ČD: V pravidelném provozu zůstává poslední pražský banán
Lokomotiva řady 150.2 přezdívaná banán. Pramen: České dráhy
Lokomotivy dostaly svou přezdívku banán kvůli původnímu nátěru s převažující krémovou barvou.
Lokomotivy dostaly svou přezdívku banán kvůli původnímu nátěru s převažující krémovou barvou.
Netěsní tam okna a ve 160 km/h se dost klepe. Pro strojvedoucí žádné pohodlí ve srovnání s Větroněm.
Škoda, že už se dneska tak krásné lokomotivy nedělají.
Respektuji váš názor na estetiku, ale mě nikdy krásné nepřipadaly.
Máte na zahrádce sádrového trpaslíka?
Ani to, ani banána, ani 810.
A to mně zase jo. 🙂
Kde prosím najdu řazení linky R41 od pondělí 4.11.?
V pomůcce řazení vlaků osobní dopravy
Hoši, děkujem! Ten charismatický design mi bude chybět.
Chápu, ze je teď dost Vecteonů a jiných moderních lokomotiv, ale i tak mi přijde škoda, že kvalitní banány vyřadíme a třeba Regionovy budou dalších minimálně 10 let jezdit
Pardon, ale tomu se nedá odolat: Nasaďte banány místo 810!
Nasaďte banány spíš přímo do 810, okna to na ně má velká dost! 😀
Bdmtee mezi Prahou a Kutnou Horou je problém a je jedno, jestli by ho tahal banán nebo Vectron. Naproti tomu Regionova někde mezi Novým Jičínem a Suchdolem nad Odrou asi až tak nevadí.
Jenže Banán a Regionova se nedá zaměnit. Tam, kam jede Regionova, by Banán většinou nedojel. A nasadit je na osobáky s jedním vagonem (kde jede kus cesty Regionova pro dráty), aby se nakonec do té Regionovy přestupovalo, to taky není řešení.
Co je na tom divného?
RegioNova je levný kolejový autobus, který celkem jednoduše udělá službu (navíc nízkopodlažní) tam, kde objednavatel nemůže nebo nechce zaplatit něco lepšího.
Naopak banány samy o sobě jsou zcela nahraditelné a k tomu teď taky dochází.
Kolejový autobus je 810. Regionova je dvojnásob velká.
Všetko jeden šrot.
Já si teda nemyslím, že by bylo dost lokomotiv. Vectrony si jezdí na západ Čech 140 km/ha, Esa s ETCS mají jezdit na severu Čech a na celé Moravě kvůli povinnosti ETCS skoro všude nebude s čím jezdit.
Co si ty myslíš je úplně jedno. Protože píšeš blbosti.
A desítky nových RegioPanterů se nepočítají, takže nebude čím jezdit a zavede se NAD.
„na celé Moravě“
Na jih od Svitav a od Přerova stejnosměrná mašina (odstavované 150/151) ničemu nepomůže.
Můžete si nějaký banán koupit, určitě budou k prodeji.
Jak sám píšete, i Regionovy to mají víceméně „za pár“. A dobře polovina z nich neměla nikdy vzniknout.
Nemala vzniknúť ani jedna.
Já tu finanční křeč a nemožnost nějakého racionálního plánování v té době tak nějak chápu – pro dejme tomu první polovinu Regionov. Ta druhá byla ale už naprostá pitomost, cenou se začaly přibližovat novým vlakům.
No srovnatelné Stadlery ČD kupovaly za 53 milionů, Regionovy za 25-30 milionů. To se moc nepřibližovalo. Regionova byla za polovinu .
Konecne…
Banán v čele Regiojetu bude asi nejprofláknutější fotka této řady posledních let. Nechť si užijí zaslouženého důchodu a snad se nějaký kus bude někde dát vystavit, i kdyby jen jako stacionární exponát.
Banán po bobinach a laminatkach třetí nejhezčí mašina…… Ještě jsem na nich za ČSD dělal
Retro Banán by měl být
Ano plně souhlasim👍👍
Sice se mi banány moc nelíbí, přesto s vámi naprosto souhlasím. Je to významná část železniční historie (včetně té – jak to jen – emocionální části).