ČD Muzeum vrátilo do Budějovic Kafemlejnek. Vozidla zůstanou v regionech, říká nový šéf

Parní lokomotiva Kafemlejnek (310.093). Pramen: České dráhyParní lokomotiva Kafemlejnek (310.093). Pramen: České dráhy

Rozhodnutí Muzea Českých drah má ale obecnější rozměr a nemusí se týkat jen budějovické lokomotivy.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
E182-097

Tak ještě že se povedlo za posledních několik let naprosto znechutit spoustu dobrovolných nadšenců, aby se na nějakou činnost pod DHV vykašlali a radši se začli věnovat něčemu jinému, nebo vlastnímu. Dodnes lituju ztraceného mladí a sedřených rukou z toho, že jsme v podstatě před sešrotováním zachránili a vlastníma silama dali dohromady jednu motorovou lokomotivu. Nikdy jsme neslyšeli ani žádné slovo „děkujeme“ nebo „dobrá práce“, maximálně tak pokecy o tom, že je lokomotiva v nevhodném barevném provedení. Nicméně zrovna předchozí ředitel Lužné byl aspoň člověk který hodně věcí viděl reálně, uměl se chovat tržně a ne jen jako šotouš.

pamětník

Řešením je jedině rozumná dohoda všech zainteresovaných, protože samotná Lužná na všechno pochopitelně nestačí (a s těmi několika lidmi logicky ani nemůže). A hlavně nezapomínejte, že nad Lužnou je ještě „pobřeží (chujoviny)“, takže ani Lužná není ani zdaleka „svéprávná“. Milda Kothera to sice nemyslel špatně, ale se svojí povýšeností a „vychováním řeznického psa“ nemohl dlouhodobě uspět. „Plocháč“ teď jde do opačného extrému a záleží na tom, jak to dokáže „ukočírovat“. V ČR chybějí setkání zainteresovaných spolků (v zimních „obdobích klidu“), která se konala od 80. let minulého století ještě jako československá: Slováci si je, pokud vím, udrželi dodnes, a po… Číst vice »

Stanislav Domanský

Vcelku dobrý nápad, ale neměl bych na mysli zrovna Budějovice vs. Telč. Vadí mi centralizace do Lužné, kdy u nás na Moravě máme jen pár kousků, aby se neřeklo a ostatní stroje zmizely v Lužné a Chomutově. Vzhledem k lokalizaci těchto měst na západ od Prahy je shlédnutí těchto vozidel spojeno s noclehem, což se zrovna moc nehodí. Takový Matěj (433.002) patří do Valašského Meziříčí, kde jej zachránili od autogenu a takových případů se najde hodně.

Pája

Taky pevně doufám, že Matěj se vrátí domů. Tahle centralizace všeho tu byla už za minulého režimu a byl to jeden z hlavních důvodů rozpadu ČSFR a později vzniku krajů. Přece nebudeme opakovat stejné chyby.

Jindřich Bek

Jak jste přišel na myšlenku, že 433.002 zachránili ve Valašském Meziříčí před autogenem? Než zase něco napíšete tak si ověřte fakta.

medical examiner

Přesně…
Bude potřeba taky mít nějaké parní lokomotivy a vozy pro mimořádné vlaky (výletní apod.).

Vašek

Překvapivě rozumná řeč, jen jestli předchozí křivdy nevzaly dobrovolníkům chuť do práce.

medical examiner

Jestli mají ti dobrovolníci nějaké vlastní zázemí…tak dostanou práce…(Chomutov)

PetrB

Super!

Petr

Mluví rozumně, jen zda ty místní předchozí postup neodradil.

fabec

Bylo by fajn, aby v každém kraji byla nějaká pára… Myslím, že v každém našich krajů by se našla ideální trať na nostalgické jízdy.

medical examiner

2 páry – jedna menší a druhá větší.
I v MSK by se našlo pár dobrých tratí – 292, 310…

Pája

Tohle je velmi, opravdu velmi rozumný čin.

Michal

Vozový park ČD je z nemalé části taky muzeum.

Kubin

Už je to lepší, než bývalo. A že je to hlavně věc krajů či MD snad ani nemusím připomínat.

Jiří Kocurek

Že si jako má kraj koupit vlastní vozidla, když to ČD udělat nechtějí?
A když SŽ(DC) neudržuje tratě, tak je má udržovat také kraj?

Jiří Kocurek

Jájen, že když kraj/MD pžaduje vozidla nízkopodlažní, tak je syšet řev od zastánců ČD, co si to dovolují.

Jiří Kocurek

Aha, chápu. ČD nezodpovídají za stav vlastního vozového parku.

medical examiner

To ano. Za 179 Kč/vlkm by jistě mohl místo 810 jezdil „pavouk“.

PvvS

A vrátí všechny vozidla co „znárodnili“ ?

Petr Hašek

Tak ještě vrátit tramvaje.Do Třebový a na Moravu.

medical examiner

Česká Třebová měla tramvaje?