Čedok začal s prodejem vlakových zájezdů do Chorvatska, samostatné jízdenky v prodeji ještě nejsou
První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Oproti loňsku došlo k výrazné redukci jízdních řádů.
Vyzkoušeno do Splitu a bylo to docela v pohodě. Krásný je hlavně ten dopolední příjezd z hor k moři. Jinak Čedok je snad jediná CK u nás, která ještě dělá vlakové zájezdy. V nabídce jsou prodloužené víkendy vlakem v evropských metropolích a samozřejmě i to pověstné železniční putování po Švýcarsku.
Taky se letos chystáme vyrazit vlakem. Tak doufejme že to klapne. Škoda že není příjezd do Splitu v 8:10 ráno jako mají slováci.
Sice nejsme Čedok, ale zajezdy do Chorvatska delame s RJ od prvniho roku, kdy zacal vlak RJ jezdit k mori do Chorvatska. http://www.vlakemkjadranu.cz
Je už známo, v kolik bude odjíždět návazný BUS směr Split-Ogulin? Nikde jsem to nenašel…
Též by mě to zajímalo…. Dojezdove vzdalenosti z ogulinu rozhodnou.
Ovšem ty délky pobytů vlaku Praha – Rijeka v různých stanicích o délce dvě minuty jsou naprosto směšné. Například v Brně je třeba alespoň pět minut, Bratislava to samé. Spíš by v těchto městech odpovídalo realitě zastavení na deset minut.
neni to navatovany dobou jizdy?
V Brně vloni více jak 10minut protože vlak je delší než nástupiště a tak do posledních asi 4vozu lezete přez ten co je ještě na peroně a to lidi s dětma a kuframa to nejde rychle.
Na první a čtvrté se vejde. Problém je jen 2 a 3.
A co kdyby ten vlak stál naposledy pro výstup/nástup v Břeclavi , a pak jel prostě do chorvatské destinace? Autobusy z ČR taky, myslím, po cestě nikoho nenabírají, tím spíše, že asi při omezené kapacitě budou vlaky z ČR asi plně vytíženy…
Myslíte špatně.
Loni jsme to s kamarádkou absolvovali a zážitek to byl super 🙂 I přes zpoždění asi 2 hodiny to bylo moc fajn, ostatně zdržení chytnete i na cestě autem a ani se nedivite 🙂 … Tady nemusíte řídit, máte vlastní postel, případně sedačku a v klidu si v pohodě užíváte jízdu s pivem nebo jinou dobrotou v ruce 🙂 A Chorvatska krajina, speciálně těsně před příjezdem do Rijeky a výhledy na more jsou skvělé 🙂 Za tu cenu rozhodně lepší volba než auto a za mě i než letadlo, velkou část cesty prospite a dojetete díky návazným busum až k… Číst vice »
My to taky využili a nestěžujeme si, i když je furt co vylepšovat. Nic méně Rijeka mi přijde jako destiace neatraktivní. Síť lodních linek na okolní ostrovy mi nepřijde tak hustá jako ve splitské oblasti. Je zde nutnost se pak ještě vléci návaznými autobusy.
I na Istrii jsou krásná místa, taky je to dobré východisko na Cres a Lošinj. Navíc oproti Dalmácii a úplnému jihu Chorvatska je turistická infrastruktura výrazně civilizovanější.
Z Bratislavy přes Celje a současně Ogulin???
Vím, že je to naprosto mimo téma, ale potřebuji radu.
Neví někdo kdy probíhají změny jízdních řádů ve Španělsku? Máme v plánu se tam pohybovat 18. června, ale spoj, který potřebujeme se dá vyhledat pouze do 10. června. Bude potom tento spoj zrušen, nebo je to tím, že se změní JŘ, který ještě není zveřejněn?
Oni nejenom Španělé místo změny JŘ dělají zimní a letní verzi. Někdy koncem dubna nebo začátkem května by se měla letní verze objevit.
Státy směr Iberijsky poloostrov mají tak jako kdysi u nás letní a zimní JŘ, láme se to před těmi prázdninami. Takže je potřeba počkat až na zveřejnění letních JŘ. A jeste jedno upozornění, vyhledávače typu idos, hafas, Bahn ale i španělské vyhledavace nemají data o osobních vlacích site Cercanias (s-bahn). Takže vám třeba spojení přes La Tour de Carol nenajdou z Francie nenajdou přestože vlaky jedou… Obdobne to bylo tuším u čisté osobakoveho přechodu Portbou a osobaky z Irunu dopravce Euskotren.
Je lépe hledat to manuálně
Taky časem plánuji jet do Španělska vlakem tak díky za info.
Počin rozhodně dobrý, ale ach ta balkánská infrastruktura. Pokud vlak jede 15 hodin to co autem ujedete za 8 hodin, tak to je prostě špatně. A žádné zlepšení není na obzoru.
Ono by se do Rijeky dojelo rychleji pokud by se to vzalo přes Rakousko (kde to navíc časem urychlí Semmeringtunnel), ale to se nechce kvůli ceně, a dále kdyby se z Celje do Rijeky jelo přes Lublaň a ne přes Záhřeb, ale to se nechce kvůli tomu aby se tak nějak ještě daly navázat ty busy do Dalmácie. Ale jinak je to tak, žádné výrazné zlepšení na obzoru není.
Taky chtějí nabírat nějaké cestující v Bratislavě.
Z Bratislavy se dá jet lepším autovlakem až do Splitu.
vzdy me zajimalo o kolik by to mohlo byt pres rakousko rychlejsi…
Vídeň – Ljubljana 6 hod, Ljubljana – Rijeka 3 hod (včetně dlouhého přepřahu na hranicích) + 4 hod z Prahy = 13 hod., noční co nemusí mít tolik zastávek i o něco rychleji.
Teoreticky by snad slo dojet do Lublane pres Budejovice za 9 hodin a lokomotivu menit netreba, takze do Rijeky pak 2.5 hodiny. Celkem 11.5 hodiny. Ale spousta z toho je po jednokolejnejch tratich, takze jak rikam – teoreticky…
To ano, ale to by se prožitku v ceně jízdného a zase by to nevyšlo pro cestující dobře
Většina lidi jede s RJ kvuli ceně a “komfortu” ze nemusí řídit než kvuli času
Přes viden má jezdit vlak z Ostravy, až na to budou vozidla
No to není. I u nás furt chceme a postupně děláme nové dálnice, zatímco železnice odbudeme „někdy možná VRT‘ (a to ještě teď většinou s nácestnými stanicemi v polích).
To co bylo na projektu nejzajímavější a nejlákavější, to padlo. Takže bohužel, děkujeme, buď s někým jiným nebo autem…. Přesedat a hrkat se tam busem, to se obejdeme….a navíc přes Rijeku a s přestupy, to lze jet běžně, přestalo to být zajímavé…. Škoda, byl to hezky projekt.
Díky za informaci, že nepojedete. Přesně to jsem potřeboval vědět. 😉
Na to že RegioJet se chlubí přepravou více a více lidí do Chorvatska se divím že ubírá spoje, ale zase se nedivím že si nechce zopakovat loňské časté zpoždění, výpadky vozů na státních linkách a nedostatek lokomotiv nahrazovaný zelenejma arriváckejma bobinama.
Nejsou vozy
Urcite je pro RJ lepší mít vagóny na lince do premysle, která jezdí cely rok, než na lince sezonní
nedaji se pujcit od wgs kosice? taky ma nejake vozy v koprivach z belgie…
Ty vozy co mají z Belgie patří regiojetu
A je na nich složitá oprava , komplet nové podvozky i elektroinstalace