LOT 3a leaderboard

Dráhy shání až 65 nových lokomotiv, budou garantovat odběr. Začaly tržní konzultace

Lokomotiva Siemens Vectron. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva Siemens Vectron. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy spustily proces, na jehož konci mají být desítky nových elektrických lokomotiv ve flotile. Oproti původním plánům ale nepřistoupily

České dráhy spustily proces, na jehož konci mají být desítky nových elektrických lokomotiv ve flotile. Oproti původním plánům ale nepřistoupily rovnou k vypsání tendru, nýbrž nejprve spustily předběžné tržní konzultace. S výrobci chtějí probrat podmínky tendru, především lhůtu na dodání prvních strojů.

Samotná soutěž by měla být podle člena představenstva a náměstka generálního ředitele pro ekonomiku a obchod Radka Dvořáka vypsána v září, první stroje by měly být dodány zhruba o tři roky později. Dráhy hodlají uzavřít rámcovou smlouvu na odběr až 65 lokomotiv.

Novinkou přitom je, že dráhy budou výrobcům garantovat minimální odběr. Vítěz tendru tak nebude podstupovat riziko, že nakonec dráhy neodeberou nic, což v některých minulých tendrech výrobce od účasti v soutěži odrazovalo.

„Budeme výrobcům garantovat odběr minimálně poloviny celkového počtu,“ řekl deníku Zdopravy.cz Dvořák. Upřesnil, že dráhy odeberou nejméně 33 strojů. Dráhy chtějí třísystémové lokomotivy s nejvyšší rychlostí alespoň 200 kilometrů za hodinu.

Lokomotivy by měly bez omezení jezdit vedle České republiky i na Slovensku, v Maďarsku, Německu, Rakousku a Polsku. Součástí zakázky bude i dodávka servisních dílů a předání příslušné technické dokumentace včetně všech povolení, schválení, souhlasů a registrací.

„V příštích pěti letech chceme investovat do vozidel zhruba 40 miliard korun,“ řekl v pondělí při prezentaci hospodářských výsledků šéf drah Miroslav Kupec.

Tagy České dráhy lokomotivy Top tržní konzultace
106 komentářů