ČD vypraví parní vlak, který spojí dvě železniční muzea

Parní lokomotiva Všudybylka. Foto: České dráhyParní lokomotiva Všudybylka. Foto: České dráhy

Vlak sestavený z historických vozů řady Bai poveze parní lokomotiva 354.195 Všudybylka.

Ve středu 6. července budou mít fanoušci železniční historie jedinečnou příležitost navštívit hned dvě železniční muzea v jeden den. A to díky parnímu vlaku, který v tento den spojí muzeum Českých drah v Lužné u Rakovníka se železničním depozitářem Národního technického muzea v Chomutově.

Nostalgický vlak sestavený z historických vozů řady Bai poveze parní lokomotiva 354.195 Všudybylka. Ta byla vyrobena v roce 1925 v továrně Českomoravská–Kolben a dokázala jet rychlostí až 90 km/h. Pro jejich rozšíření získaly tyto spolehlivé, rychlé a úsporné lokomotivy přezdívku Všudybylka. Jízdenky na tento vlak je možné zakoupit u všech pokladen a v e-shopu Českých drah.

Parní vlak bude odjíždět z Lužné u Rakovníka v 11:28 a do Chomutova přijede ve 13:04. Zpět do Lužné se pak vydá v 15:00. Jednosměrné jízdné z Lužné do Chomutova či naopak činí 250 korun pro dospělé cestující a 200 korun pro děti od 6 do 15 let. Předprodej jízdenek bude zajištěn ve všech pokladnách ČD a na e-shopu ČD. Po předložení jízdenky na parní vlak získáte slevu 20 procent na vstupné do ČD Muzea v Lužné u Rakovníka i do chomutovského depozitáře Národního technického muzea.

V železničním depozitáři Národního technického muzea v Chomutově je k vidění téměř stovka kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od parní lokomotivy z roku 1870 až po vozidla nových trakcí o celé století novějších. K vidění jsou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla teprve nedávno vyřazená z provozu u Českých drah. Největším lákadlem jsou parní lokomotivy – například rychlíkový Albatros 498.106 s rekordní rychlostí 162 km/h, první poválečná lokomotiva 534.0301 nebo tramvajová parní lokomotiva Gartenau vyrobená v Linci roku 1887.

Tagy ČD Nostalgie České dráhy
13 komentářů