Celková proměna železnice v Kladně má stavební povolení, začne koncem roku
Železniční stanice Kladno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
K zahájení stavby zbývá dokončit tendr na zhotovitele, který byl vypsán loni v říjnu s maximální přípustnou cenou 4,02 miliardy korun.
Kde se dočtu o plánech zahrnujících nádraží Kladno–Dubí? Je tam takového místa a mají se tam postavit nové domy, ukončit to na Ostrovci se mi jeví jako dost hloupé rozhodnutí.
Asi by neměl být zásadní problém prodloužit vlaky dál, ostatně p. Tyle zastupující Žesnad tu tlačí na elektrizaci do Kralup.
Město Kladno by mělo MD alespoň sdělit nějaký záměr výstavby, ono se to vymyslí.
Bude Kladno stejnosměrné nebo střídavé? Pokud si přečtete dokumentaci pro stavební povolení, je v něm zahrnuta stavba
TNS v Kladně pro ss napětí.
Nevím co tam nakonec bude, ale dávalo by smysl to postavit na střídave napětí a nasadit tam nějakou vícesystémovou jednotku. 460.2 by byl super vlak.
Můj bože.
Letos asi čtvrtý článek, popírající ty předchozí. Tak nevím?
V čem popírající konkrétně?
Prosím, VE Veleslavíně. Ne na něm. Kdo je místní, bydlí ve vele. Chodívalo se sem do kina, do cukrárny, do rybárny…ty krámy stávaly tam, co dneska 119ka. Lepší kino, městský, pak bylo na bořindě. To mělo balkon i lóže.
Plánuje se pak i modernizace trati z Kladna do Rakovníka?
Bohužel, ani v dlouhodobém výhledu :/ Jen drobné úpravy jako nahrazení tunelu či rekonstrukce nádraží.
Přitom kdyby se to nakonec stáhlo k Rakovníků-Praha k hodině, bylo by to i na denní dojíždění.
Koncept dobrý, snad by to jen mohlo být ve střídmějším provedení. Ale ty peníze jsou šílené. Té DSŽ stále nedochází, že peníze došly…
Nedošly, jen byly vyhozeny z okna daňovým populismem (který stejně pro většinu lidí znamenal leda tak jednorázovou ochotu přistoupit na nezvyšování hrubé mzdy, protože „vám přece přidal stát“).
Vsadíme se, že se letos stejně nezačne stavět ? Všichni víme, jak se u nás dodržují harmonogramy takových staveb
Pokud je to stále zanesené v rozpočtu na tento rok a pár měsíců předem si pořád stojí za zahájením letos, už bych tomu celkem i věřil.
A ve chvíli, kdy se začne Kladno, věřil bych celkem i zahájení úseku do Ruzyně v dohledné době. Spíš ohledně té Prahy bych byl skeptičtější, už teď jsou termíny plánované podstatně později a neřekl bych, že je to finální.
Spíš by mě zajímalo, jestli budou tyto projekty vůči sobě vyosené natolik, že by to mohlo vyústit v hybridní vozidla. Oba krajní úseky pod drátem a uprostřed bez.
Kéž by. Nám u Brna již od 70.let slibují elektrizaci a druhou kolej do Zastávky, v roce 2020 se se skoro padesáti lety zpoždění začalo stavět a v roce 2021 byla stavba v polovině díla zastavena, dráty a rozpracovaná druhá kolej končí v lese. Tak se opět utěšujeme oním dopravním zaklínadlem bude to „ve výhledu“. A ten výhled je někdy rok, někdy i sto let. Takže ano, „ve výhledu“ bude i Praha-Kladno.
Sláva konečně se tady na kladně snad po více jak 30 let od revoluce dočkáme důstojného vlakového nádraží a doufejme že i s moderními vlaky , který by urychlily cestování do Prahy do Kladna a zpět. Už aby to bylo, to to ale trvalo dlouho !!!!!
Elektrizace Kladna ovšem mnoho neřeší, to by se musela realizovat elektrizace i širé trati do Prahy, což je dlouhodobý vlhký sen.
na Kladně
Když nejste skoro místní tak nepochopíte. 🙂
Na titulní fotce je na pravé straně vagon předělaný z Bmx vozu, na boku vozu je zarážející údaj o maximální rychlosti a to 200. Je to možné?
Není, nebrzdilo by to. 120.
Ta megalomanie a totální vyhazování peněz v podobě tři nástupišť je něco šíleného. V ČR jsou desítky úseků silnic I třídy, které se rekonstruují na původní 1+1 (v lepším případě na střídavý třípruh), přestože z hlediska bezpečnosti i plynulosti dopravy jednoznačně vyžadují 2+2, jenže „tam nevyšly intenzity“. Ale tohle nikomu na MD nevadí? Kde jsou studie, které vybudování tři nástupišť obhájí? O kolik řádů nižší provoz tam bude než např. v Ostravě-Svinově nebo v Ústí, ale přesto tento projekt prošel? Další smutná záležitost je, že než ty dráty dotáhnou do Prahy, aby dávaly smysl a byly využité, tak se bude… Číst vice »
Začnu od konce: To je skvělý nápad: Vyrobit vodík s obří energetickou ztrátou a z vodíku zase zpátky elektřinu. Účinnost okolo 22 % a průlom v nedohlednu.
Pak taky nechápu, proč by se SŽDC a ŘSD měly plést samy sobě do kopmetencí a převádět stavby a projekty mezi sebou.
Víte, jaký tam bude provoz, že by na to 2 nástupiště zcela stačila, počítal jste si to? Nezapomínejte, že se to dělá pro stav, kdy do Prahy jede vlak každých 15 minut, ne jako dneska.
Na to, aby tam každých 15 minut otočil vlak na Prahu, stačí jedno nástupiště a dvě koleje.
A evidentně vám nedochází, že se vše staví z jedněch peněz. Když mám zůstat u dráhy – najděte si články o tom, co vše musí SŽ letos a v budoucnu odložit, protože „nejsou peníze“, a tady vyletí z okna naprosto zbytečně minimálně miliarda.
S tím voddíkem to byla lehká nadsázka, protože do Prahy se ta elektřina z Kladna nepodívá minimálně deset let.
Tak možná mohla být nástupiště jen dvě a stačilo by to. Ale dodělat to další úrovňové u budovy zas tak drahé nebude.
Ale tam se jen tyhle vlaky točit nebudou. Tam budou stále jezdit i rychlíky do Rakovníka + osobáky tamtéž a taky osobáky do Kralup. Takže 5 kolejí s nástupištní hranou je adekvátních.
Toho by se dalo dosáhnout i půlením hran, klidně i s nějakými spojkami mezi kolejemi v té půlce, jako v Plzni.
Bylo by víc přestupů bez nutnosti chodit podchodem a ničemu by to snad nevadilo – žádné extra dlouhé vlaky tam jezdit nebudou (max. nějaké osmivozovky na esku, jiné linky budou pořád na motoráček).
Jo, dalo, ale tady v oblouku vám traťovka „poděkuje“ za transformované výhybky. A pak vám ty spojky taky budou omezovat dopravu. Očekávám, až na výjimky, že tam bude většina vlaků projíždět.
Najdete i materiály, kdy na té trati mají jet vlaky s intervalem 10 minut. Přitom kladenské nádraží má víc tratí a nádraží bez rezervy vede při nějakých problémech jako zpoždění nebo výluky ke kolabování dopravy. Nechápu, jak může někomu vadit 2,5 nástupiště.
Tak začíná a končí tam linka S45 a S50 a budou odjíždět nejlépe po příjezdu vlaků linek R24/R45 (které nejlépe dorazí v obou směrech naráz). Tedy je třeba mít nejméně 4 hrany, protože nechceme snižovat kapacitu dráhy (na které ještě budou kmitat vlaky linky S5) křižováním přes všechny koleje. K čemu je ta 5. hrana netuším, ale ve VRT plánu SŽ jsem viděl, že dálková linka, co má jako jediná projíždět letištěm bude na letiště zajíždět od Hostivic a pak úvratí zpět a ukonřena bude na Kladně. Proč?, netuším.
Proč na Kladně, protože jinde dřív mezi Havlištem a Kladnem ji neukončíte.
Ona otázka je, jestli bude mít úvrať na Havlišti nebo tam bude ukončena polovina spojů? Ale asi by to šlo tam úvraťovat.
Na hlavovém nádraží v ženevě na letišti (4 koleje) běžně končí a začínají dálkové vlaky linek IC5, IC1, IR90, a IR15 (X:01, X:05, X:19, X:32, X:49). Tedy ano, lze to.
Na Havlišti budou jen dvě koleje, takže bych tam nic nekončil a vždy co nejrychleji někam zmizel.
Když můžou mít takové Roztoky u Prahy čtyři hrany, tak proč by Kladno nemohlo mít pět hran?
tak už je na čase , mají zpoždění pár let
Úžasné ty Elefenty ve vizualizaci. Ty se tam nikdy nepodívají, protože jsou ve stejnosměru a střídavina tu bude nejdřiv v roce 2030.
Je to vizualizace, tak tam dali nějaké vlaky. Že tohle nesedí je asi tak nejmenší problém, jaký může nastat.
Po D1 také jezdí něco úplně jiného než na kresbách z První republiky a normální človek v tom nevidí žádný problém.
To je pravda, ale těm vizualizacím by prospělo, kdyby tam byla nějaká jakákoli dvojitá EMU 400 dlouhá 216 m.
No tak to je změna jako prase.
Ten interiér staniční budovy, to taky dělal někdo kdo zapsal v devadesátkách, žejo? žejo? Není třeba prásnkout odjezdovou tabuli na naprosto náhodné místo na zeď. Navíc moderní nádraží by mělo počítat se službama v místech kudy chodí nejvíc lidí, a nejvíce lidí neprochází nádražní budovou, ale chodí okolo. Tedy je třeba aby ty služby byly přístupné zvenku. No jsem zvědav na realizaci.
Na Kladně bude střídavé trakční vedení, které povede odnikud nikam ?
Nebojte se, my usilujeme o zatrolejování trati Kralupy – Kladno pro nákladní dopravu, tak se troleje na Kladně a hlavně napaječka bude hodit 🙂
Když si vezmu jak dlouho už usiluje o elektrizaci do Kvasin Škoda auto, tak si myslím, že se v tomto století nedočkáte, tedy pokud do tý doby na SŽ a MD nevymřou dinosauři a nepřijde tam nějaká nová krev.
No jo, automobilka. Na SŽ(DC) sedí spousta jedinců, kteří budou bránit vylepšení železnice a převedení části přeprav na koleje z důvodu osobní zášti vůči zákazníkům dopravce.
Tak hodit se především budou po dokončení celé tratě do Prahy a ne primárně do Kralup
A ty nákladní vlaky z Kralup elektrickou energii nepotřebují?
Konečně někdo rozumně vysvětlil, jak se dosáhne toho, aby Kladno nezůstalo elektrizovaným ostrůvkem :-). Pokud Praha nepřestane snít své megalomanské sny o megatunelu z Dejvic do Veleslavína (namísto ekonomicky střízlivé dostavby druhé traťové koleje). tak ve směru od Prahy se sem elektrizace hned tak nedostane.
Čímž se asi zároveň vyřeší otázka, kterou si asi nikdo nepoložil (?), tj. kam se v Ostrovci vejdou všechny ty soupravy… 😉
Tak ono se to postupem někde (Praha – Vltavská, Smíchov, Kralupy viz p. Tyle)) připojí, ale když už to bude celé rozkopané, tak proč by se to nemělo dělat? Stejně se bude přepínat všechno a jednotky co tu budou jezdit, budou ale stále dvousystémové.
Ony fakt budou do Kladna jezdit opravdové vlaky? A po dvoukolejce bez hrbů?
Ale jenom z Hostivic.
Nekdy snad ano. Otazka je jestli se toho nekdo z nas dozije.
Dokonce i nákladní. Od Hostivic.
Takového prostoru na silnici před nádražím a oni to zaplácnou bílými čarami… Nemůže to být normální silnice a vedle regulérní cyklostezka že? Bože to je zase návrh jako z devadesátek..
JE TO VIZUALIZACE!!! To neznamená že to tak bude vypadat
Ovšem není důvod ani v té vizualizaci prasit uliční prostor asfaltem a šikmými rovnoběžnými čarami, když je možno užít zelený střední dělicí pás s kvalitní zahradnickou výsadbou, jak je v civilizovaných zemích běžné.
Tak možná že tuhle část vizualizace opravdu vymysleli už v devadesátkách. Nějaké barvičky i za barákem být musí a nevím, proč by SŽ měla stavět cyklostezky.
Ukázkové mrhání penězi…
Jako proč?
Třeba proto, že hlavní změny, jestli jsem dobře pochopil, jsou: zkomplikování příchodu k vlakům be stanici Kladno (ZTP se omlouvám, snad aspoň těm se to zlepší) a přesun Města na druhou stranu silnice, přičemž dnešní vzdálenost že silnice je 80 vteřin chůze a jediné, co je potřeba, je přiblížit zastávku MHD a vytvořit nějakou vazbu, která by mohla být smysluplná a současně s relativně garantovaným přestupem.
Bezbariérový přístup do vlaků není jen pro ZTP. Navíc je bezpečnější a ještě umožní zvýšit frekvenci vlaků a zlepšit přestupní vazby, což je dobré snad pro všechny cestující. Kladno – Město bude pod silnicí, ne na žádné druhé straně, takže bude opět přístupnější pro většinu lidí a díky druhé koleji opět s mnohem větší frekvencí vlaků.
Ukázkové mrhání penězi je to, že už to nestojí dávno.
Cítím zase potřebu napsat, že to byl ten druhý místní Ondřej, ten levičák…já se s Vámi na většině věcí shodnu.