ČD Cargo zrušilo tendr na velké dieselové lokomotivy, koupí více menších

Lokomotiva 750 společnosti ČD Cargo na trati mezi Libercem a Turnovem u Dlouhého Mostu. Foto: Jan SůraLokomotiva 750 společnosti ČD Cargo na trati mezi Libercem a Turnovem u Dlouhého Mostu. Foto: Jan Sůra

Nákladní dopravce ČD Cargo zrušil soutěž na dodávku až pěti nových interoperabilních dieselových lokomotiv určených zejména pro dopravu do zahraničí.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rob

Jasně, nakoupí se víc méně výkonných strojů, ať se to může pak třeba i vesele přetěžovat..

Jan Sova

Ať repasnou Kyklopa a mají o jednu do tendru míň….

Apollo 17

No ono hlavně už nejsou tratě,kde by takové výkonné dízly najezdily denně stovky kilometrů(pokud je nebudeme honit pod drátama).A pod drátama jsou zase několikrát dražší,než el.lokomotivy.

Radek

No 3-5 lokomotiv není žádnej kasovní trhák, nedivím se, že to takhle skončilo.

ondřej

Siemens ER20 má výkon 2000kw.Cargo by mnělo zmodernizovat 742ky a 750ky, 751ky a 771ky sešrotovat.

jan

Takže brejlovec bude jezdit ještě hodně dlouho. EU:-) Někdy ty emisní normy fungují opačně:-)

Asdf

Jen jestli to není jen výmluva. Jak známo na EU se dá vždycky svalit leccos. To je dneska taková univerzální výmluva. Málokdo si totiž dá tu námahu zjišťovat, jestli to tak skutečně je…

Romanero

Spíš otázka, jestli ty normy jsou ok, když prakticky znemožňují výrobu tradičních motorových lokomotiv..

DJ

Tak ony velké diesely vymizely i proto, že valná část jejich někdejších tratí už není bezdrátová.

Dash9

Očividně se stále vypisují soutěže na míru CZ Loko a aby to nevypadalo divně, tak se sem tam někdy vypíše i nějaká jiná, ale s takovými parametry, aby se pokud možno nikdo nemohl přihlásil.

Mirek

A ví se, kdo a za kolik? Děkuji

X 1

Traxx nebo Vectron. Jedno z teho.
Nebo Stadler Espaňa se šestikolkou? Ne, ten ne.

K.S.

Šestikola by mohla být zajímavá zvláště z pohledu zaplnění tratí v rovině a plánu cpát všechno na vysočinu, sice tam drát je, ale víme v jakém stavu. Navíc pokud chtějí jezdit do Retzu, tak než ten vlak tahat přes Brno a Břeclav, tak je asi lepší jej od Kolína dostat do Brodu a pak hurá přes Znojmo.

Fdsa

Voith maxima by byla ideal

Petr Šimral

Maximu nebrat. Při plném výkonu žere i trávu u trati. U nás ve zkušebním provozu na lince Uhřiněves – Regensburg včetně posunu v Regensburgu to dopadlo takto: 761: průměr 2200 litrů bez nějakého šetření 2×745: průměr 2800 litrů bez nějakého šetření 783: první normální jízda: 3600 litrů druhá trošku úsporná jízda: 3300 litrů třetí ekojízda, celou cestu jsem nepřekročil 80 km/h, všude výběhy atd: 3050 litrů. Při čtvrté jízdě upadl ventil do válce a strojvedoucí odstavil vlak v Holoubkově cestou zpět a následně jsme lokomotivu vrátili majiteli. Ale tak nějak bokem jsem zaslechl, že IDS-C je s ní spokojené, spolehlivost… Číst vice »

Rob

Spotřeba sice ano, ale aspoň má potřebný výkon, ne? 🙂 Možná víc, než potřebný..

Martin Hanzal

Nooo, od Okříšek přes Opičí hory je to sklonově dost divočina, nahoru dolů jak San Francisco. Pak je tu ten děsivý kopec k Unterretzbachu a poměrně malé oblouky (takže šestikolo mimo hru) až po Grund (Bf. Guntersforf). Prostě a jednoduše to na dálkovou nákladní dopravu v tomto úseku není zcela ideální. Sklonově by to vlastně od Jihlavy lépe vycházelo na Slavonice / Fraters a Laaerbahn…

K.S.

Opičí hory? To jsem ještě neslyšel, ale dobrý název, budu si to pamatovat, skoro jak někde v Indii. Jenom pro upřesnění, jedná se o úsek u nás, nebo v Rakousku? Já vám nějak nevím, dívám se tu do tabulek, na jednu bardotku je to mezi Znojmem a Retzem na 900t, ale podle mapy by se s tím asi dalo pracovat, pak je to, pravda, nahoru trochu horší – 850t, ale snad by se s tím dalo něco udělat. Ze zvědavosti, nemáte náhodou tabulky pro tratě v Rakousku? Ať už pro Retz-Stockerau, Zellendorf-Laa-Mistelbach-Wien? Za Slavonicemi chybí koleje až po Waidhofen, je… Číst vice »

Elb

No v jakém stavu jsou tam ty nově dávané dráty s novými měnírnami, které se dimenzují na větší zatížení?

K.S.

Pokud vím tak celá trať nebude hotová a i kdyby, tak se na se před nedávnem psalo o tom že SŽDC má problémy s více novými lokomotivami na jednom vlaku.

X 1

SŽDC mmá vůbec problém.

Asdf

Hmm, tak to já tedy nevím.