ČD obhájily soubor motorových spojů Střed na jihu Moravy, kraj počítá s dřívějším ukončením smlouvy
Jednotka 814 v Boskovicích. Foto: Tomáš Winiarski / Mapy.cz
Kraj může smlouvu ukončit dříve, s čímž také počítá. Následně mají na linky vyjet hybridní vozidla.
no do prdele práce, jak je tohle možný? To se konkurence nepřihlásila nebo to bylo podplacený? Zajimalo by mě kolik teda ta konkurence nabídla když to má bejt údajně „výrazně levnější“. 😀 zase poslali kapříky na kraj aby je nevyhodili? stačí že maji podmáznutou severní moravu.
Jestli máte informace, neváhejte kontaktovat policii, jinak tady jen mlátíte slámu.
Konkurence spíše nemá tak velký vozový park, aby to dokázala ujezdit + se očekávají delší výluky a ND u soukromníků má vždy zajímavou pověst
Nehazte vsechny do jednoho pytle a jedte se podivat treba na xS6 😉
doporučuji se na noc nepřežírat., potom máš divoké sny
ČD budou S6+R56 obsluhovat ještě jak dlouho? Nebo kdy mají v plánu odklidit tu dobytčárnu, co tam momentálně jezdí?
Po elektrifikaci tratě zde chce JMK nasadit Regiopantery na základě smlouvy uzavřené s přímým zadáním – tedy ČD, a.s.
A to bude kdy? Za 10 let? Jako do té doby tam má člověk trpět?
Jo, není to tam žádná sláva. Ale ztěžovat si musíte na Kordisu. ČD splnily zadání a byly nejlevnější (takto se argumentovalo, když RJ vyhrál linku R23 oproti panterům co nabízely ČD)
Proti peršanovi s jedním vyhrála bobina s dvěma až třema.
Ono v době elektrifikace (částečné) Vlárské dráhy bude přípustné přímé zadání ČD?
JJ, máte pravdu, to už nebude možné – bude se to muset soutěžit. Každopádně záměrem je, aby tam jezdily elektrické jednotky v majetku dopravce, tak ČD, a.s. i v případě soutěže k tomu mají asi (dle mého) nejblíže.
Nejblíže? Za to, co tam roky předvádí, by tam bezpodmínečně měl jezdit někdo jiný.
Vy byste to bezpodmínečně měl dostat na psychiatrii.
Řekněme, že ten, kdo pravidelně jezdí ČD, jaksi nemůže být psychicky v pohodě.
Já jezdím pravidelně z druhé strany taky motorovou trakcí, od Třebíče, takovou psychickou pohodu na sobě ani ostatních nepozoruji. Je to tady dokonce tak strašně, že se tady dlouhodobě nebyl sto uživit žádný autobusový spoj, vůči těm hrozným vlakům.
U ČD může být člověk v pohodě jedině v extázi.
Přípustné od ČD b
ude, když tam nasadí soupravy pro lidi a ne dobytek, co tam momentálně jezdí.
Tak uvidíme, zda Dobrá správa tu elektrifikaci z Blažovic do Nesovic stihne do plánovaného roku 2028, aby mohli poté začít jezdit BEMU. Na tomto úseku by se mělo jednat snad o prostou elektrifikaci, když svršek se dělal před pár lety
Zas tak prostá asi nebude, když ve Slavkově i Bučovicích je pořád elektromechanika, ve Slavkově dokonce s mechanickými návěstidly.
Dobrý punkt, je na netu nějaké místo, kde bych tohle mohl zjistit o dalších tratích?
DB netz má elektrifikované tratě s mechanikou. Co řešíte 🙂
Zlaté Hydry. Regiopantery měly teď klimu na 20 stupních a onemocněla spousta lidí z toho…
A jak dlouho mají jezdit? 70, 90 nebo rovnou 100 let?
Ty vozy z Tatry by stovku zvládly levou zadní.
Vaše problémy bych chtěl mět. Když je člověku zima, tak s tím může něco udělat. Když je mu vedro, tak může leda zdechnout.
A hlavně, nevím o tom, že bych se nachladil kvůli klimatizaci. Zatímco z přetopeného vlaku několikrát + bolí mě hlava.
V létě udělat konkrétně co? Natáhnout si ponožky místo rukavic, když se onemocní ale studeným vzduchem do plic? Nebo jít vedle vlaku? Že jste se nenachladil vy, který zjevně podle vašich komentářů za humna z Vláry moc nevyráží za kopce, ještě nic moc neznamená.
Zápal plic dostanu při nadměrném dýchání v chladném prostředí, ne při puštěné klimatizaci. Navíc, ještě jsem se nesetkal s tím, že by mně klimatizace foukala přímo do obličeje. Každopádně, stačí si rezervovat místo jinde než u okna.
Já to párkrát nepříjemně schytal ve Žraloku, s kašlem jsem ale pravda skončil, jen když jsem s někým jel delší cestu klimatizovaným autem.
Bez urážky, ale je to trapné. Raději pojedu vlakem s nadměrným chlazením než vlakem, kde můžu tak ideálně zkolabovat.
Co komentář to perla, co ty si za m****? Samozřejmě, že budeš nemocnej když venku bude 35 a v panteru 20. Bohužel naše slavná škoda a jejich regulace. Občas je to jak na 810 topení – zapnuto/vypnuto, nic mezi tím..
A Vy si zkuste v létě jezdit pravidelně vlakem bez klimatizace. Místo aby si člověk odpočinul, tak je totálně vyřízený. A přes den nemůže jezdit vůbec, protože to by rovnou zdechnul. Např. po R8 můžu jet do/z Brna kdykoliv, po S6 pouze brzo ráno nebo hodně pozdě večer.
A ted tu o karkulce.
Jen 20 stupňů?to je ještě dobré,buďte rádi že to klimuje,ale vám se furt něco nelíbí
„Vozový park se měnit nebude“
Já si přesto myslím, že bude. O práci totiž přicházejí/budou přicházet nejen 854, ale také 843.
A i když si nemyslím, že by na nasazení 843 cestující jakkoliv vydělal, ČD je budou tlačit do Brna místo hyder, protože těžko pro ně najdou práci jinde. Ty vozy nejsou o moc perspektivnější než 854.
854 skončí ..843 je na provoz levnější..
Ano, vím, proto píšu, že je budou ČD posílat do Brna místo hyder.
To se neví
O tom se už mluví pár let. Co jiného by měli dělat, když je vytlačili z výkonů?
Dle oficialni zpravy na webu Ceskych drah by tyto linky bohuzel opravdu mely obsluhovat primarne vozy 842 a 843
Bez ETCS si 843 neškrtnou
Ani na Vláře? Teda ne že bych z toho byl nadšený, tam by se uživila trolej a pod ní nové jednotky.
POkud maj někdy zajet na Hlavní..
Taky by se mohlo přestupovat třeba do osobáků od Vyškova, pokud tam ta zatrolená SŽ někdy udělá už druhou kolej.
Zahájení stavby 2026, zatímco ETCS na Vláře se mělo zahájit 2023 podle plánu z roku 2019.
Raději se budu těšit jen na Kojetín-Nezamyslice, stavební povolení by mohlo dostat ještě letos, jediným zásekem je pak soutěž.
Příští rok.
Tož bylo by pěkné, když by se nějaké úsek stihl udělat v době přestavby Přerov-Ostrava, ať mohou rychlíky krátit zpoždění.
… a skončit přestavbu Ostrava-Brno nějak současně, to bude ale tak do 30.let.
Blažovice-Brno jsou 2 koleje až do Židenic a jezdí se na Hlavní úvratí přes Židenice. Tož přestup tam, viz níže o zajetí z non-ETCS vozdla z non-ETCS trati do stanice.
Záleží na tom, kdy se Vlára bude nakonec elektrifikovat a upgradovat, původně se zde počítalo s výhradním provozem ETCS v roce 2027, ale dneska už je termín dokončení rok 2031 a ani ten asi není (už definitivně) konečný – otázka je i případná etapizace celé této stavby – JMK chce zde držet diesly do poslední chvíle alespoň v části tratě, kde dráty ještě nebudou.
A pak zasmluvni vozidla. Galymatiáš!
Byo by hezké, kdyby se Blažovice-Vyškov a Blažovice-Nesovice nerozkopaly současně, aby se do Brna dalo od východu dostat aspoň někudy. Ještě nedávno se plánovala Vlára dřív, ale přerovka by podle me měla mít na Moravě co nejvyšší prioritu.
S6 mela začít už tento rok. A z opačného směru. A jelikož se ještě nezačalo, těžko to skončí 2031, což už je samo o sobě nepřístupné, jelikož je cestování po ní utrpení a v létě přes den nereálné.
Kolik lidí volí mezi těmito dvěma trasami? To už spíš z dolní vláry do Brna přes Veselí nebo Břeclav.
Nedávno jsem v nějakém vyjádření paní mluvčí ze SŽ zachytil, že pro dojezd vozidla z neETCS tratě do koncové stanice pod ETCS bude udělována výjimka. Pokud je to pravda, je to dost zásadní okolnost pro budoucnost železničního provozu na síti SŽ.
Jenže jízda linky S41 v úseku Střelice-Brno hl.n tu definici koncové stanice jaksi nesplňuje:)))
Tak tam budou jezdit 842 s ETCS. 843 se nasadí na výkony, kde Etcs potřeba nebude.
Tam bude výhradní provoz? Já toto moc nesleduju 🙂
Výhradní provoz by zde měl být od roku 2028.
Já myslím, že byly míněny stanice menší velikosti, kde dojede vlak z přípojné tratě aniž by křížil cestu čemukoliv jinému. Rozhodně bych to neviděl na Brno hl.n.
Když jedno vyhrál soukromník, bylo všechno špatně.
Když toto vyhrály ČD, zase je všechno špatně.
Je tohle normální???
Nejde o to kdo, ale s čím. Minimálně na Kyjov měli požadovat něco z 21.století a nespoléhat se na vzdušné zámky…
A modernizovaná trať do Veselí je taky vzdušný zámek?
To je spíš zbožné přání, protože je to v nedohlednu.
Trať do veselí modernizovali už před lety, ne?
Tak o tom nic nevím. Můžete být prosím konkrétnější?
Popletl jsem to, trať je modernizovaná jen Brno-Nesovice a žst. Veselí, myslel jsem, že už je to celé Brno-Veselí.
Nesovice je rekonstruovaná zastávka. Samotná trať je pouze do Blažovic.
Na videu koukám, že až k Nesovicím. https://www.youtube.com/watch?v=vP4pwVom5f4&t=912s
Elektrifikace je pouze do Blažovic. Do Nesovic to neberu jako finální verzi, protože rychlost je směšná.
Rychlost už se na modernizovaném spodku zvyšovat nebude, stovka je adekvátní rychlost na osobák v ele. jednotce, navíc je to rychlost prakticky stejná, jako do Bloažovic…
Mezi Brnem a Blažovicemi jsou úseky, kde vlak jezdí 100. Mezi Blažovicemi a Nesovicemi o tom nic nevím. O to vím s praxe, jelikož si tam měřil rychlost. Klidně Vám to můžu v nejbližší době změřit.
Na tom videu máte jasně rychlostníky 100.
Zajímá mě průměrná rychlost a ta není ani zdaleka 100.
Ne, svršek se dělal do Nesovic a v rámci teto akce i modernizace stanice Nesovice a pár let na to se dělala modernizace stanice Veselí nad Moravou.
Až na to, že modernizace Nesovic bych bral, ale ve Veselí to je ze současného pohledu k ničemu.
Dělá se to déle, než traťové úseky, tak co je na tom k ničemu? Urychlí to práce, až budou tahat drát až do Veselí.
Protože elektrifikace ještě ani nezačala. To jako byl rok komplikací a výluk, aby se ve výsledku nezlepšilo nic. To je vážně rekord.
Jak všechno špatně? Vždycky někdo je s výsledkem spokojen, někdo méně spokojen, někdo nespokojen. Zaznívají tu různé názory. To už tak prostě bývá.
Je. Protože když vyhraje soukromník s ojetinama, řve se, že ČD nabízely nový vlaky (který nikdo nechtěl). Teď vyhrály ČD kvůli ceně, ale se stávajícím (podobným) vozovým parkem. Vždycky bude skupina, co tím jezdí a chtěla by novej, moderní a klimatizovanej vlak s wifi a zásuvkama a pak dvě skupiny, kdy jedna nemůže ani cítit ČD a jedna co nemůže ani cítit soukromníky. Takže stav, aby se nedržkovalo prostě přivodit nejde.
Jenže ta skupina, co by chtěla modernu, ale většinou chce jezdit Pendolinem za cenu 810.
Záleží na trati. Např. na S6 jsou ČD jednoznačně zločin proti lidskosti.
Přesně,lidi furt vymýšlí kraviny,hlavně když snad dorazí z bodu A do bodu B ne?
Nemáte někdo čistě náhodou spočítané, kolik to vychází na vlakokilometr, abych měl lepší srovnání.
Jinak nedivil bych se, kdyby ČD byly nejlevnější z toho důvodu, že ostatní uchazeči chtěli více jako kompenzaci za riziko předčasné výpovědi.
Určitě. Krom toho kdokoliv jiný by měl, an rozdíl od ČD, náklady na resuscitaci nějakých ojetin z Mukranu, což zase s vidinou smlouvy vypověditelné za pár let nedává smysl.
Já měl za to, že brněnskou S4 objednává (v kooperaci s JMK) Kraj Vysočina v celé délce (proto na ní není brutto systém), a k rozdělení mělo dojít až po elektrizaci do Zastávky.
Vždyť to je za chvíli.
Však o S4 není řeč, jen o S41.
Pozor na to, ve článku je to trochu zmatečné, vyhráli teď naráz oba soubory, linku S4 samostatně i soubor Střed
Aha, díky, to jsem nepochopil. Tak to jsem zvědav na dobrovolné panteření do Zastávky 🙂
Nechtěli by zadrátovat i Moravský Krumlov? Pak by šla nějaká jednoduchá eletrifikace do Dukovan, kam za ty roky stavění nového bloku hádám najede hodně vlaků se stavebním materiálem, nejspíš by to ocenily i vlaky s obilím a i do obce Dukovany nebo samotné elektrárny by šli zavést vlaky.
Viděl jsem nějakou mapku budoucích elektrizací, a bylo to tam (výhledově).
Je to součástí investiční akce „Modernizace Brno – Znojmo“, přičemž má vzniknout nová VRT Hrušovany u Brna – Hrušovany nad Jevišovkou a zadrátování po Mor. Krumlov a po Ivančice
Tak zrovna Ivančice, nebo i Krumlov bez nákladů, by šel řešit Panterem s baterkou, to by bylo mnohem levnější drátizace, ale já nespočítám ten počet vlaků, do Dukovan a s oblím, co tam za dalších 15-20 let projede.
*než drátizace.
Nezvykle rozumný komentář.
Ja to škoda, Arriva mohla nabídnout mnohem kvalitnější vozy a přijemnější cestování.
A proč to neudělala?
Měnit dopravce do Uherského Hradiště pár let před elektrifikací, aby se pak měnil znova. Vy jste hlava.
A kde jsou?
mohla mohla jen kraj na to asi neměl peníze
Ale notak, na R23 měl objednatel povinnost vzít nové vlaky, ikdyž ne nepožadoval.
,,Arriva mohla nabídnout mnohem kvalitnější vozy a přijemnější cestování,,
🤣🤣🤣🤣 to nemůžete myslet vážně…
Záleží v kterém alternativním vesmíru: 😀 😀
To je špatné i jako trolling
Doufám že to je jen nějaký blbý troll od Michala Rámy a není to myšleno vážně.
ARRIVA není dokonalá, ale nechová se k cestujícím jak k dobytku, což mají ČD v popisu práce.
Jistě, mohla. Ale neudělala to, takže stížnosti směřuj na ně…
Tak jsem rád, že na Vysočině budeme mít muzejní linku do Třebíče. Budeto tu samej pavouk, panter, liška a člověk by řekl, že by průměrný věk vozidel na krajských linkách byl moc nízký, tak je to potřeba naředit alespoň hydrama. Co na tom, že jim bude skoro 60… Brno si na to potrpí. Dokud z toho neodpadávají kola s nápravama za jízdy, jak u trolejbusů, tak je vše ok….
Do hyder nepůjde ETCS, tak aby se těch 60 let opravdu dožili. Vzhledem k tomu, že pro JMK je nosná Zastávka u Brna, která je blízko hranici kraje, tak si tam klidně kraj Vysočina nějaké Pavouky nebo Lišky na os Jihlava-Zastávka vést může, protože os linka se tam bude dělit tak jako tak elektrifikací, pokud ji nehodlají natahovat až do Náměště/Třebíče/Jihlavy, což zatím není vůbec jisté.
Myslím, že jedním z důvodů proč ČD obhájili S4 a S6 jsou i blížící se dlouhodobé výluky. Jak umí zajistit NAD třeba Regiojet už se mohlo plno lidí přesvědčit a ani na kraji nesedí hlupáci aby riskovali případnou blamáž. A jak píšete, čekám, že po zadrátování do Zastávky se najde pár Panterů a S4 bude končit v Zastávce; Popovice a případně Rapotice obslouží autobus. Kraj tím obslouží „své“ území a co bude dál za kopcem už bude asi záležitost Kraje Vysočina.
Co to je za úchylnou linku Jihlava-Zastávka, když lidi potřebují z Brna do Náměště či Třebíče….
Ono je to spíš a co jste si myslel, když už před 20 začínalo intenzivně mluvit o tom, že do Zastávky budou dráty? Že dál bude jezdit pod dráty naplněná diesl souprava, co za Zastávkou jede z půlky prázdná? Tam to bývá kapacitou tak na Pavouka.
Z Brna do Náměště a Třebíče jezdí rychlíky doplněné ve špičkách spěšňáky. Trakat se z Brna do Třebíče osobákem je utrpení, které chce podstupovat málokdo.
A které řada lidí dělá. Nekouká na čas, je tam celodenní interval rychlíků a osobáků 2h, co hodinu vlak, tak nebudou čekat další hodinu na rychlíky, když budou doma dříve osobákem. Je pravda, že budoucí přestup to plánování cest do rychlíků může trochu změnit, ale jeden přestup, i to se lidé naučí.
S hydrama se nepočítá. Nasazeny mají být 842 a 843.
A nechtěli by si ty 842 ušetřit právě do vyhradního zavedení ETCS, než posílat funkční 854 a 843 do šrotu?
Co je funkční 854 a 843? Že to občas chcípne nebo nejdou otevřít dveře, asi nepočítáte?
Každá řada občas chcípne.
To ano, ale v tomhle případě je to kvůli stáří souprav a nulové údržbě.
TOS vymyslel sám?
Nevymyslel, beru ze zkušeností.
Ze zkušeností údržbáře, co ne neprovádí svojí práci? Nebo koho? Ty vozy se naprosto pravidelně odstavují k údržbě a opravě, to je vidět i na jejich změnách v interieru a exterieru.
Pokud se pravidelně udržují, tak je jasné, že jsou na vyhození, poněvadž to každým rokem chcípá častěji. To je jak staré auto. Do něho nalijete tisíce, aby jste si ve výsledku stejně koupili nové.
Každý vlak se udržuje..
854 jsou rády, že se ještě držej.. A 843 bez jakýkoliv GO ma tom nebudou o moc líp.
Tak těch 5-7 let do výhradního ETCS snad ještě vydrží. Když by se toho nedožily, tak už dnes bych jich musela být velká část odstavená.
V HH by mohli vykládat..
Tak to běžte do p… já tady nehodlám dalších 5-10 let jezdit na S4 854 a podobnými starými vlaky. Včera jsem jel Bdmtee a v tom vedru bez klimatizace to fakt nebylo příjemné. Díky moc…
Arriva by vám tam poslala úžasnou jednotku bez klimatizace s miniatuními okénky… Buďte rád, že jste rád…
Já jel dneska na Ferdinandce a ve dvou honekerech byli dva lidi a zbytek frekvence v klimatizovaném syslovi. 🙂
Otázka, zdali by nebylo lepší vyslat místo toho vlaku dva syslografy složené ze sysla vpředu a sysla vzadu.
Tolik syslů není, tam jsou rádi když jich mají dost pro pokrytí současné potřeby.
No super, dalších minimálně 5 let Bdmtee, 810, RegioNovy a podobné šroty. Pěkně děkujeme 🙂
Tak když jsou na kraji lopaty..poděkuje jim.
Řekl bych, že „lopaty“ sedí jinde. Pro tento provozní soubor je největší problém a nejistota ve Správě Železnic. Brno – Zastávka mělo být zadrátováno mnohem dřív. Brno – Kyjov – Staré město čeká na elektrizaci. V neposlední řadě je tu problém samotného uzlu Brno, který silně omezuje počet spojů na S4, S41, S6. Takže na jednu stranu budou jezdit staré vlaky, na druhou stranu sliby o brzkém zlepšení infrastruktury se desítky let neplní a kraj logicky nechce riskovat zmařené investice na straně vlastní objednávky. Když bude kraj požadovat nové vlaky, tak je bude muset zaplatit, i když nebudou mít kde… Číst vice »
Čekat na dráty je opravdu blbost.. dávno tam mohlo jezdit něco novějšího..844 , Stadler..je možnosti. Kraj objedná ..kraj dostane. Jihomoravský jde spíš cestou je nám to.. hlavně vyhnat ČD.
JMK je S6 naprosto ukradená. Důkazem jsou 810 a bordel, co tam ČD dělají.
Konkrétně na S6/R56 nejde jen o dráty ale taky o ŽUB.
Ve stávajícím stavu (stačí se podívat na JŘ na webu IDS) je převážně hodinový takt, ve špičkách max. 30 minut. Důvodem je dostupná kapacita v uzlu jak na Komárovské spojce (využitá rychlíky na Olomouc a Ostravu), tak jízdy přes Židenice (dvoukolejka do Židenic a úrovňové křížení nákladního průtahu).
Pokud dojde k přestavbě uzlu, bude možný takt 15 minut. V tom okamžiku potřebujete výrazně více vozidel a opět řešíte problém, koupit vlaky předem a nevyužít kvůli uzlu, nebo jich koupit málo a pak přikupovat další (a pravděpodobně jiné) vlaky?
zkuste udělat ve vlaku petici že jste ochotni platíit 2x vyšší jízdné a třeba na nové vagóny bude
Je to tak nějak i o penězích
Vyšší jízdné? Jste normální? Vlaky bez klimatizace by bylo adekvátní jezdit zdarma.
Zjevně je pořád hodně lidí, kteří za to platit chtějí. Nebo si mohou jít sednout do neklimatizované fábie.
Po S6 před Covidem jezdilo mnohem více lidí. Důvod je snad jasný. Momentálně tam jezdí pouze studenti, důchodci a ti, co si nemůžou dovolit auto.
Ne není. Jak už jsem napsal, Covid už dávno upadl, ale na S6 rozhodně nejezdí tolik lidí jak předtím.
A lidi přešli na to, že nechtějí vlakem kvůli Covidu, kdy ztratily peníte, tak si museli koupit auta. 😀 Jestli to nebude spojené spíš s tím, kolik lidí začalo pracovat z domu.
Ano, jenže i přesto někde jezdí kvantum lidí stejné jako předtím, takže to nebude jenom o HO. A zdražení pohonných hmot to celé zhoršilo.
Teď vyšel článek, že ČD pořád nemají stejně cestujících, jako před Covidem, jsem si jist, že i celkový počet lidí ve vlacích nebude jako před Covidem i u jiných dopravců .
Jinými slovy- nikdo to moc nechtěl, když se nám podaří to, co v případě Moravií (zaplaceni z EU), tak půjdete od válu.
Jste si jistý, že to nikdo nechtěl??
Z článku jsem pochopil, že zájemců bylo více.
Tak situace na ČD se musela nějak změnit. Nabízejí levnější spojení než konkurence, kvalitnější než konkurence, udržovanější než konkurence.
Upřímně já jsem snad nezažil vlakový personál ČD naštvaný. Vždy jsou v pohodě, usměvaví, upravení, ochotní, trpěliví. Zažil jsem i strojvedoucího z Moravie, co odborně zprovoznil stávkující dveře, prostě profíci. A ty nové vlaky, to je něco.
PS. Čekám ublížené komentáře o tom, že cestující nebudou moci jezdit s RJ méně ekonomicky, s horšími službami a otráveným personálem ve starých smradlavých vagonech.
Nedávno mi někdo na twitteru tvrdil, že “ soukromý provozovatel by byl mnohem efektivnější”.
Ano, ČD umí být fest neefektivní, ale taky se umí posnažit a využít své synergie a síťovosti
Co si mám představit pod pojmem „využití synergie a síťovosti“ v tomto případě?
Oběhy vozidel a posádek ve spolupráci s jinou zakázkou, zatímco by vozidla garážovky měla prostoj 😀
(Akorát nevím, kde se udělal tak blbý soubor do zakázky, a zároveň výherce se na to spoléhá)
S41 a S6 jsou oběhově propojené dnes za ČD a mohly by být i za jiného dopravce, v tom nějakou výjimečnou synergii nevidím. Tak snad jen ten Pernštejn, který dnes vozí loko, co přes týden jezdí s Os do Náměště, ale kdo ví, jak to bude po zahájení elektrického provozu do Zastávky.
Mě jěště napadl synergický a síťový efekt postupného stahování 854 z celé sítě na doježdění do Brna 🙂
Dobře, zkusím odehrát ten výkop.
Že by jezdila přímá Regionova z Brna do Bylnice na Os 410x a 411x, aby cestující nemuseli v Hradišti přestupovat na jinou zakázku a tak mohli pohodlně sedět celou cestu?
Z Brna přímo do Bylnice toho moc nejezdilo ani za ČD. A dává to smysl, frekvence na dolní Vláře je přece jen jiná než na té horní. Tam není třeba tahat velké soupravy.
Když by se Brno spojilo se středo západním Slovenskem a byl přípoj od Žilinských Ex, tak by tam lidi byli.
Aby bylo ČD (potažmo SŽ) efektivní si musí vydupat MD, tedy stát. Dělá to pro občany – voliče. Soukromník bude mít málokdy takové zázemí pro provoz vlaků na 9900 km tratí v celé republice. Ostatně to vidíme i dnes.
Představa, že by se ČD snažily samy od sebe a za sebe …
Tak důvodem proč vítězem jsou zrovna České dráhy může být kvůli tomu že nehodlají nahradit vlaky které tam jezdí..
Nicméně souhlasím s tím že ČD se mění a zlepšují se více než konkurence (obzvlášť Regiojet, u kterého kvalita naopak padá dolů).
Tady nejde o jednotky, ale o cenu, rozstřel takhle funguje. Dokud jednotky odpovídají požadavkům zadavatele, tak tam může jezdit široká škála vozidel.
Přijde mi, že se ČD zlepšuje přímo úměrně s vyřazováním starých jednotek jako důsledku ztrácení zakázek 😅 možná je to jenom náhoda, ale třeba na S52 dříve 810 úplně nejstarší, nemožné jet komfortně a bez zpoždění. Dneska tam jezdí modernizované Reginovy a nemám stížnosti.
Vozový park se měnit nebude…ale na S4 Brno – Zastávka doufám ČD nasadí elektrické vlaky?
Měly by jezdit ale pry jen 1x za 2 hodiny, jinak počítejte dalších 10 let s těmito motoráky
Určitě nasadí, jen otázka kolik jich tam bude i za deset let, pokud nepřibydou další ele jednotky v JMK.
V Brně je aktuálně 7 RegioPanterů bez práce.
No, bez práce. 640.007 jezdí v Bohumíně, 004 v Olomouci, další zaskakují za Interpantery.
Ta kolik jich bude bez práce po drátech na Veselí, dvoukolejce na Vyškov, eventuálně i na Kroměříž/Prostějov/Olomouc, nebo Nedvědice, to současný počet vlaků nebude schopný vyjezdit.
Samozřejmě. Jednotku hydroplech. Hydra bude strkat soupravu ze Zastávky do Třebíče a plecháč bude aktivni pod dráty. JMK ušetří, šotouši budou spokojeni a cestující autem stejně nepojedou, už totiž ty rozflákané silnice nejhorší v zemi znají a to by svým autům fakt nepřáli, žebřiňáky spálili a koně sežrali. Posilové spoje potom budou sestaveny z honeckerů a hydru nahradí bleskovej brejlovec…. 😉 Pokud budou moc hodní, tak jim věnujeme nepotřebná patra.
Úžeh?
Ne. Smysl pro humor. Kdysi výstavni kraj s nejlepším IDS v zemi. Za těch spoustu let jen úpadek a stagnace…
Nic proti, ale byl to kraj, kdo se zasadil o nahrazení Honeckerů a půlstoletých nevyhovujících 560.
Nové elektrické jednotky na střídavý systém se ne a ne objevit, dvorní dodavatel nic, dvorní odběratel a národní dopravce také nic. 20 let uplynulo co na stejnosměru jezdily Ešusy a ČD fans to dlouhé roky rozdýchávali, že někdo si dovolil!
Ešusy letos slaví 25 let provozu.
A 10 let od skončení výroby.
No já je spíš podezírám z toho, že neměli jinou možnost. Ono totiž cpát ETCS do 560 by nikoho příčetného nenapadlo.
Zase tak dramaticky bych to nehodnotil, hlavně díky novým jednotkám na Letovice Tišnov, Krenovice atd.
Ale na zlepšení je už kde co, to souhlasím ( jde i o autobusy).
Plecháč/Hydra/Brejlovec se skamarádí aby fungovalo dálkové řízení? Pro krácení zpoždění mnohočlen(aktivní i nafťák)
Přinejmenším na 754.013 a 242.204 se zkoušela komunikace s 954, tak by to s 854 mělo jít taky.
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/954/954026.html?lang=de
https://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=1029
Kromě toho komunikaci po NVL podporují všechny modernizované 754 s řízením od MSV. Čímž jakkoliv nehodnotím rozumnost takového nápadu pro JMK, byť u 954 lze očekávat, že tak časem skončí, jestli tou dobou budou 754 ještě naživu.
Upřímně řečeno bych ten hydroplech rád viděl 😅
Hlavne hydru jak tahne pres Rapotice toho plechacr
Pokud by táhla jen toho plecháče tak naprosto v klidu (není těžší než běžná sestava Bdtn + Abfbrdtn)
Ale na to je ta hydra poněkud málo kapacitní. A s dvěma Bdtn by to bylo asi lehce horsi
A potom rovnou do šmelcu s mrtvou převodovkou..