Čedok posiluje i v Ostravě, přidá Kanárské ostrovy a dalších šest destinací
Terminál Letiště Leoše Janáčka Ostrava. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Ostravské letiště získá pro příští letní bázi už druhé letadlo společnosti Smartwings, veškerou kapacitu přidaného Boeingu 737 využije Čedok.
Moji dědové byli v Rusku. Ne s Čedokem, ale s Wehrmachtem 😉
Neletálo se nahodu cca 10-15 let zpátky na kanary a malorku z Mošnova?
Další takový. Aktuálně jde pro Čedok o novinky.
Pardon. Já jsem nejmenoval cestovku. Pro čedok to muže být novinka. Já jen.. to je jedno..
Na Kanáry se nelítalo nikdy.
Ano létal tam starý Fischer, nebyl to přímý let. Mezi přistání nebo přestup byl v Praze.
A proto to příští rok bude z Ostravy na Fuerteventuru přímý let.
Konečně🤩
Jen tak dál Čedok👍.
Čedok se prostě nebojí zvětšovat nabídku z regionálních letišť a za to jim patří velký dík. Že nemyslí jenom na Prahu. Teď je to jenom na nás z Ostravska, abychom toho využili, létali z Mošnova a jenom neremcali, že musime do Katowic, bo v Ostravě nic neni. Teď tady jsou nové lukrativni destinace a pokud budou fungovat, bude to signál nejen pro Čedok, ale i ostatní, že létat z Mošnova a přidávat třeba i další destinace má smysl a postupně může jít Mošnov s provozem nahoru. Na Kanáry letíme určitě.
Tady Vám musím trochu oponovat. Byl to dosud právě Čedok, který na nás v regionech víceméně kašlal a nutil nás v řadě případů jezdit do Prahy na letiště. Proto jsem zase kašlal já na nabídku Čedoku a raději se spokojil s chudší nabídkou letů z OVA.
Kecy v kleci, jestli nekdo na ceskym trhu neco dela, je to Cedok a Fischer jen kopiruje.
Nerozumím, o Fischerovi jsem se vůbec nezmiňoval.
Dobře, to bylo. Teď je Čedok ten první, který do regionů jde se širší nabídkou. A může to mít vliv i na ostatní CK, aby nabídku z regionů zvýšily. V Brně letos přidal destinace i Exim, nikde se o tom nepsalo (Volos, Tivat, Murcia). Pochybuji, že by toto nastalo, kdyby Čedok žádnou expanzi v Brně neohlásil. Takže v tomhle Čedoku fandím. A mohu vám říct, že jsem s Čedokem dosud na dovolené nebyl. Ale teď klidně pojedu právě proto, že ty destinace jsem zavedl.
Však já jako patriot MS jsem tomu jedině rád, o tom žádná.
Super to jsem rád 😉
Budeme se na vás na palubě těšit, ať to budou Kanáry nebo něco jiného. Děkujeme!
„na letiště Lamezia Terme“ je nové?
Před pár lety se to létalo přes Brno (případně z Brna přes Ostravu)
Čekal jsem, kdy s tím někdo přijde. Jste první, gratuluji. Několik let se tam z Ostravy nelétalo a pro Čedok to novinka je.
Vojtech: Tak proc uvadite Mallorcu jako novinku, kdyz Cedok to ma v nabidce uz letos? Tam je jaka logika?
Čedok Mallorcu v nabídce odletů z Ostravy pro letošní sezónu nemá.
Sice opět jen chartery, ale aspoň něco. Chanie-Kalábrie-Tirana za mě super nabídky. Snad půjdou do doprodeje i jen letenky na nějaké lety. Hodilo by se kdyby se létalo aspoň do Chanie do poloviny října.
Každý pohyb navíc se počítá a z hlediska rentability letiště jen dobře.
Každá nová destinace dobrá. Jen tak dál, držím palce. Teď ještě ty České dráhy, aby vylepšily spojení na OSR. A škoda, že z plánovaných staveb SŽDC zmizela elektrizace trati Štramberk – Mošnov. To by zase posunulo situaci o krok dále. Bohužel vláda nepozorovaně bere prostředky z investičních akcí, kde se dá.
Neposunulo bohužel, mám informaci z KODISu, že na trase Studénka Veřovice se zajížďky na letiště neplánují a ani nebudou, protože by neúměrně prodlužovaly cestu pravidelným cestujícím :/
Tak to máte špatné informace. Konzultoval jsem to s postupně s mluvčí ČD, bývalým radním kraje pro dopravu Unuckou, tiskovou mluvčí letiště a nakonec s mým bývalým kolegou, bývalým šéfkonstruktérem a stále ještě pracovníkem vagonky v OVA. Jediným a hlavním důvodem je zatím neexistence souprav (tzn. BEM) pro tuto trať, které jsou v konečné fázi přípravy a jejich nasazení je plánováno ve 12/2024. V mediích bylo informací o nasazení dost. Tam je totiž jednoznačná podmínka hnacích vozidel na obou čelech soupravy. Pak bude možno zajíždět na úvrať Mošnov přes triangl u Sedlnic i ve směru od Štramberka. Nyní to možné… Číst vice »
Tak děkuji za upřesnění, vycházím z toho, co jsem dostal jako odpověď na dotaz do emailu. Vidím že máte informace přímo od zdroje, což je samozřejmě lepší, ale ne každý se k nim dostane 🙂
Jsem zvědav, jak všichni ti, s kterými jste to kozultoval vyřeší přechodnost panterů ve Věřovicích…
Proto jsem psal, že Veřovice jsou stále v řešení. Mimochodem, nedávno jsem shlédl fotky téměř dokončených souprav, ale zda šlo o Pantery, to z toho nebylo možné poznat. A ani v mediích jsem se ohledně trati Studénka – Veřovice s uvedením tohoto typu nesetkal. Anebo jsem nečetl příliš pozorně.
Jako že by dopravce sám od sebe bez objednávky kraje zavedl nové spoje?
Kde je v mém příspěvku něco takového napsáno? Pokud Vagonka OVA dokončuje soupravy BEMU pro trať Studénka – Stramberk (možná i Veřovice, o tom se jedná), tak samozřejmě na základě nečí objednávky, jinak by je nevyráběla, nemyslíte?
„ještě ty České dráhy, aby vylepšily spojení na OSR“
Vyjádřil jsem se nejspíš blbě, neboť jsem měl na mysli alespoň nějaké provizorium 2 – 3 přípojů k letům z OVA, do doby konečného nasazení BEMU, ne celodenni provoz. Tzn. nasazení jiné techniky přesunem z jiných lokalit. Tedy pokud by alespoň toto bylo možné.
U těchto koupáckých letů si troufám říct, že mají malá regionální letiště i konkurenční výhodu oproti velkým. Rodiny s malými dětmi, nebo důchodci, co letí na dovolenou se:
1. nechtějí tahat několik set km na nejbližší velké letiště.
2. nechtějí se motat s dětmi a zavazadly přes obrovské terminály velkých letišť.
Takže za mě, pokud se daří tyhle koupácké lety z Brna i Ostravy nabízet, jedině dobře. Obě letiště se tu snaží přirozeně využívat možností, které jim trh nabízí.
Na Mallorku se už přece lítá, proč si to neověříte?
Mám před sebou tiskové zprávy, mluvčí čedoku i systém čedoku. Pro letošní sezónu v nabídce Mallorcu z Ostravy nemají.
Taky mě to překvapilo, ale pak jsem si to přečetl pozorně a je to myšleno tak, že Čedok tam nelítá a začne.
A to je to, co moderní člověk přece nedělá. Přečte pouze nadpis a jde do komentářů, aby hned vynadal jak to mají špatně.