Cegelec začal s montáží výzbroje pro nové pražské trolejbusy SOR TNS 18

Trolejbus SOR TNS 18 po příjezdu do areálu Cegelecu. Foto: Jiří Krpata / CegelecTrolejbus SOR TNS 18 po příjezdu do areálu Cegelecu. Foto: Jiří Krpata / Cegelec

Firma v sobotu dopoledne otevře svůj areál veřejnosti pro prohlídku nového trolejbusu.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav

A ta výrobní hala je kde přesně?

Kubrt

V areálu ONJ, v hale JLV: https://mapy.cz/s/noturoseda

Pavel

to je stávající sídlo … to je někde jinde.

Kubrt

Té větě úplně nerozumím, ale každopádně fotka u článku a exkurze se koná na místě naznačeném odkazem v mém příspěvku.

Josef Švejk

To jestli budou v Praze jezdit trolejbusy SOR, tak to tam ty trolejbusy rovnou ani nemuseli zavádět!

Pavel Vavříček

Na letiště budou jezdit Solarisy. Ještě se i uvidí, co budou jezdit za 12 metrové vozy. Buď SOR nebo Temsa

Kuba

Na k-r někdo psal, že VŘ na 12 metrové prý vyhrála turecká firma Bozankaya.

jacc

no tak to už je lepší i te.n SOR

Miloš

Co je to za firmu Cegelec?
Komu vlastně patří? Je francouzská, nebo soubor jiných různých firem?

Kubrt

Cegelec je původně francouzská firma, dnes působící po celém světě a majitelem je další francouzská megaspolečnost Vinci. Český Cegelec je pokračovatel ČKD polovodiče.

MKzB

Jo, byli původně nějak spojeni s Alstomem.

Kubrt

Ano, jeden čas byl celý Cegelec součástí Alstomu.

Miloš Zikmund

To je ta záhada jak je francouzská firma pokračovatelem ČKD. Podnikají v místech kde ČKD bylo, nebo firmu koupili? Nebo jako když je v Praze Siemens, tak je pokračovatelem TESLA Holešovice?
Nebo to je jenom taková hláška aby to Čechům nebylo líto, že dělají pro pro cizí státy?

jkjk

Viz výše, Cegelec a.s. je nástupnická společnost ALSTOM Industry a.s. (dříve CEGELEC PRAHA a.s., CEGELEC ČKD a.s., ČKD ES, a.s.), který vznikl privatizací ČKD Polovodiče.

Martin

Ja jen k te privatizaci, CKD Polovodice byla zlate vejce skupiny CKD a rychle se od skupiny oddelila…

Filip

Hmmm v tom PID nátěru vypadá ta karoserie NS12/18 i docela pěkně, což se teda zatím říct fakt nedalo

Lukáš F.

NS12 v tomto nátěru už v PID minimálně jedna jezdí, na lince 209.

Jakub

Už 2 u Aranei a u Stenbusu

Broge

Pred nejakou dobou Kotas hartusil, ze nedovoli, aby na jeho designu byl nater PID, tak asi se mu to nepovedlo 🙂

Petr Novák

Co vím, tak Kotasovi šlo jen o tramvaje. Na těchhle busech mu asi tolik nezáleží LOL

Pavel Vavříček

A ještě o vozy metra M1

Juraj

A to zrovna tento je nepovedený, protože to opět má černý čumák.

Ten u Araney a Stenbusu má čumák správně, včetně světel, jen tam opět vyčnívá ta kotasovská stříbrná lišta: https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/355862

V Praze testovaný TNS12 měl naopak lištu správně, ale zato černé blatníky: https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/346854

Prostě jednotný vizuál PID vs SOR. Třeba to tiše sabotuje přímo Kotas 🙂

Roman Soudný

To, co považujete za designově správně a špatně přesně ukazuje proč je PID nátěr mizerný. Jde přes hranu, nemá akcent a sám tvůrce evidentně nemá koncepci jak ho aplikovat na různá vozidla.

Juraj

Sám tvůrce už se patrně neangažuje, tato nedůslednost jde za Ropidem.

Nicméně pokud i sám Patrik Kotas tady v podcastu tvrdil, že designér vozidla nemá provozovateli vnucovat barvy, tak SOR (T)NS je v příkrém rozporu s tímto tvrzením. A jediný, kdo se s tím dokázal utkat, je DP Bratislava.

Roman Soudný

Jestli už se superlative.works neangažují, tak ROPID za ty dva miliony nedostal vůbec nic a dál musí platit grafiky, kteří to nic adaptují na nová vozidla.

Štěpán

Tím testováním si nejsem jistý. Jihlavský vůz v polepu PID byl, pokud vím, v Praze jenom jako statický exponát na trolejbusové slavnosti.

Martin

Ano, nemel patricne certifikace… tedy nemohl jezdit…

Ladislav

A kde to je, ten Cegelec?

Go_go

Tam, kde je ONJ…

Ladislav

Proč tolik mínusů? Mně to třeba přijde jako naprosto základní věc, když lidi někam zvu, říct jim kde to je

Poskok

Ona tu totiž chybí pozvánka, která v té origo TZ je…