ČD Muzeum vrátilo do Budějovic Kafemlejnek. Vozidla zůstanou v regionech, říká nový šéf
Parní lokomotiva Kafemlejnek (310.093). Pramen: České dráhy
Rozhodnutí Muzea Českých drah má ale obecnější rozměr a nemusí se týkat jen budějovické lokomotivy.
Tak ještě že se povedlo za posledních několik let naprosto znechutit spoustu dobrovolných nadšenců, aby se na nějakou činnost pod DHV vykašlali a radši se začli věnovat něčemu jinému, nebo vlastnímu. Dodnes lituju ztraceného mladí a sedřených rukou z toho, že jsme v podstatě před sešrotováním zachránili a vlastníma silama dali dohromady jednu motorovou lokomotivu. Nikdy jsme neslyšeli ani žádné slovo „děkujeme“ nebo „dobrá práce“, maximálně tak pokecy o tom, že je lokomotiva v nevhodném barevném provedení. Nicméně zrovna předchozí ředitel Lužné byl aspoň člověk který hodně věcí viděl reálně, uměl se chovat tržně a ne jen jako šotouš.
Řešením je jedině rozumná dohoda všech zainteresovaných, protože samotná Lužná na všechno pochopitelně nestačí (a s těmi několika lidmi logicky ani nemůže). A hlavně nezapomínejte, že nad Lužnou je ještě „pobřeží (chujoviny)“, takže ani Lužná není ani zdaleka „svéprávná“. Milda Kothera to sice nemyslel špatně, ale se svojí povýšeností a „vychováním řeznického psa“ nemohl dlouhodobě uspět. „Plocháč“ teď jde do opačného extrému a záleží na tom, jak to dokáže „ukočírovat“. V ČR chybějí setkání zainteresovaných spolků (v zimních „obdobích klidu“), která se konala od 80. let minulého století ještě jako československá: Slováci si je, pokud vím, udrželi dodnes, a po… Číst vice »
Vcelku dobrý nápad, ale neměl bych na mysli zrovna Budějovice vs. Telč. Vadí mi centralizace do Lužné, kdy u nás na Moravě máme jen pár kousků, aby se neřeklo a ostatní stroje zmizely v Lužné a Chomutově. Vzhledem k lokalizaci těchto měst na západ od Prahy je shlédnutí těchto vozidel spojeno s noclehem, což se zrovna moc nehodí. Takový Matěj (433.002) patří do Valašského Meziříčí, kde jej zachránili od autogenu a takových případů se najde hodně.
Taky pevně doufám, že Matěj se vrátí domů. Tahle centralizace všeho tu byla už za minulého režimu a byl to jeden z hlavních důvodů rozpadu ČSFR a později vzniku krajů. Přece nebudeme opakovat stejné chyby.
Jak jste přišel na myšlenku, že 433.002 zachránili ve Valašském Meziříčí před autogenem? Než zase něco napíšete tak si ověřte fakta.
Přesně…
Bude potřeba taky mít nějaké parní lokomotivy a vozy pro mimořádné vlaky (výletní apod.).
Překvapivě rozumná řeč, jen jestli předchozí křivdy nevzaly dobrovolníkům chuť do práce.
Jestli mají ti dobrovolníci nějaké vlastní zázemí…tak dostanou práce…(Chomutov)
Super!
Mluví rozumně, jen zda ty místní předchozí postup neodradil.
Bylo by fajn, aby v každém kraji byla nějaká pára… Myslím, že v každém našich krajů by se našla ideální trať na nostalgické jízdy.
2 páry – jedna menší a druhá větší.
I v MSK by se našlo pár dobrých tratí – 292, 310…
Tohle je velmi, opravdu velmi rozumný čin.
Vozový park ČD je z nemalé části taky muzeum.
Už je to lepší, než bývalo. A že je to hlavně věc krajů či MD snad ani nemusím připomínat.
Že si jako má kraj koupit vlastní vozidla, když to ČD udělat nechtějí?
A když SŽ(DC) neudržuje tratě, tak je má udržovat také kraj?
Jájen, že když kraj/MD pžaduje vozidla nízkopodlažní, tak je syšet řev od zastánců ČD, co si to dovolují.
Aha, chápu. ČD nezodpovídají za stav vlastního vozového parku.
To ano. Za 179 Kč/vlkm by jistě mohl místo 810 jezdil „pavouk“.
A vrátí všechny vozidla co „znárodnili“ ?
Tak ještě vrátit tramvaje.Do Třebový a na Moravu.
Česká Třebová měla tramvaje?