Dopravci Železnice

ČD prohloubí spolupráci s youtubery, nechaly si registrovat i speciální značku

Youtuberského vlak. Foto: České dráhy
Youtuberského vlak. Foto: České dráhy

České dráhy chtějí přilákat do vlaků mladší zákazníky oslovením přes youtubery. Ve spolupráci se čtyřmi z nich spouští nové speciální stránky pro mladší generaci. Dopravce si už u Úřadu pro průmyslové vlastnictví nechal registrovat ochrannou známku Youtuberský vlak.

České dráhy přemýšlejí o tom, jak oslovit mladší zákazníky. Po pečlivé přípravě přišlo rozhodnutí oslovit zamýšlené publikum skrze osobnosti, které mají k oslovované skupině lidí nejblíže – youtubery,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Dopravce se rozhodl spolupracovat s youtubery MenT, Kovy, Anna Šulcová a Bára Votíková. Jejich videa mají velký dosah a díky osobnímu poutu k nim má jít o cestu, jak pracovat s mladými lidmi. „Zároveň je volba spolupráce s youtubery cestou nejupřímnější, vyžadující transparentnost a férovost. V dnešním informacemi a zábavou přeplněném světě je nutné vytvořit obsah, který dokáže vyzdvihnout výhody vlakové dopravy a současně osloví publikum svou originalitou a zajímavostí,“ uvádí k další marketingové aktivitě Zuzana Čechová, ředitelka odboru cenotvorby a produktové komunikace Českých drah.

Nově České dráhy spustily speciální webové stránky www.vlaknroll.cz. Na ně mají návštěvníci umístit svá videa, čtveřice youtuberů si z nich pak vybere spoluhráče. Poté se vydají na dvě cesty, kdy navštíví celkem osm měst s rozmanitou nabídkou aktivit, o nichž možná není velké povědomí. Během cesty budou plnit nejrůznější úkoly. O tom, který tým zvládl svou cestu nejlépe, rozhodnou svým hlasováním fanoušci.

Stačí nastoupit do vlaku a za chvíli můžete prožívat stejné příběhy, jako prožívají vaši oblíbení youtubeři,“ uvádí k myšlence projektu Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek osobní dopravy.

České dráhy už loni vypravily speciální youtuberský vlak, kde bylo na palubě několik youtuberů a jejich obdivovatelé. Název youtuberský vlak si České dráhy nechaly už zapsat u Úřadu průmyslového vlastnictví.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
BoH
Host
BoH

Tak toto ČD hodně nezvládly. Na mladé samozřejmě cílit mohou (měly by), nicméně skutečně nevím, k čemu přesně jim bude cílit na věkovou kategorii 10 – 18 let. Chápal bych, kdyby chtěli přebrat cestující „cool“ žlutému cirkusu, tedy studenty 18 – 30 let, ale k tomu jim rozhodně tito blbečkové nepomohou.

petr.r
Host
petr.r

dobře dělají, ale jen pro někoho, co nám ostatním cestujícím jsou videa kde jezdí railjet, když u nás nejezdí? a ještě nevím jestli tam není ten mikejepan . ČD musejí na rovinu napsat, kolik nás to stojí.

Martin
Host
Martin

Nás? Ony nemají svůj komerční zisk z komerčních aktivit? 🙂

petr.r
Host
petr.r

ted jste mně dostal, já jsem myslel, že české dráhy jsou placeny z našich daní. Ty jejich komerční aktivity nezaplatí náměstky natož ředitele.

Vašek
Host
Vašek

petr.r v tom, že ČD dotujeme z daní má jasno už dlouho a nic jej nezvyklá :-). Už jednou jsme mu vysvětloval, že ČD jsou akciová společnost, kterou stát nedotuje (naštěstí).
petr.r totiž bere za dotace z našich daní objednávku základní dopravní obslužnosti od krajů, což je úsměvné :-).

O jiných formách „dotací“ (jako platby za majetek ČD od SŽDC atd.) se nemá cenu bavit, neb sice víme jak to takhle blbě vzniklo, ale do pozadí tohoto vzniku nevidíme.

Vašek
Host
Vašek

pardon, nezviklá…

petr.r
Host
petr.r

a ty kraje vozí peníze z ameriky?

Aleš P.
Host
Aleš P.

I dráhy potřebují propagaci. A to, že umí využít aktuální vlnu youtuberů je jedině plus. Klobouk dolů.

BoH
Host
BoH

petr.r: ČD dostanou to, co obsahuje smlouva mezi státem/kraji a jimi. Nic víc, nic míň. ČD pak musí tyto peníze využít tak, aby zvedli počty cestujících a tedy dosáhli zisku (protože platba od státu by měla pokrýt náklady, ale neměla by generovat zisky). A je tedy na ČD, aby zhodnotili, jakým způsobem budou toho zisku generovat. A toto je jeden ze způsobů. A nemusí se jim to povést. A pak to tedy buď skutečně zacáluje stát v dalším období (protože se díky této ztrátě zvýší náklady do dopravu) nebo se na ně vyprdne a (například kvalitně postaveným výběrovým řízením) ČD… Číst vice »

Partneři



CSCARGO