ČD: V pravidelném provozu zůstává poslední pražský banán
Lokomotiva řady 150.2 přezdívaná banán. Pramen: České dráhy
Lokomotivy dostaly svou přezdívku banán kvůli původnímu nátěru s převažující krémovou barvou.
Lokomotivy dostaly svou přezdívku banán kvůli původnímu nátěru s převažující krémovou barvou.
No hlavně od 1.1.25 nesmí na koridor ani 1216 tak čekám co bude místo nich zřejmě 362 a to si je ČD se slávou přebírali a potom přišla sprcha v podobě ceny ETCS do jednoho Tauruse 😀
Nádherný stroj. Bude mi v pravidelném provozu chybět. Snad zbude i nějaký provozuschopný historický kousek.
Měl jsem příležitost poprvé spatřit tuto lokomotivu již v počátcích jejího provozu na konci sedmdesátých let coby kluk poflakující se s partou podél železniční trati. Milostivý osud tomu tehdy chtěl, že nás při přecházení kolejí poblíž šenovského okruhu nepřejela, v čele rychlíku, pravděpodobně ze Slovenska do Prahy. Byla to láska na první pohled, jak se říká. Následně uplynulo přes třicet let, než jsem dostal možnost sáhnout si na její rajčáky. Byl to elektrizující pocit. Dnes řídím nejmodernější stroje, ale tato ikona československé železnice bude mít v mých vzpomínkách své zasloužené místo.
To je od srdce.To v dnesni dobe potesi.
Člověk, který dal na základě krémové barvy (de facto slonovinová) této lokomotivě přezdívku Banán, musel být buď barvoslepý, nebo úplný retard.
Až na to, že přezdívku „Banán“ dostaly ty mašiny podle barvy zelené se žlutým pruhem…
Jakože banány jsou zeleno-žlutě pruhované?
Ono nepochybně těch legend bude víc. O Peršingu jsem slyšel minimálně tři a jistě to bude případ i jiných lokomotivních řad. Prostě se nějaké jméno zažije a pak se vzpomíná, proč se to tak jmenuje.
150.2 není původní E499.2. To je 150.0. 150.2 je taková nedokončená 151.
https://www.youtube.com/watch?v=feWOPxZJn20
Drží. Jo. 🙂
Taktéž i 162 od RJ mají za chvíli důchod
Od 1.1. Se objeví maximálně na neosobních vlacích do Děčína do myčky
Pak až po dualizaci a montovani ETCS
Dokud nebudou v provozu všechny 3 jednotky 665 tak Kolín – Ústí budou drandit do aleluja, tam ten elektronický vergl ještě nebude.
to je pravda, siriusy by měly vyjet všechny 1.1. a myslím si že teď již je to realné
ale asi jako zaloha bude 162 + souprava nebo pesa
Titulek je zavádějící, jedna se pouze o turnus pro jeden stroj, ve finále se provozuschopne musí nechat aspon 2
Zajímalo by mne, kdo si je koupí. Soukromníci o to nejspíš budou mít zajem, když ješte jezdí s pradávnými bobinami s kulatýma oknama.
Tipoval bych n. p. Kovošrot.
bobináři končí kvůli ETCS.
Ta v Polsku ještě hodně dlouho nebude a i tam Bobiny jezdí, ne?
bobiny i šestikola
Celé 2 kusy. Jo možná by se tam mohly vrátit ty místní, co ještě polonizaci mají z předchozího působení. Má to ale cenu? Oslavily 60 let v provozu, proběhlo i pěkné loučení/setkání v Olomouci. Už mají odslouženo.
V Polsku o Bobiny zájem není, jediný kdo si je drží tak je Rail Polska, kde na nich ještě udělali nedávno velké opravy a pojezdí u nich dokud to ještě půjde. Ostatně proto jsme taky prodali 140.099 do Čech, protože pro ni bylo těžké najít využití.
Jiná věc jsou šestikola, těch je v Polsku v provozu ještě stovka, prochází opravami, jsou to spolehlivé a oblibené mašiny a některé se dožijou asi sedmdesátky v pravidelném provozu.
Jednu dobu o ně mělo zájem PKP Intercity jako náhradu za svoje dosluhující EP 07 a jelikož teď mají jednoho Tauruse po nehodě venku tak by se jim ty stroje hodily nutno podotknout že Polsko nebude přepínat na 25 Kv AC a ETCS mají snad až od roku 2030 takže možností je mnoho ale zvláštní že třeba ČD nenabídli PKP už ty 150 2. které do Polska jezdili
při jaké přiležitosti a kam jezdily
Proboha proč by se v roce 2024 měly nabízet nějaké 150/151 do Polska… Tohle by mělo smysl možná tak 15 let zpět a ne dnes. To by nikdo nejenže nezaplatil, ani by to nedávalo žádný smysl. Kompletní polonizace (minimalně úpravy osvětlení, zabezpečovač, radiostanice), zkoušky a schvalování (to vše v éře ERA…), výcviky a autorizace strojvedoucích, dílenské zázemí, náhradní díly. To vše ztrácí naprosto smysl v době, kdy IC přebírá z fabriky nové EU200, chystá se vyřazovaní EP09 a EU/EP07 se pomalu vyřazují s tím jak přichází nové lokomotivy a tyto jsou odstavovány z provozu, nebo přecházejí na mensi výkony. Mimochodem… Číst vice »
Dovolím si odkaz na jedno pěkné video na téma „Pražské dvojky“, možná to někteří znáte: https://www.youtube.com/watch?v=e_QzPGkM4xE
Kéž by autor pokračoval v tvorbě …
Střídavé sestry na Slovensku svoji labutí píseň dozpívaly, teď je na řadě pomalu ukončit pouť ,,stejnosměrek”, holky děkujeme !!
Ti ji naopak teprve zpívají a nejspíš úplně dojezdí později než ty naše jednosystémovky.
Kusy s ETCS skončí až za 2 roky.
Na Slovensku budou 350 jezdit ještě minimálně 2 roky.
V České Třebové to byla vždycky Krysa. Pokud si ze školy dobře pamatuji, tak byla poslední s odporovou regulací a ve Velimi běžně jezdila kolem 200 km/h.
Mám takový pocit, že poslední byli bastardi tehdejší řady 372
Máte pravdu, ale Bastard řady 372 je takový trošku „krok koněm“, kde se zřejmě s odporovou regulací nepočítalo. Ale po pražských dvojkách E 499.2 ještě následovala dodávka 50 dvojčat 2 x E 479.1 do RD SNV. A ty jsou taky s odporovou regulací a jsou po této stránce dost podobné s E 499.2.
Nejsou. Dvojče na Slovensku má hlavní kontrolér, E 479.1 má stykače
Rychle ještě fotit, dokud je aspoň trošku co. Takové pestré byli české koleje.. A za krátkou dobu bude vše stejné – Vectrony a Pantery, nic jiného na kolejích nebude. Hrozná doba, opravdu 😔
Kdo má tu pestrost platit a udržovat?
Svět jde dopředu, tohle musíme brát jako fakt.
Ne tak úplně, z Polska sem budou zajíždět EU200, Pendolina Polská by snad nově mohla, na plno tu potkávat budeme i víc a víc Newag Dragony, nelze zapomenout ani na Traxxy, 362 a posunovací mašiny. Ačkoliv souhlasím, že to nebude zase tak rozmanité jako doted tak odmítám, že by to bylo až tak tragické.
A školení strojvedoucích na EU 200 zaplatí kdo? PKP IC?
To informace nemám, mám pouze informace o tom, že je chtějí posílat do ČR.
PNJ.
Vzhledem ke směřování údržby do podobného režimu jako letecká doprava, je sjednocení vozového parku nejlepší volba. Ušetření nákladů, času na odstavení, tudíž nutnosti počtu záloh atd. Nic negativního na tom nevidím. Navíc jako SVP a příznivec moderna nemůžu být nic jiného než nadšený z masivního rozšíření Panterů a Vectronů
Ví se, jaké dvě 151 budou jezdit na tom Labi?
Čekal bych ještě další jeden až dva kusy nechané na zálohu.
151 006 a 151 023 další 2 budou jako náhrada
Vydrží poslední k výroří 50 let provozu, nebo do té doby všechny vypadnou?
O téhle přezdívce jsem v souvislosti s touto lokomotivou ani neslyšel, spíš jsem slyšel o přezdívce krysa.
Tak v Praze, kde byly drtivou část svého života doma, to byly jedině „Dvojky“. Banán je jen nějaká šoto přezdívka.
Přezdívka banán je o několik dekád starší než název šotouš.
Všichni máte nakonec pravdu, je to jen o lokalitě přezdívky 😉
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_150
„Krysa“ je přezdívka pro slovenské stroje řady 350 .
Krysa je hodně obecná a stará přezdívka, a těm 350 se často říká gorila.
A ja že eso a až keď prišlo druhé eso (ES499.1), bolo to potrebné rozlíšiť.
„Druhému esu“ sa na SK odjakživa hovorilo „modrý peršing“.
Bude to podobné, jako když odešel Karel Gott. Odchází legenda, na kterou jsme byli pyšní. Utřeme si slzu a půjdeme dál.
Už je zase nedostatkový, v mém dětství jsme na ně stávali nekonečné fronty…
A brejlovec skončí kdy? Ne, že bych je neměl rád, ale taky mají už svoje roky.
Až budou všechny tratě kde jezdí elektrizovane.
Což v příštích 20 letech nehrozí…
Super argument. Takže budou v provozu dokud se nerozpadnou.
Ano, dá se to tak říct. Proto ty opičárny s elektrizací Alžbětína, Jeseníku a Kájova a snad konečně začátek výstavby troleje do FM. Elektrizaci Veselí-Velenice si prosadil Žesnad, tady se to sveze samo sebou. Zbývá Trutnov, Třebíč a Luhačovice/Vlára.
340, 341, 346 jsou jedna velká komedie. Vyházelo se tam pár milionů za bezvýznamné rekonstrukce zastávek, přitom průměrná rychlost je strašná. A hlavně, elektrifikace těchto tratí má zatraceně dobrý důvod. Z jedné strany trapácké přezouvání Slováckého Expressu, z druhé strany pravidelné ježdění zhuleného dieselu pod dráty.
Banány jsou nahrazovány Pantery na regionálních spojích a Vectrony na dálkových. ČD na jaře 2023 vypsali tržní konzultace na nákup až 30 dieselových či duálních lokomotiv, co měli Brejlovce nahradit.
O pár měsíců později vyšel článek, že ČD od plánu upouští s tím, že vhodná náhrada teď ani v nejbližší době na trhu nebude a že místo toho by mohli až 15 lokomotiv modernizovat, viz
https://zdopravy.cz/dalsi-zivot-pro-brejlovce-jejich-nahrada-neni-ceske-drahy-chystaji-jejich-modernizaci-178015/
Na Vláře mají tuším od nového JŘ místo souprav 754+ honeckery jezdit 843
Modernizace brejlovce už proběhla dříve a prej stojí za houby. A to není můj názor, to mám z první ruky.
Vlára je už ztracená. Jestli nezmění současné plány, ať jdou do háje. Rychlost strašná (průměrná rychlost není ani 70), kvalita cestování nulová (adekvátní jezdit pouze zdarma a u honeckrů vracet peníze) a zlepšení v nedohlednu.
Katrovci nejsou špatní. Má to svoje mouchy v elektronice občas, ale zas se neví o spalováku.
Ať je Vlára jakákoliv, furt je zlatá. Autem se do Brna od východu skoro nedá dojíždět.
Nechápu. Jediný důvod, proč do Brna nejezdím autem, je, že si to nemůžu dovolit. Ve všem by to bylo lepší. A o rychlosti primárně.
A kolik podle vás má průměrnou rychlost elektrický osobák? Morávie do Hustopečí 55km/h. Do Letovic 46km/h. Do Tišnova 52km/h (v bezvýlukovém stavu). Do Křenovic 48km/h.
Morávie. Přesně tak. Rychlost pomalá, ale aspoň tam jezdí normální vlaky. Kdežto S6 je pomalá a jezdí tam šroty.
Když tady 45 let jezdí originální 754, které některé jsou střepy, jiné ale docela dobré a vedle nich 750.7 s motory z roku 2011, když by měli podobnou kvalitu jako ČKD motory, tak někdy v letech 2040-50 po 30-40 letech služby? Zatímco 754 v průměru někde po 50-60 letech 2030-40? S tím, že 750.7 za svou karieru samozřejme mají vyšší kilometrický proběh na rok než 754, aby se srovnalo jejich opotřebení na stejnou úroveň.
Kdyby existoval duální Vectron 3kV/25kV/nafta, tak už tady ta náhrada jezdí. Bohužel existuje pouze 15kV/nafta a 15kV/25kV/nafta je přislíben v prvním kusu na rok 2026. Nezbývá doufat, že třeba s něčím přiměřeným přijde Stadler, když u výroby lokomotiv Alstom chcípl pes. Velkým problémem současné doby je, že velkovýrobci nešijí lokomotivu na míru dopravci, ale funguje se v režimu: Ber nebo nech být.
Ptá se někdo kdy skončíš ty snad ?????
Ne. Kdy přestanu trpět za službu, kterou platím, skutečně nikoho nezajímá.
Nezajímá.
Pokud ČD nezmění plány,tak se počítá s přestavbou 754 na 750.7 takže vydrží.Ono přecejen traťová motorová lokomotiva je ještě potřeba.
„Lokomotivy dostaly svou přezdívku banán kvůli původnímu nátěru s převažující krémovou barvou“
Skoda že nepamatuji dobu kdy banány v obchodech měly krémovou barvu, já už pamatuji jen žluté.
Ta lokomotiva pamatuje i doby, kdy banány v obchodech nebyly žádné.
Jakou barvu má dnes dužina banánu? A jakou měla dřív?
No ty z Kuby byly pěkně zelené a hnusné…
To si pleteš s pomeranči.
Dužina? Ale no tak, pak můžeme klidně tvrdit, že jablka jsou krémové barvy.
LOL 😀
Takže se lokomotiva měla jmenovat „Dužina banánu“
Už jsem něco podobného psal u jiného článku, ale mně to opravdu nedá.
Když budou jejich posledním působištěm rychlíky na Děčín, nedávalo by smysl zachovat na tu chvíli větší počet 151, případně i 150.2 (nevím, jestli se plánují soupravy na 160 km/h) a dříve poslat do šmelcu spíš lokomotivy 371?
Přeci jen ty rychlíky mají, pokud vím, až 9 vozů a zastavují po pár minutách. Stejnosměrná lokomotiva s 3 MW a převodem na 160 km/h na takové výkony není úplně ideální.
Smysl by to dávalo pouze z určitého úhlu pohledu s za předpokladu dodatečné investice do lokomotiv 150.2, což nikdo nechce už dělat. Primárně se řeší, aby výběhové řady lokomotiv dojezdily kilometry, na které mají od poslední větší opravy nárok. Tyhle kilometry zbývají několika lokomotivám řady 151 a 371 a dojezdí je v GVD2025 na děčínských rychlících.
Mimochodem, soupravy těchto vlaků se zkrátí, protože z nich zmizí vozy Bee272.
A kam se Bee272 přesunou? Ideálně Plzeň-Brno nebo Brno-ŠUmperk.?
Nepsalo se o R9?
To je kde?
Přes Vysočinu.
https://zdopravy.cz/pesa-ukazala-podobu-novych-vlaku-pro-rychliky-praha-brno-regiojet-s-nimi-ma-vyjet-v-roce-2026-188253/
371 by se spíš vyplatilo šetřit, protože je to schválené v Německu a dvou systém o více než 10 let mladší, pořád jezdí u Carga a tím spíš tam nechat dožívat 150.2 a 151.
Bohužel ne. Při 61 kusech Vectronů je 371 naprosto marginální a odvozit se s tím dají v pohodě všechny Komety a chartery. Idem u Carga: 22 Vectronů vlastních, cca 10 pronajatých a k tomu 16 Traxxů. A kdo by asi tak neefektivně školil strojvedoucí Carga na pár měsíců na řadu 150.2 a 151?
150.2 a 151 nechat dožít na Děčínech, 371 šetřit protože je to perspektivnější stroj a už zavedený u dcery, to píšu…
Ale ne všechny 371 do Německa můžou, mají propadne revize, snad jen 2 si je udržují jako zálohy pro adhoc noční vlaky atd
I tak pořád mohou posloužit jako dárci pro 372, což snad 150.2 a 151 nemohou, tedy to pořád ekonomicky může dávat smysl.
Na takový výkon dává smysl Vectron nebo Zázrak. Proč tam není, toť otázka.
Odjeté mají své a je čas na modernější stroje. Bohužel už končí doba kdy člověk rád vyrazil k nějaké té trati a rád si udělal nějaké videa průjezdu vlaku. Dnes je to samý Vectron, Panter, MS2/MS3 nic zajímavého co by stálo za dokumentaci. Holt doba jde dopředu a já to respektuji že nemůžeme do nekonečna jezdit ve strojích co už dávno na železnici v pravidelném provozu nemají co dělat.
I ty banány byly kdysi nové a nadávalo se na ně, že jsou nové.
Standardizace je tady. Rozmanitost skončila. Stejně jako na letišti.
Jaká škoda, i 854 půjdou brzo pryč a přitom to jsou stroje kvůli kterým jsem chtěl k dráze na strojvedoucího, bohužel mi stopku vystavila vyhláška 102/1995 Sb. ve znění pozdějších novelizací a musím říct, že banáni a gorily mě taky trochu bolí na duši
Brzo? 854 (a nejen ty) měli skončit už dávno. A do té doby zavést třetí třídu. Bohužel se doteď neudělalo ani jedno a cestující musí kvůli tomu trpět.
Co se ti na interiéru 854 nelíbí, jde ztlumit osvětlení, takže žádný přesvíceny interiér, slušné sedačky sice už cca 25let, ale stále to lepší co mimo elektrifikované tratě jezdí a v létě příjemnější než 845.
Příjemnější než 845? Spěte dál. Jezdit tím na krátké vzdálenosti OK, ale déle než půl hodiny katastrofa. Zvláště v létě.
Přesvícený interiér? To je pěkná pitomost, zkuste si někdy půjčit luxmetr a podívat se do norem, jaké má být osvětlení 😀😀😀
Ta přeznačená jednička na dvojku v 954 je nejluxusnější dvojka jaká kdy u nás jezdila a jezdit bude.
kam půjdou? do Polska?
Doufám, že budou přetaveny na nový most na Výtoni 😁😁 Pro Cargo jsou nevhodné, tak tomu moc šancí nedávám, že by měl někdo zájem. Pro muzejníky je to moc velké a málo užitné. Bohužel. Vyměnil bych se Slovákama za nějakou gorilu pro muzejní účely ať pro NTM nebo ČD do Lužné..
Pro cargo jsou nevhodné hlavně protože jsou staré a už se do nich nevyplatí investovat, mj. do ETCS. Ale jinak to jsou silné stroje, lepší než nic. Před rozdělením ČD byly banány turnusovány i na pár nákladech, když to vyšlo do oběhu. A poslední dobou se také občas půjčovaly nákladním dopravcům.
Prevod zbytočne do rýchla a relatívne malá adhézna hmotnosť. Dva faktory, ktoré ovplyvňujú (obmedzujú) ťažnú silu. To by pre cargo mohli byť celkom pádne protiargumenty.
Jelikož jsou schváleny jen ČR/SR, a v Polsku ne, tak asi opravdu jen šrotace.
Pochybuju, že by se někomu vyplatilo schvalovací řízení u UTK.
Kdy si se říkalo velká kola krátký život, toto ale padlo s gorilami a banány. Ze škodovky snad nikdy nevyjela žádná ošklivá lokomotiva.
Kdysi se toho napovídalo: Pára se dala stlačovat donekonečna a tak nebyl výkon parních lokomotiv omezený, narozdíl od elektických, který je daný z výroby a nejde dál zvyšovat.
No říkal to starší, tak se tomu muselo věřit.
No, ČS4 moc krásy nepobrala…
Zapomněl jsem napsat pro ČSD. Jinak souhlas. Ale v sovětských reáliích to byla ještě krasavice 😁
„Nejhezčí holka z vošklivince“!!
A co Emil Zababa – 109 E?❤️
Na jakých spěšňácích je bude možno ještě zahlédnout? Nebo jak to můžu zjistit? Děkuji.
sledovani.55p.cz
Děkuju
R41 Praha – Kolín – KH. O víkendu nejezdí a možná už v pondělí vyjedou místo nich pantery.
1520/1521/1526/1523/1528/1529
Bohužel končíme,sbohem mašinky budete mi chybět,byly jste dobré stroje
Hovoriť každému technickému kroku vpred „“bohužel“ je veľmi smutné.
„Bohužel“ ste hovorili aj pri nástupe farebných televízorov za čiernobiele?
Doma jazdíte na Volge?
Aj pri nástupe internetu ste hovorili „bohužel“ ???
Jo, mít tak Carevnu, to by bylo. Bohužel nemám volné miliony 🙁
To je něco co nedokážete pochopit.Tyhle lokomotivy jsou moje dětství,část mého žřivota.Vzpomínky kdy jsem stál na nástupišti a náhle se přiřítil banán táhnoucí rychlík dlouhý jak týden z jednoho konce ČSSR na druhý konec.Ten teplý vzduch jak unikal skrz žaluzie,hukot ventilátorů ze strojovny.Cítím to jako fanoušek škodováckých lokomotiv,banánů obvzláště,protože je to moje nejoblíbenější lokomotiva.Jak říkám,to nemůžete pochopit.
Nepochopil.
Netěsní tam okna a ve 160 km/h se dost klepe. Pro strojvedoucí žádné pohodlí ve srovnání s Větroněm.
Taky budete jednou, ve srovnání s mladými, rozklepaný a starý…
A to je ten správný argument, aby se jezdilo s přestárlými stroji.
Ano netěsní okna, ve 160 se klepe, přidal bych ještě chybějící klimatizaci, takže když v létě ve vedrech jedete odpoledne z východu do Prahy proti slunci, prostě vám ani nestačí zásoba pití co vezete. Dalo by se možná jmenovat i jiné věcí, ale něco vám povím. Strojvedoucí sice na této lokomotivě nemá takové pohodlí jako na nových strojích, má ale něco zcela jiného :-). Dobře to nedávno vyjádřil slovenský kolega v reportáži ve Slovenské televizi o konci Goril. Na žádné lokomotivě se člověk necítí tak strojvedoucím, jako zde. Ano žádná jiná lokomotiva neumí dát strojvedoucímu to co řady 150,151 a… Číst vice »
Plně s Tebou souhlasím
Já to tak mám s laminátkama..Tady na těchto lokomotivách jsi musel umět jezdit.A ne jak na moderních.Tady jsi řidičem a ne fíra.
S laskavým dovolením bych řekl. Odchází mašiny s duší. Vím,zní to pošetile,ale Větrák či S(T)raxx ,Kočičáci ji prostě nemají.🤷🏼♂️
Nu coš,pokrok nezastavíme, nezapomenem….🍀🍺
Ono je to moc subjektivní, říkat co má a nemá duši.
PUDr. Danko: Žádná lokomotiva nedokáže dát strojvedoucímu to, co dokáže dát strojvedoucí strojvedoucímu?
hezky napsáno..lok 150/151 je moje srdeční záležitost…12 vozů z Púchova nahoru.. a fíro, ukaž, co umíš…
Ano naprostá pravda. Tam a na podobných místech se vždy ukázalo co v kom je., co kdo umí. Jednou jsme tam vozili noční lůžkový rychlík a ten měl tuším 17 vozů. To již bez postrku z Púchova nešlo. Tehdy jsem obdivoval práci těch hochů z postrků. jejich přesnou znalost tratě a cit pro ní.
Škoda, že už se dneska tak krásné lokomotivy nedělají.
Respektuji váš názor na estetiku, ale mě nikdy krásné nepřipadaly.
Máte na zahrádce sádrového trpaslíka?
Ani to, ani banána, ani 810.
A to mně zase jo. 🙂
Chcete říct, že Banány jsou hezčí než moderní Taurusy, Vectrony a Traxy MS3 či dokonce než naopak ještě starší Laminátky nebo motoroví Berejlovci?
Na tvaru mnou uvedených 4 strojů si designéři rozhodně pohráli násobně více než na té hranaté skříni Banánů!
Je to samozřejmě subjektivní, ale mně moderní lokomotivy přijdou spíš nezajímavé, snad s výjimkou 109E (a Lok2000, ale ta už taky není nejnovější), a vedle vámi jmenovaných se mi pořád banány líbí nejvíc. Jako jediný z nich od pohledu vypadá, že to bude lokomotiva silná a rychlá.
Ne. Na tom si rozhodně žádný designer nevyhrál. To prostě vyšlo z rysovacoho prkna po zadání podmínek TSI. Zjednodušeně vzato. Proto mají dnes soupravy, lokomotivy, řídící vozy a je jedno zda je to západní Siemens, či polský Dragon naprosto identický tvar a kabinu. Nic víc….
Kde prosím najdu řazení linky R41 od pondělí 4.11.?
V pomůcce řazení vlaků osobní dopravy
Hoši, děkujem! Ten charismatický design mi bude chybět.
Chápu, ze je teď dost Vecteonů a jiných moderních lokomotiv, ale i tak mi přijde škoda, že kvalitní banány vyřadíme a třeba Regionovy budou dalších minimálně 10 let jezdit
Pardon, ale tomu se nedá odolat: Nasaďte banány místo 810!
Nasaďte banány spíš přímo do 810, okna to na ně má velká dost! 😀
Bdmtee mezi Prahou a Kutnou Horou je problém a je jedno, jestli by ho tahal banán nebo Vectron. Naproti tomu Regionova někde mezi Novým Jičínem a Suchdolem nad Odrou asi až tak nevadí.
Jenže Banán a Regionova se nedá zaměnit. Tam, kam jede Regionova, by Banán většinou nedojel. A nasadit je na osobáky s jedním vagonem (kde jede kus cesty Regionova pro dráty), aby se nakonec do té Regionovy přestupovalo, to taky není řešení.
Co je na tom divného?
RegioNova je levný kolejový autobus, který celkem jednoduše udělá službu (navíc nízkopodlažní) tam, kde objednavatel nemůže nebo nechce zaplatit něco lepšího.
Naopak banány samy o sobě jsou zcela nahraditelné a k tomu teď taky dochází.
Kolejový autobus je 810. Regionova je dvojnásob velká.
Všetko jeden šrot.
Tak dobře, kloubový kolejový autobus …
A Vy jste ještě neviděl na silnici KLOUBOVÉ autobusy a na železnici 810 + její přívěšáky 010? 🙂 🙂 🙂 Navíc Regionova je ve dvou verzích – duo a trio, což znamená, že trio je proti samotné 810 dokonce trojnásobně velké, ale narozdíl od dua má dva motorové vozy a jeho jízdní vlastnosti jsou lepší s dvěmi krajnímu hnanými nápravami než jen jednou. Ale přiznejme si, že slováci obdobná vozidla jako Regionovy vzniklá přestavbou 810 konstruovali lépe – hnanou nápravu vozidla umístili k sousednímu nehnanému částečně NP vozu, díky čemuž při jízdě motorovým vozem vpřed hnaná náprava má lepší styk… Číst vice »
Regionova má jen atrapu na nízkopodlažnost, to skutečné plnohodnotné nízkopodlažní cestování není, pokud člověk z nějakého důvodu potřebuje nízkopodlažní část, tak je odkázán pouze na nástupní prostor, a na 6 sklopných sedaček.
Já si teda nemyslím, že by bylo dost lokomotiv. Vectrony si jezdí na západ Čech 140 km/ha, Esa s ETCS mají jezdit na severu Čech a na celé Moravě kvůli povinnosti ETCS skoro všude nebude s čím jezdit.
Co si ty myslíš je úplně jedno. Protože píšeš blbosti.
A desítky nových RegioPanterů se nepočítají, takže nebude čím jezdit a zavede se NAD.
A jak moc RegioPanteři řeší nějaké Vectrony a 151? Uvolní tak jednotky 362..
„na celé Moravě“
Na jih od Svitav a od Přerova stejnosměrná mašina (odstavované 150/151) ničemu nepomůže.
Můžete si nějaký banán koupit, určitě budou k prodeji.
Jak sám píšete, i Regionovy to mají víceméně „za pár“. A dobře polovina z nich neměla nikdy vzniknout.
Nemala vzniknúť ani jedna.
Já tu finanční křeč a nemožnost nějakého racionálního plánování v té době tak nějak chápu – pro dejme tomu první polovinu Regionov. Ta druhá byla ale už naprostá pitomost, cenou se začaly přibližovat novým vlakům.
No srovnatelné Stadlery ČD kupovaly za 53 milionů, Regionovy za 25-30 milionů. To se moc nepřibližovalo. Regionova byla za polovinu .
Já bych se tady ale mračil a nesouhlasnou vlnovkou podtrhnul to falešné slůvko „srovnatelné“… 🙂
Už tehdy se vědělo (a někteří popírali), že Stader bude mít před sebou 2násobnou životnost.
To se bude dát jednoznačně říct, až uvidíme kdy vypadnou regionovy a kdy stadlery, případně důvody proč tomu tak je, jako náhrady autobusy, osekání počet vlaků na lokálkách.
Pozor, na ty Stadlery měly ČD dotaci, takže je vyšly na nějakých 33 mil. Kč/kus.
No dobře, ale to v kontextu Apollova příspěvku není podstatné (a zbytek cemy taky někdo musel zaplatit).
To naopak je velmi podstatné. V kontextu vlastností a především životnosti.
A na Regionovy jako ČD dotace neměly žádné? 🙂 🙂 🙂 🙂 To si děláte vtip!
Asi žijete v kurzu „Eurodotacespolku“, ale dotace neznamená, že je něco levnější, jen, že se někam odklonily nějaké jiné cizí peníze.
A to ty Stadlery jsou sice proti Regionovám s otočnými podvozky, ale naipak vyvinuty cca 15 let před Regionovami, což obnáší realitu, že proti regionovám Stadlery mají starší systémy – např. zejména při jízdě z kopce je nutné je brzdit fírou ručně, protože mají jen tempomat, ktery reguluje pouze výkon motoru, ale nemají omezovač rychlosti, který dokáže zabránit překročení předem nastavené rychlosti i z důvody působení vlastní hmotnosti vozidla / zemské gravitace!
Ve stejné době?
Konecne…
Banán v čele Regiojetu bude asi nejprofláknutější fotka této řady posledních let. Nechť si užijí zaslouženého důchodu a snad se nějaký kus bude někde dát vystavit, i kdyby jen jako stacionární exponát.
Banán po bobinach a laminatkach třetí nejhezčí mašina…… Ještě jsem na nich za ČSD dělal
Zdaleka ne – Banán je obyčejně až hnusně hranatej!
Mé pořadí je
Laminátka, (motorový) Brejlovec, Bobina, Vectron, Trax MS3. Taurus a jeho škodovácká tvarová kopie Zátopek
– to jsou mašiny, na jejichž exteriéru si designéři skutečně nějak pohráli!
Retro Banán by měl být
Ano plně souhlasim👍👍
Sice se mi banány moc nelíbí, přesto s vámi naprosto souhlasím. Je to významná část železniční historie (včetně té – jak to jen – emocionální části).