ČD zvažují nákup stadlerů po DB, RegioJet místo nich počítá s vlaky od Pesy
Jednotka Stadler GTW v barvách DB Regio. Foto: kaffeeeinstein from Berlin, Germany (GTW 2/6 der DB Regio) [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons
Nečekaný vývoj nabraly plány společnosti RegioJet na koupi použitých motorových jednotek Stadler GTW od Deutsche Bahn a jejich nasazení v
Nejsou nějaké nové informace? Díky
Do tohoto obchodu bych šel…,bez ohledu na skutečnost,kolik jednotek se ve skutečnosti nakoupí.I kdyby se jich koupilo třeba jen 20,ČD by to pomohlo v obměně vozidel.Nízkopodlažnost,WI-FI,audiovizuální systém,prostor pro kola ad..Tato vozidla jsou stará cca 15 let,což není moc a je jasné,že od našich výrobců se v nezávislé trakci hned tak něčeho nedočkáme…Před koupí ale nutno pečlivě prověřit technický stav,počet najetých km…
Proč i tak krásná zem jako je Česká republika nemůže mít alespoň z části na lokálkách nové vlaky??? Podívejte se třeba na Doupovskou dráhu, tam je důkaz, že to jde, když se chce.
To je těžké….V roce 1973 se začalo narychlo s výrobou motoráků ř.152/810/ jako náhrada za hurvínky+ přípoják 010…původně nebyl oddělen ani nástupní prostor od prostoru od cestujících,takže tam pěkně protahovalo….No,a těmi na některých tratích jezdíme dodnes.Všichni si mysleli,že jsou na „Věčné časy“,nic se dále neřešilo a neprojektovalo.Stejně jako dnešní modernizovaná řada 854 sice s motory Caterpillar,ale koncepce z roku 1966,kdy později jezdily na Vindoboně Berlín-Vídeň.Také nejsou nízkopodlažní….Jenže za tu dobu je svět,potažmo Evropa někde jinde….
Sice jsou to stará vozidla ale kraje chtějí nizkopodlažní vozidla s wifi za hubičku.Proč ne?A jestli to neměl regiojet ošetřené smlouvou tak nevím proč teď brečí.!Akorát bych byl opatrný s tím vyjádřením že mu to znemožnily ČD.Nemám ověřeno,nepouštím ven!Nepůsobí to úplně nestranně.Jinak dik zdopravy za informace.G
Je zajímavé, že řeč je o 40 vozidlech, přičemž dle německé Wikipedie https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_GTW měly Deutsche Bahn jen 30 Stadlerů GTW (z toho část by jich stále měly mít ve svém vlastnictví).
Upřesnění – O. K., je tam uvedeno 30 vozů pro oblast Prignitz + dalších 13 pro oblast v Hesensku. I tak to ovšem znamená, že:
– DB odstavily již všechny či prakticky všechny Stadlery GTW
– Nizozemský prostředník sám proaktivně nabídl Českým drahám prakticky všechny Stadlery GTW, které kdy pod DB jezdily.
Také je zajímavé, jak si ČD věří, že těch 40 GTW najde v ČR uplatnění. Pokud by všichni či téměř všichni čeští objednatelé měli např. podmínku sktutečné nízkopodlažnosti (tedy výška podlahy vozidla ve výšce nástupiště dle českých norem), tak si německá GTW neškrtnou. 🙂
Odkud máte informaci, že jim nabídl všechny?
Někteří diskutující mírně emotivně odsuzují údajný odkup jednotek Českými drahami, což asi zatím stejně není žádná zaručená informace. Úvahy o Štrasburku a odškodném asi soudné diskutující spíše rozesmály.
Připoměl bych, že na iDnes 7. února 2014 vyšel článek s titulkem „Regiojet vyfoukl drahám vlaky od OBB…“. Prostě někdy ten, jindy onen. 🙂
Fakt mi tady chybí něco jako „palec nahoru“. A to opravdu nejsem z těch, kteří jásají nad tím, že se společnost z alfabetikální přesouvá na ikonografickou.
Myslím, že hlavním důvodem vysokých cen ČD je vždy o požadavcích kraje. Že absolutně nevyhovuje jejich vozovému parku a pak se musí kupovat nová vozidla. A ty pravděpodobně v této velikosti nejsou s TSI. A už vůbec ne pro český trh. Nějakých 120 míst. Elektrické.
Jako že kraje by se se svými požadavky na zajištění železniční dopravy měly přizpůsobovat tomu, jaká vozidla mají ČD k dispozici?
Je jedno , jakému dopravci se přizpůsobí. Hlavně se musí přizpůsobit ceně a pohlédnout pravdě do tváře- že to nemusí být tak, jak praví poučky o : soutěž = doprava skoro zadarmo na nejvyšší úrovni.
O článek výš – už na to přišli v Jihočeském kraji.
„Dokumentace nabídkových řízení bude podle něj upravena tak, že bude snížen rozsah výkonů a upraveny požadavky na kvalitu, vybavení vozidel i rozsah služeb“
Osobně se domnívám že RGJ nikdy žádné motory na elektriky prestavovat nechtěl a obchodnik to pochopil že kšeft nebude a nabídl je jinde. Nyní je vítěz neboť se mu ulevilo neboť nic prestavovat nemusi a ještě so spolu s krajem mohou kopnout do ČD. Normálně chce objednatel zároveň s nabidkou složit i jistotu aby bylo zřejmé že je myšlena vážně. Jak je možné ze mohl RGJ nabídnout něco co nesplní a nic se neděje? Co za takovou vstřícnost na kraji kdo dostal?
ta jednotka se nepřestavuje, prostřední díl se odpojí a zapojí díl co nemá diesel, ale elektro věci a pantograf. Je to tak stavěný z výroby.
Ty „elektro věci“ jsou ale jen na papíře, někdo by je musel v malé sérii vyrobit a nainstalovat.
Plus nové schválení vozidla od DÚ.
A takhle se snad nebude muset schvalovat?
Jestli čd udělaly podpásovku, tak to půjde do štrasburku, možná rj dostane od národa odškodné, ale na druhou stranu kdo se netěší na nový pesa?
Jakou ale podpásovku? DB jim ty motory nabídli, nebo to snad měli říct, děkujeme, ale prodejte je regiojetu, on vyhrál soutěž a chce s nimi jezdit?
to rozlouskne soud, jestli někdo někoho nepodplatil, my tady nevíme fakta a jak jsem psal jestli.
Vy znáte fakta? Že už se oháníte soudem. Pochlubte se.
A proč soud?
Jančura brečí, kde jen může, nepamatuji si, že by ČD spustili tolik nářku, když jim regiojet vyfoukl vozy od OBB.
To bude asi tím, že ČD mají stovky vozů a Jančura jen desítky
Místo divokých spekulací, bych se držel informací zde uvedených: „České dráhy byly osloveny s nabídkou na odkup motorových jednotek.“ A České dráhy tuto nabídku zcela logicky přijaly, jelikož uplatnění pro ně jistě najdou.
Já vím, je to dost scifi, že obchodník raději udá všech 40 naráz, než jen 10, aby mu tam zbytek hnil, měl s tím více práce, nákladů a snížil si pravděpodobnost, že je udá, protože by se mohl objevit někdo, kdo by měl zájem jen o vyšší počet vozidel.
Odpovídají tyhle jednost motorákům 840 ZSSK? Nebo se něčí výrazně liší? Delfínem jsem na Slovensku jel a přijde mi z hlediska cestujícího jako velmi dobrá. Pro naše dráhy by znamenala jistě pozitivní posun ve srovnání s tím, co tu jezdí. Ať u ČD nebo soukromníka.
Liší se mj. výškou podlahy; tato verze pro Deutsche Bahn má výšku podlahy 76 cm nad temenem kolejnice. Ovšem jsou vybaveny přídavným schodkem, takže nehrozí, že by cestující museli překonávat např. půlmetrový výškový rozdíl mezi temenem (nižšího) nástupiště a podlahou. Každopádně, na žádném nádraží v ČR to do takové jednotky nebude o „krůčku z vysokého nástupiště do vozidla“ bez rozdílu výšky nástupiště vs. podlahy vozidla.
Osobně si myslím že do doby dokud se bude ve výběrovým řízení preferovat co nejnižší cena tak se to nikdy nezlepší. A další věcí je to jak Ústecký kraj postupuje „nelegálně“ při výběru dopravce/dopravců mě fakt začíná rozčilovat.
Proč nelegálně??
jelikož dopravce nemuže splnit podmínky které si kraj vybral tudíž ta smlouva by měla být zrušena a vypsána nová soutěž…
Který dopravce nesplňuje které „podmínky, které si kraj vybral“?
Ne že nesplňuje, ale nemůže splnit, kraj poptal, regiojet nabídl 2 verze, kraj si jednu vybral a teď se ukazuje, že to nemůže splnit. Takže postup kraje je sice trošku pofidérní, ale tím, že se jedná o poptávkové řízení, tak asi nic neporušili, v normálně vypsaném výběrovém řízení by musela být vypsána nová soutěž, zde (jelikož to není nějak ošetřeno), lze asi postupovat stylem, první nemůže dostat slibů vezmeme druhého v pořadí.
A tak mají říct „tak teda nic, my to dáme ČD, tak jak se to dělalo vždycky, i když to bude x-krát dražší“ a to Vám připadá úplně košer jo? 😀 Toto je komedie fakt 😀 kázat vodu a pít víno.
To neříkám, ale mělo by se vyhlásit nové výběrové řízení, což je částečně sporné, protože kraj (tak jako ostatní kraje) oficiálně žádnou soutěž nevyhlásil.
No ona ja blbost sama o sobě podkopávat podnik ve vlastnictví státu (pokud soutěž vyhlašuje MD tak to není ani chování řádného hospodáře), a není důvodu rvát peníze do soukromníků. Furt se křičeli aby ČD modernizovalo, ale na druhou stranu jim berou kšefty.
Pokud budu hospodařit s nějakým majetkem (v tomto případě třeba z peněz daňových poplatníků) tak snad vyberu takovou firmu která odvede stejnou práci za menší peníze a nebudu to dávat firmě která to udělá za dvakrát tolik jen proto, že je státní, ne? MD v tomto případě vystupuje jako samostatný subjekt, samostatný hospodář a tak by se měli chovat 🙂 Jakou výhodu má pro mě jako pro daňového poplatníka to že je vybraná státní firma?
Na druhém místě stejně byla jiná firma, ČD až na čtvrtém místě,pokud si dobře pamatuju.
Takže v případě krachu s Regiojetem se s ČD jednat nebude.
Alespoň tak to někde prohlásil pan Komínek….
Svojsin
Na druhém místě byl RegioJet s vlaky Pesa.
RJ nabídl cenu 160 vůči 320 čdáckých, až potom při jednání nabídl starší soupravy, ale smlouva je podepsaná na 160kč/km.
v jednání.
Někteří diskutující (tady i jinde) tvrdili, že nákupem těch ojetých Stadlerů GTW vlastně Regiojet nepřinese žádná nová vozidla; naopak že půjde o vozidla poruchová, která měla problémy mj. se „zahořením“; dále vozidla, jejichž výška podlahy je 76 cm a ne „českých nízkopodlažních“ 55 cm (kde vše popisované je pravdivé) a že to vlastně není nic světaborného.
Věřím, že ti samí diskutující nyní budou také argumentovat, že tutéž nekvalitu/poruchovost/reálně ne nízkopodlažnost pořizují ČD. 🙂
To už tady bylo něco podobného s rakouskými vagony.
RJ pořizuje šrot, ale ČD výrazně modernizuje 😉
RJ pořizuje šrot a že ČD výrazně modernizuje, to tvrdí asi jen ČD
Tak počet modernizovaných vozů z druhé ruky a chystaných je zatím v dost velkém nepoměru i vzhledem k jimi vlastněným počtům..
Spíš naopak, to přeci u regiojetu se tvrdilo, jak kupuje kvalitní vozidla, a ČD ojetiny z Rakouska.
Páč RJ je polepil žlutou barvou, zatímco ČD jezdí v původním nátěru
správně, čd nedá ani tu květinku a vonavku na WC, natož do sedadel obrazovky.
Nemáte problém s nedostatkem jódu v organizmu?
a k čemu jako potřebujete obrazovku v sedadle? nemáte vlastní představivost? Jednou jedinkrát jsem jel BUSem RJ a z cesty, která trvala 1,5 hodiny jsem musel čučet 30 min na reklamy regiojetu a dalších
Možná to někoho svedlo po tvrzeních Jančury, že on bude jezdit s úplně novými vozy, zatímco má všechno ojeté a jediný s novými dálkovými vozy teď a v blízké budoucnosti je někdo trochu jiný.
Tak ono je to celkem pravda RJ nákupem 20 letých jednotek zvyšuje stáří vozového parku, kdežto ČD nákupem stejných jednotek omlazuje :-))
Když Jančura představoval svoje plány na železnici tak kritizoval „národní moloch“ a sliboval ucelené jednotky od Bombardieru, šest vozových tříd, a výsledek: nebýt jednoho národního molocha na jih od nás tak nemá s čím jezdit, pravda má i nové Astry ale u nich zjistil že když nahňácá 80 míst do jednoho vozu tak se holt roznáška na místo dělat nedá a udělal s toho lowkost. A DB nasliboval hory i s horákama a nebýt národního molocha tak by Česko mělo ostudu jak Brno.
No, mně spíš příjde podezřelý, co se DB na těch jednotkách tak nelíbí, že je prodávaj. Přece jenom má DB ve flotile určitě i starší kusy než tohle, takže s nima musí bejt nějakej problém… Pokud ne, tak bude logicky lepší z pohledu cestujícího, když si ČD koupí celej balík a RJ použije Pesy, proč ne…
Pro DB jsou tato vozidla nepotřebná, protože na příslušných výkonech byla před necelými 2 lety nahrazena novými Coradiemi LINT 41. Stáří vozidel sice činí „jen“ asi 18 let, ale jezdila na výkonech s vysokými denními kilometrickými proběhy.
Ok, tak berem…
Mě se líbí, jak za všechno můžou České Dráhy..
Tohle je hrubka Regiojetu, měl si to smluvně ošetřit a teď se bude muset sakra snažit. Paradoxně se tímhle tahem ČD, ať už byl motivovaný jakkoli, dostane na české koleje více lepších vozidel. Pro někoho možná šrot ze západu, pro mě dobrá možnost výrazně zlepšit kvalitu vozového parku s ohledem na současný stav regionálních vozidel. Smysl to má ale jen při koupi celého balíku, protože vybavit si dílnu nářadím kvůli 4 jednotkám je nešťastné.
Přesně tak. Mluvilo se o tom, že nabídky na prodej ojetin přicházeli přímo ČD od různých subjektů, takže bych se ani nedivil, když by to přišlo hlavně jako snaha prodejce udat všechny jednotky naráz, aby mu pak zbylo xy neudatelných kusů.
Si tak nějak říkám, jestli to včerejší vyřazení ČD z další „soutěže“, na některé další linky v Ústeckém kraji, s tímto nějak nesouvisí. Docela dobře se to tu mele. 🙂
Však to dopadlo dobře. Ústeckej kraj dostane nové jednotky, RJ je zachráněnej od zoufalého pokusu předělávaní 20 let starejch jednotek a ČD dostanou 40 zánovních jednotek. Na to, že RJ prodával něco, co mu nepatří nebo neměl smluvně podchyceno, tak je tohle malej zázrak.
Nemám rád vožení vzduchu v drahém..
Až bude pan Komárek za pár týdnů/měsíců škemrat u ČD, aby ještě chvíli jezdili, než si seženou za ně náhradu, poslal bych ho někam a pro Ústecký kraj bych už neodjel ani kilometr. Nepřijde mi tohle jako fér soutěž – snažím se vyštípat stávajícího dopravce, ale když se soukromník rozhodne, že na to dlabe, automaticky počítám s tím, že to objezdí ten, na kterýho jsem se předtím vybodnul. Ať si to pan Komárek třeba objezdí s rikšou! Jak může kraj vybrat pro dopravní oblužnost dopravce, který nemá s čím jezdit??? To nepochopím… To je jako bych se přihlásil do tendru… Číst vice »
Ústecký kraj se nikoho nesnažil vyštípat. Ústecký kraj se rozhodl, že poptá více dopravců a ČD nabídly bezkonkurenčně nejvíce ze všech.
A pak nastává umění nákupčího, pro co se rozhodne. Zda pro variantu, která bude na 100% funkční , prověřená a léty odzkoušená anebo levnější , ale o to více rizikovější… ono to není jenom o vozidlech, ale i o personálu. Který také není.
Umění nákupčího také spočívá v tom, že nakupuje (či oslovuje prodejce) s dostatečným předstihem. To se zde (ani v jiných krajích) nestalo – děje se tak doslova na poslední chvíli; kdy logicky zvýhodněn pak je dosavadní dopravce, protože přinejmenším má k dispozici ta starší vozidla, kterými by mohl aspoň ze začátku jezdit.
Pokud byla zřejmě hlavní kritérium cena, nyní se nemůže pan radní divit, že vybraný dopravce, který nemá de facto s čím jezdit, nevyjede. A k tomuto článku: „Jde o stejné vlaky, které měl pořídit RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji, kde žlutá firma nabídla nejnižší cenu v poptávkovém řízení.“ Možná si žlutý dopravce neuvědomil, že ne všude se vyplatí nabízet nejnižší cenu… Pokud se kraj má chovat jako řádný hospodář, vybere dopravce s nejnižší cenou – pokud se DB mají chovat jako řádný hospodář, logicky prodají tomu, kdo nabídne nejlepší (tj. nejvyšší) cenu. To je to tržní prostředí… Nechápu, jak… Číst vice »
„Ústecký kraj se rozhodl, že poptá více dopravců“ Už to samo o sobě je mimořádně podivné, protože české i evropské právo zná v zásadě (a pro tento komentář zjednodušeně) jen tyto postupy při zadání služby ZDO v železniční přepravě osob: a) řádné nabídkové řízení (předložím veřejně zadávací dokumentaci a přihlásti se v případě zájmu může úplně každý dopravce z EU, splňující kvalifikační požadavky, v praxi tedy zejména disponující osvědčením dopravce část B) b) přímé zadání (nic se nesoutěží, zadá se napřímo jednomu dopravci), c) mimořádná opatření (max na dva roky jednomu dopravci). Přímé zadání je možné do prosince 2023. Není… Číst vice »
A jak chcete dát přímé zadání bez toho abyste předem věděl cenu?
Komárek…máte snad na mysli s. Jaryna Komínka, zasloužilého budovatele reálného kapitalismu, kritika egyptských opic a předsedu OV KSČM v Chomutově?
Komár nebo Komín… to je jedno, všichni víme, o kterém příslušníkovi se bavíme.
A co ma bejt stejne probihal nakum vozu Apmz od obb ktere CD chteli
O jaké neférové konkurenci to Ondrůj mluví? Já v textu čtu „České dráhy BYLY OSLOVENY s nabídkou ….“.
Měli jste předkupní právo smluvně podchycené nebo ne? Pokud ano, žalujte toho, kdo tedy porušil smlouvu. Pokud ne a vaše vlastnictví těchto jednotek bylo pouze ve fázi hezkých obrázků v prezentaci, nemáte právo se chovat ublíženě. Ačkoliv do firemní strategie mi to zapadá 😀
Každopádně, byla odklepnuta smlouva na 124,90 Kč/vlkm, proč tedy najednou 160 Kč/vlkm? Váš problém, nezájem, odchod 🙂
Tak si koupi nove od Pesy a furt budou nejlevnejsi. Kraj akorat bude platit vic. Tak zase tolik neslavte.
Tu oslavu tu vidíte asi jenom Vy :-/
Martin Nosek: Každopádně, byla odklepnuta smlouva na 124,90 Kč/vlkm, proč tedy najednou 160 Kč/vlkm? Váš problém, nezájem, odchod 🙂
Vylozil jsem si to z tehle vety.. Ale to je jedno, RJ vyhral a byl i druhy. Me jenom stve, ze to danoveho poplatnika bude stat vic a to mi kazi naladu.
Smlouva se stává platnou podpisem obou smluvních stran. Tady k podpisu pokud vím ještě nedošlo 😉
OK, předpokládám, že se kraj dohodne s RJ na akceptaci nabídky 160Kč/vlkm. Nepředpokládám, že RJ bude rozdíl 124,9Kč/vlkm vs 160Kč/vlkm hradit ze svého. Takže jediný výsledek bude, kraj bude mít nové vláčky, RJ o starost s předělávkou míň a daňový poplatník to bude mít dražší.
Pokud se nedohodnou a nastoupí 3. nabídka v pořadí, tak to bude…..ještě dražší…. a to se vyplatí…
Hlavně že ten komouš když chtějí autobusový dopravci přidat nejde to. Jančura ještě nevyjde a už se peníze navyšují. Že by nějaké všimné?
1. Není žádná smlouva, není co navyšovat. 2. RJ dal dvě nejlevnější nabídky, ve chvíli, kdy padla první, přichází na řadu druhá. Tato stále ještě není schválenou Radou. Třetí nejlevnější nabídka byla výrazně dražší, než druhá nabídka RJ. 3. Když je smlouva, Ústecký kraj ji požadoval dodržet. To je špatné? To, že takový tlak Busline snědí i s navijákem neznamená, že musí na podobnou hru přistoupit všude.
Nechápu jak jeden zájemce může podat víc nabídek. To je jako by nějaký dopravce dal několik nabídek od 810 po pendolino, aby si lépe ošetřil svoji pozici.
A co mu bránilo?
RJ vyhrál díky nízké ceně, kraj pak doplatí ze svého mzdy zaměstnancům RJ… vítejte v ČR. Trochu mi to připomíná frázi – je to sice dál, ale zase horší cesta.
No a kdo a z čeho platí mzdy zaměstnancům ČD? Jo já zapoměl, tam se to nazývá platba za objednanou službu (zásadně ne dotace či platba od státu / kraje) 🙂
Zaměstnanci ČD aspoň ve většině případů nejsou úplní žebráci za minimální mzdu nebo vychytávky jako DoPíČi nebo DPP. U Jančury a spol. se bere pár švestek, tak pak se jim to nabízí tak směšně nízká cena. Soukromník vyhraje kvůli nízké ceně a stát jim pak doplatí mzdy. Takhle bych chtěl podnikat taky. Kdyby dali svým lidem normální plat, nemohli by dát nabídku 130 kč/km, ale třeba 230…
Takhle bych chtěl podnikat taky
V tom vám přece nikdo nebrání
je tady článek, že čdáci jsou na pokraji chudoby a houvně opouští republiku aby se aspon platově vyrovnali RJ.
jste opravdu vtipálek – vy asi nevíte, jaké pracovní podmínky panují u RJ a že životnost jednoho zaměstnance se rovná životnosti pokladní v penny marketu (obdobné podmínky a plat)
Kde?
Musíte si uvědomit, kolik lidí se v konečném výsledku z té ceny za kilometr musí uživit. V tom pak má navrch každý malý dopravce. Platy nosné profese strojvedoucího nejsou v porovnání s národním dopravcem vůbec špatné, rozhodně ne horší, neslyšel jsem, že by nedostali své peníze. A jen tak na okraj, díky národnímu dopravci značná řada začínajících strojvedoucích po rychlém vystřízlivění odešla po výcviku za státní peníze právě za štěstím k RJ. Dalo by se to vykládat jako podpora soukromého podnikání státem 🙂
RJ prostě nepřizná, že nemá na to, aby jezdil v závazku veřejné služby. Má možná na to, aby jezdil na vlastní triko se stylem – buď to pojede nebo ne. Proč se hlásí do výběrového řízení od roku 2019, když nemá s čím jezdit? Bohužel někteří nad tímto stylem liberalizace hýkají a stříkají blahem. Není nic připraveno – uznávání jízdenek možná, tarif možná bude, dopravce možná sežene vozy a možná i někdy vyjede… Jak může kraj vůbec za těchto podmínek vypisovat soutěž od roku 2019?
Jančura si bude muset uvědomit, že bude jezdit v ZÁVAZKU veřejné služby. Že už jen tak nepůjde říct – pokakala se mi mašina, odříkáme x spojů. Kraj snad bude mít ošetřeno smluvně penále za nedodržení smlouvy. Bude muset mít náhradní stroje/soupravy, bude muset mít dost personálu. Oproti ČD má stále výhodu v tom, že nemá vlastní zázemí jak pro cestující, tak personál ve stanicích, kromě vláčků vlastně nic nemá. Jezdí zatím jen lukrativní trasu, kde používá vše ve vlastnictví někoho jiného. Stačí, když se podíváme na šumavské lokálky a zpoždění/odříkání vlaků. Zpoždění až 45 minut v létě a nejen v… Číst vice »
ad mirekk:
Tak já hlavně doufám, že to bude nevratný proces pro ČD a kdyby tomu tak bylo ve všech krajích a ČD s tím svým zaláskovaným šrotem typu Regionoha nebo 842-ka který už desítky let vnucují cestujícím jako superové skoro-zánovní upgradované vozidlo už konečně vypadly, vůbec bych se nezlobil, byl by to důvod otevřít šáňo.
Nj. kdyby se stát lépe staral o svoji firmu a investoval pravidelně dostatek prostředků do obnovy, nejezdily by nám zde regionovy apod. Soukromník koupí 5 jednotek, z toho jezdí 4 a pár šťastlivců, kteří si stihnou za pár kaček koupit jízdenku, hýká blahem. Co na tom, že v nejexponovanějších časech dáte za jízdenku Pha-Ova třeba 2.500,- Kč. Je to chudák soukromník, tak držte hubu a krok!
Co to prosim ctu? Stat ma pro CD zajistovat financovani obnovy vozidloveho parku? Na to si prece musi vydekat sami, a kdyz to neumi, tak at se treba transformuji na pool ruznych zeleznicnich vozidel. Stat nema vlastni prostredky, to jsou jen prostredky danovych poplatniku.
jak řekli nevratný proces, čd je národní dopravce a má takové případy řešit ihned. Snad odtavá od státu peníze za pohotovostní služby.
“ Snad odtavá od státu peníze za pohotovostní služby.“
I Vy šprýmaři.Kde na takové ptákoviny chodíte?ČD je normální akciová společnost a peníze dostává za objednanou dopravu stejně,jako jiní(tzv.soukromí dopravci-kteří jsou často dceřinnou společností zahraničního státního dopravce).Bude-li doprava objednána u jiného dopravce,ČD nic řešit nebude.
Hergot chlape, ve Vašem světě bych se chtěl vyznat. Proč by měl dopravce „A“ držet pohotovost pro případ, že dopravce „B“ nesplní svoji smluvně ošetřenou povinnost?
„Proč se hlásí do výběrového řízení od roku 2019, když nemá s čím jezdit? “
Řešíte otázku „slepice nebo vejce“. Dokud (kterýkoliv, např. i autobusový) dopravce nemá přidělení kontraktu jisté, nemá smysl, aby si „pro strýčka příhodu“ pořizoval vozidla.
Samozřejmě, někteří pak budou takovému (jakémukoliv „ne dosavadnímu“) dopravci předhazovat, že nemá vozidla atd.
Pokud by kraj vypsal závazek dejme tomu od roku 2025, nyní podepsal smlouvu, má dopravce spoustu času si nechat třeba vyrobit nové vozy. Asi tak.
Leo má vozidla už nasmlouvaná a snaží se je udávat, ne?
A viděl už někdo ty vozy?
nakreslené, fotky ne.
Ale jo. Vidět jsou. Dnes a denně.
Stále jezdí na spojích HEX nebo HBX.
Protože smlouva.
Už se těším, jak se svezu po výkresu. Trochu m ito přípomíná vtip – Praha je jediné město na světě, které má metro bez stanic, souprav i cestujících…
To
To je stíha.
Změň dealera, nebo s tím přestaň.
To: Vzhledem k tomu, že běžná dodací lhůta na železnici je rok až dva, tak pozdě vypsali soutěže či poptávky kraje. Dovoluji si upozornit, že Regiojet jezdí již na dvou hlavních tratích v ČR a na Slovensku vcelku úspěšně zajišťuje provoz na trati Bratislava – Komárno. mirekk: Co se týče budov, tak ty ČD prodali za více než tři miliardy a SŽDC do tohoto hodnotného majetku nalila či naleje dalších osm miliard. A taková výpravní budova v Českých Budějovicích patří k ostudám města již několik let, nemluvě o zavřené čekárně v úrovní 1. nástupiště již více než deset let. Co… Číst vice »
No v celku no..
To je probém JČ kraje, že není schopen zavést zvláštní vlak pouze pro cyklisty, který si může jet na Lipno třeba půl dne.
Máte naprostou pravdu. Podle mého zjistil, že mu ten modul nikdo na 3kv nepředělá, tak šel škemrat na kraj pro platnost druhé nabídky. A teď to bude svádět na ČD, že mu ten nákup ojetých motoráků dopravce překazil. Bohužel 160kč/km je stále nejmenší nabídka.
Proč bohužel? Lepší platit víc za horší službu od ČD?
A v čem je jako výhoda, že vyhraje soukromník a stát pak přispívá na platy soukromníka, aby chudáci neměli minimální mzdu, kterou jejich zaměstnavatel vysoutěžil?
jak to myslíte? ČD měly v nabídce nové soupravy dle zadání.
RJ taky za polovic.
a není to divné, že za polovic? RJ měl taky 6 tříd, nové vlaky pro Berlín a ve výsledku neměl vůbec nic. RJ = nespolehlivý a neschopný dopravce
Ano, ČD rozhodně nenabídli stará vozidla, když kraj požadoval nová
Měly ČD dát fikaně taky několik nabídek – od nejlevnějších 810 třeba po pendolina. Pokud by neprošly 810, třeba by prošly další nabídky.
Takové kecy se mi líbí. Vždyť jim nikdo nebránil aby nabídly třeba 5 variant.
OK, dráhy nabídly jinde nejvíc, když najednou se zjistilo, že jsou levnější nabídly, tak podstřelily cenu aby tam zůstaly a dotují to odjinud.
Čili podle vaší logiky, výsledek byl odklepnut, ČD jejich problém, nezájem, odchod.
Nekos to dopadne, že slavnostně vyjede slavnostně Regiojet s 810 půjčenými od historických spolků.
Peršan 163 + 2x Low Cost
A Jančura už zase brečí, že mu někdo něco vyfoukl, hodně mi připomíná pana Babise.
Jančurák brečel vždy, mnohem dříve, než se Babiš dostal do politiky. Stačí si vzpomenout na dobu, když začal na dráze jezdit…
Jančura je mediální manipulátor. Může to být i tak, že Stadler odmítl elekropřestvabu udělat, nebo že si řekli o částku, kterou RJ s nabídnutou cenou kraji neutáhne. Takže z toho sešlo a jednotky se nabídly jinému zájemci. No ale proč si ještě nekopnout do ČD. PR za každou cenu a účel světí prostředky.
RJ = redakční chlebodárce. Dřív to byl AB, dnes RJ.
Prosím? Proč lžete?
„proč zveřejňujete ničím nepodložené doměnky““ viz:
podle krajského radního pro dopravu, Jaroslava Komínka měl RegioJet kraji oznámit, že nákup pravděpodobně překazily České dráhy.
Co je na ní nepodložené?
„měl RegioJet kraji oznámit“ Už toto spojení samo o sobě zavání tím, že to není 100% ověřená informace a pravda. Jinak řečeno, zveřejňujete domněnky a najednou vám ani nevadí, že jsou od bolševika. Proč nenapíšete třeba úvahu, že RJ zjistil, že jim jednotky na elektriku nikdo nepředělá nebo že zjistil, že za 124 se to objezdit nedá, tak řekl, že jednotky nebudou a proto přechází na druhou nabídku za 160? To by se nehodilo do politiky redakce, že?
I tak je za 160 o polovinu levnější než ČD a cestující budou jezdit v novém, oproti 814 kterými jezdí teď. Tak kde je problém?
Zajímalo by mne, za kolik je měl koupit Regiojet a za kolik je koupí ČD. Vzheledem k tomu, že DB měl se Student agency vcelku dobré vztahy, tak je otázka, proč tak náhle otočili.
Očekávám, že do pár dnů přijde na krajský úřad nabídka od ČD na zmodernizovaný elektrifikovaný Stadler za 130,- Kč/km.
Cituji: „DB Regio nejsou přímým prodávajícím, ke transakci mělo dojít přes nizozemského prostředníka“
Jestli ono to nebude o tom, že prodávající mohl buď prodat pár kusů Regiojetu, anebo sakumprásk všechny Českým drahám. Pak platí klasické vyšší bere.
anebo čd nabídly vyšší sumu za kus.
Podle mne cesta za nejnižší cenu je cesta do pekel, ale což…..budeme jezdit jako na Doupové dráze 🙂