ČD: V pravidelném provozu zůstává poslední pražský banán

Lokomotiva řady 150.2 přezdívaná banán. Pramen: České dráhyLokomotiva řady 150.2 přezdívaná banán. Pramen: České dráhy

Lokomotivy dostaly svou přezdívku banán kvůli původnímu nátěru s převažující krémovou barvou.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Netěsní tam okna a ve 160 km/h se dost klepe. Pro strojvedoucí žádné pohodlí ve srovnání s Větroněm.

Lukáš F.

Škoda, že už se dneska tak krásné lokomotivy nedělají.

tarten

Respektuji váš názor na estetiku, ale mě nikdy krásné nepřipadaly.

Happy

Máte na zahrádce sádrového trpaslíka?

tarten

Ani to, ani banána, ani 810.

Mako

A to mně zase jo. 🙂

Železničář

Kde prosím najdu řazení linky R41 od pondělí 4.11.?

Pacicka

V pomůcce řazení vlaků osobní dopravy

Krysa350

Hoši, děkujem! Ten charismatický design mi bude chybět.

ČSK Rail

Chápu, ze je teď dost Vecteonů a jiných moderních lokomotiv, ale i tak mi přijde škoda, že kvalitní banány vyřadíme a třeba Regionovy budou dalších minimálně 10 let jezdit

Pedro72

Pardon, ale tomu se nedá odolat: Nasaďte banány místo 810!

tarten

Nasaďte banány spíš přímo do 810, okna to na ně má velká dost! 😀

Náhodný Kolemjdoucí

Bdmtee mezi Prahou a Kutnou Horou je problém a je jedno, jestli by ho tahal banán nebo Vectron. Naproti tomu Regionova někde mezi Novým Jičínem a Suchdolem nad Odrou asi až tak nevadí.

Jiří Kocurek

Jenže Banán a Regionova se nedá zaměnit. Tam, kam jede Regionova, by Banán většinou nedojel. A nasadit je na osobáky s jedním vagonem (kde jede kus cesty Regionova pro dráty), aby se nakonec do té Regionovy přestupovalo, to taky není řešení.

Juraj

Co je na tom divného?
RegioNova je levný kolejový autobus, který celkem jednoduše udělá službu (navíc nízkopodlažní) tam, kde objednavatel nemůže nebo nechce zaplatit něco lepšího.

Naopak banány samy o sobě jsou zcela nahraditelné a k tomu teď taky dochází.

tarten

Kolejový autobus je 810. Regionova je dvojnásob velká.

Jozef

Všetko jeden šrot.

Domis

Já si teda nemyslím, že by bylo dost lokomotiv. Vectrony si jezdí na západ Čech 140 km/ha, Esa s ETCS mají jezdit na severu Čech a na celé Moravě kvůli povinnosti ETCS skoro všude nebude s čím jezdit.

janvagala

Co si ty myslíš je úplně jedno. Protože píšeš blbosti.

Michal M

A desítky nových RegioPanterů se nepočítají, takže nebude čím jezdit a zavede se NAD.

Jiří Kocurek

„na celé Moravě“
Na jih od Svitav a od Přerova stejnosměrná mašina (odstavované 150/151) ničemu nepomůže.

Rejpal

Můžete si nějaký banán koupit, určitě budou k prodeji.

tarten

Jak sám píšete, i Regionovy to mají víceméně „za pár“. A dobře polovina z nich neměla nikdy vzniknout.

Jozef

Nemala vzniknúť ani jedna.

tarten

Já tu finanční křeč a nemožnost nějakého racionálního plánování v té době tak nějak chápu – pro dejme tomu první polovinu Regionov. Ta druhá byla ale už naprostá pitomost, cenou se začaly přibližovat novým vlakům.

Apollo 17

No srovnatelné Stadlery ČD kupovaly za 53 milionů, Regionovy za 25-30 milionů. To se moc nepřibližovalo. Regionova byla za polovinu .

Rudolf

Konecne…

Jarda V.

Banán v čele Regiojetu bude asi nejprofláknutější fotka této řady posledních let. Nechť si užijí zaslouženého důchodu a snad se nějaký kus bude někde dát vystavit, i kdyby jen jako stacionární exponát.

Petr

Banán po bobinach a laminatkach třetí nejhezčí mašina…… Ještě jsem na nich za ČSD dělal

Pavel Vavříček

Retro Banán by měl být

Petr

Ano plně souhlasim👍👍

tarten

Sice se mi banány moc nelíbí, přesto s vámi naprosto souhlasím. Je to významná část železniční historie (včetně té – jak to jen – emocionální části).