Železnice Železniční průmysl

České dráhy u své dceřiné firmy reklamují výměnu interiéru pendolin

Pendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhy
Pendolino Českých drah po revitalizaci interiéru. Foto: České dráhy

Ani s přechodem některých zakázek k vlastní společnosti DPOV nezmizely u Českých drah problémy s nedostatečnou kvalitou modernizovaných vozů. Nedostatky se projevují už i u výměny interiéru pendolin, které provádí právě DPOV.

Problémy s kvalitou interiéru dokazují fotky, které deníku Zdopravy.cz poskytl jeden ze čtenářů, jenž si přál zůstat v anonymitě. Jde o závady, které jsou na první pohled těžko pochopitelné: například otočené tlačítko ovládání WC, které je přitom podle vyjádření Českých drah takto instalované od předání jednotky.

České dráhy problémy připustily. „Pokud se objeví nějaké nedostatky spojené s modernizací vozidel, včetně jednotek 680 pendolino, které spadají do garancí, tak je reklamujeme a jsou postupně odstraňovány, jak to umožní provoz. Některé reklamace lze odstranit při obratu v depu, ale obvykle jsou to větší úpravy, a ty jsou pak řešeny při delším odstavení jednotky. S ohledem k velkému vytížení všech provozovaných jednotek je ovšem případů a čas, kdy tráví delší dobu v depu, omezený,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Současně upozornil, že některé závady jsou výsledkem vandalismu.

Nejde o zásadní prohřešky, přesto u rozsáhlé revitalizace interiéru může jít o překvapení. Například symbol WC je špatně umístěn od předání jednotky. „Závada je reklamována a k odstranění má dojít při odstavení jednotky na dobu alespoň jednoho dne,“ řekl Štáhlavský. Někde už museli v depu dočasně použít lepící pásku, kterou přilepili špatně přilepené kapsy na místenky nad sedačkami. Problém je například s košem, který vyjíždí z depa nedovřený. ČD to vysvětlují tím, že v novém interiéru je potřeba více síly u nových košů při zavírání, přesto nedostatek reklamují.

Problém je například i se samolepkami u topení, ty začínají měnit barvu, ačkoliv mají vydržet nejméně 80 stupňů Celsia.

Revitalizace interiéru pendolin má skončit letos, první jednotku převzaly České dráhy loni. Aktuálně jsou hotovy tři jednotky. Celkem zaplatí za celou revitalizaci interiéru 260 milionů korun.

Víte i o jiných závadách v interiéru revitalizovaných pendolin? Dejte nám o nich vědět: redakce@zdopravy.cz

22 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • jasné šak si prelievame chechtáky, však substrát to zacvaká Reklámácia oprava a oprava opravy

  • Kdyby radši reklamovaly vagóny ABpee, kde je v první třídě méně místa než ve druhé a co sedačka to jiná rozteč…

  • Nač dnes Pendolina, když se napřimují za drahý peníze tratě?

    • A to je mají jako ČD vyhodit, když je už před lety koupily? Navíc oni ty tratě zase tak přímé nejsou i po tom napřímení…

  • Mohl bych redakci poslat pár fotek z báječných vozů Astra u RJ, nebo o takový materiál nebude zájem?

    • Přesně tak, všude se něco najde – když občas vidím ty zaprasený vozy zahraničních dopravců (což je samozřejmě bezpochyby také o cestujících).

    • Astry prošly poslední dobou nějakou renovací u dceřinky RegioJetu? To jsou mi novinky.

  • Za ty peníze jsou tam kapsy na místenky? V roce 2018? To vychází na 5,3 mega průměrně za jeden vůz. Přestože jsem manuálně nezručný, myslím, že najmout schopné řemeslníky bych zvládl levněji….. Zkuste prosím někdo zjistit podrobně, co všechno se tam dělalo.

  • 260 mil za takový šlendrián? Je tohle vůbec možné, že někdo myslí vážně takhle odfláknutou práci a ještě za tak nehorázné peníze?

  • Ty tlačítka na WC je možné brát, jako umělecké dílo. 🙂

    • Asi tak. Myslet si, že nějaké DPOV odvedou stejně kvalitní práci, jako Alstom, je dost naivní.

  • O stačil mi ten koš nesel vůbec zavřít takže celou dobu se ty koše klepali jako herky a ty záchody taky nic moc 😊

    • Dveře by tam byly k ničemu, je tam pořád pohyb, osazenstvo se během jízdy dost mění. Kdo tam má děti, ví to.

  • Proc nekoupi nektere starsi pendolina – podobny typ – v italii a nezmodernizuji je, aby meli vice vozu… Sice ty italske nejsou na 25kV, ale na trasu mezi Prahou a Ostravou by postacovala,… Nez se u nas prepne cela sit tak to chvili potrva…

    • Jestli myslíte ETR 460 po Cisalpinu, které šly do šrotu, tak ty možná k prodeji byly. Ale údržba starého stroje s naklápěcí technikou je náročná a mezi Prahou a Ostravou je časová úspora v jednotkách minut. Nebo někdo nabízí k prodeji jiná starší Pendolina?

    • Švýcarské i Italské vozy (Cisalpino), již měly maximální proběh kilometrů. Jelikož s nima nebyla spokojenost, tak místo do generální opravy, zamířily ke šroťákovi do Milána.
      ČD původně o tyto vlaky měla zájem, ale problém byl jak cena, tak již zmíněný tech. stav.
      Někdo z ČD, by o tom jistě věděl víc.

    • Celý Pendolino je omyl, má mizernou kapacitu a i tak působí stísněněn a vy chcete ještě kupovat další? To už je lepší pořídit railjet, ne?

    • Má mizernou kapacitu, protože ČD zvolily uspořádání 2+1 i ve dvojce (což je ale jinak luxus), a působí stísněně, protože je to naklápěčka a proto se musí kabina směrem nahoru zužovat.

    • 2+2 by byla ale hodně turistická třída. 🙂 Nicméně pointa je taková, že naklápěčku k ničemu nepotřebujeme, takže proč jít do Pendolína s omezenou šířkou skříně? Aby existovaly další vlaky, které se vizuálně podobají Pendolinu?

    • 2+2 ve dvojce je naprostý standard, naopak 2+1 výjimka. Koupi Pendolina chtěli v devadesátých letech řešit „obloukovitost“ našich tratí směrem k dosažení vyšších cestovních rychlostí bez nákladného narovnání stávajících, nebo stavby tratí zcela nových s lepší geometrií.

Newsletter

Partneři


Výběr editora