ČD nasadí na dvou tratích ve středních Čechách RegioSpidery. Nahradí motoráky 810
Ve středních Čechách půjde o dočasný a vzácný úkaz. Ojetá vozidla z Německa jsou určena hlavně pro severní a východní Čechy.
Na středočeských kolejích se na přelomu srpna a září objeví čtyři nová vozidla. Přesněji řečeno půjde o ojeté motoráky Stadler RS1, které vyjedou na linky z Kralup nad Vltavou do Loun a Velvar. Nahradí motorové vozy 810, které na tratích dnes jezdí.
„Nízkopodlažní vlaky nabídnou pohodlné a bezpečné cestování osobám se sníženou pohyblivostí, především vozíčkářům a seniorům, ale současně i cyklistům nebo maminkám s dětmi,“ uvedl ředitel středočeského organizátora dopravy IDSK Zdeněk Šponar.
Stadlery RS1, známé v tuzemsku pod obchodní značkou Českých drah jako RegioSpider, budou ve středních Čechách jezdit zatím v testovacím provozu. „Budeme je testovat pro možné budoucí využití typově obdobných vozidel ve Středočeském kraji,“ uvedl ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Praze Jakub Goliáš.
České dráhy si tyto vlaky pořídily v prosinci loňského roku, když koupily v Německu celkem 22 ojetých motorových vozidel Stadler RS1. Z celkového počtu jich je v České republice zatím 17, zbylá vozidla dorazí ještě letos.
Vozidla, která dosahují maximální rychlosti 120 km/h, čeká v tuzemsku u nového majitele modernizace. Dráhy je chtějí vybavit klimatizací, zásuvkami a wifi, hodlají přečalounit sedačky a dát vozům nový lak. Vlaky nabízejí 71 míst k sezení.
Do přistavení vozidel budou čtyři obsluhovat zmíněné tratě ve Středočeském kraji. Jak dlouho se ve středních Čechách zdrží, není zatím jasné.
České dráhy je hodlají nasazovat primárně v Ústeckém a Pardubickém kraji, první vyjel minulý týden na linku U11 z Loun do Postoloprt. Zatím jezdí v původním laku německého dopravce SWEG Hohenzollerische Landesbahn.
Stejný typ vozidel (celkem 33) dráhy provozují už řadu let především v Libereckém kraji a na Vysočině. Jako nové je koupily začátkem minulé dekády od výrobce Stadler Pankow za 1,8 miliardy korun.