Cegelec začal s montáží výzbroje pro nové pražské trolejbusy SOR TNS 18
Trolejbus SOR TNS 18 po příjezdu do areálu Cegelecu. Foto: Jiří Krpata / Cegelec
Firma v sobotu dopoledne otevře svůj areál veřejnosti pro prohlídku nového trolejbusu.
A ta výrobní hala je kde přesně?
V areálu ONJ, v hale JLV: https://mapy.cz/s/noturoseda
to je stávající sídlo … to je někde jinde.
Té větě úplně nerozumím, ale každopádně fotka u článku a exkurze se koná na místě naznačeném odkazem v mém příspěvku.
To jestli budou v Praze jezdit trolejbusy SOR, tak to tam ty trolejbusy rovnou ani nemuseli zavádět!
Na k-r někdo psal, že VŘ na 12 metrové prý vyhrála turecká firma Bozankaya.
no tak to už je lepší i te.n SOR
Co je to za firmu Cegelec?
Komu vlastně patří? Je francouzská, nebo soubor jiných různých firem?
Cegelec je původně francouzská firma, dnes působící po celém světě a majitelem je další francouzská megaspolečnost Vinci. Český Cegelec je pokračovatel ČKD polovodiče.
Jo, byli původně nějak spojeni s Alstomem.
Ano, jeden čas byl celý Cegelec součástí Alstomu.
To je ta záhada jak je francouzská firma pokračovatelem ČKD. Podnikají v místech kde ČKD bylo, nebo firmu koupili? Nebo jako když je v Praze Siemens, tak je pokračovatelem TESLA Holešovice?
Nebo to je jenom taková hláška aby to Čechům nebylo líto, že dělají pro pro cizí státy?
Viz výše, Cegelec a.s. je nástupnická společnost ALSTOM Industry a.s. (dříve CEGELEC PRAHA a.s., CEGELEC ČKD a.s., ČKD ES, a.s.), který vznikl privatizací ČKD Polovodiče.
Ja jen k te privatizaci, CKD Polovodice byla zlate vejce skupiny CKD a rychle se od skupiny oddelila…
Hmmm v tom PID nátěru vypadá ta karoserie NS12/18 i docela pěkně, což se teda zatím říct fakt nedalo
NS12 v tomto nátěru už v PID minimálně jedna jezdí, na lince 209.
Už 2 u Aranei a u Stenbusu
Pred nejakou dobou Kotas hartusil, ze nedovoli, aby na jeho designu byl nater PID, tak asi se mu to nepovedlo 🙂
Co vím, tak Kotasovi šlo jen o tramvaje. Na těchhle busech mu asi tolik nezáleží LOL
A to zrovna tento je nepovedený, protože to opět má černý čumák.
Ten u Araney a Stenbusu má čumák správně, včetně světel, jen tam opět vyčnívá ta kotasovská stříbrná lišta: https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/355862
V Praze testovaný TNS12 měl naopak lištu správně, ale zato černé blatníky: https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/346854
Prostě jednotný vizuál PID vs SOR. Třeba to tiše sabotuje přímo Kotas 🙂
To, co považujete za designově správně a špatně přesně ukazuje proč je PID nátěr mizerný. Jde přes hranu, nemá akcent a sám tvůrce evidentně nemá koncepci jak ho aplikovat na různá vozidla.
Sám tvůrce už se patrně neangažuje, tato nedůslednost jde za Ropidem.
Nicméně pokud i sám Patrik Kotas tady v podcastu tvrdil, že designér vozidla nemá provozovateli vnucovat barvy, tak SOR (T)NS je v příkrém rozporu s tímto tvrzením. A jediný, kdo se s tím dokázal utkat, je DP Bratislava.
Jestli už se superlative.works neangažují, tak ROPID za ty dva miliony nedostal vůbec nic a dál musí platit grafiky, kteří to nic adaptují na nová vozidla.
Tím testováním si nejsem jistý. Jihlavský vůz v polepu PID byl, pokud vím, v Praze jenom jako statický exponát na trolejbusové slavnosti.
Ano, nemel patricne certifikace… tedy nemohl jezdit…
A kde to je, ten Cegelec?
Tam, kde je ONJ…
Proč tolik mínusů? Mně to třeba přijde jako naprosto základní věc, když lidi někam zvu, říct jim kde to je
Ona tu totiž chybí pozvánka, která v té origo TZ je…