LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

ČD se od září vrátí k plnému provozu pendolin, peníze od pojišťovny stále nemají

Pendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhyPendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhy

Téměř tři roky trvající omezení provozu pendolin kvůli havarované jednotce ze Studénky a modernizaci interiéru souprav skončí v září letošního

Téměř tři roky trvající omezení provozu pendolin kvůli havarované jednotce ze Studénky a modernizaci interiéru souprav skončí v září letošního roku. Od devátého měsíce budou České dráhy naplno využívat všech sedm strojů.

V jízdním řádu se tak přejmenují vlaky IC 502, 509, 510 a 511 opět na na vlaky kategorie SuperCity (SC). Dosud je kvůli nedostatku pendolin vozí České dráhy v sedmivozové soupravě tažené lokomotivou. Dopravci se tak uvolní několik kvalitních vozů na jiné dálkové spoje. Návrat do plného provozu potvrdil při prezentaci loňských výsledků člen představenstva zodpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Jízdní řád počítá s nasazením šesti jednotek a jednou záložní.

České dráhy aktuálně modernizovaly čtyři jednotky na nový interiér, pátá je aktuálně v DPOV. Pendolino, které poškodila havárie ve Studénce, půjde na modernizaci jako šesté v pořadí. „Vrátí se do provozu na konci prázdnin, aktuálně se oživuje a pak půjde na redesign,“ upřesnil mluvčí Českých drah Radek Joklík. S modernizací souprav mají České dráhy problémy, první jednotku už musely reklamovat.

České dráhy dosud nemají stále všechny peníze od pojišťovny za opravu havarované jednotky. Jde o peníze z povinného ručení polského řidiče, který nehodu způsobil. Předseda představenstva Pavel Krtek označil jednání s pojišťovnou Generali jako velmi nepříjemná a nevyloučil, že celý spor se dostane k soudu.

Dopravce přitom počítá s tím, že nedostane všechny peníze: výše ručení byla 70 milionů korun, oprava stála přes 200 milionů. Lidové noviny loni v listopadu uvedly, že pojišťovna chce proplatit jen 35 milionů kvůli tomu, že polský dopravce měl zaplacené pojistku na tahač a přívěs, každou na 35 milionů korun. Šlo prý o nehodu jediné soupravy a proto chtějí zaplatit jen polovinu.

Od nového jízdního řádu by se oběhy pendolin měly změnit, České dráhy s nimi chtějí začít jezdit druhý spoj do Košic.

Tagy České dráhy Generali modernizace pendolino
17 komentářů