ČD nasadí na problémové pasažéry 30 hlídek. Mají „vylučovat z přepravy“ a lovit sprejery
Bezpečnostní hlídky ve vlacích Českých drah. Foto: ČD
Podle ČD se daří snižovat počet incidentů s poškozováním a znečišťováním vlaků.
Řekl bych, že hlídky fungují na 200%, mě třeba ti kovbojové smrady vyloučili z přepravy téměř okamžitě co prošli a po pár dalších stejných zkušenostech jezdím zase autem i „podél kolejí“. Najmout jednu z nejspodnějších agentur, proslulou tím, že jejich „šerifové“ jsou v drtivé většině lidé, kteří mají co dělat sami se sebou a většinou nezvládnou dohlédnout a kontrolovat ani sebe natož okolí, je akt hodný génia… nebo managementu ČD…
Nechci rozhodně paušalizovat, i mezi těmito pány jsou jistě slušní a poctiví lidé, kteří to chtějí dělat pořádně. Ve většině případů na mě však působí „vlakové hlídky“ spíše nepříjemným dojmem. Už jen to, jak jsou přezbrojení, visí na nich všechny možné zbraně, dále to typické kouření na nástupišti a vrcholem bylo, když jsem kdysi viděl jednoho takového s pistolí viditelně umístěnou, což je zákonem zakázáno. Uvítal bych tedy spíše řešení Policií ČR.
Takového je potřeba zastřelit pistolí neviditelně umístěnou…ono ho to příště přejde, hrát si na kauboje.
To by bylo fajn, ale na to dost policistů fakt není. Museli by nabrat hromady dalších lidí.
Pokud ty hlídky nebudou mít status veřejného čínitele jako např. Policie ČR nebo Městská policie, nebude to ono, kdekdo je pošle kamsi. Bylo by třeba něco jako byl dříve OSOŹ. Ale to je téma pro ministerstvo dopravy i vnitra.
Viděl jsem takovou hlídku, jak celou dobu jízdy vlaku seděla na pr… a o něčem se spolu velmi hlasitě bavili. Aneb nikdo ji nekontroloval, tak co by se snažila…
Nevím jestli to má být účel, ale naposled když jsem viděl „vlakovou hlídku“ tak že by mně naskočil pocit bezpečí se nedá říct + zlatá tečka na závěr, málem jsem pozvracel z toho jak smrděli.
Správný krok, držím ČD palce, aby se jim všichni ti ubožáci už taky klidili z cesty.
KORDIS jde ještě dál: koupí si nové vlaky a sundá z nich i ty ubohé průvodčí.
Lidi přece nic ničit nebudou. 😀
Asi tak. Jsem zvedavý, jak ty ibalginy budou za chvíli vypadat. Všichni víme, jak vypadají elefanty kolem prahy a to tam jsou vlakvedoucí. Jak to bude vypadat kolem Brna, až tam žádný vlakový personál nebude, to bude zajímavé…
Novodobé švestky.
Je potřeba setřást…
OSOŽ jakožto složka Police by byla určitě lepší, protože policie má přeci jen víc pravomocí jak BS, respektive BS nemá snad žádné pravomoce na víc oproti obyčejnému občanovi.
Ještě k tomu, když kolikrát na nádražích vidíme, kdo pracuje u BS, u nás na nádraží to nejdřív byl samý důchodce, co se kamarádil s bezdomovci, a teď to jsou prozmenu z části lidí, co sice bezdomovce vyhnali, ale prozmenu se kamarádi s různými feťáky, apod…
Však proč by se taky nekamarádili, když se dobře z dřívějška znají…
Já jsem na jednom nádraží viděl, jak šéfa ochranky s typickým českým příjmením xxxx přijela zatknout státní policie….. Když jsem se po třech dnech přestal tomuto zážitku smát a hihňat a zmínil jsem se v jiném tématu v této diskusi, tak jsem byl mínusován a napaden, že jsem rasista….ale o něčem to také vypovídá….
Xxxx je co? Problém to napsat?
Vandal nebo fetka ve vlaku není obyčejný občan. A pod rouškou tmy má feťák jenom jedno právo: držet hubu a letět z vlaku. Takže vlastně dvě práva.
Pracoval jsem na začátku 90.let u SOOŽ na dráze ( starší ví). Práce měla smysl, dráha měla velmi mnoho objektů, doprovody vlaků a ve vestibulu byl klid. Škoda, že to padlo.
Každý na ně vzpomínáme jinak.
Pro mě bohužel zůstane Osožák ten, který hlídal, jestli si náhodou nezkracujeme cestu k vlaku. V našem případě šlo o průchod po dlážděné cestě přes bývalé nakladiště. Provoz nula, úspora přes 500 m. A to byl při dobíhání vlaku ze školy sakra kus cesty.
Nebylo to jen o pokutách ( tehdy přechod přes koleje 20kč), ale o přítomnosti. U každého rychlíku se muselo být, mezi nimi kontrola depa, vozovny, zvlášť v noci. Sledování a doprovázení výbušnin, palivo z elektráren, vykradené vagóny, nehody, přejeté nohy, mrtví lidi atd. Doprovody vlaků, zažil jsem fanoušky Sparta-Košice. Něco jako film Proč. Na tak veliký moloch jako byly ČSD to dávalo smysl.
Já si pamatuju, jak se jednou v pátek odpoledne osožáci v Liberci zbláznili a jali se vynucovat dodržování přikázaných směrů chůze cestujících – stoupli si do „odjezdového“ podchodu a dav, který tudy šel od vlaku ven, nutili jít zpátky a pak „příjezdovým“ podchodem. Čímž ten podchod totálně ucpali, nejen, že lidi nemohli z haly k vlakům, ale kdyby tam někdo upadnul, tak by ho ten dav ušlapal.
Takoví íqáči ti osožáci byli.
Dneska je tam, ó hrůzo, možné chodit jakkoliv a nikoho to neštve. Asi kromě těch troubů s uniformou SOOŽ.
😂😂😂🙈
Vstupenka na nástupiště – zrušeno. Dnes po nádraží může lézt jakékoliv individum. Vždyť jízdenka platí 1 den. Navíc města chtějí po dráze udělat průchod (zdarma) skrz nádraží do další části města. A v vlacích ubrali personál – takže se lidem vyplácí podvádět – jezdit načerno. Pokladna někde, většinou zrušená. Slibované automaty na jízdenky – jako šafránu. Navíc průvodčí sám nic nezmůže …… a kancelářskou myš to nezajímá…….. ta každých 10 minut neriskuje – že jí někdo „upraví úsměv“ . Špatně nastaveno.
Vstupenka na nástupiště zastaví zloděje nebo opilce? To bychom se museli vrátit minimálně do 50. let a zaměstnat tisíce lidí, co budou na nádražích u všech vchodů a východů na nástupiště kontrolovat, zda dotyčný má jízdní doklad nebo perónku.
To víte, že jo. Jít někoho vyzvednout k vlaku či ho doprovodit a ještě za to platit, ne? Máte ještě nějaký dobrý nápad jak odradit lidi od využívání železnice? Co kdyby železnice přestala plakat a řešila skutečné problémy? To by měl být především zájem železnice, aby se na nádraží dalo dostat bez nutnosti kilometrových obchůzek. Atd, atd…
Pro některé komonádražáky, mentálně zmrzlé v normalizaci, evidentně ne. Ještě by různým pochybným existencím, které by v živote neprošly žádným psychotestem, chtěli dát větší pravomoci.
Kdo by tu vstupenku prodával?
Dobrá správa, které to nástupiště patří? 🙂
když dají do ruky exotům, bývalým trestancům a vyléčeným smažkám od sekuritas obušek a pepřák, tak si určitě budou všichni připadat bezpečně 😀
Trestanci nemůžou dělat u BS ze zákona… To ostatní je ovšem možné
tak čistý TR neznamená netrestaný, institut zahlazení funguje. ale zase uznávám, že nějaký hříšek z mládí nemusí s člověkem být až do důchodu. opis z rejsříku trestů si snad může vyžádat pouze soud a tam je opravdu všechno.
Si vždycky vybavím tu dvojici ze seriálu Nádraží.
Podobnost seriálu s realitou byla čistě náhodná… 🙂
Samozřejmě je to o lidech jako všude, ale někteří securitas, to je tedy úroveň. Někdy se od exotů, které mají lovit, sami moc neliší. :-/
za ty peníze neseženete Jamese Bonda
To je bohužel pravda. Na druhou stranu jsem byl na S1 rád, když tam jednou za měsíc v noci byl alespoň ten exot sedící nahoře v jedničce.
V ČB byl pán u ostrahy – dříve stálý klient místní nádražky- ten znal a uměl si udělat pořádek.
Z pytláka je také nejlepší hajný.
Kdybych se podíval níž – Peeetr už to napsal.
Nejlepším hajným vždy býval bývalý pytlák.
Ale rozumím, že může být problém v komunikaci se slušnými cestujícími, ale od toho tam je běžný průvodčí. Ovšem i hlídky u nás chodí nejčastěji ve dvojcích, tak to už je na selském rozumu vedoucích, aby k sobě řadili rozdílné typy a siláky, co většinou moc nemluví, párovali s někým ukecaným nebo na hlídání před sprejery s dobrým běžcem.
Pokud je to jen zjevem, tak je to plus. Alespoň jim neutečou dřív, než zakročí.
Hmmm, pro zacatek by bylo moc fajn, kdyby tihle sekuritaci bezostysne nekourili na nadrazich v mistech kde je to zakazano a plno lidi okolo.
Posledni dobou mam pocit, ze snad jsou za tohle odmenovani, protoze to je videt stale casteji a casteji.
Kdyz uz maji dohlizet na dodrzovani poradku, tak prvne oni sami musi dodrzovat zakony a vyhlasky, jinak je to cele k nicemu!
Přesně tak. Jednou jsem se na to zeptal přímo toho opáleného sekuriťáka v Děčíně. Čuměl jak puk.
On taky securiťák a securiťák. Něco má nasmlouváno SŽ, ve vlaku ČD.
Kotlár security? Tak asi radši pojedu autem.
Vy jste vandal?
Ne ale některé „ochranky“ dokáží spolehlivě otrávit i normální cestující.
České dráhy si v zájmu ochrany svého majetku vytvořily domobranu s pravomocemi téměř SOOŽ, co bude dál?
Jistě, mají se jen na všechny usmívat, v klidu si nechat ničit majetek a dostávat za to dávat sankce… Nebo co navrhujete, když je toto špatně?
Očividně si budeš muset koupit jízdenku
Chránit majetek je špatně? Jistě, můžou nasadit kamery, ale to se zase objeví spousta aktivistů s GDPR…
Zatím vídám samé životní trosky, exekuce sem, insolvence tam, kouří na nástupištích a smrdí. Dále mám dojem, že od některých cestujících chtějí vidět jízdenku, to už je přes čáru.
Je to tak. Včera takováhle dvojka kolem 15:30 vykuřovala v Olomouci, hl. n. na 1. nástupišti hned vedle cedule zákaz kouření. Vzezření jak bezďáci, jenom vesta SECURITY je od nich odlišovala. Nedávno podobná dvojka smrděla v ČD Lounge.
Upozorněte na ně policii. 🙂
Jak poznáte na nástupišti, jestli má člověk exekuce ? To je dost primitivní zkratka.
Ale něco dělají. Neleží doma na gauči na sociálních dávkách.
To je asi tak jediné pozitivum.
Protože je k tomu dohnal Úřad práce? 😀
Stále se ukazuje, jaká byla blbost zrušit Osožáky coby totalitní přežitek. Ti měli alespoň respekt. Nyní se stále hledá a hledá a flikuje bezpečnostními agenturami, které kolikrát zaměstnávají zjevy, že potkat je za tmy, položím šrajtofli na zem a zdrhám.
Takze vyvolavaji respekt 🙂
Spíš obavy.
OSOŽ by to odkladiště pro lidi, kteří u policie neprošli u psychotestů?
Pro ty už je MP.😊
I u MP musíte absolvovat psychotesty.
Vzhledem k nedostatku lidi se sice musite zucastnit, ale ikdyz neprojdete, tak vas vezmou 😉
Já je sice pamatuji spíše těsně před zrušením. Ale pamatuji je jako většinou postarší pány. Nevím jestli to byli bývalí policajti na výsluze( tehdy SNBáci ). Každopádně bych si je moc v boji proti dnešnímu narkobezdomovcům, sprejerům a polobezdomovcům nedovedl představit. Ti jen přešlapovali a hlídali jestli někdo nefotí, nebo nezkracuje cestu přes koleje.
Dost často měli s sebou nejlepšího přítele-psa.A nebyl to maltézáček, ale vlčák
Bylo to ještě horší. Neuměli nic, než buzerovat. Stačilo mít viditelně fotoaparát.
OSOŽ byli velcí hrdinové, když lustrovali čundráka, co usnul na lavičce v čekárně. Ale když pozdě večer vtrhla do haly parta nalitých spoluobčanů z východu republiky, řvala na celé nádraží a somrovala od dalších cestujících cigarety, tak to se osožáci ztratili jak pára nad hrncem.
Vlaková hlídka vesele pokuřující na peroně před „svým“ vlakem, po odjezdu projde soupravu s cihlou pod paží ( asi aby vzbudila respekt ?) a uvelebíc se v kupé 1.tř.a sleduje obrazovky mobilu až na konečnou…
Tak tohle je opravdu posílení bezpečnosti ?
Jojo, měli by dostat kamery s nepřetržitým záznamem. 🙂
Mám úplně stejnou zkušenost. A mezi sledováním mobilů ještě stačili probrat jak je bolí z hlava z chlastu :-/
Tak ono je to asi těžký. Lidi nejsou na hodně pracovních postech. Všichni „chytří“ jsou manažeři nebo pochybní chlápci v oblecích se špičatejma botama 😀 A bude hůř.
Přesně tak, jedno kupé služební pro tyto „hlídače“ a druhé jako úschovna ukrajinců, jak je zvykem v Praze na hlaváku.
Tak hlavně, aby ta ochranka stála alespoň za něco. Tuhle jsem jel z Přerova do Brodku u Přerova a ten jeden tam říkal tomu druhému, jak ho včera stará… Však vy víte co. Všichni cestující se tomu nestačili divit, včetně mně. Avšak vím, jak to u těch agentur chodí a co za individua tam berou, takže si nedělám iluze.
Sprejeři řádí nejen v Praze a okolí.
Viz vícero posprejovaných hyder v okolí Brna (přinejmenším u 854.218 ponechány graffiti na boku vozidla i po několik měsíců).
Tu 218 jste teď někde zahlíd? Já na ní grafit viděl někdy tak 2-3 týdny zpět, doufal jsem, že už to umyli
Tak to je překvapení. Myslel jsem, že se nezmůžou na víc, než banování kritiků na Facebooku.
Tak hlavně aby i ty hlídky měly nějakou úroveň. Často se člověk setká s poněkud zvláštními typy, které úroveň cestování moc nepovznáší. Ať už mluvou, vystupováním, a nebo třeba tím že si klidně mezi lidmi zapálí na peroně cigaretu…
Tak to ještě mají rezervy. V RJ jsem zažil i služební oddíl přeměněný na udírnu. 😆
Vyplňujte formuláře stížností u ropidu.
Proč myslíte že tak nekonám?
Ale děkuji za radu. Ještě že v Böhmen se člověk vždycky hned dozví, co má dělat🙂
Dokonce jsem (po neakceptovaném slovním upozornění) psal stížnost na pracovnice úklidovoé firmy, které stejnou rukou v rukavici vybírají odpadkové koše a stejnou rukavicí berou za madla dveří.
Tedy budu moc rád, když se zde kultura posune k lepšímu, a nebude nutno psát ani stížnosti, ani podobné komentáře. Žádnou radost mi to nedělá…
S přáním pěkného dne🙂
Tak s těmi stejnými rukavicemi, koši a madly dveří to trvá nejméně od převratu (před tím se za přítomností lidí ve voze neuklízelo, takže nelze posoudit). Proto mě nepřekvapuje, že ani za téměř 35 let náprava nedorazila a platí osvědčený paragraf, že takto se to dělalo vždycky.
Zkoušel jste to někdy? Vůbec nic se nestane, dokonce ani nedostanete odpověď
Odpověď do měsíce dostanete, efekt sporný, ale čím víc lidí napíše, tím větší je šance na změnu…
Já jsem odpověď nedostal.
Proč ROPID, platí je IDSK pro práci na území Středočeského kraje, Praha na ochranky nepřispívá. Každopádně fotka ochranky na území Stč.kraje jak se vyvaluje v jedničce nebo kouří na peróně by byla zcela jistě prokazatelnější než jen nějaký komentář / stížnost někam.
Zvláštní, že u RJ nebo u ARRIVA jsem se s problémovými cestujícími ještě nesetkal, zatímco u ČD několikrát. Čím to asi bude?
Protože ARRIVA má takřka výhradně dvouvozové jednotky?
Ne, protože ARRIVA se chová k cestujícím jak k lidem a ne jak k póvlu, ze kterého chce jenom vyždímat prachy.
Ahahahahaha
Dalši joke
Tohle není žádný vtip. ARRIVA není dokonalá (taky jsem to nikdy neřekl), ale ve srovnání s ČD je to klenot.
Tak ono ČD budou mít na lince Olomouc – Krnov – Ostrava minimum problémových cestujících. Ale příměstské vlaky jsou jiná liga.
Znáte to rčení – jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá. Když se ČD chová k cestujícím jak k dobytku, tak se pak nemůže divit, že se tak reálně chovají.
Tobe udelali neco strasneho.. Chteli po tobe listek?
ČD po mě chtějí lístek vždy, protože je to jediné, co je zajímá. A i tam, kde bych principiálně měl jezdit zdarma.
Jestli chcete Michale, domluvím Vám jednu směnu „na koukání přes rameno“ ,někde na nějaké S-lince vycházející z Prahy. Zajímavé je, že většina cestujících se chová normálně, takže buď neznají to rčení, a nebo bude problém na vaší straně.
Problém bude spíš na trati, kde jezdí ČD s nulovou konkurencí.
Tak nám prozraďte která je to trať. Vám se nic nestane, na nikoho konkrétního neukážete a vedení možná své lidi náležitě poučí.
Jestli mě znáte, tak to moc dobře víte. JMK si přebarvil RegioPanter a chlubil se tím, jako by objevil Ameriku (jenom zde vyšlo aspoň deset článku ryze o nich) Ale to, co jezdí za žumpu na S6, je kraji naprosto ukradené. Když pak jedou občas z Brna RJ po R8, připadám si jak v 5 hvězdičkovém hotelu.
Vy jste živým důkazem, že je ve společnosti učité procento asociálů, kvůli kterým ta ostraha ve vlaku je. Prostě není normální ničit cizí věci.
Řekněme, že u ČD jaksi člověk z principu nemůže být psychicky v pohodě. Ale já dopravce neobtěžuji narozdíl od něj.
Já nevím, jaké máte vy zkušenosti s ČD (nebo i jinými dopravci). Já mám řekněme z 95 % zkušenost takovou, že se navzájem pozdravíme, ukážu inkartu na mobilu, on/ona jí načte, řekne děkuji a to je celé. Z 5 % je ta interakce trochu větší, ale že by se ke mně někdy někdo choval jako dobytek? To fakt ne. Jo jednou jsem dostal pokutu za neukázání jízdenky, ale i tak to bylo relativně v pohodě. Ale naproti tomu jsem párkrát dostal 30 kč jako kompenzaci za nějaké nefungující věci. Jaké jsou vaše zkušenosti? Byl jste vožralý, neměl jízdenku, choval se… Číst vice »
Dobrej vtip
Já jsem měl spíš problém s tím, že žádná ochranka nebyla na nočním RJ Košice – Praha, což je docela o hubu. Nevím, jestli je to tak každou noc.
Myšlenka dobrá, ale už několikrát se mi na S9 stalo, že ochranka místo dohledu vysedávala v mezipatře na konci soupravy, což pak ne tak uplně funguje proti těm zmetků….
Tak to bohužel je ve většině případů no… bezpečnostní hlídka projde vlak a pak si hledá prázdné kupéčko anebo 1. třídu na sezení. Nechť se peníze opravdu radši investují do kamerového systému v jednotkách ř. 471, anebo pokud má firma Securitas volné kapacity, tak raději ať pořádně hlídají odstavené jednotky v obratových stanicích…
Jestli ochranka chrápe ve vlaku (a dá doufat, že dorazí když ji zavolá vlakvedoucí nebo i nějaký cestující) nebo rovnou bude chrápat na centrále u monitorů ptv 😀 řekl bych že první možnost je nepatrně lepší.
Ve druhém případě, i kdyby chtěla, s přenosem nebo dokonce jen záznamem toho moc neudělá.
Ve většině případů? Já zažil vždycky to, že napřed vlak projdou a pak se střídají a jeden z nich vždycky dělá garde průvodčímu
Doufejme, že těch vandalů chytí co nejvíc: https://www.facebook.com/SecuritasCZE/posts/pfbid02T7w2UL6aiYSTdpegHMCY4r9KqNbntPnyjzLMCT927xfRwR8WiUJdSzC8dSB3WV3Tl
Nedávno jsem zjistil, že na poškozování vlaku a obecně zařízení pro veřejnou dopravu je v TZ i zvláštní paragrafy – §132 a §276. Doufám, že policie aspoň občas někoho stíhá i za tohle a ne jen za §228 – poškození cizí věci.