ČD nasadí na dvou tratích ve středních Čechách RegioSpidery. Nahradí motoráky 810
Stadler RS1 (RegioSpider) Českých drah, dovezený z Německa. Pramen: České dráhy
Ve středních Čechách půjde o dočasný a vzácný úkaz. Ojetá vozidla z Německa jsou určena hlavně pro severní a východní Čechy.
Ach jo další šrot.
Tak tak, tohle bohužel stalo za nic už jako nové. Ještě že si to tam nechaj cajzlové a nám na JMK přijdou beztak 854.
Doufám že pak v úseku Lovosice-Litoměřice někoho napadne aby jezdili zdvojené, v sezoně možná i do Č.Lípy. Už teď je běžné v 814 stání v uličce a na schodech. Holts úředníci z UK kraje řeší především Ústecko, Mostecko a Chomutovsko. Nějaké Lounsko a Litoměřicko jakoby se jich netýkalo.
Jednou všichni budou vzpomínat na 810, a dávejte klidně palce dolů
Protože dojde ropa a nebude se jezdit elektrobusem?
Vzpomínat jistě všichni budou. Jde o to jak.
Zajisté, při návštěvě DHV Praha-střed… 😀
Rozhodně na ně vzpomínat budeme , o tom žádná. Kéž by jich ale koupily o dvě stě víc abychom s nimi (snad kromě retro jízd) nemuseli běžně jezdit. Dokonce bych řekl, že tyto stroje poznamenaly a od cestování odradily mnoho lidí a rozhodně nepatří v tomto století jinam než do muzea.
Já když jsem naposledy jel RS1, protože to prostě jinak nešlo, tak to jsem na 810 a 814 velmi rád zavzpomínal a posteskl si. RS1 je krám, nepohodlné, nevytopitelné, cukajicí, hlučnej a blbě prostorově řešenej krám.
😆🙄
To máte pravdu,vzpomínáme….hlavně my,co jsme měli tu čest cestovat v pátečních odpoledních z Liberce do.Lovosic nebo z Letohradu do Meziměstí.A takový rychlík Bratislava-Komárno nebo Brno-Otrokovice taky neměl chybu…..
Ale jo, na Velvarku to bude fajn, tam se to hodí. Akorát z Kralup na Slaný to doufám bude jezdi po dvojicích, tam je už teď sólo 810 dost málo. Ze Slaného do Loun už může bez problémů pokračovat jen jeden.
Velvarka by snesla elektrizaci, kde by šlo na tento krátký úsek využít volné kapacity. Velvary jsou natolik rozparcelované, že z nich za chvíli budou druhé Milovice.
Napřed tu přeložku: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_8145.html
Trať se narovná a zmizí dva zbytečně přejezdy. Proč šněrovat silnici jak nacucaný kořala.
Co tak najednou? Že by reakce na rušení tratí s provozem chcipaku 810 ve středních Čechách? Nasazovat je na tamější trati Praha- Most to už byla ostuda! Stallo se to ještě v době komunismus, kdy jsem tam sloužil v armádě na Slánsku a po 30 letech! byla situace stále stejná!!! Představa o jízdě v 810 z Kralup do Mostu je příjemná, že? Co vy na to, zástupci ČD?
Spíš zastírací manévr v reakci na kritiku, která vůči zastavení provozu zní z Ústeckého kraje.
Rušení tratí? Na to kraj pravomoc nemá. Může jen přestat objednávat vlaky. Nikdo nebrání fandům zajet si Hurvínekm do … Tovačova například.
Četl jste to celé? Oni jezdí přímé vlaky Most-Praha v režii 810? V článku je psáné že RegioSpidery budou dočasně nasazeny na linky Velvary-Kralupy a Kralupy-Louny. Jde o jediné. Mají být nasazeny na žádost UK kraje na Lovosice a Českou Lípu. Jelikož je ale výluka u Koštic nad Ohří tak se do Lovosic nedostanou. Článek tu o tom byl před týdnem. Nebo mají stát v depu a čekat až výluka zkončí?
Buďte rád, že tam jede alespoň ta 810, taky by tam nemuselo jet nic ….
Chtělo by to zatlačit víc ze strany objednavatelů. Díky ZLK jezdím v 832,846 a 848. Razantní skok výše. 810 a 814 už na kolejích nemají co dělat..
814 ještě jo, ale jako záložní vozidlo a případně na vlaky v okrajové době. Ale souhlasím, že nosná řada by to už být neměla. 810 už fakt patří do retroprovozu.
Šukafon je (např. na 194, 197, 198) vrchol luxusu proti neskutečně hlučným a Alzheimerem trpícím RegioSprinterům od GW Train Regio. A na vožení 5-10 lidí nebo čistého vzduchu bude stačit vždy, protože pořizovat pro tyto účely jakýkoliv nový dopravní prostředek je vyhazováním peněz.
Jako že ty Regiosprintery zapomínají, kam mají jet? Nebo jak si mám představit toho Alzeimera?
Omlouvám se, chtěl jsem napsat Parkinson, protože se furt celé třesou. To je holt ten začínající Alzheimer! 🙁
Na vození 5-10 lidí je vyhazováním peněz i provoz šukafonu.
Ty hravě pobere 9metrový minibus s kapacitou 20-25 sedaček + 2 kočárky.
A když tam přijde 40 osob ….
40 lidí v šukafonu na většině spojů, kde jezdí, neviděli řadu let, pokud vůbec někdy. Stejně by se dalo zeptat, „A když přijde k šukafonu 150 lidí?“.
Tak se tam naskládají … musí … za bolševika měl jsem na starosti přepravu cca 300 dětí na tábor z nádraží. Po – So mělo místní ČSAD k mání díru v obězích u tři linek. Smůla – byla neděle … nějací jeli na náklaďáku s kufry, asi 20 jsem jich nafutroval do Š1203,, zbytek se vešel = musel vejít do dvou Karos ŠL11.
Zkuste dnes naložit děti s kufry na náklaďák, dvacet dětí do dodávky a po 130 dětech do dvou autobusů. Myslím, že z nádraží do toho tábora nestihnete dojet. PČR je dnes rychlejší a lépe vybavená než kdysi VB a práskači mají dnes mobily. Z půlstoletí provozu linky 143 ze Strahova do Dejvic je spolehlivě prokázáno, že žádný autobus není tak plný, aby se do něj nevešel ještě alespoň jeden student. Ale to snad není norma běžného provozu. Chtěl jsem říci, že ŹÁDNÝ dopravní prostředek nemá neomezenou kapacitu a VŹDY se může přinejmenším teoreticky stát, že přijde ke spoji více lidí,… Číst vice »
Naprosto souhlasím. Můj příspěvek nebyla obhajoba šukafonu, ale kritika RegioSprintera. Aby si někdo nemyslel, že vše, co je novější a ze západu, musí být také lepší než to starší domácí. Nemusí!
Proč, záleží na délce trati a kvalitě kolejí. Zejména.
Až příliš často je 814 k vidění na vlaku s jízdní dobou přes 3/4 hodiny. A tam fakt ne. A samotná 810? Vždyť dárce motoru, ŠL 11 je již muzejní stroj. Furt se řeší emise a pak vyjede na pravidelný objednávaný spoj něco na úrovni prastaré Liazky, sazomet.
Nelze srovnávat životnost silničních a železničních vozidel.
blbost…
Po silnici by taky i dnes jezdily starý autobusy za kýbl nafty s elektrikou je do blinkrů. Doba je ale jinde.
Lze. Navíc Hurvínek toho najezdil míň než Šukafon.
832,846,848 budiž. Ale díky arrivě razantní skok níže.
V čem konkrétně, prosím?
Rezijky.
Taky si myslím, že to bude jediný důvod. Když ČD nebyly schopny sehnat (a pak nabídnout) ekvivalent, tak přece není co řešit. Arriva ukazuje, že to jde; už druhým rokem. A když někdo mluví o snížení komfortu – prodej jízdenek na zastávkách tady zrušila SŽDC už „za éry ČD“. A zpožděním bych se neoháněl, jediné pořádné tu na 341 měly dnes ČD – cca 120minut. 👍😂
A ze strany objednavatelů přisypat více peněz – za málo peněz = málo muziky.
Škoda, že se už nevyrábí nové. Byly by výborná náhrada za 810 a 814.
Jo, byly by dobré jako náhrada za dobytčáky před 80ti lety, to možná. Ale RS1, ať ČD nebo jiného dopravce, je popelnice. Radši pojedu 814, než tímhle krámem.
asi bys mel zkusit nekdy jet za penize autobusem, abys videl, kam se posunula vypada konkurence.
V čem konkrétně je RS1 horší než 814?
Krom toho, že si v 814 stáhneš okno a pokud si invalida, tak se v těhle nedostaneš na wc, je štadler ve všem lepší. Argumenty prosím..?
Většina invalidů se i v tomto Regioshuttlu na WC dostane (např. lidé o holi, dále např. neslyšící invalidé atd.).
(Směšujete pojmy INVALIDA vs. VOZÍČKÁŘ).
Ba naopak – v tomto typu vozu mají lidé s pohybovým omezením k dispozici o dost více sedadel přístupných „beze schodů“ (vždyť v té RN je to jen nástupní prostor).
Pojem invalida je pro mě člověk co nezvládne sám nastoupit, což jsou obecně většinou vozíčkáři. Zbytek jsou pro mě normální cestující. Narážel jsem na bezbarierovost wc což tyhle stroje nemají..
To bude poznat v zimě, nemá přepážky mezi oddílem pro cestující a nástupním prostorem a v létě bez klimatizace taky dobrý. Opravdu náhrada za 810. Jen u ní se některé věci vychytralý dřív, některé až v reinkarnacich.
Dostane to klimu, s tím náporovým větráním je to nepoužitelný. Přepážky nejsou potřeba pokud ti lidi neotvíraj dveře tlačítkem pro kočárky nebo nestojej ve dveřích.. Topení je zrovna to v čem se 814 nechytá no.
To, že přepážky nejsou potřeba si myslileli už při výrobě 810 a u prvních kusů se potom dodatečně dodělávali. A zrovna u 810 se dveře omylem neotevřou.
Topeni je úplně stejně jako na814 a nechystá jen proto že se tam dává topnej olej místo nafty.
Jako že v Německu, tak kde ty motoráky u HLB jezdily, není ZIMA ?
V údržbě je mnohem poruchovejsi a dražší náhradní díly, jo a ve spotřebě oba motory iveco. Stačí?
Nevím jestli stačí dva , tři by byli určitě lepší 🙂 Jo, za kýbl nafty nic už nejezdí a náhradní díly si odliješ na kovárně. Všude se řeší emise a na kolejích středověk
Jako cestujícího tě tyhle věci rozhodně zajímají..
Spolehlivost bude otázka údržby a investic. Ve srovnání s ř814 to bude tak 1ku1, obvzlášť na sklonově náročnějších tratích.
Až na to, že tady jsou ještě ingoty od MANu, ne ten italský krám, co se sere už nový. Že si ČD objednali do svých funglovek nejblbější pohon co mohli a pak to vypadá jako krám, to je pech, ale ty s MANem fungují.
Tak jasný, ale to cestující moc nezajímá. A vyšší spotřeba je holt daní za vyšší výkon, tedy potenciál ke zrychlení linek nebo alespoň stahování zpoždění.
Úžeh, nebo úpal?
Zjistěte si, kdy byly RS1 vyrobeny ….
No…jezdil by jste radši Lintem 27 nebo Pesa Link I?
Po zkušenostech ze svého domovského kraje dám přednost Pesa Link II.
Damage control po oznámeném zdražování a škrtání?
Může být. Vzhledem k těmto protichůdným vyjádřením nevěřím zástupcům kraje ani IDSK ani slovo.
„Budeme je testovat pro možné budoucí využití typově obdobných vozidel ve Středočeském kraji,“
tím chtěl básník Goliáš říct, že ci ČD nejsou jisty, zda cestujím bude vyhovovat nízkopodlažní jednotka, protože 810 jsou u cestujících velmi oblíbené?
To je taková oblíbená tuzemská disciplína, koupit výrobek a začít testovat. Koupili jsme vlak, jezdil 15 let v Německu, bude jezdit i u nás? Je to vůbec vlak? Musíme to otestovat. Nevím, proč neřeknou: před půl rokem jsme koupili šroty, ehm, zánovní vlaky z Německa, doteď stály v depu, no tak my s nima tedy začneme jezdit, i když jste si objednali šukafon, protože chceme být i nadále vaši spolehliví obchodní partneři.
Ono může jít taky o zjištění, kolik to na té které trati bude žrát.
A jestli si toho všimne cestující lid…
Přesně tak, chtějí udělat porovnání, jaký je rozdíl v nákladech oproti řadě 810 a jejím derivátům. Zároveň budou zkoumat jaký je rozdíl mezi našimi s motory Iveco a těmi staršími s motory MAN.
Porovnejte si spotřebu 840 / 841 s 810 a máte jasno. Ojetiny mají +/- stejný trakční výkon jako ty 840/841.
A stát. Ta 810 je levná. A když nejsou peníze, pak buď nejezdit nebo tím, na co je. Tím nemyslím autobusy. Ty nejezdí za cenu odpovídající celkovým nákladům
Pátrám po TOM, ale s největší pravděpodobností stejně … podobně jako žehlička 210 s výkonem 880 kW a 400 tunami na háku spotřebuje stejně jako laminátka s výkonem 3080 kW a 400 tunami na háku … a stejnou rychlostí jízdy …
Každé drážní vozidlo se musí určitým způsobem otestovat za provozu. Prověřují se jízdní vlastnosti na dané trati, spotřeba za skutečného provozu, dále třeba zda se urychlí nástup/výstup cestujících díky jiné koncepci a nízkopodlažnímu vstupu, atp. Díky tomu se pak dá například i zrychlit jízdní řád.
bude-li vyjíždět schůdek tak pro nástup/výstup nebude stačit ta půl minuta co je psaná, vím jak to dlouho trva u nás na Vysočině
Zajímavá je ovšem u vozidel z Německa často uváděná „nutnost“ bohemizace, čili úprava na naše podmínky. Má snad do těchto vozidel smysl sahat jinak, než se zabývat instalací ETCS a to ještě pouze v případě, že budou jezdit po tratích takto vybavených. Sifa tam je a radiostanici to má (nejspíš) pro analogový i digitální systém také. Sice německou, ale má, tak proč je nenechat tak, jak jsou?!?
Četl jsem například kritiku pouze německých nápisů
Švabach? 😀
má to náš slavný GS?
Ze spodu stoje vadí říšská orlice. Při bohemizaci je nejlepší nechat to stát rok v kopřivách ať si zvyká a to pak sleze sama. V Olmiku to zkoušeli a vyšlo to na jedničku .
To jsou vždy keci jako kdyby všichni diskutující dělali na dílně a zároveň s tím štadlerem každej den jezdili. xD ono totiž odladit infosystem, vysílačku a mirela je otázka jednoho odpiledne že? Nehledě na to, že to jsou starý škopky, tak to chce řádně projet, aby se na tom rovnou všechno zrepasovalo než se to pošle do provozu. Jeden takovej neozkoušenej kousek totiž ve Třebové už cca 1,5 roku stojí ve šturcu.. 😉
Není to náhodou 841 017?
Ne, ten to není. Měl by normálně jezdit ale ne u nás.