ČD míří v Jihočeském kraji k nové desetileté smlouvě a nákupu dalších pěti Panterů

Jihočeský RegioPanter, nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJihočeský RegioPanter, nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Kraj předpokládá, že se mu ročně zvýší náklady na provoz elektrických vlaků o 50 milionů.

106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Takže v roce 2018/9 nepočítali s tratí Rybník – Lipno a tratí ČB – Horní Dvořiště a proto uzavřou tedy novou smlouvu, co tyto problémy řeší. Zajímalo by mě, kdy zjistí, že mají v kraji ještě Bechyňku, a jaké řešení zvolí pro ni.

Znalec

Pyramida: U Huberta Dlouhý, na kraji Kuba a v Jikordu Kavka indicie máte.

Paja

A ČD máte kde? To je celkem významný účastník.

S. Kaisler

No a za pár let zjistí (doufám), že jim někdo zadrátoval Veselí-Velenice 🙂

vtvt

Osobně si myslím, že trať Veselí nL-Č.Velenice nemá být znovu postavena. Ale to ať si rozhodne jihočeský kraj bude-li vlastníkem tratě = ať si to platí ze svého.

Nicméně pokud se tak stane v nejbližších letech, tak patrně Jihočeský kraj si koupí vlastní vlaky z dotačního programu „vyměň diesel za elektrický/baterkový“
https://zdopravy.cz/stat-chysta-dotace-na-nakup-novych-vlaku-zameri-se-na-nahradu-dieselu-115340/

Mojmír

Však on jí nikdo znovu stavět nechce, ale ta trať je na hranici životnosti, takže opravu potřebuje.

Vtvt

Když na to Jihočeský kraj bude mít, proč ne.

Neboť předpokládám, že brzy
– buďto se znormální poplatky za železnici (loni SŽDC vybrala od dopravců za koleje jen 6% částky, kterou SŽDC dostala na dotacích).

– Nebo si stát nechá tratě TEN-T a regionální tratě převede krajům.

Karl vB.

Prosím, sepište všechny vaše prognózy na jedno lejstro a pak si s odstupem času, třeba po 6 měsících odškrtávejte, jestli se vám to už vyplnilo, nebo ne.
Po delším období byste mohl ve zdejší diskusi vydat chlubné prohlášení typu: „Už v měsíci X toku 20YY jsem předpovídal, že se stane ZZZZZZ, a nyní se to vyplnilo!“
Nabízí se ještě druhé, efektnější řešení. To, pokud byste se domluvil se společností Avizer Z, s.r.o. např. na prosincovém (Silvestrovkém), nebo dubnovém (Aprílovém) podcastu, kde byste své železniční vise v rámci časového limitu, presentoval. Možná by jste vyvolal bohatou diskusi a zvýšil sledovanost serveru….

Vtvt

Já myslím, že 1+1 musí = 2.

Když na číslech ukazuji, že pasažérská železniční přeprava v ČR není udržitelná, tak mi to dosud nikdo nevyvrátil.

To je mým cílem = aby mě někdo přesvědčil a doložil na číslech, že dálkové vlaky v ČR budou jezdit i dál za zhruba stejné peníze = nikoliv dražší o 2x či 4x násobek

Je to podobné, jako když se pár jedinců od fochu ozvalo proti lehkomyslnostem okolo Wirecard.

Také byli vysmíváni. A pak odpovědní lidi skončili, neboť si zacpávali oči/uši.

https://neovlivni.cz/chyt-me-jestli-to-dokazes-osobni-vhled-do-kauzy-miliardovych-podvodu/

David

Vy tady mácháte čísly, ale vůbec neberete v potaz, že rozsah osobní vlakové dopravy je v první řadě politické rozhodnutí. Jednotlivé druhy dopravy nemají stejné podmínky a tak je nemá smysl ekonomicky srovnávat z pohledu dopravců. Ano můžeme se bavit o nějaké systémové změně, kde by auta začala platit nějakou novou daň podle toho kolik ve skutečnosti jejich provoz skutečně stojí, stejně tak zvednout poplatek za využití železnice a i vzrušeného prostoru, ale nedovedu si moc představit, že byste před voliči toto opatření dokázal obhájit, neboť by nejspíš bylo velmi nepopulární.

Vtvt

Máte nějaký návrh řešení? 80 až 90% voličům jsou vlaky viceme lhostejné.

Míra

99 procent jsou ukradené vaše bláboly axel

Karl vB.

„To je mým cílem = aby mě někdo přesvědčil…“
Proboha, proč by to kdokoliv dělal, co by z toho měl, zrovna vás přesvědčovat. Nejste typ pro věcnou diskusi, opíráte se o své dojmy a pokud vás někdo nachytá na hruškách a vám dojdou argumenty, ignorujete to, nebo bezostyšně převexlujete na jakékoliv jiné téma.
Stal jste se kašparem zdejších diskusí – bohužel.
To devalvuje i ty některé vaše názory, které mají racionální jádro, jako např. u kauzy JHMD.

Vtvt

Loni šlo na železniční infrastrukturu a padazerskou dopravu cca 80 miliard od daňových poplatníků plus několik miliard daňových úlev.

Od cestujících a od nákladních dopravců (za koleje) se utrzilo něco přes 10% této částky.

Fakt si myslíte že se udrží míra dotací necelých 90%? Zvláště když ČD a SŽDC by rádi investovali stovky miliard během pár let?

Nepřijde spíše
– prudké zdražení jízdného a poplatků pro nákladní dopravce a
– vypnutí peněz pro zhruba polovinu tratí?

Toto není scifi., ale pravděpodobný výsledek krizového řízení.

Os5600

Kdy už konečně pochopíte že VHD je služba veřejnosti a ne byznys?

Vtvt

A kdo tu službu zaplatí?

Ve státním rozpočtu na to není. Ledaže bychom zdanili třeba vzduch, kteří dýchají daňoví poplatníci.

A na železnici (SŽDC a dotace dopravcům) se budou dotace škrtat brzy, neboť železnice od cestujících a od nákladních dopravců (poplatek za koleje) utrží pouze cca 10% toho co dostane na dotacích

Míra

Už by vám na stavědle měli vypnout internet. Nesmysly axeli ..trať Velenice – veselí spravuje správa železnic. Chystá se modernizace a elektrifikace .minulý rok sem tam byl na dovolené..hodně slušně zaplněné osobní a rychlíkové spoje. Vas bych převedl do léčebny.

Vtvt

Trať Veselí n.L.-Č.Velenice není v TEN-T. Alternativní trať Č.Budějovice-Č.Velenice je v TEN-T a už je elektrifikovaná.

Kde na vzít těch 10,33 miliardy na trať Veselí n.L.-Č.Velenice, když pro pasažérskou dopravu není potřeba za ty peníze? Loňský odhad byl cca 180 milionů za 1 km tratě v řídce osídleném regionu u Č. Velenic.

Když se předloni předělávala trať Litvínov-Oldřichov tak to vyšlo na 135 milionů/km tratě.

Připomínám, že SŽDC loni na investice dostala dotaci 31 miliard na celou republiku

libor

hlavně aby někdo nezadrátoval Novou Bystřici a neupravil rozchod

David

Nějak krajským zastupitelům nerozumím, testování Panterů na Lipence ukázalo, že to není vhodná jednotka. Musí se jim upravit kola, mazat okolky a ani tak není zatím známo, zda to zabere, testovací provoz skončí až v lednu. Nebylo by výhodnější tam pořídit nějakou jednotku, co zvládá ostřejší oblouky bez problémů? A pořídit ji (s jinou výzbrojí) třeba rovnou i na Bechyňku?

Jiří 3

Bechyňka by potřebovala hlavně přetraso at, aby bylo možné zvýsení traťové rychlosti a přiblížení zastávek obcím.

vtvt

Šotosny. Nejsou a nebudou peníze na takové akce.

Dokonce to není ani v katalogu snů SŽDC (loňská e-knížka „Významné investiční akce“)

Míra

Axel už to zabal

Vojtěch Suchan

Na bechyňce se dá výrazně zvýšit traťová rychlost i bez přetrasování. To samé platí i o lipence.

Jiří 3

Pokud to jde, tak o to líp. Ta trať si zaslouží vylepšení.

vtvt

Spíše bude vypnuta pasažérská doprava na této trati.

Vemte si, že jihočeské tratě loni byly používány v průměru o cca polovinu míň regionálními vlaky než tratě na jižní Moravě.

A na vyšší počet vlakových spojů Jihočeský kraj asi nemá v rozpočtu, neboť už loni Jihočeský kraj na jednoho občana platil o 20% víc za pozemní dopravní obslužnost než na jižní Moravě.

A to ještě Jihočeský kraj z rozpočtu platí dotace na českobudějovické letiště

Karl vB.

V minulosti jsem vás vyzval, abyste se s těmito tratěmi osobně seznámil a pak teprve vysílal do veřejného prostoru vaše moudra. To jste ignoroval, stejně tak jako zasvěcené informace jiných diskutérů, kteři se upřímně snažili (neúspěšně) vám vysvětlit, jaký je z hlediska provozu, rozdíl mezi tratěmi 199 a 226. Nyní tady vaše dementní názory bez uzardění presentujete opakovaně. Bylo by záhodno, kdybyste vaše dementní přístupy aplikoval pouze v rámci vaší privátní bubliny (doma) a nesnažil se vaše trapné pokusy sociálního inženýrství vnucovat tam, kde o to nejste žádán. Pokud by byla zavedena „daň z působení dobroserů“, chudák Jihomoravský kraj by… Číst vice »

Štěpán

Přesně tak. SNCF na portálu DB prodává až patnáct jetnotek Avanto (Siemens S70), což jsou vlakotramvaje, které umí 25 kV-50 Hz (a také tramvajový stejnosměr 750V). Samozřejmě by bylo potřeba tyhle vozidla schválit pro provoz v ČR, na druhou stranu by se vynechal nákladný vývoj něčeho speciálního, co může na železniční dráhu.

Vojtěch Suchan

Na bechyňku i lipenku by mohlo libovolné GTW 2/6, pokud jsou pořád vlakotramvaje úhlavním nepřítelem českých železničářů. Z holandska bude 1500V GTW dost.

Ondra K.

Nakup ojetin je určitě možnost, ale otázka je nakolik se to vyplatí. Nižší pořizovací cena bude vykoupena vyššími náklady na údržbu a opravy několika kusů atypických jednotek. Avanta SCNF jsou v provozu nějakých 20 let, takže ty vlaky budou mít nejlepší za sebou a budou zralý na nějakou celkovou modernizaci. Dieslových ojetin se postupně nakoupilo celkem dost, ale technicky je to přece jen o dost jednodušší pohon, který umí servisovat a opravovat kdekdo.

Vojtěch Suchan

Ony ty avanta se vyřazují hlavně kvůli tomu, že jsou poruchové a nevyplatí se je modernizovat už teď. Citadis Dualis je úplně jiná liga.

Bubák2003

Drahý Vojtěchu
Vlakotramvaj NENÍ úhlavní nepřítel železničářů.
Ten ÚHLAVNÍ nepřítel se jmenuje LEGISLATIVA.
A ta stávájící to prostě v naší kotlině neumožňuje,tečka.
Takže až se naši legislativci proberou a rozhlédnou se k sousedům a uvidí,že to funguje,třeba začnou konat.Bylo by to elegantní řešení nejen této lokálky.

Jiří Kocurek

A proč teda železničáři ony zákonodárce nekontaktují?

Nebo že by nadávky na „leošovu tramvaj“ nepocházely od železničářů? Že by to železničáři sami nechtěli zakázat, ikdyž je to jako vlak schválené, ale Jacobsovy podvozky porušují §1 a jejich jemnocit pro vlakovost vlaku a podřadnost tramvaje?

Gajda

A nedokázal by to v pohodě protancovat i Flirt? Má kratší články a jen jacobseny

David

Ano FLIRT by to dokázal v pohodě.

Vojtěch Suchan

Měl by, ale zase má oproti panteru brutální nápravové tlaky. Jedinně nějaká superodlehčená verze jako 610 sž by to do 18t dala, což je normovou podmínkou aby to smělo v130 na regionálkách, kde jsou poloměry pod 250m. Jezdit bez v130 znamená, že zrychlení trati nebude mít smysl.

David

Opravdu? Protože takový čtyřvozový FLIRT (5 podvozků) váží 120 tun, zatímco třívozový Panter (6 podvozků) váží 153 tun.

Jiří Kocurek

Tak to je ovšem brutální rozdíl!

Leošův má 150 tun a 12 náprav, což je 12,5 tuny na nápravu v průměru. Furt mi to neštymuje…

Vojtěch Suchan

Podívejte se, jak jsou zatížené které podvozky.

klima.r

Nemyslím si, že to ukázalo, že to není vhodná jednotka, ale že jsou potřebné dílčí úpravy vozidel či tratí. Nově dodané Pantery již s těmito úpravami mohou být objednány a je hotovo.

bvovka

Vždyť do Dvořiště už pantery normálně jezdí, já jsem s ním jel v pátek když jsem byl u kamarádky v Kaplici

Privatizace

Děkuji za JMK ! Ten poslal celé ČD k šípku ! Pevně věřím, že po 1.1.2025 JMK vybere jiného provozovatele než ČD a Jančurovi přeji ať vyhraje soutěž na rychlíky Brno – Havlíčkův Brod – Praha ..

Troufám si říct, že díky tomu jak jsou ČD zadlužené a jak ztrácí výkony je čeká privatizace. Už aby to bylo ..

Vtvt

K JMK se nebudu vyjadřovat neboť tam jsou trate 2x víc vytížený regionálními vlaky než v Jihočeském.

Proč myslíte, že ČD čeká privatizace až budou vypnuty státní peníze do třetiny až poloviny tratí, zejména těch málo využitých kde jezdí zejm nizkokapacitni vlaky?

Přece logické by bylo za ušetřené peníze od ČD odkoupit objednané, nové a některé zánovní vlaky do státní půjčovny vlaků. Aby ČD mohli investovat do regionálních busu tak jako OEBB „i DB

Privatizace

Myslím si, že by Českým Drahám prospěla privatizace, v současné době je to černá díra. Neefektivní podnik, který je předlužený a není schopný plnit základní věc kterou má. To znamená přepravit člověka z bodu A do bodu B na úrovni 21 století – tzn v čas, rychle, čistě a pohodlně.

vtvt

Myslím, že je to výrazně komplikovanější, když se nad tím zamyslíte.

A to píšu jako břitký kritik některých rozhodnutí ČD.

Co se poučit např. z příkladu, kdy z molocha DB Regio byla vyčleněna do 100% vlastněné dceřinné firmy DB RegioNetze?

Jiří 3

A vámi zmíněny Jančura to dokáže?

Radim

Tak učitěéééé 😀

Pajoš

JMK neposlali ČD k šipku, JMK využili nabídku dotace která se nedala odmítnout 🙂

Privatizace

Ale pošlou..

Granja

Máte informace z 1. ruky? Zatím jediný známý spor bylo uznávání/neuznávání režijních jízdenek ČD. Takže uvidíme. Pokud jde o dálkovou dopravu, t.j. R9, pak to bude vysoce pravděpodobně znamenat nové soupravy. Použití stejných vozů jezdících z Brna do Bohumína by znamenalo jen konzervaci dosavadního stavu.

vtvt

Podle plánu soutěží JMK se snaží dát šanci i menším dopravcům = viz samostatné soutěže na jednotlivé linky.

https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-oznamil-plan-soutezi-na-zeleznicni-dopravce-zvazuje-nasazeni-hybridu-95146/

Míra

Jo ? Hlavně že nové pantery budou provozovat ČD. Jancurovy hnusovlaky spadly do úrovně cestování 1920

Jiří Kocurek

Ezop, liška a kyselé hrozny…. Protože v B249 se dalo stahovat okénko?

Radim

Na R9 jezdí B249?

Tomáš

Ty si běž dát studenou sprchu a požádej lékaře o změnu medikace. Přeješ Jančurovi ať vyhraje…Tak to tedy hodně štěstí….

W14

Jo super, kdy naposledy jste jel žlutým. R8 je rok od roku horší (nulová investice do komfortu, každý rok přednost Chorvatsku před ČR (letosšek byl teda fakt extrém), navíc se letos i ukázalo, že kašlou na NAD (vyprodaný vlak s 8 vagóny nahrazen 5 autobusy), Svoboda řekl, že do Chorvatska jeli komfortní vlaky (no asi máme rozdílné názory o tom, jak má vypadat komfort), Jančura si nechá linku do Vǐdně dotovat z kapes daňových poplatníků a výmluvy typu, je horko, nejede klima jsou fakt jen výmluvy (Valašský expres v těch samých podmínkách těmito problémy fakt netrpěl). Pokud by to měl… Číst vice »

a8n

Humanizované Avmz, co se začalo poslední dva týdny objevovat v některých soupravách na pozici vozu č.3, není špatné. Ale jo, některé absurdity už občas dosahují úrovně žlutogumnosti.

Ketchup1970

Aby ve žlutém vlaku fungovala klima musel by na obratu někdo vyměnit filtry. Což při personální nouzi a ostrých obrazech není úplně tak možné . Mám od Insidera.

Tom

Panterizaci nezastavíš! ✊

Pája

Jasně že Panter není to nejdokonalejší na planetě, ale pořád vnímám od cestujících celkem pozitivní reakce. Teda až na ty podokenní odpadkové koše u některých sedaček, ty jsou fakt za trest.

Vtvt

Interpantery vs. Flirt Leo na trati Otrokovice Olomouc = jízda Flirtu výrazně pohodlnější.

Uvidíme až bude na téže tratí z Brna jezdit Interpantery a Moraviapanter

Míra

Určitě ne ..zlaté pantery než tramvaje od Leoše

Vojtěch Suchan

Čím je Flirt tramvaj? 😀 je to vozidlo ve stejné kategorii jako panter a je výrazně pohodlnější a lépe navržené.

Radim

Děláte si srandu? Jel jsem Leo „tramvají“ dvakrát a nešlo to, to by bylo skoro lepší jet Elefantem…

vtvt

Váš názor Vám neberu. Je to mé subjektivní srovnání Economy v LEO a 2. třídy v InterPanteru

Stejné roční období

Stejná trať

Zhruba stejné umístění sedačky ve vagonu (snažím se nesedávat na kraji vagonu, pro případ nehody)

David

Má spoustu neduhů, které konkurenční FLIRT nemá:
1) není bezbariérově průchozí
2) je těžký (4-vozový FLIRT má 120t, 3-vozový Panter 152t)
3) nezvládá menší oblouky
4) je zvenku hlučný
5) má malá okna
6) místa pro vozíčkáře jsou lehce nedůstojná

Vojtěch Suchan

No oproti Flirtu 3 s pidiokýnky má panter okna obrovská. Prosvětlenost interiéru je jedna z jeho mála výhod.

David

Záleží jak který, všechny FLIRTy co má SOB mají třeba velká okna: https://www.sob.ch/dienstleistungen/fahrzeuge/flotte

Vojtěch Suchan

Ano, ale i traverso/firt SOB je má výrazně menší, než flirt 1/2. Taky mají nové flirty o 1500mm méně nízké podlahy v krajních vozech. Celkově tu jednotku dost podělali. Srovnání starých 523 a nových 523.1 dělá flirt 1 na první pohled tím modernějším.

Vojtěch Suchan

Pozor, že většina FLIRTů zase nesmí v těch menších obloucích v130 kvůli nápravovým tlakům. Panter jo.

Erik85

Akorát že ten 4 vozový flirt má menší kapacitu než třívozový panter a že je Flirt bezbariérově průchozí je zase vykoupeno tím, že má hnané jen dva podvozky. 🙂

MRC

By mě zajímalo kam na to chodíte. 5-vozový Flirt pod Leošem váží 150 t. Vejde se tam 216 cestujících. 3-vozový inter panter má 155 t při 200 cestujících s rozdílem, že panter má dvoukřídlé široké dveře a navíc druhý systém. Váhově to jsou stejné kategorie…

Pája

Nevíte prosím někdo, jak dopadly ty zvažované úpravy kvůli Lipence?
PS:Axeli, nereaguje prosím. Děkuji

Vojtěch Suchan

Blbě, dál se bude ničit trať i jednotka, protože jinak by se muselo přiznat, že lokomotivní podvozky na 27m vozech prostě nelze na lipence provozovat a musí se koupit něco ne škoda.

Vtvt

Proč ČD nechce ty plonkové nové Bombardier Talent3 uskladněné v Německu původně pro OEBB?

Air Traveller

a vyhovuji pozadavkum kraje?

Vtvt

Tvrdíte, že Jihočeský kraj požadoval, aby dopravce nakoupil Pantery?

To bych se dost divil, když na šumavských lokálka h jezdí směs různých typů a kraji to nevadí.

Ono totiž sedačka v dvouvagonovy Regiopanteru vychází na zhruba 850 tisíc. Zatímco sedačka v 12metrovem busu na něco přes 100 tisíc.

A nevyuzite Talenty3 by mohly byt za dobrou cenu

MilanSima

Tak nejdřív ve starší diskusi napíšete, že je dobře, když si to kraj rozhoduje sám, a teď se divite, že si kraj chce koupit pantery a přepočítáváte to zas na bus. Tak co vlastne chcete? 😀

vtvt

Ono v Jihočeském kraji jsou regionálními vlaky podprůměrně využity regionální mivlaky (např. v Jihomoravském kraji jsou regionálními vlaky koleje využity zhruba 2x intenzivněji v JČK) Čili až Jihočeský kraj bude platil výrazně vyšší dotace dopravci kvůli zdražení poplatků za koleje nebo až stát regionální tratě převede na kraje, tak konkrétně v Jihočeském kraji předpokládám, že skončí pasažérská doprava na spoustě železničních tratí, neboť i vzhledem k řídkému osídlení prostě má nevýhodný poměr cena/hodnota. Na páteřních tratích jako ČB-Plzeň předpokládám, že železniční doprava bude víc využívána a proto se tam uživí i více kapacitní vlaky než dvouvagonové RegioPantery, které v přepočtu… Číst vice »

MilanSima

Opět jste neodpověděl 🙂 Znovu si přečtěte co jsem napsal. Podle Vás kraj nejlépe ví co objednat a je to dobře, a pak to ale zpochybníte a opět přepočítáváte 🙂 Kraj objednal, tak to nechte na něm 🙂

vtvt

Kraje dosud neplatí náklady skutečné náklady na tratě.

Konkrétně v Jihočeském kraji, díky nízkému využití regionálními vlaky se citelně prodražují jihočeské tratě = zanikne pasažerská doprava na spoustě jihočeských tratí, neboť se neuživí.

Takže se vyplatí vícekapacitní vlaky na páteřních tratích a k uzlovým vlakovým zastávkám svážet cestující autobusem plus parkoviště pro auta.

Čili dvouvagonové vlaky to v Jihočeském kraji budou mít velmi velmi těžké.

Zdvojený dvouvagonový Regionpanter vychází výrazně nákladněji než čtyřvagonový Panter. A protože vyrobené, ale nechtěné čtyřvagonové Talenty3 mají spoustu právních problémů (Alstom vs. Bombardier vs. CAF vs. OeBB), tak asi budou za babku.

MilanSima

Tak znovu, už potřetí, snad to pochopíte. Napsal jste, že je správné, když kraj sám ví, co si ve svém regionu objednává. Teď to tu zpochybňujete 😀

vtvt

Nezpochybňuji.

Pouze tvrdím, že až Jihočeský kraj začne platit železniční tratě, tak v Jihočeském kraji bude přebytek dvouvagonových RegioPanterů.

Loni SŽDC dostalo od daňových poplatníků 61 miliard.

Od dopravců za koleje loni dostalo SŽDC cca 3,5 miliardy.

To se brzy změní.

Karl vB.

„Ponořit uhel do mléčné lázně,
v naději, že zbělá,
je jak lenochům bez kázně
vtloukat vědění do těla.“
Tamilské přísloví…

Beny

Bylo by ekonomické předělat výzbroj pro jiné napájení? 15kV vs 25kV?

Kubrt

Část z nich je dvoufrekvenční, takže výzbroj by se předělávat nemusela. Ale zejména – jsou to 100 m dlouhé vlaky, to v jižních Čechách nikdo nepotřebuje. Krom toho, kraj má smlouvu s ČD, ČD má smlouvu se Škodou, tyhle Axelovy fantazie co by kdyby nemá vůbec smysl řešit.

vtvt

Na trati České Budějovice-Strakonice (-Plzeň) by takto kapacitní vlaky patrně byly vytíženy. Jezdí tam – osobní vlaky (buď dvouvagonové Pantery nebo cca 300 sedačkové vlaky s vagony) – spěšné (se 4mi vagony) – rychlíky Plzeň-ČB-Jihlava-Brno viz příklad kapacitních osobních vlaků: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=Os&cislo=8016&nazev=&rok=2019 Čili uvidíme jak dopadne soutěž na rychlíky z Plzně do Budějovic R31 v rámci soutěžené balíku (uzávěrka nabídek byla tuším minulý měsíc). A Talenty3 by ČD možná využila i soutěži JMK, která je rozdělena na menší části. Např. tratě od východu do Brna, kde JMK chce předložit nabídky (až bude elektrizace). R56+S6 Brno – Veselí nad Mor. – Staré… Číst vice »

Beny

Děkuji, to jsem netušil.
Nevíte kolik je jich dvoufrekvenčních? Nikde jsem to nenašel…

vtvt

To bude komplikované zjistit, protože vše okolo Talentů3 je komplikované proletencem právních vztahů: – vyrobené Bombardier Talenty3 patří Alstomu – Alstom se soudí s Bombardierem např. kvůli tomu že prodával levně (možná pod náklady) a to asi platí i pro Talenty3 – výrobu nových Talentů3 a know-how ale bez fabriky a výrobních přípravků převzal CAF, který primárně nabízí Civity. A to i v baterkové verzi Civity BEMU (=intenzivně zkoušený Talent3 BEMU u DB asi není nabízen dopravcům) Čili kdo bude mít vůli se domluvit se všemi zúčastněnými, tak ty nechtěné Talenty koupí asi za babku. Akorát si musí pohlídat záruku… Číst vice »

Vtvt

Rakouské Talenty3 měly jezdit i do Č. Budějovic. A v podcastu šéf ceskeho zastoupení mluvil, že akorát nemají 3 kV

Richard

Moment, ony mají dráhy ještě opcí na nějaké další pantery? Protože pokud vím, tak ne.

Ventura35

ČD mají „volných“ posledních 16 jednotek řady 650.2 z padesátikusové série. Pět jich půjde do jižních Čech, čtyři do Moravskoslezského kraje jako řada 690 (s bateriemi) a zbylých 7 si má rozdělit Olomoucký a Moravskoslezský kraj.

Petr

A do Královéhradeckého a Středočeského kraje to jde z té druhé rámcovky? Jestli nevíte? Ale předpokládám že ano.

Ventura35

Královéhradecký kraj má objednáno:
3x 640.2 (H.K. – Choceň, později Solnice)
4x 650.2 (H.K. – Chlumec)
Středočeský, Praha a Ústecký
22x 640.2

Ventura35

Mám to opačně, HKK dostane čtyři třívozovky 640.2 a tři dvouvozovky 650.2

Petr

https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-u-skody-regiopantery-za-temer-sedm-miliard-korun-nejvice-pro-olomoucky-kraj-68515/

A tady se píše, že rámcovka na padesát kusů je již vyčerpaná. A to je článek starý cca dva roky.

Ventura35

Článek je už neaktuální, ale píše se tam o 19 kusech:
3 pro Královéhradecký (H.K. – Chlumec)
5 pro Jihočeský (H.Dvořiště a Lipno)
4 pro Moravskoslezský (řada 690 s bateriemi)
7 pro Moravskoslezský a Olomoucký

Petr

Dobře, děkuji. Jen jsem se divil, že pan Ješeta řekl, že závazně objednávájí pantery a přitom o těch pěti jednotkách pro Jihočeský kraj definitivně vědí až teď.. ale ok

Bobodej

To že o tom teď vědí závazně, neznamená, že o tom předtím nevěděli nezávazně a krom toho si ČD lehce spočítali, že případně umístit pět panterů nebude problém.

Jiří 24

To nedává smysl, k čemu budou v Ol. kraji dvouvozové RegioPantery? Nemají pro Ol. kraj ČD objednáno 27 třívozových RegioPanterů?

Kubrt

To je míněno dočasně, do náběhu 640.2.

Ventura35

Kam mají jít 2-vozové potom, nevíte?

Kubrt

Tuším, že MSK.

noerf

Troufám si tvrdit, že hlavní problém je v tom, že na trati České Budějovice – Horní Dvořiště bude od roku 2025 ETCS povinné a ČD nemají lokomotivu s ETCS, proto se jedná o nasazení nových jednotek s ETCS z výroby.
Pokud by Jihočeský kraj trval na dodržení smlouvy, tak by ČD museli osadit ETCS do stávajících prostředků z vlastní kapsy, navíc může získat dotaci na pořízení ETCS.
Takže kraj mohl klidně vypsat výběrové řízení na obsluhu linek od roku 2025. Vzhledem k tomu, že vedoucím Jikordu, je pan Kafka, tak se soutěžit bude až v roce 2033.

pepin

třeba to nechtěli komplikovat, počítám. Pan Kafka asi půjde působiti do čela DPmČB. Tak nějak by to odpovídalo tomu rozehranýmu betlu…