ČD Muzeum prodlouží úzkorozchodnou dráhu téměř na dvojnásobek

Úzkorozchodná dráha, ČD Muzeum Lužná u Rakovníka. Pramen: České dráhyÚzkorozchodná dráha, ČD Muzeum Lužná u Rakovníka. Pramen: České dráhy

Součástí rozšíření okruhu bude i přesun nástupiště k prostoru pokladny.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ETCS

Bude tam ETCS?

franta

Když uvážím, jak jednoduše je v Lužné ta drážka postavena (to není kritika, jen konstatování) měl by být za ty peníze postaven tak kilometr. Raději nevědět, co všechno se za tou cenou skrývá.

pamětník

Je sice otázka, co všechno další je v té akci zakamuflováno, ale i tak je ta suma hrozivá: kdyby před léty chtěli budovat tu dosavadní úzkorozchodnou expozici s takovýmto přístupem, asi by tam dnes nebylo nic. Tenkrát i v Lužné u R. ještě dost věcí vznikalo „zadarmo“ a především díky iniciativě tam fungujících lidí a jejich podporovatelů – a propos: zdalipak na jaře při té slávě aspoň vzpomenou i jméno toho, díky komu v Lužné vlastně ta úzkokolejka vůbec je?

Tomáš

Za mně je velmi dobře, že se muzea inovují a rozšiřují.
Moje dvě děti byly v Lužné ve svém dětství mnohokrát. Vždy jsme se setkali s přátelským přístupem, fundovaných odpovědí na těžké dětské otázky.
Dnes studuje starší dopravní školu, mladší nemá zájem o vlaky vůbec.
Nic za tím nehledejte, jen můj příspěvek k článku.

Dálkový cestující

Jo, oblíbená do doby, než to začne chrstat saze na lidi. Hlavně ti ve světlém oblečení. Většina se kryje a modlí, aby už to skončilo. A teď to budou mít dvojnásobné. 😀

Takže chodit jenom na dny, v elektro mašince, pokud nechcete jet domů jako kominíci.

B.W.B.

Ehmm…
Tak jako se do hor nechodí v žabkách, do aqaparku v kožichu, na centrifugu po obědě, tak do otevřených vozů parního vlaku se nechodí ve světlém oděvu. Stejně jako třeba do dolu. Ke každé atrakci patří něco, a zabránit spadu sazí apod. zcela nejde…
Pokud tedy nebudeme páru ohřívat třeba elektřinou:-)
Jménem asi většiny spolků děkujeme za pochopení:-)

Jouda

Dobrý den, kolik je prosím hodin ? Jeee, to je ale hezké auto. A ty divadla jsou dnes také zavřená… Něco v tomhle duchu odpovídáte.

JirRa

Třeba po rozšíření budou jezdit poloviční počet okruhů, takže budou odcházet stejně špinaví.

král j

Dobrá zpráva. Jistě díky aktivitě tamějšího pana ředitele (tuším , že tam je jistý pan Kaplan).

Martin

Pan Kaplan má třídu stále rád.

Kosmonaut

Kaplan určitě není ředitel 😀😀😀

pamětník

A není Fanda navíc už také v důchodu?

B.W.B.

No jestli teda 183m tratě vychází na skoro 5mil., (+ přesun perónku), tak je tady něco špatně. Pro jinou nestátní úzkou o desetinásobném rozsahu by ty peníze znamenaly třeba postavení 1km i s mosty, a náspy, nebo nové depo, nebo zakoupení a zprovoznění 50-ti koňské páry řekněme v hodně špatném stavu, můžete si vybrat. Ale metr tratě za 27.000 v úplně rovném terénu, to jsem neviděl (snad ani na HLÚŽ…). S49 budou zřejmě pozlacené a část místní komunikace dlážděna nejdražším mramorem. Při čtení těchto zpráv vždycky dostávám chuť, poněkud se opít a zapomenout že jsem to četl… Jde někdo na… Číst vice »

Paseka T

Dobrý den,
přispěji také. Stejně jako se vyhodilo 5 mil Kč za investici do tenderu 935.0136, který k dnešnímu dni není stále provozní. Jedná se o lokomotivu 475.101 ! Stačí se podívat jak dlouho slibuje vedení ČD Nostalgie její návrat a do dnešního dne nic…
Souhlasím s Vaším příspěvkem, zdá se mi to velmi předražené. Tuto debatu čte samotný ředitel CHV pan Marek Plochý tak tady může veřejně přispět kam jde 5 milionů a třeba nasdílet položkový rozpočet. Konec konců České Dráhy jsou veřejná instituce a každý občas na takové informace má právo.
Hezký den všem

vasek.beroun

Ta suma je fakt příšerná. Klidně by šlo použít vyřazené kolejivo, vyřazené dřevěné pražce od SŽ. Jestli není součástí stavby podchod ze stanice k pokladně. Já bych šel.

Jiří Kocurek

Pokud je třetina materiál, třetina práce a třetina ceny jsou daně… tak 1,5 mil. Kč by byla ta třetina.

Dobrovolníkům odpadají ty mzdy a daně s nimi související.

vasek.beroun

Ještě zbývá cena za studii proveditelnosti a studie vlivu na životní prostředí. Takže ve finále je to vlastně levné.

Jiří Kocurek

To už přeháníte. EIA se buď řeší, nebo neřeí, právní forma stabebníka o tom nerozhoduje.

Však se na ten seznam podívejte: https://portal.cenia.cz/eiasea/view/eia100_cr
Příklady, co se posuzuje:
Polyfunkční dům Černá v Pošumaví
Rozšíření skládky odpadů Osečná – Druzcov
Zpevněné plochy a terénní úpravy pozemku Planá
Sběr, skladování a úprava odpadů Třebušice

… i kdejaká čistírna odpadních vod. Logicky.

Jiný Petr

Tak ještě pořád mohou zajet do Poldi a další kusy tratě si tam vytrhat 🤣 – pořád tam koleje té úzkorozchodky ještě jsou 😉 – neb i pro ty sběrače kovů by to bylo moc dříny je vyrvat