ČD zjednodušily nákup přes Můj vlak. Stačí už jen čtyři kliknutí, cena bude viditelná hned
Aplikace Můj vlak po aktualizace. Foto: České dráhy
České dráhy začaly nabízet svým zákazníkům aktualizovanou verzi prodejní aplikace Můj vlak, která má oproti stávající verzi výrazně urychlit nákup
Co to je za kravinu? S poslední aktualizace (dnes 19.6.2020) není možné koupit jízdenka když destinace je dosažitelné jen přes přestupu vlaku. Na příkladu trasa Vsetín-Kroměříž (přes Valmezu), dříve to bylo možné. Hodně reklamu že ta aplikace bude mnohem lepší po ta aktualizace a na realitu je mnohem horší. Děkuji české dráhy.
A víte tohle? Ještě, že máme Lidovky: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/jeden-listek-vladne-vsem-cestujici-uz-muzou-na-stejnou-jizdenku-jet-vlakem-s-cd-i-jancurou.A200619_102003_firmy-trhy_ele?zdroj=vybava_recombee
Nejásejte předčasně. vím, tak dopravci podepisovali smlouvu pouze na vlaky v závazku. To museli. Jak to bude s vlaky na komerční riziko, toť otázka. nebo máte jiné infromace?
Aplikace můj vlak má jednu „mouchu“: Nepřišel jsem na to, já koupit lístek pouze pro bicykl. Příklad: Jedu z Prahy hl.n do Hořovic, tam je o hodně levnější PID lítačka (46 kč když mám pražskou lítačku) než můj vlak (100 kč). Přeprava bicyklu stojí 40 kč a lístek na kolo lze koupit pouze u ČD. Aplikace ‚můj vlak mi ale koupit samostatný lístek pro kolo neumožňuje, a tak buď musím za kolo zaplatit až u průvodčího nebo můžu kolo i jízdenku pro sebe koupit přes můj vlak, ale zaplatit 54 kč navíc.
Nevzpomínám si jak ve staré verzi (možná to opravdu nešlo) ale teď to vypadá docela snadno – začnete s nákupem jízdenky, ve druhém kroku vyberete zavadlo ale tapnete taky na “nechci jízdenku” a je to.
Rád bych tu novou verzi vyzkoušel ale pořád nic 🙁
Našel jsem to na iPhone AppStore, „zakoupené aplikace“ a tam se nabízelo tlačítko update. Takže:
+ Nákup velké plus – je skutečně výrazně lepší a to tím správným směrem
– Výběr cestujícího – aplikaci ignorovala, že je do ní přihlášený uživatel s IN 25 a bylo nutné to naklikat. Naklikání věku a slevy asi vymýšlel nějaký autista, ale jestli to nebudu muset dělat pokaždé, tak ok.
– Nesmyslný checkout se zaškrtávátky s VOP a pastí na platbu z ČD bodů stále zůstává…
Tak ta past s ČD Body je asi jen na iPhonu, na androidu dojdu až k placení a mám krásně pod sebou ověření totožnosti, pod tím souhlas s VOP (nevidím v tom osobně problém) a pod tím výběr platby a tam automaticky vybranou uloženou kartu.
Jarek myslí to, že zaškrtávátko „Využít věrnostní body“ je hned pod souhlasem s VOP a ne v platebních metodách.
Taky mi to přijde jako klasická past, kterou se obchodníci snaží kupříkladu získat souhlas s marketingovým spamováním. Prostě se hned pod sebe pomíchají povinné a nepovinné zaškrtávátka a tiše se doufá, že zákazník to zaškrtne všechno.
Zajímalo by mě, jestli to odškrtávání VOP je výmysl ČD nebo našich milovaných zákonodárců (osobně tipuji to druhé). Jedna z mála věcí, které jsou lepší na aplikaci ZSSK, je položka v nastaveních „Automaticky súhlasiť s obchodnými podmienkami“.
Ne, je to otrocká (a špatná) portace webového eshopu do mobilní aplikace i s těmito zaškrtávátky.
Zaškrtávátka nepotřebujete, souhlas s VOP můžete vyjádřit i konkludentně používáním aplikace – stejně jako např. nástupem do dopravního prostředku přijímáte přepravní podmínky.
V Google Play u aplikace Můj Vlak dejte/klikněte na Aktualizovat
Bohužel uvolňování aktualizace je postupné, takže se mi tam neukazuje.
Proč ukazovat cenu už při výběru vlaku?
Dřív to bylo více modrogumí, mimošpičkové vlaky levněji a snaha rozprostřít obsazenost, ale kupujícímu to utajíme a budeme se divit že jede ve špičce.
Kdo tu cenu fakt řešil (ty rozdíly jsou u ČD minimální, to není DB, kde klidně 5-násobné), mohl si proklikat ručně nebo použít e-shop na PC. Tohle je spíš pro pohodlí, pochubuju, že to ovlivní nákupní chování.
Vše ovlivní vše. Naopak, někdo si i raději připlatí, aby cestu vnímal jako větší zážitek
Můj vlak je velmi povedená služba ČD. A líbí se mi jak na ní neustále dále pracují.
Můj vlak je výborná a povedená aplikace – porovnání s DB Navigator a je to velmi dobré.
A porovnání s PID lítačkou zase velmi nedobré. Aplikace měla za celou dobu dvě zásadní zlepšení, jedno je zapamatování karty, které jim vnutila ČSOB, a druhé možnost virtualizace IN karty. Ale používání aplikace, nákup jízdenky padesát kroků, obtížný nákup nejobvyklejších relací… tak na trojku.
Na to, že ji začali vyvíjet 2 lidi jako koníček v ČD z vlastní iniciativy, bych řekl, že je to více než úspěch. Dnes je tam vše podstatné a přínáší stále zlepšení. odjezdy vlaků, nástupiště, atd.
Nástupiště hledám v Idosu nebo na webu SŽDC, způsob prezentace v Můj Vlak je velmi podivný.
To, co píšete by věci odpovídalo. Jedna věc je na poloamatérské bázi splácat v roce 2010 nějakou apku se základními funkcemi, druhá věc je dotáhnout to do komfortního produktu držícího krok s dobou. To druhé se od vzniku zoufale nedaří.
V IDOSu? To je zrovna web, který se chová velice nepředvídatelně. Treva z jednoduchého zadání vyhledání spojení umi udělat cestu kolem světa.
To je mobilní aplikace a cesty okolo světa dělá hlavně v MHD.
Každopádně nástupiště ukazovat umí…
Vám se s aplikacemi někdo těžko zavděčí. Znáte nějaký lepší světový příklad oficiální dopravní aplikace? Podle mě jich budou maximálně jednotky. Dopravních aplikací jsem za poslední roky vyzkoušel třeba 50 z různých zemí a takto skvěle propracovaných je fakt málo. Buď je to úplná katastrofa, nebo aplikace vypadá velice moderně a přívětivě, ale zase jí chybí pokročilejší funkce. Vývojáři Mého vlaku si zaslouží obdiv! Štve mě snad jenom ta past s ČD body, o které se tady psalo.
Nevím, třeba pro odjezdy a nástupiště nebo třeba sledování trasy mi přijde nějak přátelštější IDOS (má už i reálnou polohu vozidel v pražské MHD, což je bomba).
Nástupiště zjišťují v aplikaci na vlak 🚆 je to samé jako web SŽ.
PID Lítačka neumožňuje koupit jízdenku pro více lidí naráz.
Umožňuje koupit až 10 jízdenek, ale stejných. Takže když chci koupit jednu na všechny pásma a jednu pro někoho s pražským kuponem jen na vnější pásma, jsou to 2 platby po pár korunách.
No a u ČD si mohu naráz navolit dospělý bez slevy, dospělý s In 50 a k tomu třeba Junior 15 – 18 a mám to naráz.
Proč si musím vytvářet uživatele a heslo? Proč nemohu jako Uživatele využít účet Google, ze kterého si aplikaci instaluji? Umí to x aplikací i eshopů!
Protože by to musel umět i e-shop, a ten to neumí. A to je takový problém si ten účet vytvořit?
Samozřejmě, že je to obří bezpečnostní problém! Každý solidní eshop akceptuje identitu Google nebo fb apod. Mít ke každé aplikaci jiné heslo, a/nebo stejné ke všem možným aplikacím, je x násobně větší riziko, nežli se přihlašovat jen klepnutí na logo Google. Upřímně, přes Můj vlak si plánuju vlaky a nechávám si hlídat změny a zpoždění. A jízdenky si kupuju přes Lítačku, právě z důvodu, že bych si musel vymýšlet další ID a PW a pamatovat si je. A raději platím Litačce 32 Kč, nežli Mému vlaku 31 Kč za tu samou trasu PID. Pokud jedu na otočku na jednání do… Číst vice »
To je subjektivní názor, je to úplně stejné, jako bych začal tvrdit, že každý solidní e-shop akceptuje Moje ID, jelikož to používám ještě více, jak Google.
Ano, když ROPID bude ČD platit provizi za to, že jízdenky budou nabízet i v aplikaci, tak se jistě dohodnou.
Navíc, nevýhoda PID Lítačky, že nelze koupit lístek pro více lidí naráz.
PIDlitačka umí prodat 10 stejných jízdenek 😉
Považovat nad tím, že jsou situace, kdy IDS vyjde daleko levněji (v PID jedu na otočku=stihnu časovou platnost, na TR10 je „zpáteční“ za dvojnásobek) by ČD mohly i změnou tarifu.
A provize – bus dopravci v PIDu běžné prodávají PID jízdenky, pokladny ČD to umí taky. Jestli smlouvu měnit, tak maximálně o technikálie(papír vs e-shop).
Naprostý souhlas! Netuším, kdy Dominik byl naposledy v Práglu a zda někdy vůbec viděl alespoň Lítačku, či něco obdobného zahraničního, z VRT 😉
Že by byl z teamu Můj vlak?
Google je dnes „muss“ a má ho kde kdo. Moje ID je pro většinu českých smrtelníků a i zejm. zdejších ex-patů i všech cizinců věc naprosto neznámá – na Wikipedii nemá ani jazykovou mutaci! Navíc, Google okamžitě bonzuje, jakmile se i já přihlásím z refleshlého stroje nebo jiného časového pásma. A ačkoliv mobily, tablety apod. neztrácím, díky Goggle jsem si je už párkrát prozvonil, když jsem je „utopil“ pod dekou, v saku nebo koupacím plášti a nebo mně tablet se svezl v autě pod sedačku ap. Nevím, jakou máte verzi Lítačky, ale mně nabízí na jedno jediné „šoupnutí“ 1 až… Číst vice »
Mě osobně naopak přijde jako bezpečnostní riziko mít vše schované pod jedním heslem u Google.
Když už někde tak nějaký pořádný password manager.
V mobilu mám českou i zahraniční SIM. Včera jsem byl v zahraničí a pokaždé mně Google upozorní, že ověřil, že jsem to se zahraničním číslem já. Google není „password manager“, ale ID přímo a rovnou validátor identity v různých úrovních. Kdysi, v Pravěku, jsem přeletěl asi 9 časových pásem naráz a měl jsem tolik problémů s různými aplikacemi, že jsem byl jak bez rukou a bez nohou. Nebyly schopné pochopit, že jsem to pořád já a jednaly se mnou jako s fraudem. Dokonce mně zablokovaly kreditku, protože antifraudí AI nabyly dojmu, že je to kopie! Už nešla odblokovat a zadarmo… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že v soutěží o největšího světového šmíráka se Google přetahuje s Facebookem o vedení, tak je fakt úsměvné, jak mu rád a dobrovolně svěřujete svoje veškeré údaje. Ale každý svého štěstí strůjcem.
Chápu, že z pohledu pohodlnosti to může být lákavé. Ale osobně myslím, že už takhle sdílím s Googlem až moc informací. Ale tohle je na uvážení každého samostatně.
Tak to asi žijete v jiném vesmíru, kolega v minulosti při testování aplikací po celém světě tyto problémy neměl a dnes využívám některé jeho nástroje i já pro obcházení některých uživatelských omezení (a zejména i některých zkostnatělých nesmyslných omezení právě u Googlu). Je pravda, že mě sice přijde mail, když Google zaznamená připojení za některých okolností, které vyhodnotí jako podezřelé, nicméně to lze buď ignorovat nebo stačí odkliknout a pak ty maily nebudou chodit víckrát. Zkuste si tolik nevymýšlet a naučit se využívat některé nástroje, které byly vyvinuty právě pro použití na platformě Androidu. Jednak si nebudete už muset nechávat… Číst vice »
A pak vám dá FB nebo Google ban a najednou se nepřihlásíte k žádnému eshopu, kde obvykle nakupejete.
V čem je rozdíl, když se vám někdo dostane ke jménu a heslu, které můžete mít v Google účtu a aplikací Můj vlak stejné, jako když se vám dostane ke jménu a heslu jen ke Google účtu, bude-li tento jako autorizační prostředek i k uvedené aplikaci? Já osobně rozdíl nevidím, v obou případech si bude moci potenciální útočník koupit na vás jízdenku, stejně jako si přečíst vaše maily atd. A to by mi ještě ten nákup jízdenky přes můj profil vadil nejmíň, ty maily by bolely trochu víc.
Protože pro platby uloženými platebními kartamy musi byt zakazník registrovan u ČD.
A důvod? Za platbu ručí vydavatel karty/karetní společnost. Nikoliv zákazník. Zákazník pouze uvede doklad totožnosti pro konkrétní jízdu. Na jízdenku směrem do Kaliningradu musím jet s pasem, ale do Blavy si pas brát přece nebudu a postačí mně občanka. A se slevovými kartami je to dtto. Jedna mně může končit a další začínat. Nic to není ale proti tomu, abych byl jediný identita, garantovaná Googlem. Zvlášť když přes Google aplikaci stáhnu, updatuju, recenzuju. Co víc by ČD potřeboval, když má mojí: ID Google, občanku, pas, příp. slevové karty, recenze na Google?? Na co chce si ukládat ještě moje heslo? Aby… Číst vice »
U platby ulozenou kartoz ruči obchodník.
To nemá cenu, jak vidno, pan Pavel je absolutně mimo realitu.
Jakmile na nějakém webu či v nějaké aplikaci zaznamenám praktiky šmejdů, třeba že mi někdo nabízí horší kvalitu za více peněz nebo mě manipuluje či buzeruje, tak to okamžitě mažu a jdu pryč. Aplikace Můjvlak letěla z mého mobilu už po několika kliknutích.
no ja nevim, ja ji prave povazuji za jednu z tech velmi povedenych
Z pohledu UX je tak deset let pozadu.
V některých oborech „pozadu“ znamená „poctivé a kvalitní“. Třeba v oblasti komfortu a ergonomie v dopravních prostředcích. Řekl bych, že i v grafice.
Mohl byste i uvést, co je natom, podle Vás, z pohledu UX špatně? Já aplikaci používám už pěkných pár let a rozhodně s ní, ani po aktualizaci nemám problém.
Píšu to výše – celkovou logiku aplikace vyráběl nějaký autista. Obrazovky vlak a stanice jsou k ničemu a zabírají důležité místo v aplikaci. Chybí dashboard s informacemi relevantními pro mě – mimořádnosti v často používaných stanicích, stav bodového účtu, platnost zákaznického kuponu… Počet kroků průvodce nákupem je úplně mimo a vrchol je poslední obrazovka, trefovat se na mobilu do checkboxu „souhlasím s podmínkami“ je debilita nemající v mobilním světě obdoby. Dávat hned vedle „zaplatím ČD Body“ (což je nevýhodné) je prvotřídní prasárna ze strany ČD (kolik lidí se asi uklikne). Najít místenku je naprosto zbytečné klikání. Z platebních metod intenzivně… Číst vice »
Máte pravdu, že chybí kolonka mimořádnosti, ale vlak i stanice nejsou zas tak zbytečné, pokud už jsem dané spojení jednou hledal, nebo vím číslo spoje, tak se přes vlak snadno podívám jestli má zpoždění, apod… Stanice to samé, vidím situaci v dané stanici, takže pro mě dost užitečné. Stav bodu vidíte v mém účtu, a já to nepovažuji za nezbytnou informaci, kterou bych musel mít na očích neustále. Trefovat se do kolonky souhlasu s obchodními podmínkami? Je to tam krásně oddělené, ověření totožnosti, pod tím právě ten souhlas a až pod tím platební metody, není to vedle platby, evidentně jste… Číst vice »
Podstata toho je, že tam žádné zaškrtávání podmínek být nemá. Mně nezajímá, že nástupiště a „vlak“ (ovšem bez řazení, to po nákupu jízdenky musíte řazení hledat na Zelpage) a bůhvíco všechno „tam někde“ je, já to potřebuju vidět intuitivně na jednom místě podle životního cyklu cesty. Nejdřív uživatel řeší otázku „jak si nejjednodušeji koupit lístek z mobilu“ – to znamená někde na ulici, třeba i s nespolehlivým připojením. I u trasy, kterou hoblujete furt dokola, je to v MůjVlak úkol na několik minut vyžadující naprosto nepřiměřený objem pozornosti, včetně trefování se do správného checkboxu a vyčkání na platbu (výše zmíněný… Číst vice »
Řazení lze shlédnout při výběru vlaku, při koupi místenky výběrem z plánku. A stejně tak i pokud se kouknete do záložky vlak. Ideální by sice bylo mít všechny informace na jedné obrazovce, ale to sám uznáte, že je jaksi nereálné. Navíc si můžete vytáhnout na plochu widgety s jízdenkou, s informacemi o vlaku, odjezdové tabule, atd.. na plochu, takže máte informace po ruce, ale i to je asi pro Vás moc složité.
Samozřejmě, že to reálné je. A ano, je pro mě složité vymýšlet rovnák na vohejbák kvůli tomu, že firma s třicetimiliardovým obratem neumí najmout někoho na UX mobilní aplikace.
Já nevím, já se snažím představit, jak byste si to představoval vy, ale nedaří se mi to, jestli je to tím, že aplikaci používám dlouho, ale přijde mi intuitivní. A s tou pastí v podobě ČD Bodů jsem se taky nesetkal, co tu neustále připomínáte.
ale to je hezky modré a tak je to dobré, že 🙂
Podle toho, jak píšete, že by to mělo vypadat a co vám vadí, by to byla (věřím, že nejen pro mě) aplikace úplně k lejnu. Jsem rád, že vás neposlechli a už tak skvělou aplikaci ještě vylepšili. Sám bych navrhoval jen menší úpravu položek při zobrazení jízdenky v aplikaci, nicméně ani současné řešení mi nepřekáží.
A mohl byste tedy i říci, jaké praktiky konkrétně (na nějakém případu) šmejdů jsou v aplikaci použity? Vyberete trasu, čas a datum a cestující a vyjedou vám vlaky s cenovou nabídkou, co je natom šmejdského?
Checkbox „Zaplatit ČD body“ v checkoutu je šmejdská praktika par excellence.
Na posledním okně v aplikaci máte krásně pod sebou ověření totožnosti, souhlas s podmínkami, výběr platební metody (navíc pokud žádný ČD kredit nemáte, tak máte označenou volbu platební karta), evidentně jste aplikaci takto dlouho nepoužil a vymýšlíte si.
Souhlas s podmínkami musíte odkliknout a hned vedle je „nabídka“ zaplatit ČD body. V Checkboxu v mobilu snadno zaměnitelném s druhý,m, nikoliv jako transparentní platební metoda.
Spíš mám pocit, že netušíte, o čem mluvím – zkuste aplikaci použít s více než 200 body.
Je pravda, že nyní nemám tolik bodů aby mi to nabídlo platit uplatnit ČD Body, ale to ani když jsem je měl, tak jsem s tím nikdy neměl, že bych se snad spletl. Jediné co mě napadá, jestli se neliší uspořádání obrazovky na Androidu a iPhonu.
Proč ty body teda sbíráte? Vypněte to! A nezapomeňte si nasadit čepičku z alobalu.
Takže když vám někdo nabídne jízdu zadarmo a dovolí si vás o té o možnosti informovat, tak je podle vás šmejd? Nevím o tom, že by ČD měla povinnost ČD Body provozovat, takže je to v podstatě bonus pro cestující.
Je to šmejd, protože ta „jízda zadarmo“ stojí 200 bodů (200 bodů znamená útrata přes 2000 Kč), které se dají použít na mnohem hodnotnější věci (např. za 400 bodů je roční IN 25 nebo Železničář).
Pokud to tam omylem odkliknete, tak jste body vyhodil z okna za běžnou jízdenku, což je pro většinu lidí zcela nesmyslný způsob použití.
Správný způsob zapracování do aplikace je ne nenápadný checkbox, ale platební metoda ukázaná v nižší části stránky.
Jestli to nebude systémem Android/iPhone tak nevím, ale rozhodně si nevzpomínám, že by to umístění bylo tak špatné, abych se omylem uklikl.
Tak plaťte hotově, žádné body po vás nikdo nebude chtít a o těch 2000 kč vás neobere.
A proto ji využít tolik uživatelů
Pro vás jsou ČD body zbytečné. Vypněte si je. 😉
Příjemným bonusem pro vás bude skutečnost, že už nikdy se s touto, cituji, „šmejdskou praktikou par excellence“, nesetkáte.
Nějak jim ten systém blbne. Otevřel jsem fungl nový článek, pod příspěvky všude nuly, a pokusil jsem se jednomu příspěvku dát plus, ale vyskočil na mě text „již jste pro tento příspěvek hlasovali“.
Konečně jste asi dostal BAN. 😊
Tak to ho v tu dobu, kdy to nefungovalo, asi dostali všichni. 🙂
To by neviděl ani ty příspěvky, pod kterými viděl vás. 🙂
No ještě by to mohlo nabízet nejlevnější možné varianty, např dneska jsem si kupoval jízdenku na zítra Kolín – Blansko pro 1 dospělého a 3 děti a nabídlo mi to celodenní skupinovou za 679, při tom si mohu koupit jízdenku pro pce kraj za 259 a pak úsek Letovice Blansko za max 160, takže rozdíl 260 Kč.
A modrá armáda nebude mít co žrát
ABC:
Proč má někdo potřebu být sprostá huba? Asi sebevědomí?
A je naprosto jedno, jestli jde o modré, žluté či jakékoliv…
To, že jdu nakoupit rohlíky k Petrovi neznamená, že Pavel nemá rohlíky k jídlu! Jen je má možná jiné a s rozdílnou cenou!
A proto má být častovaný??
Prostě k němu nejdu…! A hledím si, ať mám uklizeno před vlastním prahem…
Nepochopil….
Zkusil jsem zadat já Vaší trasu a počet osob do aplikace, a mi vždy vycházelo 420 – 440,- za jízdenky (1x zvýhodněná jednosměrná pro dospělého, a 3x zvýhodněná jednosměrná pro dítě), Vaší nabídku mi to nikdy nevyhodilo (vybíráno na dnešek).
protože IREDO nemá e-shop a jiní dopravci by jízdenku nedokázali zkontrolovat. Brno zase trvá na prodeji jen ze svého e-shopu a totéž se chystá v Plzni.
Ale ČD mají i jízdenku pro Pardubický kraj.
Pokud vyjde tato jizdenka jako cenově nejvýhodnějši, tak Vám ji MV nabidne.
Ale na jako kombinaci s jinou jizdenkou. Duvodem je to, ze by se jednalo o 2 přepravní smlouvy.
Ne, Plzeň trvá na tom, aby to uměl prodávat i eShop dopravce, Plzeňský kraj není východní banánistán.
Ta byla proklamace hejtmana. Ale do určite míry mate pravdu v tom, ze by se prodávaly jízdenky na jednotlivou jízdu. Je ale otázka zda nebudou platit jenom ve vlacích. Čayové jízdenky budou prodávat asi jen PMDP.
Nejvíce se mi líbila apka HŽPP. Našel jsem si kde vlak je,jakou rychlostí jede, prohlédl jsem si na fotografiích vůz do kterého nastoupím,včetně zákl. technických parametrů (klima,rychlost vozu atd). Ale Můj vlak je super
Ale ta už teď nějak nefunguje.
Většinu těchto funkcí má i apka můj vlak
By úplně stačilo, kdyby se projeté jízdenky nezobrazovaly nad aktuální.
Neplatné se nezobrazují. A u platných aplikace nepozná, jestli je jízdenka projetá nebo ne.
Zobrazuje se seznam i projetých, je to matoucí.
Doklikat se tím k místence je umění. A když máte obrazovku, kde je místenka, tak se to zase nedá takhle ukázat průvodčímu, protože v kódu není in-karta.
Těch nedokonalost je tam dohromady tolik, aby to celkem působilo blbým dojmem.
Nevím jak Vám, ale mě se to neustále zobrazuje stejně. Tedy v záložce jízdenky mám aktuální platné, pod tím pak tlačítko s nápisem dříve zakoupené jízdenky a pod tím zneplatněné, tudíž v hlavním okně vydím jen ty ještě neprojeté.
Skvělá aplikace, kdyby nějak spolupracovali dopravci, mohla by se stát skvělou aplikací na celou železnici. Mohly by se prodávat i jízdenky IDS. Nechápu, proč kvůli tomu musíme za miliony vyvíjet další podobnou aplikaci..navíc v Můj Vlak by šly u všech dopravců koupit i mezinárodní jízdenky, škoda, že to někoho nenapadlo. (Omlouvám se, pokud tohle není technicky možné).
Protože by z toho neměl někdo prachy.
jj. i SJT si buduje vlastní apku.
Mýlíte se. Nespolupracovat se rozhodly ČD, klidně se mohlo přes Můj Vlak prodávat cokoliv, kdyby se bejvalo chtělo makat a nejen kalit vodu.
Vždy to je o penězích, záleží zda byla nabídnuta, a případně jaká, nějaká provize z prodeje.
Ne, problém byl, že se ČD odmítly s kýmkoliv bavit a ještě si na to Krtek nechal udělat dobrozdání od právníků, na otázku „za kolik“ vůbec nedošlo.
Slyším to už po několikáté, ale můžete to podložit nějakým zdrojem, mě tato informace asi minula.
Tak tady ho máte, fešáka:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/spolecne-jizdne-ceske-drahy-doprava.A180717_151234_ekonomika_svob
to je fakt překvapení
Ono v Kauflandu taky nenajdete výrobky značky Albert, byť se mi na Kauflandu fakt moc líbí, že má mezi regály kousek za vstupem zkratku k pokladnám a nemusíte obejít celou prodejnu, což prodejny Albert hypermarketu v novém konceptu nemají. Ale prostě to tak je a kupodivu to dává celkem smysl, nemá tedy cenu se nad tím čílit.
V e-shopu jizdenky sjt budou prodávat a nejspíš pak půjdou prodávat i v appce.
Hurá! Konečně jim to došlo.
Projevují se již změny v řazení? U R972 je řazení například dnes špatně.
Ano, ukáže se tam taková oranžová ikonka s dvěma vagonky. Dnes spatřeno na R 681.
Vyzkousel jsem dnes a zatim dobry. Aktualizovalo se to samo.
Výraz „klik“ se mi v souvislosti s aplikací pro Android a iOS nepozdává. On má někdo k iOS nebo Android zařízení připojenou myš?
Na dotykových zařízeních se jedná spíš o tapnutí, ale výraz „klik“ je i pro mě srozumitelnější.
Napadá vás lepší výraz? Budu za něj rád, ale slovo tapnutí opravdu používat nebudu:))
nezakládám si na slovíčkaření, ale když už to tu někdo načal tak „dotyk“.
to by mohlo mít sexistické konotace 🙂
Zkusil bych „pošah“. Na tři pošahy…
no to uź bych vůbec nedoporučoval 🙂
Většinou používám o něco obecnější výraz „krok“.
Jenže kroky se špatně počítají – jeden krok (třeba výběr z jednoho menu) se může skládat z několika kliknutí (rozbalit, vybrat, potvrdit), anebo z jednoho.
A co to takhle trochu počeštit na „ťapnout“ 😀
ťapne se leda do …ovna
Nesmyslny komentar a naprosto zbytecny komentar
V první polovině devadesátek se pro lokalizaci Win95 našli i celkem šikovní překladatelé, kteří vytvořili slovník základních pojmů. Pro slovo click našli český ekvivalent klepnout nebo poklepnout, který by v dotekovém kontextu fungoval.
Bohužel se to neujalo, click je zvítězilo nad prakticky všemi jazyky – i např. v italštině mají clicare… :)))
Tak v první polovině devadesátek se na Macintoshích překládalo „OK“ jako „Budiž“ 🙂 Jinak Windows 95 se objevily na konci srpna 1995 a nevím jesli byla hned i česká lokalizace….
V některých aplikacích pro Linux se „Budiž“ zachovalo dodnes 😀
Budiž byl slušněj úlet, díky za připomenutí! 🙂
Asi největší nedostatek jinak dobré aplikace je absence Google Pay.
ApplePay podporuje, takže houby zle.
Na tom novém designu mě poněkud vyděsilo, že když chci jenom místenku, musím tapnout na čudlítko, které mi nabízí prodat jízdenku za plnou cenu, teprve potom se to nechá přesvědčit, že jízdenku teda ne.
až bude GooglePay podporovat platební brána, bude ho podporovat i apka. Snad se to ve 2 pololetí bance i ČD zdař
nebo třeba vybrat bránu která to podporuje
Docasna absence GooglPay je slabý důvod pro změnu brány a přeprogamování systémů.
s tím co je jednotka dočasnosti zde máme bohaté zkušenosti….
2 roky jsou pořad akceptovatelné.