ČD prohloubí spolupráci s youtubery, nechaly si registrovat i speciální značku
České dráhy chtějí přilákat do vlaků mladší zákazníky oslovením přes youtubery. Ve spolupráci se čtyřmi z nich spouští nové speciální
České dráhy chtějí přilákat do vlaků mladší zákazníky oslovením přes youtubery. Ve spolupráci se čtyřmi z nich spouští nové speciální stránky pro mladší generaci. Dopravce si už u Úřadu pro průmyslové vlastnictví nechal registrovat ochrannou známku Youtuberský vlak.
„České dráhy přemýšlejí o tom, jak oslovit mladší zákazníky. Po pečlivé přípravě přišlo rozhodnutí oslovit zamýšlené publikum skrze osobnosti, které mají k oslovované skupině lidí nejblíže – youtubery,“ uvedla firma v tiskové zprávě.
Dopravce se rozhodl spolupracovat s youtubery MenT, Kovy, Anna Šulcová a Bára Votíková. Jejich videa mají velký dosah a díky osobnímu poutu k nim má jít o cestu, jak pracovat s mladými lidmi. „Zároveň je volba spolupráce s youtubery cestou nejupřímnější, vyžadující transparentnost a férovost. V dnešním informacemi a zábavou přeplněném světě je nutné vytvořit obsah, který dokáže vyzdvihnout výhody vlakové dopravy a současně osloví publikum svou originalitou a zajímavostí,“ uvádí k další marketingové aktivitě Zuzana Čechová, ředitelka odboru cenotvorby a produktové komunikace Českých drah.
Nově České dráhy spustily speciální webové stránky www.vlaknroll.cz. Na ně mají návštěvníci umístit svá videa, čtveřice youtuberů si z nich pak vybere spoluhráče. Poté se vydají na dvě cesty, kdy navštíví celkem osm měst s rozmanitou nabídkou aktivit, o nichž možná není velké povědomí. Během cesty budou plnit nejrůznější úkoly. O tom, který tým zvládl svou cestu nejlépe, rozhodnou svým hlasováním fanoušci.
„Stačí nastoupit do vlaku a za chvíli můžete prožívat stejné příběhy, jako prožívají vaši oblíbení youtubeři,“ uvádí k myšlence projektu Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek osobní dopravy.
České dráhy už loni vypravily speciální youtuberský vlak, kde bylo na palubě několik youtuberů a jejich obdivovatelé. Název youtuberský vlak si České dráhy nechaly už zapsat u Úřadu průmyslového vlastnictví.