dkv-spojujeme

ČD zvažují přestavbu části RegioPanterů na vícesystémové. Kvůli trati do Kadaně

Elektrická jednotka 440 RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhyElektrická jednotka 440 RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy

České dráhy budou muset v příštích dvou letech vyřešit, co s jednotkami RegioPanter v Ústeckém kraji. Jednou z variant je

České dráhy budou muset v příštích dvou letech vyřešit, co s jednotkami RegioPanter v Ústeckém kraji. Jednou z variant je jejich přestavba na vícesystémová vozidla.

Sedm RegioPanterů pořízených s podporou evropských peněz jezdí po hlavní podkrušnohorské trati z Kadaně-Prunéřova až do Děčína. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ale zahájila elektrizaci úseku trati až do Kadaně, aby mohly v budoucnu jezdit přímé vlaky až ze stanice blíže městu.

„V Ústeckém kraji jezdí jednosystémové RegioPantery řady 440 (napájení 3 kV DC). Plánujeme, že tyto soupravy zajistí provoz na této trati i v budoucnosti, po elektrifikaci tratě do Kadaně soustavou 25 kV 50 Hz AC. Za tím účelem se nyní zabýváme možnostmi konverze jednosystémových jednotek 440 na jednotky dvousystémové,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Dvousystémové RegioPantery Škoda Transportation vyrábí běžně, jezdí v Plzeňském, Jihočeském, Jihomoravském a Olomouckém kraji. Dosud ale neproběhla nikdy úprava jednosystémového na dvousystémový.

Trať z Kadaně-Prunéřova do Kadaně je první, která se bude od rozhodnutí na přechod na střídavý proud elektrizovat právě na tento typ napájení. Ke styku napájecích soustav dojde před vjezdem do stanice Kadaň-Prunéřov.

Celkové náklady na elektrizaci pětikilometrového úseku mají dosáhnout 440 milionů korun. Zakázku na elektrizaci vyhrála společnost Skanska.

Po svém dokončení umožní zavedení přímých vlaků až do stanice Děčín hlavní nádraží, které tak obslouží rozsáhlé území Ústeckého kraje,“ uvedla SŽDC v tiskové zprávě. Díky stavbě získá Kadaň další vlakovou zastávku, a to v km 29,0 v těsné blízkosti mostu přes Chomutovskou ulici. Ta zajistí obsluhu místní části Bystřice, podle které bude také pojmenována. Součástí prací budou dále kolejové úpravy stanice Kadaň. Zde vzniknou tři jednostranná nástupiště v normové výšce 550 milimetrů s bezbariérovým přístupem, stejné parametry bude mít i zastávka Kadaň-Bystřice. Nedojde ale k elektrizaci až do zastávky Kadaň – předměstí, která je blíže historickému centru města.

Traťová rychlost zůstane 75 km/h s výhledem na její budoucí mírné navýšení. Provoz bude řídit dispečer ve stanici Kadaň-Prunéřov. První velká výluka v souvislosti s rekonstrukcí kolejí je plánována v období od července do září letošního roku. Po stavební stránce bude hotovo v lednu 2021.

Tagy České dráhy Elektrizace Kadaň-Prunéřov - Kadaň řada 440 RegioPanter Správa železniční dopravní cesty Top
62 komentářů