ČD hlásí nárůst zájmu o Polsko, do Varšavy a Krakova prodaly o desetinu víc jízdenek

České dráhy, vlak EuroCity. Autor: České dráhyČeské dráhy, vlak EuroCity. Autor: České dráhy

České dráhy si letos pochvalují nebývalý nárůst poptávky po jízdenkách do Polska. „I když není Polsko pro naše turisty typickou

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Aby se tu zase nerozvíjely všemožné teorie o perspektivnosti Polska tak by bylo užitečné říci kolik to je v absolutních číslech.

Deset procent je hodně, když o to vzrostou osobokilometry do Ostravy. Ale když o 10 procent vzroste 200 jízdenek, které ČDdenně prodají do Polska, tak je to pořád dost o ničem jak byznysově, tak jako zpráva do novin…

jih

A co ta Wroclaw?? Kdy tam bude fajn spojení? 600 tisícové velkoměsto to je…

Michal

😀 nejsou vozy, to by musely jezdit KD s Elfem až do Prahy…

Jirka

Polsko není turistickou destinací, ale z Katowic a Krakova létá plno zajímavých leteckých spojení za úplně jiné ceny než v čr, které vyjdou podstatně levněji i s výpalným českých drah/pkp… btw 100% vytíženost bývá mezi pardubicema a olomoucí, ne polskem – akorát pak nejde sedadlo koupit do polska, protože je vyprodané tady v čr, ale to už čd neřeknou.

železničář v důchodu

Až na ten hloupý a nepravdivý úvod (= že „Polsko není turistickou destinací“) s tím, co jste napsal, lze v principu souhlasit – velká frekvence je ovšem i z Olomouce dál na (severo)východ. Ale ani to, že pro Vás „Polsko není turistickou destinací“, rozhodně vůbec neznamená, že není turistickou destinací pro desetitisíce jiných lidí (a nejen z ČR): určitě je tam k vidění mnoho zajímavého, proč stojí za to se tam jezdit dívat.

Petr.R

Správně, v tom polsku u mazurských jezer je blahobyt i pro technické nadšence paráda.

Jirka

Nevím proč mám být hned hloupý a nepravdivý (lživý?). Tož s takovou diskusí si běžte víte kam. Člověk tady nemůže mít svůj názor, aby nebyl hned označen za hlupáka a lháře? V polsku jsem byl několikrát (i na kole). Ano, je tam plno věcí k vidění, ale pokud si můžu vybrat, tak to moje cílová turistická destinace nebude. Pouze transfer, jako pro plno dalších lidí, kteří se potřebují dostat na polská letiště odkud lítají ty samé společnosti kolikrát i za třetinu ceny než z čr – a použijí k tomu předražené/pomalé vlaky (důvod nárůstu cestujících), když leo šestimístné dodávky jsou… Číst vice »

paboubek

Nedávno jsem navštívil Vratislav a Krakov s okolím. Mohu jen doporučit. Doufám, že spoje budou přibývat,ale chtělo by to především lepší infrastrukturu.

Michal

Aha, takže tím víceméně říkáte, že to tam stojí za prd. 🙂 Já bych řekl, že by to tam pro začátek chtělo zavést emisní kontroly pro auta, nepálit lignit (i v létě – ohřívají tím vodu) a přestat používat potoky jako kanalizaci. Určitě je vidět, že to tam bohatne, ale je to tak jako 2. polovina 90. let v ČR ve stylu mámo koupíme si mrazáky a friťáky (v Polsku i dachy z blachy) a na zbytek serem. Za 1-2 generace bych se pokusil tam někdy zajet znovu, do té doby do Polska jen do lesů či jiného terénu a… Číst vice »

paboubek

Železniční infrastrukturu od nás k nim. Solné doly Velička = silný zážitek. Vlakové spojení je nejpohodlnější, bohužel, zatím ještě pomalé.

Irena

Děláte si legraci?
Pravděpodobně jste dlouho v Polsku nebyl – vždyť u i životní úroveň je vyšší…
Loni jsme se s manželem a dětmi přestěhovali z Brna do Varšavy… I bez znalosti jazyka jsme si našli práci(prodavačka, klíčník), ve které já i manžel vyděláváme dvakrát víc než v Brně…

železničář v důchodu

Nedělá – jen hloupě provokuje vždy opakem toho, co napíše někdo před ním (jak to ostatně dělá soustavně): kdybyste napsala, jak to v Polsku stojí „za zlámanou grešli“, tak by okamžitě tamní poměry velebil a plival na všechno ostatní – ale takoví úchylové mezi lidmi zkrátka jsou a je jednodušší se s tím smířit, než se nechat odsoudit za jejich fyzické likvidování…

Michal

Takže fyzická likvidace je konečné řešení pro osoby s odlišnými názory než má nějaký penzionovaný modrogum? Tak se podívejme třeba na data ze staťáku – cesty občanů ČR do zahraničí… https://bit.ly/2O3WfH8 Polsko není ani podrobných datech v Excelu. Já vám neříkám, že je to drek úplnej, ale z mojeho pohledu jsou tam hezký, ale poměrně marginální věci, který musíte hledat a který jsou za hranicí komfortu i zájmu běžnýho turisty – pohraniční hory se Slovenskem, nádherný německý stavby co nějakým omylem nespadly ani je nikdo kolosálně nezkurvil, stále ještě poznatelné rustikální kouzlo Haliče a tatranského podhůří. Ale někdy k tomu… Číst vice »

železničář v důchodu

V případě arogantních hulvátů a hlupáků je to (bohužel) často řešení nejen konečné, ale v podstatě jediné vedoucí k úspěchu – ovšem také (bohužel) legálně nerealizovatelné … A záleží na každém jednotlivci, do jaké kategorie se (svým vlastním přístupem) zařadí – já se snažím fungovat raději pozitivně, a tak mi i u jiných vadí plivání jedovatých slin, zejména je-li produkovéno téměř vždy a za každou cenu. Osobně nevidím v tom, co popisujete (a kritizujete) na Polsku nějaký extra velký rozdíl od stavu v ČR – a je třeba také brát v úvahu dějinný vývoj zejména těch západních oblastí Polska: v… Číst vice »

Michal

Strávil jsem nezapomenutelnou noc letos 20.4. v Międzygórze pod Kralickým Sněžníkem. Přes den bylo 30 stupňů, nicméně celou noc nešlo otevřít okno, protože vedlejší chata pálila CELOU NOC strašlivé hnědé uhlí (naše asi taky). Ten lignit mimochodem pálí i v tatranských chatách, takže třeba celé údolí Pěti polských ples večer je zvečera plné hnědouhelného dýmu… v Krakově hlásili celou letošní zimu smogovou situaci, tož tam asi taky frčí lignit. Smrdící potoky fekáliemi byly ve kterékoliv vesnici v Kladsku – oni tam ani nemají septiky s přepadem, frčí to rovnou surový do vody… auta opravdu čadící a smrdící… Mám asi tu… Číst vice »

Dědek

Nedávno jsem navštívil Vratislav a Krakov s okolím. Mohu jen doporučit. Doufám, že spoje budou přibývat. A že se zapracuje na zrychlení .

Vojta

Nárust u ČD mě docela překvapuje. Jakožto občasný uživatel jejich internetových stránek mám pocit, že jsou neskutečně komplikované a hlavně pokaždé když chci najít spojení do zahraničí, tak musím strašně složitě hledat cenu. To se mi u konkurence nestává. Každopádně před měsícem jsem z Polska hledal den předem spojení Krakow-Praha (bez žádné slevy). Přiznávám, potřeboval jsem lístky na středu 4.7., takže lístky byly asi levnější než kdybych hledal například na pátek, ale tady jsou ceny: nejlevnější byl Flixbus za 8 euro, ale to by znamenalo nepřetržitých 8 hodin v autobuse. Další byl Regiojet od 11 euro s tím, že do… Číst vice »

železničář v důchodu

Domnívám se, že jádro Vámi popsaného problému tkví v tom, že „národní“ dopravci (jak si teď zvykli debilně se titulovat) musejí přednostně využívat tarifu NRT a jen na jeho základě se mohou vzájemně dohodnout na (třeba relačních) slevách, zatímco ti „priváti“ nejsou vázáni ničím „nadnárodním“ a navíc zajišťují dopravu sami jako jediný dopravce na teritoriu obou států (byť třeba v kombinaci vlak – autobus). ČD úplně zhlouply a po vzoru „privátů“ začali (se zpožděním) nabízet různé „náhodné“ slevy, což m.j. komplikuje i aktualizaci IDOSu (data v souboru s cenami jízdenek se aktualizují často i 3x týdně) – tím si skutečně… Číst vice »

Vojta

Děkuji za Vaší odpověď, je to zajímavé vidět to i z tohohle pohledu. Přijde mi škoda, že ČD nejsou víc flexibilní, ale asi je tam spousta důvodů proč tomu tak je. Ten rozdíl v cenách, včetně těch různých akčních cen, je asi i důvodem k tomu, že se ČD neobjevují na většině mezinárodních vyhledávačů (včetně zmíněného GoEura), což je ale škoda, vzhledem k tomu, že velká část cizinců jezdí trasu Krakov, Praha, Vídeň, Budapešť a ČD tím utíkají zákazníci přímo před očima. Zároveň jsem si skoro jistý, že ta až směšně nízká cena u Regiojetu je v reakci na Flixbus,… Číst vice »

Michal

Chudák cestující, musí se zdržovat hledáním ceny, namísto aby jel rovnou autem nebo autobusem… Yield management funguje a tahá to lidi do vlaků stejně jako je to tahá do letadel, ale je to blbě, protože pro pána je to „náhodné“ a nemůže si to nalistovat vzadu v kursbuchu, jak to tam dycky bylo. Aha, von už neni ani kursbuch…

Co takhle ještě zavést rychlíkový příplatek?

AmsteBerl

Zapomněl jste na dvě podstatné věci: 1.) PKP IC je známo astronomickou cenu mezistátních jízdenek.
2.) U PKP IC lze koupit mezístatní jízdenky (z Polska) jen a pouze u pokladny!

Proto váš komentář nelze brát vážně.

Vojta

Já si myslím, že byste ho měl brát vážně. Uvedl jsem ale i další společnost, nejen PKP IC, které jsem uvedl pouze ze zajímavosti. Každopádně kdybych jel z Německa, tak se taky podívám nejdřív na ČD a pak i na DB a porovnám ceny. Navíc to nic nemění na faktu, že i ČD má astronomické ceny mezinárodních jízdenek a dost často ceny neuvádí, nebo se k nim uživatel musí složitě proklikávat. Byť mám pocit, že přes aplikaci se ceny zobrazují jednodušeji. Každopádně když něco hledám, tak chci co nejrychlejí najít nejvýhodnější spojení, a když se nedaří, jdu hledat jinam. A… Číst vice »

AmsteBerl

Vy tomu moc nerozumíte, na českém území provozují EC/EIC/IC/Ex ČD (je jedno jestli jsou sestaveny s polských, nebo českých vozů), na polském území provozuje vlaky PKP IC, které nechce aby se jízdenky z Polska do zahraničí prodávaly přes internet, proto nejdou u ČD, ani u PKP IC, ani nikde jinde přes internet koupit… Jen u pokladny. Co se týče cen mezistátních jízdenek ČD, tak mi přijdou extrémně levné. Příklad: 4x měsíčně jezdím z Chebu do Frankfurtu nad Mohanem, dále pak do Paříže. Za 4 zpáteční jízdenky z Chebu do Frankfurt v 1. tř. platím cca 5 tisíc, je to s… Číst vice »

Vojta

Už jsem měl šanci to z ostatních příspěvků pochopit. Co ale furt nechápu a nad čím se podvuji je, že to ČD trpí. Buď si mají vyhádat, že jejich spoje se přes internet budou prodávat, a nebo od těch spojení ustoupit, či je zredukovat. Tak jako by snad udělala každá společnost, která chce především maximalizovat zisk. Jsme přeci jenom ve 21. století a ve většině západních zemí (a čím dál více i u nás) se jízdenky kupují přes internet. Vzhledem k tomu, že si troufám říci, že mezinárodní jízdenky jsou z velké části využívané turisty, z nichž většina si radši… Číst vice »

Vojta

Už třeba jenom taková drobnost, jako že by ČD na jejich stránkách upozornili, že z toho a toho důvodů nemůžou zveřejnit přesnou cenu, ale že je k dostání například na pokladnách ČD, by byl pokrok, který by mohl snížit počet lidí volících konkurenci.

JIP

Vojto, nebo zkuste koupit jízdenku, nebo alespoň se zeptat na spoj a cenu na infolince ČD. Myslím, že je to 221 111 122.

Vojta

Nebo bych jim taky mohl poslat holuba s psaním, že jo. Jasně že asi existuje možnost jak tu cenu složitě zjistit. Já chtěl jen poukázat na to, že alespoň na některých mezinárodních tratích nejsou tak vybavení jako jejich konkurence a denně jim utíkají stovky potenciálních zákazníků. A navíc když už se člověk té ceny dopídí, tak zjisti, že mu to za to pátrání ani nestálo.

Radek Janata

E-shop ČD ceny uvádí, tam kde je umí prodat. To ale není případ jednosměrné cesty Krakov-Praha.

Cesta začínající v Polsku nejde v e-shopu ČD koupit (kvůli tomu že PKP neumí přečít elektronickou jízdenku, zatímco ostatní sousedé ČR už se to naučili, už i Maďaři).

Rado

Re. Amstel Beer
Komentář Vojty by se opravdu měl brát vážně !!!
Zejména na ekonomickém oddělení ČD. Jelikož faktem zůstává, že ČD, takto utíkají tisíce pasažérů denně. A to nejenom v mezinárodní dopravě.
I Železničář v důchodu, má pravdu.
U ČD se projevuje jakási socialistická plánovitost, s křečí tržní ekonomiky.
V honbě za ziskem, by přehlednost website a funkční flexibilita IT neuškodila.

Východočech

To, že mezinárodní jízdenky lze koupit v Polsku jen u kasy až na výjimky (tzv. „Spar Day Ticket do některých destinací atp.), je to samozřejmě nepříjemné. Jinak lze přes internet koupit měsíc předem, hned v 1 v noci, než budou obsazeny, jízdenky „super-promo“. Např. Pendolino Varšava – Vratislav 59 zlotek. Několikrát do roka už po hodně dlouho kmitám z Pardubického kraje do Varšavy ….a co? Koupím si přes internet PKP IC jízdenku na IC Praha nebo Porta Moravica do Chałupek, a pak z Bohumína dál českou, a „je po ptákách (pokud nekupuji před internet ČD zpáteční). A ovšem, na PKP… Číst vice »

Tomáš

Nechtělo se mi tomu věřit, takže na úvodní stránce ČD jsem zadal trasu Praha-Varšava a datum a hned v dalším kroku vidím možná spojení a u každého cenu. Pokud zadám opačný směr, tak to bohužel ceny opravdu neukazuje, ale vzhledem k tomu, že u spojů z Rakouska, Maďarska nebo Německa vůbec žádný problém není, tak tohle bych viděl na problém na polské straně, se kterým ČD asi moc neudělají. Vybavuju si, že nedávno byl na polském dopravním serveru oslavný PR článek PKP IC, že je konečně možné si koupit jízdenku do jednoho vagonu!! do Vídně přes internet, jinak jen u… Číst vice »

Vojta

Máte pravdu, když to zadám opačným směrem, tak to u některých spojů funguje (byť „včasná jízdenka“ do Krakowa za 767 korun mi jako super kauf nepřijde, zajímala by mě normální plná cena). Záměrně se držím toho Krakowa, se kterým mám zkušenost a celý můj příspěvek byly vlastně jeno něm, ale jinak koukám, že i do jiných destinací to funguje, takže asi je vážně problém u polského dopravce. Každopádně několik let zpátky (4 roky, tuším), když ještě jezdily přímé vlaky do Amsterdamu, se cena také nedala najít na stránkách a bylo jen nabídnuto poptat cenu, kterou mi později zaslali na e-mail.… Číst vice »

a8n

Plná palba je 44,20 € (1180 Kč.)

coudy

tak z Ostravy do Krakova z přestupem v Katowicích za 450Kč na zítra…

Riki

V principu, pokud si to nemůžeš dovolit tak seď doma na zadku a nebo stopuj. Jsou i jiné cestičky jak koupit jízdenku a to podstatněji levněji než je třeba mezinárodní jízdenka ČD a samozřejmě pokud se jízdenka kupuje za pět minut dvanáct proč by měla být levná, ten kdo hned musí tak musí, kdo nemusí ale ví, že pojede koupí v předstihu, když je nabídka cenově níže.

Vojta

Četl jste vůbec všechny ty komentáře? Já si můžu dovolit cestovat a rád to tak velmi často dělám. Ale o tom ten komentář nebyl. Být všechny lístky den předem za 25 euro a víc, tak neřeknu ani popel. Ale pokud všichni ti zlí Regiojeti a Flixbusové, který tu všichni tak bytostně nesnášíte, dokážou nabídnout dvakrát až čtyřikrát levnější jízdné, tak je možná na pováženou, že náš „národní dopravce“ je absolutně nekonkurence schopný – ať už dobou přepravy v konkrétním případě, tak i cenou. A pokud můžu cestovat o tolik levněji, tak to udělám radši. Zároveň jsem ale zmínil, že mě… Číst vice »

Riki

Jaká neschopnost, je to byznys, chce ČD jezdit snad tak aby na tom vydělalo a nebo bylo aspoň na nule, zdá se snad cena v dnešní době za cenu cca. 700 z Prahy do Krakowa drahá, že jiný jezdí s tím, že buď jezdí se ztrátou nebo Flixbus dotují zatím investoři. V tom případě musíte využít konkurence. Já rád pojedu s ČD, každá věc nebo služba má svou cenu, zadarmo nikde nic není ač si to mnozí lidé myslí, bohužel. A jestli si můžete dovolit cestovat, tak tady nefňukejte nad cenou lístku. A zase je tak rád ty kluky a… Číst vice »

železničář v důchodu

Vojto: co to je za pitomost, to slovo „nekonkurence“ („nekonkurence schopný“)?

Michal

Ostrava – Katovice je 8x denně – Praha, Porta Moravica, Moravia, Polonia, Sobieski, Varsovia, Chopin a Comenius.

Petr

Chopin jede přes Krakov a ne přes Katovice

Michal

Mate pravdu.

Milan

Proč tedy ČD nezavedou spoje, které jsou pro naše turisty typickou cílovou destinací, když Polsko tou typickou destinací není?!

Radek Janata

Jakou destinaci máte na mysli? Do Rakouska, Maďarska a Německa spoje jezdí, na Slovensko samozřejmě taky.
Pokud myslíte Chorvatsko, tak tam nevede slušná trať – komerční spoj tam tedy vypravit nelze a dotovat z peněz českých daňových poplatníků spoj po cizím území taky není moc košer, Chorvati to už dotovat odmítají.

Michal

Až do Záhřebu slušná trať vede, jen je třeba umět ten vlak naplnit… 🙂
A tím nemyslím „naplnit“ držiteli jízdenek FIP, na to se vykašlou nejen Chorvati…

Milan

Mám na mysli směry, o kterých každý den můžete sledovat zprávy, kolik desitek hodin bylo třeba na silnicích čekat ve čtyřproudých kolonách. Budapešť, Graz ani Hamburk to skutečně nejsou:) A je už záležitostí (schopných) manažerů každoročně se opakující situaci využít ve prospěch ovládané firmy.

Pavel Šmídek

Škoda , že už nejezdí Avala, jel jsem s ní do Bělehradu byla to dobrá linka.

železničář v důchodu

Chápu sice, že není úplně pohodlné přestupovat, ale s přestupy se vlakem do Záhřebu dostanete docela v pohodě: například z Prahy s přestupy = přes noc v Linci a v Salcburku, po ránu ve Vídni a v Běláku (Villach), dopoledne dokonce i jen ve Vídni – těch spojení je víc a cesta většinou trvá více než 14 hodin, ale spojení existují. Platit za průvoz a přestavování přímých vozů by se ale asi příliš prodražilo a ani jízdné podle tarifu NRT by na to asi nestačilo. A pro hyperaktivního odpůrce ČD a režistů „Michala“ ještě dodávám, že cestu lze absolvovat i… Číst vice »

coudy

však jezdí přímé vlaky z Bohumína na Hel a Lebu

Riki

VLAKY ??? Spíš bych napsal určité vagóny 🙂 Od Gdyně už jich jede jen pá r:-)