ČD poprvé řekly, kolik jim vydělává lanovka na Ještěd. Její prodej odmítají

Lanovka na Ještěd, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraLanovka na Ještěd, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Jedinou kabinovou lanovku v majetku Českých drah čeká zřejmě příští rok rozsáhlá modernizace. Lanovka z Horního Hanychova na Ještěd se

Zpět na článek
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Taky jsem zíral, že to tam přednosta pustil, asi pak dostal dost pojeb, protože jakékoliv statistiky a tržby mají u ČD povahu státního tajemství.

Co se týče lanovky, tak mi dává větší smysl její využití jako páteře v lyžařském areálu než její provoz státní firmou. Když se podívám okolo sebe, zdá se mi, že ČD mají spousty práce trochu jinde a neměly by zbytečně tříštit síly.

Martin

V textu je opakovaně použit pojem „kabinková lanovka“. Podle mě se ale jedná o lanovku kabinovou (dvě kabiny pohybující se protisměrně). Kabinková (gondolová) lanovka má obíhající odpojitelné kabinky (obvykle menší, ale mohou být i srovnatelně velké jako jsou kabiny na Ještěd).

Nebo se od doby mého mládí změnila terminologie? Přeci jen tohle je odborný server, tak by měl držet vysoký standard.

Martin

Hlavně neprodávat, raději ji ponechat v rukou ČD. Jinak kdysi dávno uvažovalo o koupi lanovky i město. Jak by se jim dnes ty peníze hodili 🙂

Jan

Tak 7 milionů ročně.. Když si vezmeme, kolik stojí nová. Určitě by se mělo šetřit na modernizace nebo novou.. Možná i zvýšit cenu lístku. Protože jak je psané níže. Komerční lanovky typu Tatry, Rakousko, stojí hromadu peněz. Určitě by měla zůstat v rukou státu a ČD. Jak vidíme, ušetříme a ČD ještě vydělají.

železničář v důchodu

Všichni pořád plivají své jedovaté sliny na ČD a tvrdí, že jsou „černou dírou“ na veřejné peníze, když se ale ČD daří aspoň na něčem vydělávat, hned by je všichni chtěli té výdělečné aktivity zbavit ve prospěch různých privátních „zlatokopů“. Tlaků na to, aby se Č(S)D zbavily všech lanovek, které v minulosti provozovaly (bylo jich původně v Československu víc), bylo od roku 1990 mnoho – právě proto, že to byl už tehdy v podstatě jediný segment činnosti, který firmě trvale aspoň něco vydělával. Kolik námahy dalo (ve výsledku stejně marně) bránit těm nesmyslným prodejům, až se nakonec podařilo zachránit pro… Číst vice »

Vít Jůza

Sice nevíme, jestli těch 7 milionů ročně je zisk, provozní zisk, nebo tržba, ale to je jedno.
V současnosti je zajímavostí, že lanovka je místenková, ale místenky nelze koupit ani přes internet ČD, ani v pokladnách ČD.

Iżidor Kopecki

Ale prd neodolatelným nabídkám. Politik rozhodne a bude to soukromý.

Martin Kosek

Jo, jen ať to dají TMR. Potom už ale nebude jízdenka za to, co nyní. Aneb zkušenosti z Tater, kde ceny po převzetí lanovek TMR vyletěli dvoj i trojnásobně.

Otmar

To můžu potvrdit. Lanovka na Chopok za 20 €. To už je dražší než v dolomitech.

Michal

Jo, taková Sněžka je jenom za 15 EUR, to je výrazně levnější… 😀

mirekk

Ano, prodat lanovku by byla ptákovina. Ale vše záleží na tom, jestli management ČD odolá neodolatelným nabídkám ze strany zájemce. Tím mám na mysli „malou velkou domů“