ČD poprvé překlápí nájem Vectronů v nákup. Do majetku získají letos deset strojů
Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy
Díky akvizici Vectronů budou moci ČD vyřadit z vozového parku lokomotivy řad 150.2 a 151 vyrobené v roce 1978.
Konečně zmizí šrotiště.
To je přehnané.
Řada 150/151 je úžasná. Jednoduchá, nesmrtelná a o zvuku ani nemluvě. Vectron jede tiše, komfortně a „blbuvzdorně“, ale obávám se že životnost jako „krysa“ mít nebude .(
Nic není nesmrtelné. 🙂
Zvlášť když je to jen jednosměr.
Zavedení stejnosměru bylo od začátku obrovská chyba.I když je to stejnosměrná lokomotiva,Banán odvedl spousty práce a stal se legendou.Vůbec si nezaslouží aby o něm někdo hovořil jako o pouhopouhém šrotu
150ú151 je legenda ale žádný šrot.Do dnešního dne tahá těžké rychlíky
Elegantní metoda, jak obejít výběrové řízení na nové loko . Po akci s 380/Taurus se jim ani nedivím
A v čom táto metóda spočívala? Respektíve akú mala podľa teba výhodu oproti výberku na nové mašiny?
když v leasingu vyhraje lokomotiva, se kterou pak nejspi v provozu spokojený, tak ji potom neodkoupíš a leasing neprodloužíš?
To je fajn způsob, jak výběrové řízení vylepšit, ale ne ho obejít.
Vývěrové řízení neobejdeš, protože i nájem se musí vysoutěžit. Ale jak píše Kicruj, dá se z alce lépe vycouvat, než při přímém nákupu nových lokomotiv.
Na ten pronájem ale výběrko proběhlo. A od začátku se i mluví o opci na odkoupení.
Spíše způsob jak vyřešit vyprodané kapacity v Allachu. Leasingovky mají zadané objednávky, víceméně sedí na kapacitě výrobce a pokud chcete loko dříve než za pár let, tak není jiná cesta.
Víme která čísla ČD odkupuje? 🙂
10 nejstarsich
Snad někdo doplní další, ale mezi ty úplně nejstarší by měly patřit tyto: 695, 696, 698, 699, 769, 963.
To je ta první šestka pro rychlíky do Starého Města?
Zbytočné, najstaršie nepôjdu ako prvé.
No to rozhodne nie. Prvým odkúpeným je 193 566, ktorý má aktuálne rok.
Sepíšete to na railpage.net?
Postupne, na prianie RSL sa čísla predaných lokomotív budú uvádzať postupne, nie vopred. Aktuálne pripravujem vydanie pre railcolornews.
Tohle je dobrá zpráva.
Jeste kdyby jezdily vozy urovne 21 stoleti..
To co ted jezdi na Ostravu je hnus! Krome Pendolina tam nejezdi nic co ma uroven alespon Skody Superb ve vybave LK.
Proc vsechny Railjety jezdi na Graz? Ostrava si zaslouzi lepsi vozy.
Lide jdou zpet do aut…
Pro ty co pisou minusy, kdo je zvykly na limuziny tak jedine co ho pretahlo bylo Pendolino. Vedel, ze vzdy dojede to stejne, dobre se naji a odpocne. Dnes? je sazka v loterii co dojede, jak to bude otocene, s kym bude sedet.
Myslím, že ten kdo je zvyklý na limuzíny, bude těžko přecházet na veřejnou dopravu.
To záleží, co myslíte limuzínami… může se tím myslet i superb, audi nebo range rover a nejen lincoln délky autobusu s heliportem na střeše :-).
I bohatí lidé jezdí hojně vlakem. Samozřejmě ne béčkovými rychlíky nebo na výlet regio dopravou, ale mezi velkými centry vlaky typu pendolino nebo railjet jezdí normálně.
Neřekl bych, že je to takový průšvih, na EC/IC Ostravan jezdí standardní EC soupravy (vozy Amz, Bmz, WRmee, Bdpee…) nebo na jednom obratu i Interjet. Že někdy jezdí staré B, pravda, to naštve.
Prusvih to snad neni, ale je jako bonboniera – nikdy nevis co ochutnas. Jezdit se tim da, ale nektery lidi holt pozadujou alespon nejakou uroven.
Zrovna Bdpee by asi nemělo patřit mezi standard toho, co na EC potkat
Prostě pak jeden ví, že chce místenku do jedničky, protože vždycky jede Amz (označení samozřejmě nezná) a ne do Bdcokoli. O to jde.
Mno, to „někdy“ bylo od října do začátku dubna v podstatě denně. Dále viz poznámka o (ne)vhodnosti Bdpee.
To slovo někdy jste klidně mohl vynechat. Asi mám smůlu, ale já ty staré B na mezinárodních EC linky Ex1 potkávám docela často a ne někdy
A jiné vozy tam řazené nejsou, že si nemůžete vybrat dle svého gusta?
Protože se čeká na konec současné smlouvy s OBB a dodávku comfortjetů?
A proto je nutné si ničit pověst?
Jakou pověst? Jakoupak mají České dráhy pověst? Když by poslali railjety jinam, tak si naopak poškodí image na lince, kde se tolik posledních 10 let snaží.
Ano, pendoliní linka má samozřejmě svojí velmi cennou pověst. Railjety kapacitně už ne vždy stačí tam kde jezdí, takže budou samozřejmě nahrazeny ComfortJety.
Vy to líčite, jak kdyby železnice lidi z aut přetahovala a ti pak zase prchali zpátky do aut. Tohle je oblíbená pohádka, takhle svět v podmínkách naší železnice opravdu nefunguje.
Ale ano funguje. Neprodloužil jsem in50 a vlak už neřeším. Protože nikdy nevíte čím se povezete. Nejsem šotouš abych jak hňup hledal před objednáním lístku řazení soupravy a ještě typ vozu. Pendolino bylo jasné hned a všem.
Jste zvyklí na Superb ve výbavě LK a jezdíte s IN50 v 2. třídě.
Přestaňte si tady vymýšlet pohádky.
Lidé co jezdí/jezdili s vozem vyšší třídy jezdí minimálně v 1. třídě nebo business třídě.
Vzácně tento typ lidí potkám v kupé 2. třídy (a to najezdím 2000 km vlakem měsíčně).
Tito lidé vyhledávají právě Ostravany na kterých jezdí čtyř místná kupé v 1. třídě.
Takže ještě jednou, nevymýšlejte si pohádky.
Superb LK není nijak exkluzivní. Mám auto v obdobné výbavě a jezdím 2.třídou.
Vážně potřebujete vysvětlit že jsem vždy jezdil jedničkou? Vážně potřebujete vysvětlit že s IN 50 je to levnější než plné ve 2? Opravdu? 😂
Jo potřebuji, mám dvě koule a ani jedna není křišťálová. Jelikož to nikde nepíšete tak jste jedničkou nikdy nejezdil pravidelně, jinak by jste takovou blbost co píšete nikdy nevypotil.
Ale kdo chce senzaci tak si příběh vždy najde.
Prostě nás tady lakujete jak plot u baráku, jednou jste to zkusil, nelíbilo se vám to a příběh je na světě.
Omyl používám nejlepší auto na světě. Firemní. 🙂 a je úplně jedno jaké to je. :-). A propos jedničkou Pendolinem vždy a 2 x týdně 🙂
Tak superb není žádná „vyšší“ třída 🙂
Supa v LK sice mám, ale do práce a z práce jezdím 2. třídou v ešusu… jsem pohádka?
Doma parkoval bavorak, ted mercedes – a neurazi mne ani Bdpee.
Mě Trabant, pak Wartburg. A neurazila mě ani švýcarská jednička na Albertovi… 🙂
Za chvíli na lince Praha – Ostrava mají jezdit Comfortjety takže vaše přání o lepších vozech na Ex1 se splní ještě tento rok.
Ale jen ve zkušebním provozu. Bylo by nicméně vkusné, kdyby tam pak přehodili railjety, jestli opravdu nějaké zbydou.
Prozradim vam tajemstvi. Drive byly 3 vozove tridy. V 50. Letech byla v cele Evrope ta 1.trida zrusena a cislovani se posunulo.
Tolik asi k poptavce.
Pokud touzite po budiness tride, zkuste leosovu pohrebni salinu
V šalině víte co jede a kde máte místo. U ČD nevíte jaká hajtra dojede a v jaké konfiguraci a směru jízdy nemluvě. 🙂 a hlavně co to bude zase za prasečák.
Kromě směru víte, aplikace Můj Vlak to umí zobrazit.
Ale jinak si klidně jezděte pohřební tramvají, jestli vím to vyhovuje.
Tak někde byly dřív třídy i 4. Ta poslední byl dobytčák doopravdy, tedy k sezení nic kromě podlahy, v lepším případě se střechou. 3. třída dřevěné lavice, v lepším případě dobře tvarované.
Pendolina ale nejsou úplný klenot moderny. . .
Budou nasazeny jednotky Confort Jet, tak si snad pohovíte a budete spokojený .)
Ano, vše lepší jezdí do Rakouska. Vnitro je opravdu špatné. Zvlášť opět nefunkční klimatizace. To je základ. Zlaté Béčka.
Zajímala by mě jiná věc: Jestli budou odkoupené Vectrony eventuelně přeznačeny, třeba podle českého systému. Dávalo by to smysl, když čísla jednotlivých lokomotiv ve velké flotile na sebe vůbec nenavazují.
Podle registrace.
Odkoupené Taurusy dodnes jsou stále označeny jako 1216.
Takže pravděpodobně zatím ne.
A proč by měly navazovat ?
Upřímně je jednodušší provozní přehled hlavne pro dispečery
Ale asi to není nic co by bylo podstatneho
V čem ? Málokdy je v jednom depu celá řada, nebo po číslech..
Momentálně jsou všechny vectrony deponovany v Praze….
Takže
Momentálně. To je jen dočasný.
Myšleno je to hlavne tak ze budou mít čísla
např: 001-050, a ne čísla které siemens vyplňuje (mnohdy i po jednom kuse)
Furt je to k ničemu. Akorát si podle toho někdo může řadit fotky. Není pro provoz náhodou důležitější UIC ?
A vám by sa chcelo vynakladať extrémne veľa času ľudských zdrojov a finančné prostriedky na preznačovanie lokomotív aby sa zmenilo nejaké číslo zo 193 na 383? Aký by to malo význam?
Jak jistě víme, tak u Desir která ČD koupili musí také dojít
ke změně registrace, protože budu provozovány hlavně na území ČR. Regioshuttle při modernizacích také dostávají České označení.
To ale súvisí s ich tzv. Bohemizáciou a úpravami, pri ktorých je nutné nové schválenie.
To české označení ovšem nedostávají kvůli tomu, že budou jezdit převážně v ČR, ale kvůli technickým úpravám a změně typu vozidla – schvalování provedených úprav. Což se těch Vectronů týkat nebude, takže předpokládám, že si nechají svá původní čísla. Byla by to jen administrativní práce pro práci. I když uznávám, že jako šotoušovi by se mi nějaká ucelená řada čísel líbila 🙂
Kvůli provozování na území ČR to zcela určitě není..
RIP Banáni, bude mi chybět váš charismatický design.
ČD provozuje i vectrona na 210 ne?
Ten VUZ má zvýšenou maximálku (ikdyz samozdrejme v ČR nepoužitelné)
😂😂😂
»České dráhy dosud vlastnily jednu lokomotivu Siemens Vectron. Stroj je upraven také pro zkušební jízdy na železničním okruhu v Cerhenicích u Velimi rychlostí více než 200 km/h.«
Kupovali ji dohromady s VÚZ. Takže by bylo zajímavé zjistit, zda-li ji platil VÚZ či ČD.
To jsou už majetkové záležitosti v rámci jedné skupiny, proč by to bylo zajímavé?