Dopravci Železnice

ČD se od září vrátí k plnému provozu pendolin, peníze od pojišťovny stále nemají

Pendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhy
Pendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhy

Téměř tři roky trvající omezení provozu pendolin kvůli havarované jednotce ze Studénky a modernizaci interiéru souprav skončí v září letošního roku. Od devátého měsíce budou České dráhy naplno využívat všech sedm strojů.

V jízdním řádu se tak přejmenují vlaky IC 502, 509, 510 a 511 opět na na vlaky kategorie SuperCity (SC). Dosud je kvůli nedostatku pendolin vozí České dráhy v sedmivozové soupravě tažené lokomotivou. Dopravci se tak uvolní několik kvalitních vozů na jiné dálkové spoje. Návrat do plného provozu potvrdil při prezentaci loňských výsledků člen představenstva zodpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Jízdní řád počítá s nasazením šesti jednotek a jednou záložní.

České dráhy aktuálně modernizovaly čtyři jednotky na nový interiér, pátá je aktuálně v DPOV. Pendolino, které poškodila havárie ve Studénce, půjde na modernizaci jako šesté v pořadí. „Vrátí se do provozu na konci prázdnin, aktuálně se oživuje a pak půjde na redesign,“ upřesnil mluvčí Českých drah Radek Joklík. S modernizací souprav mají České dráhy problémy, první jednotku už musely reklamovat.

České dráhy dosud nemají stále všechny peníze od pojišťovny za opravu havarované jednotky. Jde o peníze z povinného ručení polského řidiče, který nehodu způsobil. Předseda představenstva Pavel Krtek označil jednání s pojišťovnou Generali jako velmi nepříjemná a nevyloučil, že celý spor se dostane k soudu.

Dopravce přitom počítá s tím, že nedostane všechny peníze: výše ručení byla 70 milionů korun, oprava stála přes 200 milionů. Lidové noviny loni v listopadu uvedly, že pojišťovna chce proplatit jen 35 milionů kvůli tomu, že polský dopravce měl zaplacené pojistku na tahač a přívěs, každou na 35 milionů korun. Šlo prý o nehodu jediné soupravy a proto chtějí zaplatit jen polovinu.

Od nového jízdního řádu by se oběhy pendolin měly změnit, České dráhy s nimi chtějí začít jezdit druhý spoj do Košic.

17 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Pobavilo mě tvrzení o uvolnění 6 vozů pro jiné vlaky – to jistě ČD zásadně vytrhne…

    • Ale jiste dovoli tak 1x Ampz 2x Bdmpee tyto vozy velmy casto chybi na Ex do ostravi

    • A stejně tak chybí asi na 50 dalších vlacích, takže je to jako plivnutí do moře… 🙂

  • Logika pojišťovny je zajímavá. 🙂 Jednalo se o nehodu jedné soupravy, takže chtějí platit jen jednou (resp. do jednoho limitu). Ale ke střetu došlo jak s tahačem, tak i s návěsem (nikoli přívěsem jak je chybně uvedeno v článku). A právě na tom návěsu byly ložené ty smrtící tlusté plechy. Podle stejné logiky by stačilo, aby měl pojistku sjednanou vždy jen tahač. Návěs sám nejezdí (pokud se snad nerozjede odstavený a špatně zajištěný bez tahače), takže není důvod za něj platit samostatnou pojistku. Ovšem duplicitnímu placení pojistného se pojišťovna z nepochopitelných důvodů nebrání, :-O zato duplicitnímu plnění z pojistek ano.

    • Z logiky věci by pojišťovna měla uhradil celou škodu a nepřenášet část odpovědnosti na oběť nehody. Rozdíl by pak po viníkovi nehody měla vymáhat sama pojišťovna.
      To bychom tu jinak mohli mít povinné ručení s limitem 10 tisíc korun za cenu 20 korun ročně.

  • Proč se pořád z modelu vlaku, vzniklého v 80.letech dělá „něco“, čím není ?

    • Taky tomu nerozumím. Zvlášť když mají mnohem lepší hračku a to Railjet, se kterým se ta sardinkárna nemůže srovnávat…

    • Railjety ale prece jezdi do Vidne nikoliv do Ostravi tak co je sem motate na tyto vykony jezdi poue okolo svatku kdy je mozne jeden uvolnit

  • V posledním odstavci mě zaujalo slovo „proběhy“. Nemělo by to být spíše „oběhy“???

  • By mě zajímalo, jestli jde alespoň ten zbytek zkoušet tahat z firmy dopravce.

    • Jde, ale i nemá to valného významu, půjde o nějakou formu S. R.O. Auta na leasing, raději zavřou krám a založí pod novým názvem.

Newsletter

Partneři


Výběr editora