ČD převzaly první dva nové RegioPantery pro Jihočeský kraj

Nové jednotky RegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: České dráhyNové jednotky RegioPanter pro Jihočeský kraj. Pramen: České dráhy

Všechny vlaky mají být postupně dodány do konce pololetí. Tím se počet těchto jednotek v regionu zvýší na 14.

108 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dušek

Zvláštní, 🧐 kolik lidí má potřebu pořád něco komentovat a stěžovat si. Zajděte si třeba ven se psem, nebo na jedno🍻. 😉

PetrN

Nedivte se, až budete každý den jezdit s CD do prace v nedustojnych srotech, a budete za to platit dlevysmivaneho tr 10, taky budete pod každým článkem o tomto dopravci vzteky 🙂

Cestujici 2

Je načase , plně koženkové bds , joudnou za rok vytřené na trati Tábor- ČB je fakt hnus ..

PetrN

Naopak, podle místních diskutujících je to vrchol důstojného cestování 😂👏

Pavel

A kolikrát za rok budou vytřené panteři?

Cestujici 2

Nejen to , rano v 5 zima , ninusová teplota , ve veseli 35+ , o vodě na hajzlu si mužeme nechat zdát …neudržované , staré , bez internetu , kimatizace atd. …na 100% zachovat na nostalgické jízdy ale denne stim jezdit nechceš …

Pavel

Mohl mi nekdo znaly bez sarkasmu rict, co to ma vepredu na strese za trumpetu? Dik. Internet..?

Lesan

Doporučuji šotoušům se, ještě než tam přijdou pantery, svézt v BDs (ideálně index 450 a nějaký horší kus, třeba číslo 160) na Sp ČB-Písek. V určitých vozech je to dost extrémní jízda se značným skákáním vozu a rachotem, jak když s sebou vezete železářství. 😄 Pantery budou na tomhle tankodromu ve stovce taky hodně trpět, ale plecháče (který navíc při horším stavu pojezdu pěkně „kope“ do soupravy) s dvouvozovou klasikou netrumfnou..

Bert

V čem je 450 kromě neblokovaných dveří horší než 449?

Lesan

Starší, jiná verze podvozků, nejstarší kusy mají jen dva schody, a další menší změny.. Hlavně jich je dneska už většina v mizerném stavu – pořád se čeká, že už se vyřadí, a ono pořád nic.

Ondra

Jako proč ne. Není to úplně špatná souprava. Kdyby to jezdilo na všech lokálkách pod dráty, tak nemám problém. A to ČD moc nemusím.

Jaký je vlastně rozdíl mezi první verzí Pantera a těmi dalšími?

Bert

Docela velký. Upravené podvozky, jiná elektrovýzbroj (ale stejný výkon), upravený interiér (sedačky, police na zavazadla, osvětlení..) a určitě i další změny.

Kuba

Oddělení salónu od představku se ale asi nedočkáme, nebo se mýlím?

Plecháč

Nedočkáme.

JirkaK

oddělena dveřmi je jen první třída

Lesan

Není to špatné vozidlo na regio, jen bych byl rád za snížený jas vnitřního osvětlení za tmy. Jako v každém jiném moderním velkoprostoru je to jak ve výkladní skříni. Jsem zvědavý, jak si nová generace poradí s tratěmi v mizerném stavu – první generace na tom nejezdí moc klidně.

Alibaba

A kdypak nám takovéhle novinky dorazí do Pardubického kraje?

Systémový_specialista

PK si vystačí s reko Honekry…

***** Petr

Jak by ne . A sysel k tomu 😃. A když to nejde vyrazí 810. A to na koridor před čtrnácti dny. Zřejmě došlo zrno 👎

Axek

Pantery (z Pardubic přes Hradec Kr směr Jaroměř) se nepočítají?

A Choceň taky ne?
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-dalsich-31-regiopanteru-zamiri-na-sever-a-vychod-cech-99907/

Petr

Pantery na Jaroměř jsou už z minulé smlouvy. A ta Choceň to bude hodně částečný na PK. Zatímco ostatní kraje jdou do modernizací, tak PK v závislé trakci nic moc. Z té reko zatím skoro nic neproběhlo a to co proběhlo, tak je špatné. Takže v této nové smlouvě se dočkáme sedmi nových žraloků na Hlinsko a jedenácti rekonstrukcí stadler kolem Třebové. Třebová Kolín v závislé je velká slabota.. A teda ještě nesmím zaplatit zapomenout v rámci této smlouvy ještě přišel Leoš s lepšíma jednotkama kolem Lichkova. Celkově PK nic moc. Částky na modernizaci v jiných krajích jsou mnohem vyšší.… Číst vice »

Jira.H

Už tu nějaký ten pátek jezdí

Alibaba

Tak já je čekám na koridoru.

zdeněk

Doufám, že jim to objednavatel zaplatí a že mají adekvátně dlouhou smlouvu. Že to dělají. Jinak za mě kupovat tohle, 2 vozové, kdyby to mělo být na dluh, radši nic. To radši 2 patro renomované na rychlíky. Více vozové. A ať si to klidně odjezdí někdo s třeba s 845.

Lesan

845 je na zastávkové osobní vlaky velmi nevhodné vozidlo kvůli nedobré dynamice jízdy. Panter (a další moderní el.jednotky) mají pěkný odpich, 845/628 se rozjíždí hodně volně.

Dolfi

Chtělo by to aby se Plzeňský a Jihočeský kraj domluvyli a pár spojů prodloužily až Plzeňský třeba do Strakonic a Jihočeský na výměnu třeba do Horažďovic. Párkrát už se my stalo že nepočkal rychlík v HORAŽĎOVICÍCH na připoj od Klatov a čekaly sme jak trubky dvě hodiny v Horažďovicích na perónu na další rychlík na Č.Budejovice. No ale to asi záleží na krajích jak se domluvyli.

Plecháč

To se nabízí vzheldem k tomu, že plzeňské Pantery mají v Horažďovicích obraty dlouhé asi hodinu a 40 minut, takže by prodloužení klidně všech spojů z Horažďovic do Strakonic nevyžadovalo žádné soupravy navíc. To ujíždění přípojů se tam opravdu stává a čekat dvě hodiny na nádraží, kde je pouze automat na kávu a nejbližší obchod nebo restaurace je asi 2 km daleko, není nic příjemného…

Kuba

Spíš se nabízí zkrátit ten obrat na 20 minut ukončením v Nepomuku. Dál na jih totálně chcípl pes – vesničky o pár lidech, kteří už si stejně dávno zvykli používat auto, protože vlak ani do Horažďovic ani do Nepomuku vlastně nejede.

Twix

Třeba časem dospějeme k BEMU a ten přestup odpadne, přímé spoje do Horažďovic města a Sušice se zajímavou jízdní dobou by nebyly od věci.

Kuba

Sušice leda při prodloužení po vlečce někam za Lidl, jinak je taky zabitá.

Plecháč

Je pravda že obrat cestujících je tam malý, podle sčítání z roku 2016 tam jezdilo 710 lidí denně, takže průměrně 32 na vlak, což je na soupravu 2xEMU160 dost málo (i když ty Pantery tam v roce 2016 ještě nejezdily). Nejlepší by bylo zavést Sp linku Plzeň – ČB která doplní rychlíky do hodinového intervalu, a částečně nahradí Os vrstvu v úseku Nepomuk – Strakonice (zastávky Mileč, Nekvasovy, Kovčín, Pačejov, Horažďovice předm., Katovice, zbytek projede), a ušetřené soupravy z Os použít na zavedení třicetiminutového intervalu v úseku Plzeň-Blovice, asi by to přilákalo víc nových cestujících než by se ztratilo redukováním… Číst vice »

Kuba

To by možná ve špičkách smysl dávalo (byť bych vyměnil Mileč a možná i Nekvasovy a Končín za Pracejovice), ale spíš ne do ČB (kde by to nevycházelo na rozumné vazby a spíš se sledují přímé spoje do Písku), ale jen do Strakonic nebo pak Písek/Protivín.

krteček

Já tohle tvrdím dlouhou dobu, v S:08 z Plzně a v L:29 ve Strakonicích. V S:28 ze Strakonic a v L:53 v Plzni. Zavedení plný dvouhodiny od 4 ráno do 22 večer. Vznikne tim krásná obsluha. První do Strakonic a poslední ze Strakonic jen do/z Dvorce (Nepomuku).

krteček

A když se tu bavíme od dopravě do Plzně, tak by bylo fajn, kdyby někoho napadlo navázat ve Dvorci (Nepomuku) motory do/z Blatné (některé až do/z Berouna) na Os vlaky.

Kuba

Proč? Aby to bylo z Kasejovic do Plzně ještě o něco pomalejší?

krteček

Za to častější, pokud by se kraje domluvili a plzeňáci udělali hodinový takt do Nepomuku a od toho přípoj do Blatné Kasejovice by získali, rozhodně by to bylo lepší než to co je teď.

Plecháč

Možná jenom prohodit tu lichou a sudou, takhle by z Plzně odjížděl osobák 5 minut po rychlíku a pak skoro dvě hodiny mezera.

krteček

V sudou do Strakonic a v lichou do Nepomuku, po zdvoukolejnění do Pačejova k autobusu do Plánice a Klatov, nebo jako Sp až do Horažďovic předměstí pokud by to vyšlo k motoru do Sušice.

Ponon

Kurňa, neni jen osobní doprava. Jezdí také nakladní vlaky. Lépe pohybuji se přískoky.

JirkaK

Plzeňský Panteři byly pořízeny pomocí dotace a ta neumožňuje, aby vozidla opustila kraj

Marek Kubík

Větší blbost si někdo vymyslet nemohl…

Bartoloměj

Ach ta čeština, rodný to jazyk 😪

Míla

A když má JČ kraj elektrické spojení s Rakouskem, proč nepoptával jednotky s možností jízdy na síti ÖBB?

Tomariero

Přeshraniční spojení zajišťují na regionálce ÖBB a není důvod tam nic měnit.

Axek

Tipnu si, že plzeňská Škoda Transportation aktuálně příliš nemá zájem, věnovat větší snahu prodat Pantery do D-A-CH.

Odhaduji, že má naplněnu kapacitu výroby Panterů do cca 2025.

No a tou dobou už bude asi jasné, která forma hybridního pohonu převládne u těch dopravců, kteří utrží dost penízků, aby si mohli koupit nové

Baterky, vodík, …

PvvS

A schvalovat kompletně novej typ ? 15kV +25kV trafo by asi znamenalo dost zásadní úpravy.

Lesan

U přeshraničního spojení se mluvilo o nahrazení dosavadních pushpull Cityshuttlů novými Cityjety, ale zatím k tomu nedošlo.

Pavel

Poudali nedavno Rakusaci, ze kissy budou od 2023 🤷

Tom

V tomhle Najbrtu a po faceliftu jsou stejně nejhezčí. Ale je to věc názoru, nikomu nic necpu. 😀

Geralt

Umí tihle RegioPanteři 3.0 jezdit v soupravě s Pantery 2.0 a 1.0?

Bert

Kdyby nemohly, tak by to byl i docela fail, vzhledem k tomu, že v soupravě umí jezdit i takové kombinace jako 814+854

Apollo17

Tak jako 814+854 určitě jezdit umí. Ale asi nelze ovládat různé modifikace ve dvoučlenném řízení(jako 814+814).

Leinad

A něco takového vážně jezdí na mnohočlenné řízení?

PetrN

A do Beskyd do skonani veku smradlave kraksny jménem Bdt… Děkujeme, národní dopravče! 🙂

Jiří 24

Děkujte MSK, kdyby si MSK zaplatil ICE D na jakoukoliv malou lokálku, ČD jim to klidně budou provozovat, ale když si zaplatí Bdt, tak jezdí Bdt 😉

PetrN

Jojo, klasická výmluva 😀 Kraj už dávno platí nové soupravy, jen s nimi CD neuminjeudot a k vůli špatně dovitsjicim dveřím provozují něco, co blokován dveře ani nema.. Logika Lvl tupý bohuminsky ajzrbonak… Ale všeho docasu, podle mých info z kraje jsou to poslední chvíle CD na této trati, lidem z kraje došla trpělivost a v nadcházejícím výběrku udělají hodně proto, aby tu CD byly bez šance. A zcela popravu.

Pišta

Prosím o překlad do čj

PvvS

A za střízliva by to napsat nešlo ?

Karl vB.

Taky by vám tam mohli nasadit speciální verzi 810 upravenou dle požadavku MSK, která se jmenuje „Regionální myš“. Té se dveře před odjezdem automaticky zavírají a po dobu jízdy jsou blokovány.

Dominik

No ČD má nespornou výhodu v tom, že k novým Push-Pullům má i HV, což by se ve výběrovém řízení taky mohlo projevit.
Nehledě na to, že to je prostě novinka, a ty holt mívají porodní bolesti, nebo myslíte, že kdyby to koupil někdo jiný, tak to bude zcela bez závad?

Vasek

Vypínač ve dveřích, tvoje ta kosmická technologie, která se do aut montuje asi 40let, do letadel 80let, bez jediného problému. Jen ve Škodovce to neumí.

***** Petr

Spíš se to pro klid v kraji snaží přihrát ČD a to ,, za nadstandardní peníze, není schopno a ochotno pozdvihnout na vyšší standart. Spíše to vidím na poslední nezvládnutý pokus a příště bude otevřené vyberko s komparsem národní parodie dopravce

Leinad

MSK má zasmluvněná patra, ČD smlouvu nedodržují.

Ferda Vomáčka

A co byste tam chtěl? Do těch končin to stačí bohatě…

PetrN

Jistě, protože lidi co tam bydlí jsou evidentně odpad, co? Těm musí stačit jezdit ve vlaku, ve kterém by Němci nevozili ani poslední vězně a možná ani dobytek 😀 Ale všeho docasu, jak říkám, CD na této trati zvoní umiracek, vedení kraje a dopravní odbor jsou vzteky bez sebe. Tik tak tik… 🙂

Gwann

tak němci vozili lidi i v uhlacich…bez ohledu na mráz, sníh a tak…

jo, za to, že Škoda tak dobře dodala…můžou CD….a že je souprav málo, za to taky můžou CD. a za ten kritizovaný jízdní řád, co si vymyslel kraj, můžou taky CD. stejně jako za to, že si Unucka objednal sukafony de luxe.

i za to, že se ozerete…může CD.

PetrN

Smejdi jménem Bdt jsou ve vlastnictví CD, smejdy jménem Bdt provozují CD, byť tam jiný dopravce, dávno jezdí důstojné zánovní soupravy a Bdt by hnily na srotisti. Ano, mohou za to cd a nikdo jiný, a příští rok potahnou.

Leinad

Že to Škoda dodala je věc vztahů ČD – Škoda. Faktem je, že by ČD měly platit smluvní pokutu. A nemusely by, jako Arriva, slibovat na co nemají a pak nevyjet.

***** Petr

To že někam něco stačí tu někdo tlačí padesát let . Zvláštní že po nástupu. Alternativních dopravců jezdí i více lidí . Není to jen omezené modré vnímání světa ? A dodatek. Většinou lépe a levněji 🚂 Misto 🚈

PetrN

Však tonorijde, CD příští rok konci smlouva a novou s největší pravděpodobností nedostanou

Apollo17

To je nejvyšší čas mít už nového dopravce vysoutěženého. Už ho mají?

Kubin

Ty Bdt tam jezdí kvůli poruchám dveří na těch pushpullech…

PetrN

Ano, ty Bdt, které blokování dveří nemají vůbec a které už zabily několik lidí. Za to by měl být někdo trestně odpovědný, ale ne průvodci proboha, jako se to mnohdy v těchto případech zcela absurdně děje, ale ten, co rozhodl, že tahle nebetycna a ostuda dibenevolajici hrůza je ještě pořád v provozu.. Teda bude, už jen rok, než CD z té trati odtahnou.

Dominik

Dveře zabily? To je vtip?

Abyste se nedivil, vzhledem k tomu, že mají i HV k novým soupravám, je spíš velká šance, že zůstanou, leda by kraj nepostupoval v rámci zákonů.

PetrN

Není to vtip, to, že CD provozují vlaky s neblokovanymi dveřmi způsobilo, že z těch vlaku několik lidí, např děti vypadlo a zemřelo. Tzn cd mají za to, že tyto zcela nevyhovující vozy ještě jezdí, na svědomí jejich život. V přenesenémvýznamu se dá říct, že je zabilo sporste diletantantstvi a neucta CD v tom, že tyto vozy už dávno nevypadly do šrotu. Už jen proto by si národní parodie na dopravce zasloužila z této trati navždy odahnout. A nebojte, je to na dobré cestě. To, že mají hw a se k push pull je k ničemu, když s přístupem neumětelů… Číst vice »

Petr

Pokud víte, že nekdo na ČD spáchal trestný čin a to tak závažného významu ( když tvrdíte že ČD někoho zabilo), tak jste povinen tento trestný čin ohlásit, jinak sám pachate trestný čin..
Takže buď jste prvotřídní kecal a nebo pachatele trestný čin, pokud jste to neoznámil na policii, či na státní zastupitelství.

Gwann

vy někam odtahnete.
že CD jezdí s klumpry není jen problém CD…ale taky a hlavně objednatele.

push-pull a působení CD na dané tratí…nevím o nikom, krom CD, který by v CR měl tratove lokomotivy upravené na provoz s push pully.

a domnívám se, že se v tom ani nic nezmění. protoze kvůli pár rokům nebude nikdo ty mašiny nové porizovay

PetrN

Vidět, že nic nevíte, už je predjednana smlouva s regiojetem, zřejmě budou chtít využít vozy co jezdily na primestu v okolí Bratislavy. Samozřejmě vám to nikdo oficiálně neřekne, ale za tohle fiasko s push pully se to kraj bude snažit nacpat regiojetu za každou cenu. A CD si budou moct ty nejezdí o push pully narvat kam chtějí. Aneb kdo chce kam, pomozme mu tam. Dneska jsem se o tom bavil s několika cestujícími a až na 1 výjimku se všichni nemohou dočkat, až CD odpalkuji pryč. A veřejná doprava by měla být pro lidi, a to tu CD a… Číst vice »

Dominik

Jo toto vaše JPP bude asi z hodně kvalitního zdroje, viz. : https://zdopravy.cz/moravskoslezsky-kraj-vybira-kdo-bude-provozovat-dvoupodlazni-soupravy-ceskych-drah-83483/ Konkrétně tato pasáž: Kraj v něm už rovnou oznamuje, jaké konkrétní vlaky na trati budou jezdit. „Zadavatel upozorňuje účastníky, že vozidla využívaná pro plnění této veřejné zakázky (netrakční jednotky push-pull) je povinen nabýt od předchozího dopravce,“ uvádí se v dokumentaci. Pokud vyhraje jiný dopravce než České dráhy, musí je od Českých drah odkoupit za předem stanovených podmínek. Důvodem je právě evropská dotace. Tudíž ČD si je nikam nenarve, ale nový dopravce je bude muset odkoupit. A pak jistě budete poukazovat, jak novému dopravci v pohodě jezdí (když… Číst vice »

PetrN

Evidentně nevíte, jak je to s push pully… Jezdit nebudou, bohuminsky ajzebonak se není schopen s tím naučit jezdit, proto kraj zuří. Momentálně je to ve stavu,že to nebude jezdit X měsíců,a na kraji jsou vzteky bez sebe, že takto renomovaný „národní dopravce“ oplývá takovou neschopnosti. Každý den na kraj chodí desítky nasraných mailu a dopisu od lidí, kteří se ptají, proč tu lidi jezdí nejhůře v celé republice a platí za to maximální možnou cenu. Proto se hledají cesty a klíčky, jak to bez větších pokut nahrát někomu jinému, klidně za cenu jiných souprav, než push pull… Ono milý… Číst vice »

Dominik

Ono když nedokážete rozlišovat mezi dopravcem a výrobcem, tak to je pak těžké. Push-Pully nejezdí z důvodu poruchy dveří, která jde za výrobcem, ne z důvodu neschopnosti dopravce. Nebo my snad chcete říct, že kupovat tyto jednotky jiný dopravce, tak ty počáteční problémy by tam nebyly, když to je problém z výroby? Jistě máte Vaše tvrzení, jak dokázat, máte k dispozici ty desítky e-mailů a dopisů, můžete doložit ono předjednán. Minimálně by musela být zrušena ona soutěž na provoz, to jsem nenašel, ta tedy stále běží. Navíc i kdyby došlo k nějaké prapodivné zákulisní dohodě, tak je otázkou zda by… Číst vice »

PetrN

Tady jde o to, že dle názoru kraje ty problémy, k vůli kterým bohuminsky ajzebonak odstavil push pully a nahradil je srotem jsou naprosto marginální ve srovnání s tím, co musí cestující zažívat s nedustojnymi Bdt. To je ten hlavní důvod, dle názoru kraje prostě soupravy mohly dal jezdit, jen bohuminsky ajzebonak se prostě bál a tak teď musí dojít ke znovuschvaleni drážním úřadem, opět, dle názoru kraje, naprosto zbytečne.. A to, že tu po mě chcete zveřejňovat nějaké e-maily, to snad nemyslíte vážně, že ne? 😀 Vám, jako pověstnému přispěvateli a věčnému zastánci CD ve všech možných existujících diskuzích,… Číst vice »

Dominik

Takže klasické JPP. A on kraj je dopravcem? Je zodpovědný za provoz těchto vozidel? Kraj vezme na sebe zodpovědnost v případě nějaké MU, kdy by se následně zjistilo, že vozidlo nebylo řádně schváleno? Dle názoru kraje, kraj je odborníkem v železniční dopravě? Zná všechny normy a předpisy? Já neřekl, že je chci zveřejnit, jen, zda je vůbec máte k dispozici, nebo jestli to je JPP (jako zbytek). Samozřejmě zveřejnění by byl problém, vzhledem k GDPR. A nějak jste se vyhnul otázce na sankce, jaké sankce uplatňuje kraj v současné dobře, vůči dopravci, pro neplnění smlouvy? Jistě problémy s dveřmi, to… Číst vice »

PetrN

Kraj není odborníkem a popravdě mě to ani nezajímá, jestli tam má odborníky… Já vám pouze předávám to, o čem se na kraji v posledních týdnech a dnech vzhledem k donebevolajici ostude s push pully mluví. Znovu říkám, situace je takova, že kraj zavaluji denodenne desítky stížnosti na kvalitu přepravy ze strany cestujících, stěžují si matky s kočárky, že nepřijel aplikaci můj vlak slibovaný nízkopodlažní vlak, chodí stížnosti na nefunkční wc(netekouci voda), chodí stížnosti zcela obecne na celkovou (ne)kvalitu souprav, chodí stížnosti na bezpečnost a úroveň cestování. A kraji už prostě a jednoduše došla trpělivost a hledá se cesta, jak… Číst vice »

Dominik

A jelikož se soutěží, tak asi nic nemůže být předjednáno.

Gwann

tak mohli by tam místo Bdt jezdit třeba autobusy…

Racek

Nene, ty už tam jezděj vod nepaměti.

MHD

Pokud jsou tam ty špatné koše kolidující s koleny cestujících, tak bych, jako zákazník, toto dílko rozhodně nepřebíral. Než si to Škodovka dá konečně do pořádku.

PetrN

Pořád lepší koše, než o den dyl jezdit v těch starých kraksnach.

Tomariero

V původních panterech je jsou koše do uličky a cestující se nenaučili je používat za 10 let a bordel nechávají na stolku.

MHD

Koše v uličce jsou ještě větší hrůza. Teď jsou sice umístěné na správné místo, ale řešení je ostudné.

Martin z topírny

„Průběžně tento typ vylepšujeme, takže na jih Čech zamíří soupravy s novými řídicím systémem a trakčním pohonem, který je úspornější a bezpečnější. Také podvozky mají vylepšený chod a vlak je pohodlnější,“ doplnil prezident Škody Petr Brzezina. Škoda, že to Schadewerk neumí udělat kvalitně na poprvé. Aź tisíce připomínek ze správkáren, kontrolorů vozby, nutí Škodovku s tím krámem něco udělat, aby to nebyl úplně krám. A také je fakt až k pousmání, že nové potvory nemluví s těmi starými potvorami. Kde asi udělal SchW chybu? Neumí napsat jednoduchý a jednotný WTB protokol ? 🙂 Jsem také zvědav, až tomu skončí základní… Číst vice »

Kubrt

OT, ale co to je „mlátička na beton“?

Apollo17

Mlátí z betonu cement(ten sype do pytle) a štěrk sype za mlátičku. 🙂

Swariner

Tvl, takovy stroj bych chtěl. Ještě by to mohlo vázat roxory do otepí.

Axek

jemně si dovolím připomemout, že takto pracně získaný „cement“ je ve skutečnosti „cement ve výslužbě“. viz str. 2 https://www.mct.cz/soubor/vyroba-betonu/

Neb podstatou cementu je, že lepí a po vyzrání to přilepené drží fakt fest.

To cosi prašné, vymlácené z betonu, nouzově použitelné je do betonu. Ale lze to použít jako recyklát a to jako minoritní část betonové směsi, který bude (s)lepen cementem

Jirka

Tyto jednotky jsou stejné jako ty nové, co od prosince jezdí na lince Beroun – Plzeň – Přeštice? Pokud ano, tak tam jezdí většinou jednovozové a postačuje to.
No a pokud rozpojují ráno v Plzni dvovozovou jednotku z Os 7804, tak každou chvíli mají problém s rozpojením. A tím naberou klidně 20 minut zpoždění při odjezdu přední části do Přeštic a zadní části, která se vrací do Rokycan a tím se zpozdí další Os z Rokycan do Plzně …..

král j

Proč jsou tyto jednotky jen dvouvozové? To klasický vlak se třemi vagony nenahradí.

Cestující

Protože si Jihočeský kraj objednal pouze dvouvozové jednotky. Patrně to postačuje poptávce, popř mohou jezdit zdvojené. Od Tábora na jih nebo do Jindřichova Hradce jezdi Os vlaky složené ze dvou osobních vozů.

Kubrt

Kde konkrétně nebude kapacita stačit?

Karl vB.

To byl od Vás velmi zákeřný dotaz. 🙂 🙂

Tomariero

Nahradí bez problémů, v současných vagonech se sedí max po dvou na čtyřku a ve více lidech je to nepohodlné, v -panterovi se dá pohodlně sedět i ve 4 lidech na čtyřce + je tam možnost i autobusového sezení a to je taky super.

Martin 28

Určitě dvouvozové soupravy jsou ideální pro Jižní Čechy. Příklad Benešov do Tábora dlouhodobě jezdí lokomotiva s dva osobní vagóny. Stále je dost místa na sezení. Do budoucna se nasází nove Regiopantery. Bude ještě víc sedaček než dva staré osobní vagóny. Často jezdí vlakem do Jižních Čechy.

rozinka

V jižních Čechách jezdí většina Os ve složení 242+BDs+B, tedy 1,5 vozu, tohle je kapacitní zlepšení.

BigGeorge

Tak ano, pokud se zlepší návaznosti v koncových stanicích (ST-CB), tak jo.

Jinak bych byl zoufale rád, kdyby se s novým vedením Jikordu dokázal domluvit plzeňský Poved ( nemluvím do větru, komunikuju s Plzeňáky tohlencto už pěkných pár let) a mezikrajská doprava se dostala konečně na úroveň 21.století.
Ono to ze Strakonic do Horažďovic předměstí trvá fakt pěšky nějakých pět hodin…

Kubrt

Rychlík se nepočítá?

noerf

Kapacita je všude dostatečná. Mimochodem byli doby, kdy na trati České Budějovice – České Velenice jezdila lokomotiva s třemi vagóny a při výluce dva autobusy pro 45 osob, které byli z půlky prázdné.

Lesan

Zrovna na Velenice se na budějcké straně trati panter dost plní, aspoň dle mého pozorování – ne že by přetékal lidmi, ale prázdný také není. Takové optimální obsazení, aby to ještě bylo pohodlné.