Cestovní ruch Dopravci Železnice

ČD hlásí nárůst zájmu o Polsko, do Varšavy a Krakova prodaly o desetinu víc jízdenek

České dráhy, vlak EuroCity. Autor: České dráhy
České dráhy, vlak EuroCity. Autor: České dráhy

České dráhy si letos pochvalují nebývalý nárůst poptávky po jízdenkách do Polska. „I když není Polsko pro naše turisty typickou cílovou destinací, zaznamenali jsme v letošním roce další růst prodaných jízdenek k našim severním sousedům. Jen za prvních šest měsíců letošního roku sledujeme v součtu desetiprocentní nárůst prodeje jízdenek do Varšavy a do Krakova,“ uvedl člen představenstva odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán.

Dráhy provozují směrem do Polska ve spolupráci s tamní společností PKP Intercity osm denních vlaků, jeden noční a jeden noční sezonní spoj. Novinkou letošního roku je právě sezonní spoj v podobě nočního vlaku Wydmy, který začal zajíždět až do Bohumína. Na severu obsluhuje přímořská letoviska včetně poloostrova Hel.

Poprvé vyjel 22. června a podle ČD je v některé dny ze sta procent obsazen. Dráhy proto cestujícím doporučují zajistit si místenky a lůžka s předstihem. Pro vlak Wydmy byla rozšířena i nabídka takzvaných Včasných jízdenek Polsko. Cena jízdenky z Ostravy na Hel tak začíná na 624 korunách, z Prahy na 884 korunách.

Do Polska se vydal letos v létě vydal i konkurent drah Leo Express. Od 20. července vypravuje mezi Prahou a Krakovem dva páry vlaků týdně. Leo Express je prvním soukromým osobním dopravcem, který získal přístup na polskou železnici.

Dálkové spoje ČD do Polska

Praha – Varšava: přímé spojení 3x denně, doba jízdy 8 hodin
Praha – Krakov: přímé spojení 2x denně, doba jízdy méně než 7 hodin
Praha – Katovice: přímé spojení 2x denně, doba jízdy 5 hodin
Praha – Gdaňsk, 1x přestup, doba jízdy 11 hodin
Ostrava – Varšava: přímé spojení 7x denně, doba jízdy 4,5 hodiny
Ostrava – Krakov, přímé spojení 2x denně, doba jízdy 3 a půl hodiny
Ostrava – Katovice, přímé spojení 7x denně, doba jízdy 1 a půl hodiny
Ostrava – Gdaňsk, denní přímé spojení 1x denně, doba jízdy 7 a čtvrt hodiny

Pramen: České dráhy

49 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Aby se tu zase nerozvíjely všemožné teorie o perspektivnosti Polska tak by bylo užitečné říci kolik to je v absolutních číslech.

    Deset procent je hodně, když o to vzrostou osobokilometry do Ostravy. Ale když o 10 procent vzroste 200 jízdenek, které ČDdenně prodají do Polska, tak je to pořád dost o ničem jak byznysově, tak jako zpráva do novin…

  • A co ta Wroclaw?? Kdy tam bude fajn spojení? 600 tisícové velkoměsto to je…

  • Polsko není turistickou destinací, ale z Katowic a Krakova létá plno zajímavých leteckých spojení za úplně jiné ceny než v čr, které vyjdou podstatně levněji i s výpalným českých drah/pkp… btw 100% vytíženost bývá mezi pardubicema a olomoucí, ne polskem – akorát pak nejde sedadlo koupit do polska, protože je vyprodané tady v čr, ale to už čd neřeknou.

    • Až na ten hloupý a nepravdivý úvod (= že „Polsko není turistickou destinací“) s tím, co jste napsal, lze v principu souhlasit – velká frekvence je ovšem i z Olomouce dál na (severo)východ. Ale ani to, že pro Vás „Polsko není turistickou destinací“, rozhodně vůbec neznamená, že není turistickou destinací pro desetitisíce jiných lidí (a nejen z ČR): určitě je tam k vidění mnoho zajímavého, proč stojí za to se tam jezdit dívat.

      • Správně, v tom polsku u mazurských jezer je blahobyt i pro technické nadšence paráda.

      • Nevím proč mám být hned hloupý a nepravdivý (lživý?). Tož s takovou diskusí si běžte víte kam. Člověk tady nemůže mít svůj názor, aby nebyl hned označen za hlupáka a lháře? V polsku jsem byl několikrát (i na kole). Ano, je tam plno věcí k vidění, ale pokud si můžu vybrat, tak to moje cílová turistická destinace nebude. Pouze transfer, jako pro plno dalších lidí, kteří se potřebují dostat na polská letiště odkud lítají ty samé společnosti kolikrát i za třetinu ceny než z čr – a použijí k tomu předražené/pomalé vlaky (důvod nárůstu cestujících), když leo šestimístné dodávky jsou na tři měsíce předem vyprodané a pro větší komerční byznys je zajímavý jen Krakow (aspoň tam se dá už rozumně dostat i jinak než autem)…
        Btw: chtělo by to si občas do vlaku sednout a občas tu ostravu z prahy taky osobně vyzkoušet, než tu začnete psát něco o velké frekvenci z olomouce dál na severovýchod – pokud vyřadíme ze statistik pendolina (které na severovýchod počítá čd společně, ale dále do polska nejedou), tak 8/10 cestujících z prahy (kolína, pardubic, české třebové, zábřehu) vystupuje v olomouci a dál na severovýchod nejedou. Takže z prahy si do polska místenku už často nekoupíte, ikdyž jede vlak z olomouce skoro prázdný.
        Opět zdůrazňuji, že je to můj názor, který nemusí být celovesmírově správný a nikomu jej nenutím, ikdyž je založený na mnoha praktických zkušenostech.

    • Nedávno jsem navštívil Vratislav a Krakov s okolím. Mohu jen doporučit. Doufám, že spoje budou přibývat,ale chtělo by to především lepší infrastrukturu.

      • Aha, takže tím víceméně říkáte, že to tam stojí za prd. 🙂

        Já bych řekl, že by to tam pro začátek chtělo zavést emisní kontroly pro auta, nepálit lignit (i v létě – ohřívají tím vodu) a přestat používat potoky jako kanalizaci. Určitě je vidět, že to tam bohatne, ale je to tak jako 2. polovina 90. let v ČR ve stylu mámo koupíme si mrazáky a friťáky (v Polsku i dachy z blachy) a na zbytek serem.

        Za 1-2 generace bych se pokusil tam někdy zajet znovu, do té doby do Polska jen do lesů či jiného terénu a od tamní civilizace spíše dále.

        • Železniční infrastrukturu od nás k nim. Solné doly Velička = silný zážitek. Vlakové spojení je nejpohodlnější, bohužel, zatím ještě pomalé.

        • Děláte si legraci?
          Pravděpodobně jste dlouho v Polsku nebyl – vždyť u i životní úroveň je vyšší…
          Loni jsme se s manželem a dětmi přestěhovali z Brna do Varšavy… I bez znalosti jazyka jsme si našli práci(prodavačka, klíčník), ve které já i manžel vyděláváme dvakrát víc než v Brně…

          • Nedělá – jen hloupě provokuje vždy opakem toho, co napíše někdo před ním (jak to ostatně dělá soustavně): kdybyste napsala, jak to v Polsku stojí „za zlámanou grešli“, tak by okamžitě tamní poměry velebil a plival na všechno ostatní – ale takoví úchylové mezi lidmi zkrátka jsou a je jednodušší se s tím smířit, než se nechat odsoudit za jejich fyzické likvidování…

            • Takže fyzická likvidace je konečné řešení pro osoby s odlišnými názory než má nějaký penzionovaný modrogum?

              Tak se podívejme třeba na data ze staťáku – cesty občanů ČR do zahraničí… https://bit.ly/2O3WfH8 Polsko není ani podrobných datech v Excelu.

              Já vám neříkám, že je to drek úplnej, ale z mojeho pohledu jsou tam hezký, ale poměrně marginální věci, který musíte hledat a který jsou za hranicí komfortu i zájmu běžnýho turisty – pohraniční hory se Slovenskem, nádherný německý stavby co nějakým omylem nespadly ani je nikdo kolosálně nezkurvil, stále ještě poznatelné rustikální kouzlo Haliče a tatranského podhůří.

              Ale někdy k tomu vidíte nebo zažíváte věci, na který nejste zvědavý – viz výše. Takže když si chcete odpočinout bez podobných extrémů, tak je mnohem větší jistota jet třeba do Rakouska nebo severní Itálie.

              • V případě arogantních hulvátů a hlupáků je to (bohužel) často řešení nejen konečné, ale v podstatě jediné vedoucí k úspěchu – ovšem také (bohužel) legálně nerealizovatelné …
                A záleží na každém jednotlivci, do jaké kategorie se (svým vlastním přístupem) zařadí – já se snažím fungovat raději pozitivně, a tak mi i u jiných vadí plivání jedovatých slin, zejména je-li produkovéno téměř vždy a za každou cenu.
                Osobně nevidím v tom, co popisujete (a kritizujete) na Polsku nějaký extra velký rozdíl od stavu v ČR – a je třeba také brát v úvahu dějinný vývoj zejména těch západních oblastí Polska: v českém pohraničí to také často o mnoho lepší není: srovnávat se s Jižními Tyroly (Horní Adiží), na to nemají nejen Poláci, ale ani my!

          • Strávil jsem nezapomenutelnou noc letos 20.4. v Międzygórze pod Kralickým Sněžníkem. Přes den bylo 30 stupňů, nicméně celou noc nešlo otevřít okno, protože vedlejší chata pálila CELOU NOC strašlivé hnědé uhlí (naše asi taky). Ten lignit mimochodem pálí i v tatranských chatách, takže třeba celé údolí Pěti polských ples večer je zvečera plné hnědouhelného dýmu… v Krakově hlásili celou letošní zimu smogovou situaci, tož tam asi taky frčí lignit.

            Smrdící potoky fekáliemi byly ve kterékoliv vesnici v Kladsku – oni tam ani nemají septiky s přepadem, frčí to rovnou surový do vody… auta opravdu čadící a smrdící… Mám asi tu nevýhodu, že chodím pěšky a to toho vidíte mnohem víc než z auta.

            Takže na dovolenou preferuju země civilizovanější než ČR, ale kulturně-antropologické obohacení v PLR samozřejmě nikomu neberu. I do toho Międzygórze si zajeďte, maj tam říznej horskej luft…

    • Nedávno jsem navštívil Vratislav a Krakov s okolím. Mohu jen doporučit. Doufám, že spoje budou přibývat. A že se zapracuje na zrychlení .

  • Nárust u ČD mě docela překvapuje. Jakožto občasný uživatel jejich internetových stránek mám pocit, že jsou neskutečně komplikované a hlavně pokaždé když chci najít spojení do zahraničí, tak musím strašně složitě hledat cenu. To se mi u konkurence nestává.
    Každopádně před měsícem jsem z Polska hledal den předem spojení Krakow-Praha (bez žádné slevy). Přiznávám, potřeboval jsem lístky na středu 4.7., takže lístky byly asi levnější než kdybych hledal například na pátek, ale tady jsou ceny: nejlevnější byl Flixbus za 8 euro, ale to by znamenalo nepřetržitých 8 hodin v autobuse. Další byl Regiojet od 11 euro s tím, že do Ostravy Svinova jsem jel 2,5 hodiny autobusem a pak po přestupu 3 hodiny pohodlně vlakem (vůz Astra). Další možností byl LeoExpress od 20 euro. A když už jsem se pak konečně dopátral ceny od ČD, tak mi nabídly vlaky s přestupem nebo i jeden přímý, doba jízdy od 8 do 9 hodin, případně jeden vlak 6:48h ale s odjezdem už dopoledne, a ceny od 29 euro.
    Neberte mě špatně, já bych rád jel s ČD, ale prostě si to nemůžu dovolit.
    Co tím chci říct je, že si za spoustu věcí můžou České Dráhy samy, a větší otevřenost, alespoň ohledně mezinárodních jízdenek by byla namístě.
    P.S. pro zajímavost jsem se díval na ceny těch samých společností na zítra, 1.8.2018. Flixbus nabízí nejlevnější spojení za 16 euro, Regiojet od 12,90 euro, LeoExpress od 20,90 euro a ČD cenu jsem na jejich stránkách opět nenašel (jen tlačítko zjistit cenu, které se mi nedařilo rozkliknout). Možná mají ČD jednodušší systém jak zjistit cenu, ale já ho nenašel. To samý platí pro stránky PKP Intercity, ani tam jsem cenu nenašel s tím, že ani jeden z těchto dvou dopravců není ani na goeuro.com, tam se objevují jen Regiojet a LeoExpress. A zrovna GoEuro je populární mezi cizinci, takže jejich přítomnost na tomto webu by mohla zvednout počet cestujících na jejich spojích.

    • Domnívám se, že jádro Vámi popsaného problému tkví v tom, že „národní“ dopravci (jak si teď zvykli debilně se titulovat) musejí přednostně využívat tarifu NRT a jen na jeho základě se mohou vzájemně dohodnout na (třeba relačních) slevách, zatímco ti „priváti“ nejsou vázáni ničím „nadnárodním“ a navíc zajišťují dopravu sami jako jediný dopravce na teritoriu obou států (byť třeba v kombinaci vlak – autobus).

      ČD úplně zhlouply a po vzoru „privátů“ začali (se zpožděním) nabízet různé „náhodné“ slevy, což m.j. komplikuje i aktualizaci IDOSu (data v souboru s cenami jízdenek se aktualizují často i 3x týdně) – tím si skutečně samy komplikují situaci, protože dokud bylo možné snadno z průhledných podkladů zjistit výši jízdného, cestující „měl jasno“ a nemusel se zdržovat dlouhým hledáním, kolik vlastně zaplatí.

      • Děkuji za Vaší odpověď, je to zajímavé vidět to i z tohohle pohledu. Přijde mi škoda, že ČD nejsou víc flexibilní, ale asi je tam spousta důvodů proč tomu tak je. Ten rozdíl v cenách, včetně těch různých akčních cen, je asi i důvodem k tomu, že se ČD neobjevují na většině mezinárodních vyhledávačů (včetně zmíněného GoEura), což je ale škoda, vzhledem k tomu, že velká část cizinců jezdí trasu Krakov, Praha, Vídeň, Budapešť a ČD tím utíkají zákazníci přímo před očima.
        Zároveň jsem si skoro jistý, že ta až směšně nízká cena u Regiojetu je v reakci na Flixbus, protože si neumím představit, že by to bylo v dlouhodobém horizontu profitabilní.

      • Chudák cestující, musí se zdržovat hledáním ceny, namísto aby jel rovnou autem nebo autobusem… Yield management funguje a tahá to lidi do vlaků stejně jako je to tahá do letadel, ale je to blbě, protože pro pána je to „náhodné“ a nemůže si to nalistovat vzadu v kursbuchu, jak to tam dycky bylo. Aha, von už neni ani kursbuch…

        Co takhle ještě zavést rychlíkový příplatek?

    • Zapomněl jste na dvě podstatné věci: 1.) PKP IC je známo astronomickou cenu mezistátních jízdenek.
      2.) U PKP IC lze koupit mezístatní jízdenky (z Polska) jen a pouze u pokladny!

      Proto váš komentář nelze brát vážně.

      • Já si myslím, že byste ho měl brát vážně. Uvedl jsem ale i další společnost, nejen PKP IC, které jsem uvedl pouze ze zajímavosti. Každopádně kdybych jel z Německa, tak se taky podívám nejdřív na ČD a pak i na DB a porovnám ceny. Navíc to nic nemění na faktu, že i ČD má astronomické ceny mezinárodních jízdenek a dost často ceny neuvádí, nebo se k nim uživatel musí složitě proklikávat. Byť mám pocit, že přes aplikaci se ceny zobrazují jednodušeji.
        Každopádně když něco hledám, tak chci co nejrychlejí najít nejvýhodnější spojení, a když se nedaří, jdu hledat jinam.
        A vzhledem k tomu, že ČD platíme i my s našich daní, tak bychom ten komentář měli brát sakra vážně.

        • Vy tomu moc nerozumíte, na českém území provozují EC/EIC/IC/Ex ČD (je jedno jestli jsou sestaveny s polských, nebo českých vozů), na polském území provozuje vlaky PKP IC, které nechce aby se jízdenky z Polska do zahraničí prodávaly přes internet, proto nejdou u ČD, ani u PKP IC, ani nikde jinde přes internet koupit… Jen u pokladny. Co se týče cen mezistátních jízdenek ČD, tak mi přijdou extrémně levné. Příklad: 4x měsíčně jezdím z Chebu do Frankfurtu nad Mohanem, dále pak do Paříže. Za 4 zpáteční jízdenky z Chebu do Frankfurt v 1. tř. platím cca 5 tisíc, je to s přestupem v Norimberku na ICE, normálně vás jízdenka s Norimberku do Frankfurtu vyjde dráž, něž když jedete z Chebu 🙂 Takže hodně Němců, co jedou z Norimberku do Frankfurtu si prostě koupí jízdenku z Chebu … 🙂

          • Už jsem měl šanci to z ostatních příspěvků pochopit. Co ale furt nechápu a nad čím se podvuji je, že to ČD trpí. Buď si mají vyhádat, že jejich spoje se přes internet budou prodávat, a nebo od těch spojení ustoupit, či je zredukovat. Tak jako by snad udělala každá společnost, která chce především maximalizovat zisk. Jsme přeci jenom ve 21. století a ve většině západních zemí (a čím dál více i u nás) se jízdenky kupují přes internet. Vzhledem k tomu, že si troufám říci, že mezinárodní jízdenky jsou z velké části využívané turisty, z nichž většina si radši lístek koupí přes internet aby se vyhnula problémům při nákupu u pokladen a stále dost velké jazykové bariéře, tak si myslím, že ČD utíká spousta těchto turistů ke konkurenci, která to má zkrátka přehlednější. A to mi přijde škoda.
            Co se týče cen mezinárodních jízdenek, chápu že můžou být občas výhodné ceny, jako třeba ta, co jste vy zmínil. Nechci se v tom dloubat, protože nevím, jestli je to součástí nějaké dlouhodobé akce, množstevní slevy, či něco podobného. Moje zkušenost ale je, že když jsem chtěl jednorázově vyrazit do zahraničí a hledal jsem pár týdnů předem spojení, volil jsem většinou bus a nebo letadlo, protože je to často daleko levnější než vlak, který mám radši.
            Záměrně jsem tedy otevřel diskusi na toto téma, jelikož například moje srovnání z Krakowa ukazuje, že autobusem se dá jet až 4x levněji než s ČD. A ať už je ten problém jakýkoli, něco by se s tím mělo dělat.

          • Už třeba jenom taková drobnost, jako že by ČD na jejich stránkách upozornili, že z toho a toho důvodů nemůžou zveřejnit přesnou cenu, ale že je k dostání například na pokladnách ČD, by byl pokrok, který by mohl snížit počet lidí volících konkurenci.

            • Vojto, nebo zkuste koupit jízdenku, nebo alespoň se zeptat na spoj a cenu na infolince ČD. Myslím, že je to 221 111 122.

              • Nebo bych jim taky mohl poslat holuba s psaním, že jo. Jasně že asi existuje možnost jak tu cenu složitě zjistit. Já chtěl jen poukázat na to, že alespoň na některých mezinárodních tratích nejsou tak vybavení jako jejich konkurence a denně jim utíkají stovky potenciálních zákazníků. A navíc když už se člověk té ceny dopídí, tak zjisti, že mu to za to pátrání ani nestálo.

        • E-shop ČD ceny uvádí, tam kde je umí prodat. To ale není případ jednosměrné cesty Krakov-Praha.

          Cesta začínající v Polsku nejde v e-shopu ČD koupit (kvůli tomu že PKP neumí přečít elektronickou jízdenku, zatímco ostatní sousedé ČR už se to naučili, už i Maďaři).

      • Re. Amstel Beer
        Komentář Vojty by se opravdu měl brát vážně !!!
        Zejména na ekonomickém oddělení ČD. Jelikož faktem zůstává, že ČD, takto utíkají tisíce pasažérů denně. A to nejenom v mezinárodní dopravě.
        I Železničář v důchodu, má pravdu.
        U ČD se projevuje jakási socialistická plánovitost, s křečí tržní ekonomiky.
        V honbě za ziskem, by přehlednost website a funkční flexibilita IT neuškodila.

      • To, že mezinárodní jízdenky lze koupit v Polsku jen u kasy až na výjimky (tzv. „Spar Day Ticket do některých destinací atp.), je to samozřejmě nepříjemné. Jinak lze přes internet koupit měsíc předem, hned v 1 v noci, než budou obsazeny, jízdenky „super-promo“. Např. Pendolino Varšava – Vratislav 59 zlotek.
        Několikrát do roka už po hodně dlouho kmitám z Pardubického kraje do Varšavy ….a co? Koupím si přes internet PKP IC jízdenku na IC Praha nebo Porta Moravica do Chałupek, a pak z Bohumína dál českou, a „je po ptákách (pokud nekupuji před internet ČD zpáteční). A ovšem, na PKP o na ČD využijeme nabízené slevy. Dokonce mi to jednou poradili i v kase na varšavské Zachodnié.
        Nedalo mi, abych se ale nevyjádřil k některým příspěvkům, z nichž čiší protipolská tendenčnost z dob komunismu v Čechách. Bohužel místy se jeví i hloupými, míním tím hlavně ten o prý strašném Międzygorzu pod K. Sněžníkem. Připouštím však, že za PLR to tam tak mohlo vypadat tak, jak uvádí onen pisatel – ale zdůrazňuji: Za PLR! To se totiž nesmělo nic stavět či rekonstruovat v pásu 25 km od hranice. A proto příhraničí podle toho také vypadalo – ruiny vesnic, rumiště, špína, ano. Pohled z Čech přes hranici byl mnohdy opravdu tristní. A viděl to český cestující i ještě poté, co po r. 1990 se dalo jet do Polska volně. Ale ty časy jsou dávno pryč! Dnes je vše rekonstruováno. Čisté, nové, a pokud okres Kladsko, to je dnes rekreační zázemí Vratislavi. Než jsem zakotvil na více let ve Varšavě, jezdíval jsem do Międzygorze pod Sněžníkem z Pardubicka i často. Překrásné malebné místo – zejména pro alergiky. Obec v tyrolském stylu, vodopád na říčce Wilczce, průzračné jak křišťál. Doporučuji trecking-hole, a okruh na vrch Góra Igliczna (Svatyně Matky Boží Příčiny Naší Radosti, od Svatyně překrásné krajinné panorama – pak po zelené pak na Czarnou Góru, zpět pak část po zelené (z věže na vrcholu opět fantastické krajinné panorama) a pak po modré do Międzygorza podle potoku Bogoryja. Je to 26 km, ale příjemný terén, čistý vzduch, není to únavné!
        Potvrdit mohu příspěvek brněnské pisatelky, která se s rodinou přestěhovala do Varšavy….I já jsem vydělával ve Varšavě lépe než v ČR. (Jenže do dopadlo tak, že jsem s tou zemí spojil i rodinný život……proto ta Varšava. Takže z Polska do Čech a opačně jezdíme často. A po ČR i po Polsku jezdíme také. Krakov, Vratislav, Pieniny v sousedství Červeného Kláštora, Bieszczady, a i Gdaňsk a Balt, Hel…. ale letos pozor, jsou v řadě míst sinice a zákaz koupání, třeba sledovat informace kde lze do moře… ).
        Ještě jiný postřeh: Měsíc dopředu se začíná na Pendolina a EIC prodávat jízdenka „Super-Promo“. Ale to třeba u frekventovaných spojů chytit jen první místa, hned v jednu po půlnoci…např. Pendolino do Varšava-Vratislav 59 zlotek….Při platbě českou kartou přes internet ale doporučuji na otázku „chceš platit v Kč nebo zlotých“ volit zloté, kvůli manipulačnímu poplatku bank….

    • Nechtělo se mi tomu věřit, takže na úvodní stránce ČD jsem zadal trasu Praha-Varšava a datum a hned v dalším kroku vidím možná spojení a u každého cenu.
      Pokud zadám opačný směr, tak to bohužel ceny opravdu neukazuje, ale vzhledem k tomu, že u spojů z Rakouska, Maďarska nebo Německa vůbec žádný problém není, tak tohle bych viděl na problém na polské straně, se kterým ČD asi moc neudělají. Vybavuju si, že nedávno byl na polském dopravním serveru oslavný PR článek PKP IC, že je konečně možné si koupit jízdenku do jednoho vagonu!! do Vídně přes internet, jinak jen u pokladny jak před sto lety.

      • Máte pravdu, když to zadám opačným směrem, tak to u některých spojů funguje (byť „včasná jízdenka“ do Krakowa za 767 korun mi jako super kauf nepřijde, zajímala by mě normální plná cena). Záměrně se držím toho Krakowa, se kterým mám zkušenost a celý můj příspěvek byly vlastně jeno něm, ale jinak koukám, že i do jiných destinací to funguje, takže asi je vážně problém u polského dopravce.
        Každopádně několik let zpátky (4 roky, tuším), když ještě jezdily přímé vlaky do Amsterdamu, se cena také nedala najít na stránkách a bylo jen nabídnuto poptat cenu, kterou mi později zaslali na e-mail. Ty časy už jsou naštěstí, zdá se, pryč.

    • tak z Ostravy do Krakova z přestupem v Katowicích za 450Kč na zítra…

    • V principu, pokud si to nemůžeš dovolit tak seď doma na zadku a nebo stopuj. Jsou i jiné cestičky jak koupit jízdenku a to podstatněji levněji než je třeba mezinárodní jízdenka ČD a samozřejmě pokud se jízdenka kupuje za pět minut dvanáct proč by měla být levná, ten kdo hned musí tak musí, kdo nemusí ale ví, že pojede koupí v předstihu, když je nabídka cenově níže.

      • Četl jste vůbec všechny ty komentáře? Já si můžu dovolit cestovat a rád to tak velmi často dělám. Ale o tom ten komentář nebyl.
        Být všechny lístky den předem za 25 euro a víc, tak neřeknu ani popel. Ale pokud všichni ti zlí Regiojeti a Flixbusové, který tu všichni tak bytostně nesnášíte, dokážou nabídnout dvakrát až čtyřikrát levnější jízdné, tak je možná na pováženou, že náš „národní dopravce“ je absolutně nekonkurence schopný – ať už dobou přepravy v konkrétním případě, tak i cenou. A pokud můžu cestovat o tolik levněji, tak to udělám radši. Zároveň jsem ale zmínil, že mě to mrzí, protože mám ČD rád. Celé to jen mělo vyvolat diskusi na téma určité neschopnosti ČD, ale to si bohužel spousta z místních není schopna přiznat.

        • Jaká neschopnost, je to byznys, chce ČD jezdit snad tak aby na tom vydělalo a nebo bylo aspoň na nule, zdá se snad cena v dnešní době za cenu cca. 700 z Prahy do Krakowa drahá, že jiný jezdí s tím, že buď jezdí se ztrátou nebo Flixbus dotují zatím investoři. V tom případě musíte využít konkurence. Já rád pojedu s ČD, každá věc nebo služba má svou cenu, zadarmo nikde nic není ač si to mnozí lidé myslí, bohužel. A jestli si můžete dovolit cestovat, tak tady nefňukejte nad cenou lístku. A zase je tak rád ty kluky a holky modrý nemáte, když to tu řešíte, rád by jste měl kdyby jezdili za tu čtvrtinu ceny ! HOWG

        • Vojto: co to je za pitomost, to slovo „nekonkurence“ („nekonkurence schopný“)?

  • Ostrava – Katovice je 8x denně – Praha, Porta Moravica, Moravia, Polonia, Sobieski, Varsovia, Chopin a Comenius.

  • Proč tedy ČD nezavedou spoje, které jsou pro naše turisty typickou cílovou destinací, když Polsko tou typickou destinací není?!

    • Jakou destinaci máte na mysli? Do Rakouska, Maďarska a Německa spoje jezdí, na Slovensko samozřejmě taky.
      Pokud myslíte Chorvatsko, tak tam nevede slušná trať – komerční spoj tam tedy vypravit nelze a dotovat z peněz českých daňových poplatníků spoj po cizím území taky není moc košer, Chorvati to už dotovat odmítají.

      • Až do Záhřebu slušná trať vede, jen je třeba umět ten vlak naplnit… 🙂
        A tím nemyslím „naplnit“ držiteli jízdenek FIP, na to se vykašlou nejen Chorvati…

      • Mám na mysli směry, o kterých každý den můžete sledovat zprávy, kolik desitek hodin bylo třeba na silnicích čekat ve čtyřproudých kolonách. Budapešť, Graz ani Hamburk to skutečně nejsou:) A je už záležitostí (schopných) manažerů každoročně se opakující situaci využít ve prospěch ovládané firmy.

      • Škoda , že už nejezdí Avala, jel jsem s ní do Bělehradu byla to dobrá linka.

      • Chápu sice, že není úplně pohodlné přestupovat, ale s přestupy se vlakem do Záhřebu dostanete docela v pohodě: například z Prahy s přestupy = přes noc v Linci a v Salcburku, po ránu ve Vídni a v Běláku (Villach), dopoledne dokonce i jen ve Vídni – těch spojení je víc a cesta většinou trvá více než 14 hodin, ale spojení existují. Platit za průvoz a přestavování přímých vozů by se ale asi příliš prodražilo a ani jízdné podle tarifu NRT by na to asi nestačilo.
        A pro hyperaktivního odpůrce ČD a režistů „Michala“ ještě dodávám, že cestu lze absolvovat i na „FIPky“, a to některými spoji dokonce i bez dalších doplatků („na sedačku“ a bez místenek či příplatků).

      • VLAKY ??? Spíš bych napsal určité vagóny 🙂 Od Gdyně už jich jede jen pá r:-)

Newsletter

Partneři


Výběr editora