ČD loni navýšily počet cestujících na 182 milionů. Tendr na lokomotivy má být do konce března

Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhyElektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy

České dráhy loni opět o něco posunuly pasažérský rekord. Jejich vlaků využilo 182,1 milionu cestujících, což je meziročně o téměř

České dráhy loni opět o něco posunuly pasažérský rekord. Jejich vlaků využilo 182,1 milionu cestujících, což je meziročně o téměř tři miliony více (+ 1,6 %). Podle drah stále více zákazníků využívá vlaky pro delší cesty, ještě výrazněji proto rostl přepravní výkon. Dráhy to uvedly v tiskové zprávě.

„Čísla ukazují dva hlavní trendy. Lidé se vracejí do vlaků a cestují na větší vzdálenost. Přepravní výkon rostl o 5,6 procenta a průměrná vzdálenost, kterou zákazníci v našich vlacích ujedou, je už téměř 48 kilometrů,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.

Podle něj je to dáno především investicemi do vozidel a rostoucí ochotou lidí dojíždět za prací. „Navíc podle čerstvého průzkumu jsou naše dálkové spoje u zákazníků oblíbené jako alternativa k autům při návštěvách příbuzných či přátel,“ doplnil Nebeský.

České dráhy se proto podle vyjádření v tiskové zprávě na segment dálkové dopravy více zaměřují. Firma začne od příštího roku postupně nasazovat na vnitrostátní spoje mezi Prahou a Chebem nové vagony, které se v současné době vyrábějí. Nových vozů bude 50. Na nákup dalších 180 dálkových vagonů vypsaly České dráhy soutěž. Ještě v prvním čtvrtletí pak hodlají vypsat tendr na desítky lokomotiv. Tendr až na 65 strojů pro 200 km/h má ale zpoždění, podle původních plánů měl být vypsán už loni v září.

Podle místopředsedy představenstva a náměstka generálního ředitele pro obchod Radka Dvořáka je dalším segmentem, který se v posledních několika letech výrazně rozvíjí, příměstská doprava. „Například do Prahy denně dojíždějí desítky tisíc lidí z Říčan, Kralup nad Vltavou, ale taky z Lysé nad Labem nebo z Milovic, které jsou 40 kilometrů daleko. Tam, kde je to možné, jezdí ve špičkách zdvojené soupravy. Zahuštění dopravy ale pomalu naráží na kapacitu infrastruktury,“ dodal Dvořák.

Růst počtu cestujících ohlásily za loňský rok i RegioJet a Leo Express.

Tagy České dráhy cestující 2019
70 komentářů