ČD obhájily soubor motorových spojů Střed na jihu Moravy, kraj počítá s dřívějším ukončením smlouvy

Jednotka 814 v Boskovicích. Foto: Tomáš Winiarski / Mapy.czJednotka 814 v Boskovicích. Foto: Tomáš Winiarski / Mapy.cz

Kraj může smlouvu ukončit dříve, s čímž také počítá. Následně mají na linky vyjet hybridní vozidla.

185 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

no do prdele práce, jak je tohle možný? To se konkurence nepřihlásila nebo to bylo podplacený? Zajimalo by mě kolik teda ta konkurence nabídla když to má bejt údajně „výrazně levnější“. 😀 zase poslali kapříky na kraj aby je nevyhodili? stačí že maji podmáznutou severní moravu.

Elb

Jestli máte informace, neváhejte kontaktovat policii, jinak tady jen mlátíte slámu.

Vlakoš

Konkurence spíše nemá tak velký vozový park, aby to dokázala ujezdit + se očekávají delší výluky a ND u soukromníků má vždy zajímavou pověst

Stadler

Nehazte vsechny do jednoho pytle a jedte se podivat treba na xS6 😉

Jan

doporučuji se na noc nepřežírat., potom máš divoké sny

Michal

ČD budou S6+R56 obsluhovat ještě jak dlouho? Nebo kdy mají v plánu odklidit tu dobytčárnu, co tam momentálně jezdí?

Dušan

Po elektrifikaci tratě zde chce JMK nasadit Regiopantery na základě smlouvy uzavřené s přímým zadáním – tedy ČD, a.s.

Michal

A to bude kdy? Za 10 let? Jako do té doby tam má člověk trpět?

Kaštánek

Jo, není to tam žádná sláva. Ale ztěžovat si musíte na Kordisu. ČD splnily zadání a byly nejlevnější (takto se argumentovalo, když RJ vyhrál linku R23 oproti panterům co nabízely ČD)

Leinad

Proti peršanovi s jedním vyhrála bobina s dvěma až třema.

Kubrt

Ono v době elektrifikace (částečné) Vlárské dráhy bude přípustné přímé zadání ČD?

Dušan

JJ, máte pravdu, to už nebude možné – bude se to muset soutěžit. Každopádně záměrem je, aby tam jezdily elektrické jednotky v majetku dopravce, tak ČD, a.s. i v případě soutěže k tomu mají asi (dle mého) nejblíže.

Michal

Nejblíže? Za to, co tam roky předvádí, by tam bezpodmínečně měl jezdit někdo jiný.

Elb

Vy byste to bezpodmínečně měl dostat na psychiatrii.

Michal

Řekněme, že ten, kdo pravidelně jezdí ČD, jaksi nemůže být psychicky v pohodě.

Elb

Já jezdím pravidelně z druhé strany taky motorovou trakcí, od Třebíče, takovou psychickou pohodu na sobě ani ostatních nepozoruji. Je to tady dokonce tak strašně, že se tady dlouhodobě nebyl sto uživit žádný autobusový spoj, vůči těm hrozným vlakům.

Michal

U ČD může být člověk v pohodě jedině v extázi.

Michal

Přípustné od ČD b

Michal

ude, když tam nasadí soupravy pro lidi a ne dobytek, co tam momentálně jezdí.

Berhof

Tak uvidíme, zda Dobrá správa tu elektrifikaci z Blažovic do Nesovic stihne do plánovaného roku 2028, aby mohli poté začít jezdit BEMU. Na tomto úseku by se mělo jednat snad o prostou elektrifikaci, když svršek se dělal před pár lety

Kuba2

Zas tak prostá asi nebude, když ve Slavkově i Bučovicích je pořád elektromechanika, ve Slavkově dokonce s mechanickými návěstidly.

Hoermalmeister

Dobrý punkt, je na netu nějaké místo, kde bych tohle mohl zjistit o dalších tratích?

MHD

DB netz má elektrifikované tratě s mechanikou. Co řešíte 🙂

Ondřej

Zlaté Hydry. Regiopantery měly teď klimu na 20 stupních a onemocněla spousta lidí z toho…

Happy

A jak dlouho mají jezdit? 70, 90 nebo rovnou 100 let?

Elb

Ty vozy z Tatry by stovku zvládly levou zadní.

Michal

Vaše problémy bych chtěl mět. Když je člověku zima, tak s tím může něco udělat. Když je mu vedro, tak může leda zdechnout.

A hlavně, nevím o tom, že bych se nachladil kvůli klimatizaci. Zatímco z přetopeného vlaku několikrát + bolí mě hlava.

Elb

V létě udělat konkrétně co? Natáhnout si ponožky místo rukavic, když se onemocní ale studeným vzduchem do plic? Nebo jít vedle vlaku? Že jste se nenachladil vy, který zjevně podle vašich komentářů za humna z Vláry moc nevyráží za kopce, ještě nic moc neznamená.

Michal

Zápal plic dostanu při nadměrném dýchání v chladném prostředí, ne při puštěné klimatizaci. Navíc, ještě jsem se nesetkal s tím, že by mně klimatizace foukala přímo do obličeje. Každopádně, stačí si rezervovat místo jinde než u okna.

Elb

Já to párkrát nepříjemně schytal ve Žraloku, s kašlem jsem ale pravda skončil, jen když jsem s někým jel delší cestu klimatizovaným autem.

Michal

Bez urážky, ale je to trapné. Raději pojedu vlakem s nadměrným chlazením než vlakem, kde můžu tak ideálně zkolabovat.

Kumsta

Co komentář to perla, co ty si za m****? Samozřejmě, že budeš nemocnej když venku bude 35 a v panteru 20. Bohužel naše slavná škoda a jejich regulace. Občas je to jak na 810 topení – zapnuto/vypnuto, nic mezi tím..

Michal

A Vy si zkuste v létě jezdit pravidelně vlakem bez klimatizace. Místo aby si člověk odpočinul, tak je totálně vyřízený. A přes den nemůže jezdit vůbec, protože to by rovnou zdechnul. Např. po R8 můžu jet do/z Brna kdykoliv, po S6 pouze brzo ráno nebo hodně pozdě večer.

PvvS

A ted tu o karkulce.

Thom

Jen 20 stupňů?to je ještě dobré,buďte rádi že to klimuje,ale vám se furt něco nelíbí

Vena

„Vozový park se měnit nebude“

Já si přesto myslím, že bude. O práci totiž přicházejí/budou přicházet nejen 854, ale také 843.

A i když si nemyslím, že by na nasazení 843 cestující jakkoliv vydělal, ČD je budou tlačit do Brna místo hyder, protože těžko pro ně najdou práci jinde. Ty vozy nejsou o moc perspektivnější než 854.

Jerys

854 skončí ..843 je na provoz levnější..

Vena

Ano, vím, proto píšu, že je budou ČD posílat do Brna místo hyder.

Jerys

To se neví

Elb

O tom se už mluví pár let. Co jiného by měli dělat, když je vytlačili z výkonů?

Stadler

Dle oficialni zpravy na webu Ceskych drah by tyto linky bohuzel opravdu mely obsluhovat primarne vozy 842 a 843

PvvS

Bez ETCS si 843 neškrtnou

Jiří Kocurek

Ani na Vláře? Teda ne že bych z toho byl nadšený, tam by se uživila trolej a pod ní nové jednotky.

PvvS

POkud maj někdy zajet na Hlavní..

Elb

Taky by se mohlo přestupovat třeba do osobáků od Vyškova, pokud tam ta zatrolená SŽ někdy udělá už druhou kolej.

Jiří Kocurek

Zahájení stavby 2026, zatímco ETCS na Vláře se mělo zahájit 2023 podle plánu z roku 2019.
Raději se budu těšit jen na Kojetín-Nezamyslice, stavební povolení by mohlo dostat ještě letos, jediným zásekem je pak soutěž.

Petr Jetelina

Příští rok.

Elb

Tož bylo by pěkné, když by se nějaké úsek stihl udělat v době přestavby Přerov-Ostrava, ať mohou rychlíky krátit zpoždění.

Elb

… a skončit přestavbu Ostrava-Brno nějak současně, to bude ale tak do 30.let.

Jiří Kocurek

Blažovice-Brno jsou 2 koleje až do Židenic a jezdí se na Hlavní úvratí přes Židenice. Tož přestup tam, viz níže o zajetí z non-ETCS vozdla z non-ETCS trati do stanice.

Dušan

Záleží na tom, kdy se Vlára bude nakonec elektrifikovat a upgradovat, původně se zde počítalo s výhradním provozem ETCS v roce 2027, ale dneska už je termín dokončení rok 2031 a ani ten asi není (už definitivně) konečný – otázka je i případná etapizace celé této stavby – JMK chce zde držet diesly do poslední chvíle alespoň v části tratě, kde dráty ještě nebudou.

Jiří Kocurek

A pak zasmluvni vozidla. Galymatiáš!

Ojin

Byo by hezké, kdyby se Blažovice-Vyškov a Blažovice-Nesovice nerozkopaly současně, aby se do Brna dalo od východu dostat aspoň někudy. Ještě nedávno se plánovala Vlára dřív, ale přerovka by podle me měla mít na Moravě co nejvyšší prioritu.

Michal

S6 mela začít už tento rok. A z opačného směru. A jelikož se ještě nezačalo, těžko to skončí 2031, což už je samo o sobě nepřístupné, jelikož je cestování po ní utrpení a v létě přes den nereálné.

Elb

Kolik lidí volí mezi těmito dvěma trasami? To už spíš z dolní vláry do Brna přes Veselí nebo Břeclav.

Kubrt

Nedávno jsem v nějakém vyjádření paní mluvčí ze SŽ zachytil, že pro dojezd vozidla z neETCS tratě do koncové stanice pod ETCS bude udělována výjimka. Pokud je to pravda, je to dost zásadní okolnost pro budoucnost železničního provozu na síti SŽ.

Dušan

Jenže jízda linky S41 v úseku Střelice-Brno hl.n tu definici koncové stanice jaksi nesplňuje:)))

Vid

Tak tam budou jezdit 842 s ETCS. 843 se nasadí na výkony, kde Etcs potřeba nebude.

Kubrt

Tam bude výhradní provoz? Já toto moc nesleduju 🙂

Dušan

Výhradní provoz by zde měl být od roku 2028.

Happy

Já myslím, že byly míněny stanice menší velikosti, kde dojede vlak z přípojné tratě aniž by křížil cestu čemukoliv jinému. Rozhodně bych to neviděl na Brno hl.n.

Hadrapsn

Když jedno vyhrál soukromník, bylo všechno špatně.

Když toto vyhrály ČD, zase je všechno špatně.

Je tohle normální???

Happy

Nejde o to kdo, ale s čím. Minimálně na Kyjov měli požadovat něco z 21.století a nespoléhat se na vzdušné zámky…

Elb

A modernizovaná trať do Veselí je taky vzdušný zámek?

Michal

To je spíš zbožné přání, protože je to v nedohlednu.

Elb

Trať do veselí modernizovali už před lety, ne?

Michal

Tak o tom nic nevím. Můžete být prosím konkrétnější?

Elb

Popletl jsem to, trať je modernizovaná jen Brno-Nesovice a žst. Veselí, myslel jsem, že už je to celé Brno-Veselí.

Michal

Nesovice je rekonstruovaná zastávka. Samotná trať je pouze do Blažovic.

Elb

Na videu koukám, že až k Nesovicím. https://www.youtube.com/watch?v=vP4pwVom5f4&t=912s

Michal

Elektrifikace je pouze do Blažovic. Do Nesovic to neberu jako finální verzi, protože rychlost je směšná.

Elb

Rychlost už se na modernizovaném spodku zvyšovat nebude, stovka je adekvátní rychlost na osobák v ele. jednotce, navíc je to rychlost prakticky stejná, jako do Bloažovic…

Michal

Mezi Brnem a Blažovicemi jsou úseky, kde vlak jezdí 100. Mezi Blažovicemi a Nesovicemi o tom nic nevím. O to vím s praxe, jelikož si tam měřil rychlost. Klidně Vám to můžu v nejbližší době změřit.

Elb

Na tom videu máte jasně rychlostníky 100.

Michal

Zajímá mě průměrná rychlost a ta není ani zdaleka 100.

Berhof

Ne, svršek se dělal do Nesovic a v rámci teto akce i modernizace stanice Nesovice a pár let na to se dělala modernizace stanice Veselí nad Moravou.

Michal

Až na to, že modernizace Nesovic bych bral, ale ve Veselí to je ze současného pohledu k ničemu.

Elb

Dělá se to déle, než traťové úseky, tak co je na tom k ničemu? Urychlí to práce, až budou tahat drát až do Veselí.

Michal

Protože elektrifikace ještě ani nezačala. To jako byl rok komplikací a výluk, aby se ve výsledku nezlepšilo nic. To je vážně rekord.

Kubrt

Jak všechno špatně? Vždycky někdo je s výsledkem spokojen, někdo méně spokojen, někdo nespokojen. Zaznívají tu různé názory. To už tak prostě bývá.

Gajda

Je. Protože když vyhraje soukromník s ojetinama, řve se, že ČD nabízely nový vlaky (který nikdo nechtěl). Teď vyhrály ČD kvůli ceně, ale se stávajícím (podobným) vozovým parkem. Vždycky bude skupina, co tím jezdí a chtěla by novej, moderní a klimatizovanej vlak s wifi a zásuvkama a pak dvě skupiny, kdy jedna nemůže ani cítit ČD a jedna co nemůže ani cítit soukromníky. Takže stav, aby se nedržkovalo prostě přivodit nejde.

Dos22

Jenže ta skupina, co by chtěla modernu, ale většinou chce jezdit Pendolinem za cenu 810.

Michal

Záleží na trati. Např. na S6 jsou ČD jednoznačně zločin proti lidskosti.

Thom

Přesně,lidi furt vymýšlí kraviny,hlavně když snad dorazí z bodu A do bodu B ne?

Hoermalmeister

Nemáte někdo čistě náhodou spočítané, kolik to vychází na vlakokilometr, abych měl lepší srovnání.

Kamui

Jinak nedivil bych se, kdyby ČD byly nejlevnější z toho důvodu, že ostatní uchazeči chtěli více jako kompenzaci za riziko předčasné výpovědi.

Kubrt

Určitě. Krom toho kdokoliv jiný by měl, an rozdíl od ČD, náklady na resuscitaci nějakých ojetin z Mukranu, což zase s vidinou smlouvy vypověditelné za pár let nedává smysl.

Kamui

Já měl za to, že brněnskou S4 objednává (v kooperaci s JMK) Kraj Vysočina v celé délce (proto na ní není brutto systém), a k rozdělení mělo dojít až po elektrizaci do Zastávky.

Elb

Vždyť to je za chvíli.

Kubrt

Však o S4 není řeč, jen o S41.

Hoermalmeister

Pozor na to, ve článku je to trochu zmatečné, vyhráli teď naráz oba soubory, linku S4 samostatně i soubor Střed

Kubrt

Aha, díky, to jsem nepochopil. Tak to jsem zvědav na dobrovolné panteření do Zastávky 🙂

Elb

Nechtěli by zadrátovat i Moravský Krumlov? Pak by šla nějaká jednoduchá eletrifikace do Dukovan, kam za ty roky stavění nového bloku hádám najede hodně vlaků se stavebním materiálem, nejspíš by to ocenily i vlaky s obilím a i do obce Dukovany nebo samotné elektrárny by šli zavést vlaky.

Kamui

Viděl jsem nějakou mapku budoucích elektrizací, a bylo to tam (výhledově).

Hoermalmeister

Je to součástí investiční akce „Modernizace Brno – Znojmo“, přičemž má vzniknout nová VRT Hrušovany u Brna – Hrušovany nad Jevišovkou a zadrátování po Mor. Krumlov a po Ivančice

Elb

Tak zrovna Ivančice, nebo i Krumlov bez nákladů, by šel řešit Panterem s baterkou, to by bylo mnohem levnější drátizace, ale já nespočítám ten počet vlaků, do Dukovan a s oblím, co tam za dalších 15-20 let projede.

Elb

*než drátizace.

Hala D

Nezvykle rozumný komentář.

Arr

Ja to škoda, Arriva mohla nabídnout mnohem kvalitnější vozy a přijemnější cestování.

Kaštánek

A proč to neudělala?

Elb

Měnit dopravce do Uherského Hradiště pár let před elektrifikací, aby se pak měnil znova. Vy jste hlava.

Jerys

A kde jsou?

Janjaj

mohla mohla jen kraj na to asi neměl peníze

Jiří Kocurek

Ale notak, na R23 měl objednatel povinnost vzít nové vlaky, ikdyž ne nepožadoval.

Petr

,,Arriva mohla nabídnout mnohem kvalitnější vozy a přijemnější cestování,,
🤣🤣🤣🤣 to nemůžete myslet vážně…

Hala D

Záleží v kterém alternativním vesmíru: 😀 😀

Karl von Bahnhof

To je špatné i jako trolling

Figo

Doufám že to je jen nějaký blbý troll od Michala Rámy a není to myšleno vážně.

Michal

ARRIVA není dokonalá, ale nechová se k cestujícím jak k dobytku, což mají ČD v popisu práce.

JackBrno

Jistě, mohla. Ale neudělala to, takže stížnosti směřuj na ně…

Happy

Tak jsem rád, že na Vysočině budeme mít muzejní linku do Třebíče. Budeto tu samej pavouk, panter, liška a člověk by řekl, že by průměrný věk vozidel na krajských linkách byl moc nízký, tak je to potřeba naředit alespoň hydrama. Co na tom, že jim bude skoro 60… Brno si na to potrpí. Dokud z toho neodpadávají kola s nápravama za jízdy, jak u trolejbusů, tak je vše ok….

Elb

Do hyder nepůjde ETCS, tak aby se těch 60 let opravdu dožili. Vzhledem k tomu, že pro JMK je nosná Zastávka u Brna, která je blízko hranici kraje, tak si tam klidně kraj Vysočina nějaké Pavouky nebo Lišky na os Jihlava-Zastávka vést může, protože os linka se tam bude dělit tak jako tak elektrifikací, pokud ji nehodlají natahovat až do Náměště/Třebíče/Jihlavy, což zatím není vůbec jisté.

tmsq

Myslím, že jedním z důvodů proč ČD obhájili S4 a S6 jsou i blížící se dlouhodobé výluky. Jak umí zajistit NAD třeba Regiojet už se mohlo plno lidí přesvědčit a ani na kraji nesedí hlupáci aby riskovali případnou blamáž. A jak píšete, čekám, že po zadrátování do Zastávky se najde pár Panterů a S4 bude končit v Zastávce; Popovice a případně Rapotice obslouží autobus. Kraj tím obslouží „své“ území a co bude dál za kopcem už bude asi záležitost Kraje Vysočina.

Happy

Co to je za úchylnou linku Jihlava-Zastávka, když lidi potřebují z Brna do Náměště či Třebíče….

Elb

Ono je to spíš a co jste si myslel, když už před 20 začínalo intenzivně mluvit o tom, že do Zastávky budou dráty? Že dál bude jezdit pod dráty naplněná diesl souprava, co za Zastávkou jede z půlky prázdná? Tam to bývá kapacitou tak na Pavouka.

Kuba2

Z Brna do Náměště a Třebíče jezdí rychlíky doplněné ve špičkách spěšňáky. Trakat se z Brna do Třebíče osobákem je utrpení, které chce podstupovat málokdo.

Elb

A které řada lidí dělá. Nekouká na čas, je tam celodenní interval rychlíků a osobáků 2h, co hodinu vlak, tak nebudou čekat další hodinu na rychlíky, když budou doma dříve osobákem. Je pravda, že budoucí přestup to plánování cest do rychlíků může trochu změnit, ale jeden přestup, i to se lidé naučí.

Vid

S hydrama se nepočítá. Nasazeny mají být 842 a 843.

Elb

A nechtěli by si ty 842 ušetřit právě do vyhradního zavedení ETCS, než posílat funkční 854 a 843 do šrotu?

Michal

Co je funkční 854 a 843? Že to občas chcípne nebo nejdou otevřít dveře, asi nepočítáte?

Elb

Každá řada občas chcípne.

Michal

To ano, ale v tomhle případě je to kvůli stáří souprav a nulové údržbě.

Jerys

TOS vymyslel sám?

Michal

Nevymyslel, beru ze zkušeností.

Elb

Ze zkušeností údržbáře, co ne neprovádí svojí práci? Nebo koho? Ty vozy se naprosto pravidelně odstavují k údržbě a opravě, to je vidět i na jejich změnách v interieru a exterieru.

Michal

Pokud se pravidelně udržují, tak je jasné, že jsou na vyhození, poněvadž to každým rokem chcípá častěji. To je jak staré auto. Do něho nalijete tisíce, aby jste si ve výsledku stejně koupili nové.

Elb

Každý vlak se udržuje..

PvvS

854 jsou rády, že se ještě držej.. A 843 bez jakýkoliv GO ma tom nebudou o moc líp.

Elb

Tak těch 5-7 let do výhradního ETCS snad ještě vydrží. Když by se toho nedožily, tak už dnes bych jich musela být velká část odstavená.

PvvS

V HH by mohli vykládat..

JirkaV

Tak to běžte do p… já tady nehodlám dalších 5-10 let jezdit na S4 854 a podobnými starými vlaky. Včera jsem jel Bdmtee a v tom vedru bez klimatizace to fakt nebylo příjemné. Díky moc…

Petr

Arriva by vám tam poslala úžasnou jednotku bez klimatizace s miniatuními okénky… Buďte rád, že jste rád…

Michal M

Já jel dneska na Ferdinandce a ve dvou honekerech byli dva lidi a zbytek frekvence v klimatizovaném syslovi. 🙂

Hala D

Otázka, zdali by nebylo lepší vyslat místo toho vlaku dva syslografy složené ze sysla vpředu a sysla vzadu.

El Barto

Tolik syslů není, tam jsou rádi když jich mají dost pro pokrytí současné potřeby.

Milda

No super, dalších minimálně 5 let Bdmtee, 810, RegioNovy a podobné šroty. Pěkně děkujeme 🙂

Jerys

Tak když jsou na kraji lopaty..poděkuje jim.

Pavel P.

Řekl bych, že „lopaty“ sedí jinde. Pro tento provozní soubor je největší problém a nejistota ve Správě Železnic. Brno – Zastávka mělo být zadrátováno mnohem dřív. Brno – Kyjov – Staré město čeká na elektrizaci. V neposlední řadě je tu problém samotného uzlu Brno, který silně omezuje počet spojů na S4, S41, S6. Takže na jednu stranu budou jezdit staré vlaky, na druhou stranu sliby o brzkém zlepšení infrastruktury se desítky let neplní a kraj logicky nechce riskovat zmařené investice na straně vlastní objednávky. Když bude kraj požadovat nové vlaky, tak je bude muset zaplatit, i když nebudou mít kde… Číst vice »

Jerys

Čekat na dráty je opravdu blbost.. dávno tam mohlo jezdit něco novějšího..844 , Stadler..je možnosti. Kraj objedná ..kraj dostane. Jihomoravský jde spíš cestou je nám to.. hlavně vyhnat ČD.

Michal

JMK je S6 naprosto ukradená. Důkazem jsou 810 a bordel, co tam ČD dělají.

Pavel P

Konkrétně na S6/R56 nejde jen o dráty ale taky o ŽUB.

Ve stávajícím stavu (stačí se podívat na JŘ na webu IDS) je převážně hodinový takt, ve špičkách max. 30 minut. Důvodem je dostupná kapacita v uzlu jak na Komárovské spojce (využitá rychlíky na Olomouc a Ostravu), tak jízdy přes Židenice (dvoukolejka do Židenic a úrovňové křížení nákladního průtahu).

Pokud dojde k přestavbě uzlu, bude možný takt 15 minut. V tom okamžiku potřebujete výrazně více vozidel a opět řešíte problém, koupit vlaky předem a nevyužít kvůli uzlu, nebo jich koupit málo a pak přikupovat další (a pravděpodobně jiné) vlaky?

Janjaj

zkuste udělat ve vlaku petici že jste ochotni platíit 2x vyšší jízdné a třeba na nové vagóny bude
Je to tak nějak i o penězích

Michal

Vyšší jízdné? Jste normální? Vlaky bez klimatizace by bylo adekvátní jezdit zdarma.

Elb

Zjevně je pořád hodně lidí, kteří za to platit chtějí. Nebo si mohou jít sednout do neklimatizované fábie.

Michal

Po S6 před Covidem jezdilo mnohem více lidí. Důvod je snad jasný. Momentálně tam jezdí pouze studenti, důchodci a ti, co si nemůžou dovolit auto.

Michal

Ne není. Jak už jsem napsal, Covid už dávno upadl, ale na S6 rozhodně nejezdí tolik lidí jak předtím.

Elb

A lidi přešli na to, že nechtějí vlakem kvůli Covidu, kdy ztratily peníte, tak si museli koupit auta. 😀 Jestli to nebude spojené spíš s tím, kolik lidí začalo pracovat z domu.

Michal

Ano, jenže i přesto někde jezdí kvantum lidí stejné jako předtím, takže to nebude jenom o HO. A zdražení pohonných hmot to celé zhoršilo.

Elb

Teď vyšel článek, že ČD pořád nemají stejně cestujících, jako před Covidem, jsem si jist, že i celkový počet lidí ve vlacích nebude jako před Covidem i u jiných dopravců .

jal

Jinými slovy- nikdo to moc nechtěl, když se nám podaří to, co v případě Moravií (zaplaceni z EU), tak půjdete od válu.

XP3

Jste si jistý, že to nikdo nechtěl??

Kaštánek

Z článku jsem pochopil, že zájemců bylo více.

Hala D

Tak situace na ČD se musela nějak změnit. Nabízejí levnější spojení než konkurence, kvalitnější než konkurence, udržovanější než konkurence.
Upřímně já jsem snad nezažil vlakový personál ČD naštvaný. Vždy jsou v pohodě, usměvaví, upravení, ochotní, trpěliví. Zažil jsem i strojvedoucího z Moravie, co odborně zprovoznil stávkující dveře, prostě profíci. A ty nové vlaky, to je něco.

PS. Čekám ublížené komentáře o tom, že cestující nebudou moci jezdit s RJ méně ekonomicky, s horšími službami a otráveným personálem ve starých smradlavých vagonech.

Studý Chudent

Nedávno mi někdo na twitteru tvrdil, že “ soukromý provozovatel by byl mnohem efektivnější”.
Ano, ČD umí být fest neefektivní, ale taky se umí posnažit a využít své synergie a síťovosti

Kubrt

Co si mám představit pod pojmem „využití synergie a síťovosti“ v tomto případě?

Leinad

Oběhy vozidel a posádek ve spolupráci s jinou zakázkou, zatímco by vozidla garážovky měla prostoj 😀
(Akorát nevím, kde se udělal tak blbý soubor do zakázky, a zároveň výherce se na to spoléhá)

Kubrt

S41 a S6 jsou oběhově propojené dnes za ČD a mohly by být i za jiného dopravce, v tom nějakou výjimečnou synergii nevidím. Tak snad jen ten Pernštejn, který dnes vozí loko, co přes týden jezdí s Os do Náměště, ale kdo ví, jak to bude po zahájení elektrického provozu do Zastávky.
Mě jěště napadl synergický a síťový efekt postupného stahování 854 z celé sítě na doježdění do Brna 🙂

Jiří Kocurek

Dobře, zkusím odehrát ten výkop.
Že by jezdila přímá Regionova z Brna do Bylnice na Os 410x a 411x, aby cestující nemuseli v Hradišti přestupovat na jinou zakázku a tak mohli pohodlně sedět celou cestu?

El Barto

Z Brna přímo do Bylnice toho moc nejezdilo ani za ČD. A dává to smysl, frekvence na dolní Vláře je přece jen jiná než na té horní. Tam není třeba tahat velké soupravy.

Elb

Když by se Brno spojilo se středo západním Slovenskem a byl přípoj od Žilinských Ex, tak by tam lidi byli.

Hala D

Aby bylo ČD (potažmo SŽ) efektivní si musí vydupat MD, tedy stát. Dělá to pro občany – voliče. Soukromník bude mít málokdy takové zázemí pro provoz vlaků na 9900 km tratí v celé republice. Ostatně to vidíme i dnes.

Jiří Kocurek

Představa, že by se ČD snažily samy od sebe a za sebe …

Miroslav

Tak důvodem proč vítězem jsou zrovna České dráhy může být kvůli tomu že nehodlají nahradit vlaky které tam jezdí..
Nicméně souhlasím s tím že ČD se mění a zlepšují se více než konkurence (obzvlášť Regiojet, u kterého kvalita naopak padá dolů).

Hoermalmeister

Tady nejde o jednotky, ale o cenu, rozstřel takhle funguje. Dokud jednotky odpovídají požadavkům zadavatele, tak tam může jezdit široká škála vozidel.
Přijde mi, že se ČD zlepšuje přímo úměrně s vyřazováním starých jednotek jako důsledku ztrácení zakázek 😅 možná je to jenom náhoda, ale třeba na S52 dříve 810 úplně nejstarší, nemožné jet komfortně a bez zpoždění. Dneska tam jezdí modernizované Reginovy a nemám stížnosti.

Ventura35

Vozový park se měnit nebude…ale na S4 Brno – Zastávka doufám ČD nasadí elektrické vlaky?

JirkaV

Měly by jezdit ale pry jen 1x za 2 hodiny, jinak počítejte dalších 10 let s těmito motoráky

Elb

Určitě nasadí, jen otázka kolik jich tam bude i za deset let, pokud nepřibydou další ele jednotky v JMK.

Michal

V Brně je aktuálně 7 RegioPanterů bez práce.

Kubrt

No, bez práce. 640.007 jezdí v Bohumíně, 004 v Olomouci, další zaskakují za Interpantery.

Elb

Ta kolik jich bude bez práce po drátech na Veselí, dvoukolejce na Vyškov, eventuálně i na Kroměříž/Prostějov/Olomouc, nebo Nedvědice, to současný počet vlaků nebude schopný vyjezdit.

Happy

Samozřejmě. Jednotku hydroplech. Hydra bude strkat soupravu ze Zastávky do Třebíče a plecháč bude aktivni pod dráty. JMK ušetří, šotouši budou spokojeni a cestující autem stejně nepojedou, už totiž ty rozflákané silnice nejhorší v zemi znají a to by svým autům fakt nepřáli, žebřiňáky spálili a koně sežrali. Posilové spoje potom budou sestaveny z honeckerů a hydru nahradí bleskovej brejlovec…. 😉 Pokud budou moc hodní, tak jim věnujeme nepotřebná patra.

Elb

Úžeh?

Happy

Ne. Smysl pro humor. Kdysi výstavni kraj s nejlepším IDS v zemi. Za těch spoustu let jen úpadek a stagnace…

Jiří Kocurek

Nic proti, ale byl to kraj, kdo se zasadil o nahrazení Honeckerů a půlstoletých nevyhovujících 560.
Nové elektrické jednotky na střídavý systém se ne a ne objevit, dvorní dodavatel nic, dvorní odběratel a národní dopravce také nic. 20 let uplynulo co na stejnosměru jezdily Ešusy a ČD fans to dlouhé roky rozdýchávali, že někdo si dovolil!

Elb

Ešusy letos slaví 25 let provozu.

El Barto

A 10 let od skončení výroby.

Happy

No já je spíš podezírám z toho, že neměli jinou možnost. Ono totiž cpát ETCS do 560 by nikoho příčetného nenapadlo.

Svojsin

Zase tak dramaticky bych to nehodnotil, hlavně díky novým jednotkám na Letovice Tišnov, Krenovice atd.
Ale na zlepšení je už kde co, to souhlasím ( jde i o autobusy).

Leinad

Plecháč/Hydra/Brejlovec se skamarádí aby fungovalo dálkové řízení? Pro krácení zpoždění mnohočlen(aktivní i nafťák)

Kuba2

Přinejmenším na 754.013 a 242.204 se zkoušela komunikace s 954, tak by to s 854 mělo jít taky.
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/954/954026.html?lang=de
https://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=1029
Kromě toho komunikaci po NVL podporují všechny modernizované 754 s řízením od MSV. Čímž jakkoliv nehodnotím rozumnost takového nápadu pro JMK, byť u 954 lze očekávat, že tak časem skončí, jestli tou dobou budou 754 ještě naživu.

Hoermalmeister

Upřímně řečeno bych ten hydroplech rád viděl 😅

Gwann

Hlavne hydru jak tahne pres Rapotice toho plechacr

Honnzok

Pokud by táhla jen toho plecháče tak naprosto v klidu (není těžší než běžná sestava Bdtn + Abfbrdtn)

Gwann

Ale na to je ta hydra poněkud málo kapacitní. A s dvěma Bdtn by to bylo asi lehce horsi

PvvS

A potom rovnou do šmelcu s mrtvou převodovkou..