den. To už zpravidla v 9 musíte být dávno na cestě.
No při ceně 868 a při roční ceně 28 728 to dělá ročně 33 jízd. Takže ta celoroční jízdenka se prakticky vyplatí všem kdo jezdí vlakem delší cesty pravidelně jen to to jednorázově velká částka, byli by dobré i mít na splacení
Abyste nebyl prekvapen, pokud se takových lidi nenajde ani 500 v republice. K tomu bych, vzhledem k dost výraznému zdražování jednorázového jízdného, čekal i celkový odliv casti lidi z veřejné dopravy.
Však PHM jsou taky dražší, jak před rokem.
Výpočet stojí na vodě, protože jedna cesta, a to ani z Aše do Mostů, nestojí 868 Kč.
To sice ano, ale Olomouc-Plzeň vyjde na 430 Kč jednosměrně, u Pendolína Idos uvádí dokonce 629 Kč. S celodenním lístkem lze nejspíš beztrestně jet i zpátky… ?
Ten problém je, že člověk co používá dopravu není fanoušek fotbalového týmu. Ta roční jízdenka vás vás váže pouze na koleje, na železnici. Nejsou tam možnosti typu „občas musím autobusem, často potřebuju MHD“
Takže předražený státní tarif ještě pravicová vláda osolí o 15%. Ačkoliv inflace je především plyn a palivo. Ovšem u vlaku..
Příklad dotování železničních jízdenek na číslech ČD za 2021.
Když si pasažér u ČD koupí jízdenku za 100 Kč plus 10% DPH, tak
ČD dostane dotaci v průměru 350 Kč
SŽDC v souvislosti s jízdenkou vynaloží cca 500 až 1000 Kč.
Nejhorší je, že my daňoví poplatníci na těch 80 miliard pro železnici si vesměs půjčujeme.
No a na co si tu teda hrajem na nějaké green dealy? Na co dotujeme rozežrané elektromobily nesmyslné. Z čínských komponent.
To jste zase na něco přišel… Připočetl jste ke zdrojům SŽ i spotřební daň z nafty, kterou spotřebují drážní vozidla???
PŠ. Spotř. daň z nafty spotřebované na síti SŽDC odhaduji na 0.8 miliardy. Jaký je Váš odhad?
Rozpočet SŽDC je přes 60 miliard – z naprosté většiny z dotací na které si vesměs pujcujeme
Jsem si nejdřív příspěvek přečetl a říkám si co je to za blábol a pak jsem si přečetl jméno a bylo mě to úplně jasný.
Můžete uvést Váš výpočet o výši dotaci na jednu vlakovou jízdenku.
Vtvt: Velký tlachal většinou trapný
Když čtu vaše příspěvky tak mám vždy pocit, že patříte k těm co pomocí statistiky dokáží co chtějí.
Uvítám Vaše čísla, kterými podložíte oponentní názor. To je podstata diskuze. Navzájem se obohatit čísly. Já akcentuji pohled,pasažérské železniční dopravy, která se obejde bez naprosté většiny vedlejších tratí za ty obrovské peníze (náhradou automobilová spolujízda, maršrutky, busy, internet, kolo) Někdo by mohl akcentovat pohled kogenerace (elektřina/teplo) ze štěpky, což se tu a tam obtížně obejde bez železničních tratích = kvůli obsahu vody je štěpka těžká a zároveň je výrazně méně výhřevná než uhlí = bude potřeba víc dopravy na přepravu spalné energie než kolik je potřeba dopravy u kvalitního hnědého uhlí. Rád bych se nechal poučit. Prosím do toho. Nebo… Číst vice »
A ty vlaky jezdí na co podle vás?
Na elektřinu? A kolik ta nafta udělá na cestujícího. 1-2 L na 100? Jako určitě něco to je. Ale před pár lety taky stál benzín a nafta 40..
A ta elektřina v troleji prostě je, že?
Ovšem u vlaků, obzvláště těch elektrických (zcela většinových) byl již v roce 2022 nárůst ceny elektrické energie o 80% a pro rok 2023 to bude dalších cca 60% proti roku 2022 a 140 % proti roku 2021…
Zlatá nafta…
To nic nemění na tom, ze ty ceny za jízdu vlakem nebo busem začínají letet k nesmyslným hodnotam. Nemam auto, ale jen proto, ze bydlím v Praze. I tak ale s každým rokem jezdím za Prahu méně a méně. A to si myslim, ze jako domácnost uplne nezivorime, protoze bydlime opravdu levne na dnešní poměry a po úmrtí mne belmi blízké osoby jsem z psychologického hlediska zcela.prestal byt schopen vařit a chodím tak do vyrazne dražších jidelen. Jde spíše o tu psychologickou hranici, kdy už člověk začíná mít pocit, ze je lepší setrit na pořádnou dovolenou, než rozhazovat stokoruny za… Číst vice »
A teď si představte, že si to auto koupíte, třeba za „půl mega“ nějakou šlupičku…
Toho „půl mega“ zahodíte, protože jak jste správně napsal, v Praze ho nepotřebujete a budete jízdné vlak porovnávat jenom s cenou za vlak nebo řekněme s amortizací auta na 10 let, kde Vás to s nějakou údržbou vyjde na 50 litrů ročně + benzín?
Asi jste me nepochopil. Pointou bylo, že ze mne nedostanou peníze navíc, protože usoudim, ze nez se za stale nesmyslnejsi peníze hnát za Prahu, půjdu raději do fitka v Praze, nebo do bazénu. Meni se ten poměr cena-vykon. Z nekoho kdo pravidelne dojíždí peníze navíc dostanou, ale vyhaneni tím stále větší množství nepravidelných cestujících. Jet se v sobotu nebo neděli projet vlackem je fajn zábava, ale jen do urcite ceny. A kdo ma auto tak jako tak, nebude počítat amortizaci, ale rovnou ho odradi. My treba mame jako rodina chalupu po babičce s dědou, docela velký dum ve středních Čechách.… Číst vice »
No ja byvam na severe Slovenska v okresnom meste a auto mam a prave ho casto pouzivam na jednodnove vyletiky. Nebavi ma cely rok sediet kazdy vikend na zadku a potom vypadnut raz za rok na 2 tyzdne niekde. Napr. v Zlinskej ZOO som bol hadam 3,4 krat. Paci sa mi viacej ako prazska a ostravska. Auto mu umoznilo v priebehu jedneho dna pozriet si Dobsinsku ladovu a Gombasecku jaskynu. Vybehnut na koncert kapely do Fridku-Mystku a v rozumnom case sa vratit domov. Par krat som bol v Buchloviciach, na otvoreni sezony.Nic z toho bez auta by som nedal. Ako… Číst vice »
Ale elektřina je pod palcem d. vlády.
A je pravdou,že dukovany a temelín jsou dávnou postavené. K tomu hromada uhelných elektráren, postavených za totáče… A proč je cena spekulativní?
Dukovany, Temelín i uhelné elektrárny jednou budou muset ukončit provoz a je potřeba si vydělat na stavbu nových.
SJT je od počátku jen předražený držhubné
SJT má zdražování o inflaci už ve své definici, která vznikla před spuštěním SJT-