lot
Dopravci Železnice

ČD zjednodušily nákup přes Můj vlak. Stačí už jen čtyři kliknutí, cena bude viditelná hned

Aplikace Můj vlak po aktualizace. Foto: České dráhy
Aplikace Můj vlak po aktualizace. Foto: České dráhy

České dráhy začaly nabízet svým zákazníkům aktualizovanou verzi prodejní aplikace Můj vlak, která má oproti stávající verzi výrazně urychlit nákup jízdenky. Dosud je potřeba ke koupi jízdenky kliknout desetkrát, nově jen čtyřikrát.

Aktualizace se ke stávajícím uživatelům dostane postupně, a to nejpozději do konce června. „Při updatu jsme využili rozvoje nových technologií a zároveň jsme vyslyšeli přání uživatelů, kteří nám posílali podněty k vylepšení jednotlivých funkcí,“ vysvětluje Roman Menc, web manažer ČD a jeden z tvůrců aplikace. Podle něj nová verze přijde stávajícím uživatelům postupně s aktualizacemi, ostatní si ji mohou do chytrého telefonu stáhnout zdarma z Obchodu Play či App Store. „Počítáme s tím, že update se bude stávajícím uživatelům uvolňovat postupně do konce tohoto měsíce,“ dodal.

Velkou změnou je i možnost vidět cenu jízdenky při vyhledávání spojení. Tato možnost je přes webový e-shop, ale nikoliv v aplikaci, kde člověk musel odklikat řadu kroků, než se k výsledné ceně dostal. Umožňuje také rychlé přepínání vozové třídy, jednodušší je zadávání jednotlivých kategorií cestujících.

Nově budou České dráhy přes aplikaci informovat i o změnách, například výlukách či jiném řazení. Půjde o takzvané push notifikace. „Nebude to fungovat jako kanál pro zasílání obchodních nabídek, ale jen důležitých sdělení. Plánujeme posílat notifikace či e-maily jako informační servis v případě, že se upraví parametry služby, tedy pokud dojde ke změně řazení, trasy, jízdního řádu či kteréhokoliv parametru, který má vliv na cestu,“ dodal Menc.

132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stratos

Co to je za kravinu? S poslední aktualizace (dnes 19.6.2020) není možné koupit jízdenka když destinace je dosažitelné jen přes přestupu vlaku. Na příkladu trasa Vsetín-Kroměříž (přes Valmezu), dříve to bylo možné. Hodně reklamu že ta aplikace bude mnohem lepší po ta aktualizace a na realitu je mnohem horší. Děkuji české dráhy.

Blacklist

Nejásejte předčasně. vím, tak dopravci podepisovali smlouvu pouze na vlaky v závazku. To museli. Jak to bude s vlaky na komerční riziko, toť otázka. nebo máte jiné infromace?

Jiří Kadlec

Aplikace můj vlak má jednu „mouchu“: Nepřišel jsem na to, já koupit lístek pouze pro bicykl. Příklad: Jedu z Prahy hl.n do Hořovic, tam je o hodně levnější PID lítačka (46 kč když mám pražskou lítačku) než můj vlak (100 kč). Přeprava bicyklu stojí 40 kč a lístek na kolo lze koupit pouze u ČD. Aplikace ‚můj vlak mi ale koupit samostatný lístek pro kolo neumožňuje, a tak buď musím za kolo zaplatit až u průvodčího nebo můžu kolo i jízdenku pro sebe koupit přes můj vlak, ale zaplatit 54 kč navíc.

Beobachter

Nevzpomínám si jak ve staré verzi (možná to opravdu nešlo) ale teď to vypadá docela snadno – začnete s nákupem jízdenky, ve druhém kroku vyberete zavadlo ale tapnete taky na “nechci jízdenku” a je to.

Radiátor

Rád bych tu novou verzi vyzkoušel ale pořád nic 🙁

Jarek

Našel jsem to na iPhone AppStore, „zakoupené aplikace“ a tam se nabízelo tlačítko update. Takže:
+ Nákup velké plus – je skutečně výrazně lepší a to tím správným směrem
– Výběr cestujícího – aplikaci ignorovala, že je do ní přihlášený uživatel s IN 25 a bylo nutné to naklikat. Naklikání věku a slevy asi vymýšlel nějaký autista, ale jestli to nebudu muset dělat pokaždé, tak ok.
– Nesmyslný checkout se zaškrtávátky s VOP a pastí na platbu z ČD bodů stále zůstává…

Dominik

Tak ta past s ČD Body je asi jen na iPhonu, na androidu dojdu až k placení a mám krásně pod sebou ověření totožnosti, pod tím souhlas s VOP (nevidím v tom osobně problém) a pod tím výběr platby a tam automaticky vybranou uloženou kartu.

Pezos

Jarek myslí to, že zaškrtávátko „Využít věrnostní body“ je hned pod souhlasem s VOP a ne v platebních metodách.

Taky mi to přijde jako klasická past, kterou se obchodníci snaží kupříkladu získat souhlas s marketingovým spamováním. Prostě se hned pod sebe pomíchají povinné a nepovinné zaškrtávátka a tiše se doufá, že zákazník to zaškrtne všechno.

Pezos

Zajímalo by mě, jestli to odškrtávání VOP je výmysl ČD nebo našich milovaných zákonodárců (osobně tipuji to druhé). Jedna z mála věcí, které jsou lepší na aplikaci ZSSK, je položka v nastaveních „Automaticky súhlasiť s obchodnými podmienkami“.

Jarek

Ne, je to otrocká (a špatná) portace webového eshopu do mobilní aplikace i s těmito zaškrtávátky.
Zaškrtávátka nepotřebujete, souhlas s VOP můžete vyjádřit i konkludentně používáním aplikace – stejně jako např. nástupem do dopravního prostředku přijímáte přepravní podmínky.

Pavel

V Google Play u aplikace Můj Vlak dejte/klikněte na Aktualizovat

Radiátor

Bohužel uvolňování aktualizace je postupné, takže se mi tam neukazuje.

Leinad

Proč ukazovat cenu už při výběru vlaku?
Dřív to bylo více modrogumí, mimošpičkové vlaky levněji a snaha rozprostřít obsazenost, ale kupujícímu to utajíme a budeme se divit že jede ve špičce.

Radek Janata

Kdo tu cenu fakt řešil (ty rozdíly jsou u ČD minimální, to není DB, kde klidně 5-násobné), mohl si proklikat ručně nebo použít e-shop na PC. Tohle je spíš pro pohodlí, pochubuju, že to ovlivní nákupní chování.

Pavel

Vše ovlivní vše. Naopak, někdo si i raději připlatí, aby cestu vnímal jako větší zážitek

Laik

Můj vlak je velmi povedená služba ČD. A líbí se mi jak na ní neustále dále pracují.

Petr

Můj vlak je výborná a povedená aplikace – porovnání s DB Navigator a je to velmi dobré.

Jarek

A porovnání s PID lítačkou zase velmi nedobré. Aplikace měla za celou dobu dvě zásadní zlepšení, jedno je zapamatování karty, které jim vnutila ČSOB, a druhé možnost virtualizace IN karty. Ale používání aplikace, nákup jízdenky padesát kroků, obtížný nákup nejobvyklejších relací… tak na trojku.

Petr

Na to, že ji začali vyvíjet 2 lidi jako koníček v ČD z vlastní iniciativy, bych řekl, že je to více než úspěch. Dnes je tam vše podstatné a přínáší stále zlepšení. odjezdy vlaků, nástupiště, atd.

Jarek

Nástupiště hledám v Idosu nebo na webu SŽDC, způsob prezentace v Můj Vlak je velmi podivný.
To, co píšete by věci odpovídalo. Jedna věc je na poloamatérské bázi splácat v roce 2010 nějakou apku se základními funkcemi, druhá věc je dotáhnout to do komfortního produktu držícího krok s dobou. To druhé se od vzniku zoufale nedaří.

Jan Neruda

V IDOSu? To je zrovna web, který se chová velice nepředvídatelně. Treva z jednoduchého zadání vyhledání spojení umi udělat cestu kolem světa.

Jarek

To je mobilní aplikace a cesty okolo světa dělá hlavně v MHD.
Každopádně nástupiště ukazovat umí…

Bdtax Fan

Vám se s aplikacemi někdo těžko zavděčí. Znáte nějaký lepší světový příklad oficiální dopravní aplikace? Podle mě jich budou maximálně jednotky. Dopravních aplikací jsem za poslední roky vyzkoušel třeba 50 z různých zemí a takto skvěle propracovaných je fakt málo. Buď je to úplná katastrofa, nebo aplikace vypadá velice moderně a přívětivě, ale zase jí chybí pokročilejší funkce. Vývojáři Mého vlaku si zaslouží obdiv! Štve mě snad jenom ta past s ČD body, o které se tady psalo.

Jarek

Nevím, třeba pro odjezdy a nástupiště nebo třeba sledování trasy mi přijde nějak přátelštější IDOS (má už i reálnou polohu vozidel v pražské MHD, což je bomba).

Jan Kocourek

Nástupiště zjišťují v aplikaci na vlak 🚆 je to samé jako web SŽ.

Dominik

PID Lítačka neumožňuje koupit jízdenku pro více lidí naráz.

Twix

Umožňuje koupit až 10 jízdenek, ale stejných. Takže když chci koupit jednu na všechny pásma a jednu pro někoho s pražským kuponem jen na vnější pásma, jsou to 2 platby po pár korunách.

Dominik

No a u ČD si mohu naráz navolit dospělý bez slevy, dospělý s In 50 a k tomu třeba Junior 15 – 18 a mám to naráz.

Pavel

Proč si musím vytvářet uživatele a heslo? Proč nemohu jako Uživatele využít účet Google, ze kterého si aplikaci instaluji? Umí to x aplikací i eshopů!

Dominik

Protože by to musel umět i e-shop, a ten to neumí. A to je takový problém si ten účet vytvořit?

Pavel

Samozřejmě, že je to obří bezpečnostní problém! Každý solidní eshop akceptuje identitu Google nebo fb apod. Mít ke každé aplikaci jiné heslo, a/nebo stejné ke všem možným aplikacím, je x násobně větší riziko, nežli se přihlašovat jen klepnutí na logo Google. Upřímně, přes Můj vlak si plánuju vlaky a nechávám si hlídat změny a zpoždění. A jízdenky si kupuju přes Lítačku, právě z důvodu, že bych si musel vymýšlet další ID a PW a pamatovat si je. A raději platím Litačce 32 Kč, nežli Mému vlaku 31 Kč za tu samou trasu PID. Pokud jedu na otočku na jednání do… Číst vice »

Dominik

To je subjektivní názor, je to úplně stejné, jako bych začal tvrdit, že každý solidní e-shop akceptuje Moje ID, jelikož to používám ještě více, jak Google.
Ano, když ROPID bude ČD platit provizi za to, že jízdenky budou nabízet i v aplikaci, tak se jistě dohodnou.
Navíc, nevýhoda PID Lítačky, že nelze koupit lístek pro více lidí naráz.

Leinad

PIDlitačka umí prodat 10 stejných jízdenek 😉
Považovat nad tím, že jsou situace, kdy IDS vyjde daleko levněji (v PID jedu na otočku=stihnu časovou platnost, na TR10 je „zpáteční“ za dvojnásobek) by ČD mohly i změnou tarifu.
A provize – bus dopravci v PIDu běžné prodávají PID jízdenky, pokladny ČD to umí taky. Jestli smlouvu měnit, tak maximálně o technikálie(papír vs e-shop).

Pavel

Naprostý souhlas! Netuším, kdy Dominik byl naposledy v Práglu a zda někdy vůbec viděl alespoň Lítačku, či něco obdobného zahraničního, z VRT 😉
Že by byl z teamu Můj vlak?

Pavel

Google je dnes „muss“ a má ho kde kdo. Moje ID je pro většinu českých smrtelníků a i zejm. zdejších ex-patů i všech cizinců věc naprosto neznámá – na Wikipedii nemá ani jazykovou mutaci! Navíc, Google okamžitě bonzuje, jakmile se i já přihlásím z refleshlého stroje nebo jiného časového pásma. A ačkoliv mobily, tablety apod. neztrácím, díky Goggle jsem si je už párkrát prozvonil, když jsem je „utopil“ pod dekou, v saku nebo koupacím plášti a nebo mně tablet se svezl v autě pod sedačku ap. Nevím, jakou máte verzi Lítačky, ale mně nabízí na jedno jediné „šoupnutí“ 1 až… Číst vice »

Radiátor

Mě osobně naopak přijde jako bezpečnostní riziko mít vše schované pod jedním heslem u Google.
Když už někde tak nějaký pořádný password manager.

Pavel

V mobilu mám českou i zahraniční SIM. Včera jsem byl v zahraničí a pokaždé mně Google upozorní, že ověřil, že jsem to se zahraničním číslem já. Google není „password manager“, ale ID přímo a rovnou validátor identity v různých úrovních. Kdysi, v Pravěku, jsem přeletěl asi 9 časových pásem naráz a měl jsem tolik problémů s různými aplikacemi, že jsem byl jak bez rukou a bez nohou. Nebyly schopné pochopit, že jsem to pořád já a jednaly se mnou jako s fraudem. Dokonce mně zablokovaly kreditku, protože antifraudí AI nabyly dojmu, že je to kopie! Už nešla odblokovat a zadarmo… Číst vice »

Kajman

Vzhledem k tomu, že v soutěží o největšího světového šmíráka se Google přetahuje s Facebookem o vedení, tak je fakt úsměvné, jak mu rád a dobrovolně svěřujete svoje veškeré údaje. Ale každý svého štěstí strůjcem.

Radiátor

Chápu, že z pohledu pohodlnosti to může být lákavé. Ale osobně myslím, že už takhle sdílím s Googlem až moc informací. Ale tohle je na uvážení každého samostatně.

Hynek

Tak to asi žijete v jiném vesmíru, kolega v minulosti při testování aplikací po celém světě tyto problémy neměl a dnes využívám některé jeho nástroje i já pro obcházení některých uživatelských omezení (a zejména i některých zkostnatělých nesmyslných omezení právě u Googlu). Je pravda, že mě sice přijde mail, když Google zaznamená připojení za některých okolností, které vyhodnotí jako podezřelé, nicméně to lze buď ignorovat nebo stačí odkliknout a pak ty maily nebudou chodit víckrát. Zkuste si tolik nevymýšlet a naučit se využívat některé nástroje, které byly vyvinuty právě pro použití na platformě Androidu. Jednak si nebudete už muset nechávat… Číst vice »

Kuba

A pak vám dá FB nebo Google ban a najednou se nepřihlásíte k žádnému eshopu, kde obvykle nakupejete.

Hynek

V čem je rozdíl, když se vám někdo dostane ke jménu a heslu, které můžete mít v Google účtu a aplikací Můj vlak stejné, jako když se vám dostane ke jménu a heslu jen ke Google účtu, bude-li tento jako autorizační prostředek i k uvedené aplikaci? Já osobně rozdíl nevidím, v obou případech si bude moci potenciální útočník koupit na vás jízdenku, stejně jako si přečíst vaše maily atd. A to by mi ještě ten nákup jízdenky přes můj profil vadil nejmíň, ty maily by bolely trochu víc.

Blacklist

Protože pro platby uloženými platebními kartamy musi byt zakazník registrovan u ČD.

Pavel

A důvod? Za platbu ručí vydavatel karty/karetní společnost. Nikoliv zákazník. Zákazník pouze uvede doklad totožnosti pro konkrétní jízdu. Na jízdenku směrem do Kaliningradu musím jet s pasem, ale do Blavy si pas brát přece nebudu a postačí mně občanka. A se slevovými kartami je to dtto. Jedna mně může končit a další začínat. Nic to není ale proti tomu, abych byl jediný identita, garantovaná Googlem. Zvlášť když přes Google aplikaci stáhnu, updatuju, recenzuju. Co víc by ČD potřeboval, když má mojí: ID Google, občanku, pas, příp. slevové karty, recenze na Google?? Na co chce si ukládat ještě moje heslo? Aby… Číst vice »

Blacklist

U platby ulozenou kartoz ruči obchodník.

Hynek

To nemá cenu, jak vidno, pan Pavel je absolutně mimo realitu.

Bob

Jakmile na nějakém webu či v nějaké aplikaci zaznamenám praktiky šmejdů, třeba že mi někdo nabízí horší kvalitu za více peněz nebo mě manipuluje či buzeruje, tak to okamžitě mažu a jdu pryč. Aplikace Můjvlak letěla z mého mobilu už po několika kliknutích.

Michal

no ja nevim, ja ji prave povazuji za jednu z tech velmi povedenych

Jarek

Z pohledu UX je tak deset let pozadu.

Bob

V některých oborech „pozadu“ znamená „poctivé a kvalitní“. Třeba v oblasti komfortu a ergonomie v dopravních prostředcích. Řekl bych, že i v grafice.

Dominik

Mohl byste i uvést, co je natom, podle Vás, z pohledu UX špatně? Já aplikaci používám už pěkných pár let a rozhodně s ní, ani po aktualizaci nemám problém.

Jarek

Píšu to výše – celkovou logiku aplikace vyráběl nějaký autista. Obrazovky vlak a stanice jsou k ničemu a zabírají důležité místo v aplikaci. Chybí dashboard s informacemi relevantními pro mě – mimořádnosti v často používaných stanicích, stav bodového účtu, platnost zákaznického kuponu… Počet kroků průvodce nákupem je úplně mimo a vrchol je poslední obrazovka, trefovat se na mobilu do checkboxu „souhlasím s podmínkami“ je debilita nemající v mobilním světě obdoby. Dávat hned vedle „zaplatím ČD Body“ (což je nevýhodné) je prvotřídní prasárna ze strany ČD (kolik lidí se asi uklikne). Najít místenku je naprosto zbytečné klikání. Z platebních metod intenzivně… Číst vice »

Dominik

Máte pravdu, že chybí kolonka mimořádnosti, ale vlak i stanice nejsou zas tak zbytečné, pokud už jsem dané spojení jednou hledal, nebo vím číslo spoje, tak se přes vlak snadno podívám jestli má zpoždění, apod… Stanice to samé, vidím situaci v dané stanici, takže pro mě dost užitečné. Stav bodu vidíte v mém účtu, a já to nepovažuji za nezbytnou informaci, kterou bych musel mít na očích neustále. Trefovat se do kolonky souhlasu s obchodními podmínkami? Je to tam krásně oddělené, ověření totožnosti, pod tím právě ten souhlas a až pod tím platební metody, není to vedle platby, evidentně jste… Číst vice »

Jarek

Podstata toho je, že tam žádné zaškrtávání podmínek být nemá. Mně nezajímá, že nástupiště a „vlak“ (ovšem bez řazení, to po nákupu jízdenky musíte řazení hledat na Zelpage) a bůhvíco všechno „tam někde“ je, já to potřebuju vidět intuitivně na jednom místě podle životního cyklu cesty. Nejdřív uživatel řeší otázku „jak si nejjednodušeji koupit lístek z mobilu“ – to znamená někde na ulici, třeba i s nespolehlivým připojením. I u trasy, kterou hoblujete furt dokola, je to v MůjVlak úkol na několik minut vyžadující naprosto nepřiměřený objem pozornosti, včetně trefování se do správného checkboxu a vyčkání na platbu (výše zmíněný… Číst vice »

Dominik

Řazení lze shlédnout při výběru vlaku, při koupi místenky výběrem z plánku. A stejně tak i pokud se kouknete do záložky vlak. Ideální by sice bylo mít všechny informace na jedné obrazovce, ale to sám uznáte, že je jaksi nereálné. Navíc si můžete vytáhnout na plochu widgety s jízdenkou, s informacemi o vlaku, odjezdové tabule, atd.. na plochu, takže máte informace po ruce, ale i to je asi pro Vás moc složité.

Jarek

Samozřejmě, že to reálné je. A ano, je pro mě složité vymýšlet rovnák na vohejbák kvůli tomu, že firma s třicetimiliardovým obratem neumí najmout někoho na UX mobilní aplikace.

Dominik

Já nevím, já se snažím představit, jak byste si to představoval vy, ale nedaří se mi to, jestli je to tím, že aplikaci používám dlouho, ale přijde mi intuitivní. A s tou pastí v podobě ČD Bodů jsem se taky nesetkal, co tu neustále připomínáte.

ABC

ale to je hezky modré a tak je to dobré, že 🙂

Hynek

Podle toho, jak píšete, že by to mělo vypadat a co vám vadí, by to byla (věřím, že nejen pro mě) aplikace úplně k lejnu. Jsem rád, že vás neposlechli a už tak skvělou aplikaci ještě vylepšili. Sám bych navrhoval jen menší úpravu položek při zobrazení jízdenky v aplikaci, nicméně ani současné řešení mi nepřekáží.

Dominik

A mohl byste tedy i říci, jaké praktiky konkrétně (na nějakém případu) šmejdů jsou v aplikaci použity? Vyberete trasu, čas a datum a cestující a vyjedou vám vlaky s cenovou nabídkou, co je natom šmejdského?

Jarek

Checkbox „Zaplatit ČD body“ v checkoutu je šmejdská praktika par excellence.

Dominik

Na posledním okně v aplikaci máte krásně pod sebou ověření totožnosti, souhlas s podmínkami, výběr platební metody (navíc pokud žádný ČD kredit nemáte, tak máte označenou volbu platební karta), evidentně jste aplikaci takto dlouho nepoužil a vymýšlíte si.

Jarek

Souhlas s podmínkami musíte odkliknout a hned vedle je „nabídka“ zaplatit ČD body. V Checkboxu v mobilu snadno zaměnitelném s druhý,m, nikoliv jako transparentní platební metoda.
Spíš mám pocit, že netušíte, o čem mluvím – zkuste aplikaci použít s více než 200 body.

Dominik

Je pravda, že nyní nemám tolik bodů aby mi to nabídlo platit uplatnit ČD Body, ale to ani když jsem je měl, tak jsem s tím nikdy neměl, že bych se snad spletl. Jediné co mě napadá, jestli se neliší uspořádání obrazovky na Androidu a iPhonu.

Hynek

Proč ty body teda sbíráte? Vypněte to! A nezapomeňte si nasadit čepičku z alobalu.

Maršál

Takže když vám někdo nabídne jízdu zadarmo a dovolí si vás o té o možnosti informovat, tak je podle vás šmejd? Nevím o tom, že by ČD měla povinnost ČD Body provozovat, takže je to v podstatě bonus pro cestující.

Jarek

Je to šmejd, protože ta „jízda zadarmo“ stojí 200 bodů (200 bodů znamená útrata přes 2000 Kč), které se dají použít na mnohem hodnotnější věci (např. za 400 bodů je roční IN 25 nebo Železničář).
Pokud to tam omylem odkliknete, tak jste body vyhodil z okna za běžnou jízdenku, což je pro většinu lidí zcela nesmyslný způsob použití.
Správný způsob zapracování do aplikace je ne nenápadný checkbox, ale platební metoda ukázaná v nižší části stránky.

Dominik

Jestli to nebude systémem Android/iPhone tak nevím, ale rozhodně si nevzpomínám, že by to umístění bylo tak špatné, abych se omylem uklikl.

Jiří Kocurek

Tak plaťte hotově, žádné body po vás nikdo nebude chtít a o těch 2000 kč vás neobere.

Mrvitel

A proto ji využít tolik uživatelů

Hynek

Pro vás jsou ČD body zbytečné. Vypněte si je. 😉
Příjemným bonusem pro vás bude skutečnost, že už nikdy se s touto, cituji, „šmejdskou praktikou par excellence“, nesetkáte.

Bob

Nějak jim ten systém blbne. Otevřel jsem fungl nový článek, pod příspěvky všude nuly, a pokusil jsem se jednomu příspěvku dát plus, ale vyskočil na mě text „již jste pro tento příspěvek hlasovali“.

Mrvitel

Konečně jste asi dostal BAN. 😊

Bob

Tak to ho v tu dobu, kdy to nefungovalo, asi dostali všichni. 🙂

Hynek

To by neviděl ani ty příspěvky, pod kterými viděl vás. 🙂

Ondřej

No ještě by to mohlo nabízet nejlevnější možné varianty, např dneska jsem si kupoval jízdenku na zítra Kolín – Blansko pro 1 dospělého a 3 děti a nabídlo mi to celodenní skupinovou za 679, při tom si mohu koupit jízdenku pro pce kraj za 259 a pak úsek Letovice Blansko za max 160, takže rozdíl 260 Kč.

ABC

A modrá armáda nebude mít co žrát

Jara 16

ABC:
Proč má někdo potřebu být sprostá huba? Asi sebevědomí?
A je naprosto jedno, jestli jde o modré, žluté či jakékoliv…
To, že jdu nakoupit rohlíky k Petrovi neznamená, že Pavel nemá rohlíky k jídlu! Jen je má možná jiné a s rozdílnou cenou!
A proto má být častovaný??
Prostě k němu nejdu…! A hledím si, ať mám uklizeno před vlastním prahem…

ABC

Nepochopil….

Dominik

Zkusil jsem zadat já Vaší trasu a počet osob do aplikace, a mi vždy vycházelo 420 – 440,- za jízdenky (1x zvýhodněná jednosměrná pro dospělého, a 3x zvýhodněná jednosměrná pro dítě), Vaší nabídku mi to nikdy nevyhodilo (vybíráno na dnešek).

Blacklist

protože IREDO nemá e-shop a jiní dopravci by jízdenku nedokázali zkontrolovat. Brno zase trvá na prodeji jen ze svého e-shopu a totéž se chystá v Plzni.

Dominik

Ale ČD mají i jízdenku pro Pardubický kraj.

Blacklist

Pokud vyjde tato jizdenka jako cenově nejvýhodnějši, tak Vám ji MV nabidne.

Blacklist

Ale na jako kombinaci s jinou jizdenkou. Duvodem je to, ze by se jednalo o 2 přepravní smlouvy.

Haha

Ne, Plzeň trvá na tom, aby to uměl prodávat i eShop dopravce, Plzeňský kraj není východní banánistán.

Blacklist

Ta byla proklamace hejtmana. Ale do určite míry mate pravdu v tom, ze by se prodávaly jízdenky na jednotlivou jízdu. Je ale otázka zda nebudou platit jenom ve vlacích. Čayové jízdenky budou prodávat asi jen PMDP.

Roman Svačina

Nejvíce se mi líbila apka HŽPP. Našel jsem si kde vlak je,jakou rychlostí jede, prohlédl jsem si na fotografiích vůz do kterého nastoupím,včetně zákl. technických parametrů (klima,rychlost vozu atd). Ale Můj vlak je super

Ondřej

Ale ta už teď nějak nefunguje.

Roman

Většinu těchto funkcí má i apka můj vlak

Jarda

By úplně stačilo, kdyby se projeté jízdenky nezobrazovaly nad aktuální.

babilon

Neplatné se nezobrazují. A u platných aplikace nepozná, jestli je jízdenka projetá nebo ne.

Jarek

Zobrazuje se seznam i projetých, je to matoucí.
Doklikat se tím k místence je umění. A když máte obrazovku, kde je místenka, tak se to zase nedá takhle ukázat průvodčímu, protože v kódu není in-karta.
Těch nedokonalost je tam dohromady tolik, aby to celkem působilo blbým dojmem.

Dominik

Nevím jak Vám, ale mě se to neustále zobrazuje stejně. Tedy v záložce jízdenky mám aktuální platné, pod tím pak tlačítko s nápisem dříve zakoupené jízdenky a pod tím zneplatněné, tudíž v hlavním okně vydím jen ty ještě neprojeté.

Jedine vlaky

Skvělá aplikace, kdyby nějak spolupracovali dopravci, mohla by se stát skvělou aplikací na celou železnici. Mohly by se prodávat i jízdenky IDS. Nechápu, proč kvůli tomu musíme za miliony vyvíjet další podobnou aplikaci..navíc v Můj Vlak by šly u všech dopravců koupit i mezinárodní jízdenky, škoda, že to někoho nenapadlo. (Omlouvám se, pokud tohle není technicky možné).

Hodně štěstí

Protože by z toho neměl někdo prachy.

Blacklist

jj. i SJT si buduje vlastní apku.

Jarek

Mýlíte se. Nespolupracovat se rozhodly ČD, klidně se mohlo přes Můj Vlak prodávat cokoliv, kdyby se bejvalo chtělo makat a nejen kalit vodu.

Dominik

Vždy to je o penězích, záleží zda byla nabídnuta, a případně jaká, nějaká provize z prodeje.

Jarek

Ne, problém byl, že se ČD odmítly s kýmkoliv bavit a ještě si na to Krtek nechal udělat dobrozdání od právníků, na otázku „za kolik“ vůbec nedošlo.

Dominik

Slyším to už po několikáté, ale můžete to podložit nějakým zdrojem, mě tato informace asi minula.

ABC

to je fakt překvapení

Hynek

Ono v Kauflandu taky nenajdete výrobky značky Albert, byť se mi na Kauflandu fakt moc líbí, že má mezi regály kousek za vstupem zkratku k pokladnám a nemusíte obejít celou prodejnu, což prodejny Albert hypermarketu v novém konceptu nemají. Ale prostě to tak je a kupodivu to dává celkem smysl, nemá tedy cenu se nad tím čílit.

Blacklist

V e-shopu jizdenky sjt budou prodávat a nejspíš pak půjdou prodávat i v appce.

Jakub

Hurá! Konečně jim to došlo.

uzivatel

Projevují se již změny v řazení? U R972 je řazení například dnes špatně.

vydra

Ano, ukáže se tam taková oranžová ikonka s dvěma vagonky. Dnes spatřeno na R 681.

robert

Vyzkousel jsem dnes a zatim dobry. Aktualizovalo se to samo.

Jonas

Výraz „klik“ se mi v souvislosti s aplikací pro Android a iOS nepozdává. On má někdo k iOS nebo Android zařízení připojenou myš?

Lukáš

Na dotykových zařízeních se jedná spíš o tapnutí, ale výraz „klik“ je i pro mě srozumitelnější.

Anonym

nezakládám si na slovíčkaření, ale když už to tu někdo načal tak „dotyk“.

ABC

to by mohlo mít sexistické konotace 🙂

Bob

Zkusil bych „pošah“. Na tři pošahy…

ABC

no to uź bych vůbec nedoporučoval 🙂

Jonas

Většinou používám o něco obecnější výraz „krok“.

Bob

Jenže kroky se špatně počítají – jeden krok (třeba výběr z jednoho menu) se může skládat z několika kliknutí (rozbalit, vybrat, potvrdit), anebo z jednoho.

Petr

A co to takhle trochu počeštit na „ťapnout“ 😀

ABC

ťapne se leda do …ovna

Honza

Nesmyslny komentar a naprosto zbytecny komentar

Jarek

V první polovině devadesátek se pro lokalizaci Win95 našli i celkem šikovní překladatelé, kteří vytvořili slovník základních pojmů. Pro slovo click našli český ekvivalent klepnout nebo poklepnout, který by v dotekovém kontextu fungoval.
Bohužel se to neujalo, click je zvítězilo nad prakticky všemi jazyky – i např. v italštině mají
clicare… :)))

ABC

Tak v první polovině devadesátek se na Macintoshích překládalo „OK“ jako „Budiž“ 🙂 Jinak Windows 95 se objevily na konci srpna 1995 a nevím jesli byla hned i česká lokalizace….

Pezos

V některých aplikacích pro Linux se „Budiž“ zachovalo dodnes 😀

Jarek

Budiž byl slušněj úlet, díky za připomenutí! 🙂

jouda

Asi největší nedostatek jinak dobré aplikace je absence Google Pay.

Brian Griffin

ApplePay podporuje, takže houby zle.
Na tom novém designu mě poněkud vyděsilo, že když chci jenom místenku, musím tapnout na čudlítko, které mi nabízí prodat jízdenku za plnou cenu, teprve potom se to nechá přesvědčit, že jízdenku teda ne.

Blacklist

až bude GooglePay podporovat platební brána, bude ho podporovat i apka. Snad se to ve 2 pololetí bance i ČD zdař

ABC

nebo třeba vybrat bránu která to podporuje

Blacklist

Docasna absence GooglPay je slabý důvod pro změnu brány a přeprogamování systémů.

ABC

s tím co je jednotka dočasnosti zde máme bohaté zkušenosti….

Blacklist

2 roky jsou pořad akceptovatelné.