ČD zkouší na poslední chvíli urvat zakázku RegioJetu. Jsou jak trhovci, říká radní
Radní Ústeckého kraje dnes čeká klíčové hlasování o podobě železniční dopravy v kraji po roce 2019. Podle původních plánů mají
Radní Ústeckého kraje dnes čeká klíčové hlasování o podobě železniční dopravy v kraji po roce 2019. Podle původních plánů mají schválit jednání se společností RegioJet, která v poptávkovém řízení na provoz části elektrických vlaků nabídla nejnižší cenu.
Do hry se ale ještě včera na poslední chvíli zkusily dostat České dráhy. Zřejmě ale nemají velkou šanci.
Státní dopravce poslal včera hejtmanovi a radním dopis s novou nabídkou. Stalo se tak poté, co nejprve od právníků Českých drah dorazil na kraj dopis, ve kterém krajské politiky obvinili z nezákonného postupu. Později napsalo vedení ČD žádost na kraj, aby postup ještě prověřil. Poslední dopis obsahuje novou nabídku.
Konkrétní cenu České dráhy neuvedly, z textu je ale patrné, že firma je ochotna oproti původně nabízené ceně výrazně slevit. „Cena je i nadále k jednání,“ uvádí v dopise. V něm tvrdí, že pro kraj jsou výhodnější variantou například „kvůli zázemí silné a stabilní společnosti“ nebo zkušenostmi z provozu nebo rozsáhlým vozovým parkem. „Jsme připraveni Ústeckému kraji nabídnou komplexní možnost zajištění dopravní obslužnosti. Ucelené pojetí dopravní obslužnosti může být pro váš kraj mnohem vhodnější a výhodnější,“ píše se v dopise.
Podle náměstka pro dopravu Jaroslava Komínka (KSČM) bude mít konečné slovo Rada Ústeckého kraje. Sám ale pro jednání s Českými drahami nehodlá hlasovat. „Chovají se jak trhovci. Soutěž je uzavřená. Ze čtyř uchazečů nabídli nejvyšší cenu. Pokud se nedohodneme s RegioJetem, přichází na řadu jednání s druhým v pořadí,“ řekl Komínek. Druhý skončil Leo Express.
Kraj se nechystá ani na uzavření jediné smlouvy pro celý kraj. Už minulý týden vypsal další poptávkové řízení na provoz části motorových vlaků, další soutěže chce ještě vypsat co nejrychleji.