Dopravci Železnice

ČD prohloubí spolupráci s youtubery, nechaly si registrovat i speciální značku

Youtuberského vlak. Foto: České dráhy
Youtuberského vlak. Foto: České dráhy

České dráhy chtějí přilákat do vlaků mladší zákazníky oslovením přes youtubery. Ve spolupráci se čtyřmi z nich spouští nové speciální stránky pro mladší generaci. Dopravce si už u Úřadu pro průmyslové vlastnictví nechal registrovat ochrannou známku Youtuberský vlak.

České dráhy přemýšlejí o tom, jak oslovit mladší zákazníky. Po pečlivé přípravě přišlo rozhodnutí oslovit zamýšlené publikum skrze osobnosti, které mají k oslovované skupině lidí nejblíže – youtubery,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Dopravce se rozhodl spolupracovat s youtubery MenT, Kovy, Anna Šulcová a Bára Votíková. Jejich videa mají velký dosah a díky osobnímu poutu k nim má jít o cestu, jak pracovat s mladými lidmi. „Zároveň je volba spolupráce s youtubery cestou nejupřímnější, vyžadující transparentnost a férovost. V dnešním informacemi a zábavou přeplněném světě je nutné vytvořit obsah, který dokáže vyzdvihnout výhody vlakové dopravy a současně osloví publikum svou originalitou a zajímavostí,“ uvádí k další marketingové aktivitě Zuzana Čechová, ředitelka odboru cenotvorby a produktové komunikace Českých drah.

Nově České dráhy spustily speciální webové stránky www.vlaknroll.cz. Na ně mají návštěvníci umístit svá videa, čtveřice youtuberů si z nich pak vybere spoluhráče. Poté se vydají na dvě cesty, kdy navštíví celkem osm měst s rozmanitou nabídkou aktivit, o nichž možná není velké povědomí. Během cesty budou plnit nejrůznější úkoly. O tom, který tým zvládl svou cestu nejlépe, rozhodnou svým hlasováním fanoušci.

Stačí nastoupit do vlaku a za chvíli můžete prožívat stejné příběhy, jako prožívají vaši oblíbení youtubeři,“ uvádí k myšlence projektu Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek osobní dopravy.

České dráhy už loni vypravily speciální youtuberský vlak, kde bylo na palubě několik youtuberů a jejich obdivovatelé. Název youtuberský vlak si České dráhy nechaly už zapsat u Úřadu průmyslového vlastnictví.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak toto ČD hodně nezvládly. Na mladé samozřejmě cílit mohou (měly by), nicméně skutečně nevím, k čemu přesně jim bude cílit na věkovou kategorii 10 – 18 let. Chápal bych, kdyby chtěli přebrat cestující „cool“ žlutému cirkusu, tedy studenty 18 – 30 let, ale k tomu jim rozhodně tito blbečkové nepomohou.

  • dobře dělají, ale jen pro někoho, co nám ostatním cestujícím jsou videa kde jezdí railjet, když u nás nejezdí? a ještě nevím jestli tam není ten mikejepan . ČD musejí na rovinu napsat, kolik nás to stojí.

    • Nás? Ony nemají svůj komerční zisk z komerčních aktivit? 🙂

    • ted jste mně dostal, já jsem myslel, že české dráhy jsou placeny z našich daní. Ty jejich komerční aktivity nezaplatí náměstky natož ředitele.

    • petr.r v tom, že ČD dotujeme z daní má jasno už dlouho a nic jej nezvyklá :-). Už jednou jsme mu vysvětloval, že ČD jsou akciová společnost, kterou stát nedotuje (naštěstí).
      petr.r totiž bere za dotace z našich daní objednávku základní dopravní obslužnosti od krajů, což je úsměvné :-).

      O jiných formách „dotací“ (jako platby za majetek ČD od SŽDC atd.) se nemá cenu bavit, neb sice víme jak to takhle blbě vzniklo, ale do pozadí tohoto vzniku nevidíme.

    • I dráhy potřebují propagaci. A to, že umí využít aktuální vlnu youtuberů je jedině plus. Klobouk dolů.

    • petr.r: ČD dostanou to, co obsahuje smlouva mezi státem/kraji a jimi. Nic víc, nic míň. ČD pak musí tyto peníze využít tak, aby zvedli počty cestujících a tedy dosáhli zisku (protože platba od státu by měla pokrýt náklady, ale neměla by generovat zisky). A je tedy na ČD, aby zhodnotili, jakým způsobem budou toho zisku generovat. A toto je jeden ze způsobů. A nemusí se jim to povést. A pak to tedy buď skutečně zacáluje stát v dalším období (protože se díky této ztrátě zvýší náklady do dopravu) nebo se na ně vyprdne a (například kvalitně postaveným výběrovým řízením) ČD budou mít smůlu.

Newsletter

Partneři