ČD Cargo začíná šetřit, připravuje se na ochlazení ekonomiky. Chce expandovat do Německa

Vectron 383.006 ČD Cargo s reklamou na vozové zásilky, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákVectron 383.006 ČD Cargo s reklamou na vozové zásilky, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Největší tuzemský nákladní železniční dopravce se začíná připravovat na možnou ekonomickou recesi v některých odvětvích ekonomiky. Od začátku září začíná

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ovak

Začít šetřit Cargo mělo už dříve, je to trochu s křížkem po funuse.
Firmu, co se týče personalistiky, trochu brzdí staré zažité systémy, a občas nesmyslné požadavky odborů, kde se myšlení některých předsedu zastavilo v roce 89.
Určitě je ještě co měnit.

LKB

Prijde mi, ze CD Cargo funguje vyrazne racionalneji nez jeho materska spolecnost – prinejmensim v nekterych oblastech, o kterych vim.

BoH

Na co teď prosím konkrétně narážíte?

V.N.

Ono je to o tom, že jede za své. Žádné dotace či příspěvky od státu či krajů.

Tronda

Příspěvky nebo dotace na místní osobní vlaky, nebo rychlíky problém v principu nejsou, takový vlak (ale ve většině případů ani autobus) se neuživí nikde na světě, problém je v tom, že matka si myslí, že má na ty dotace automatický nárok a musí je dostat všechny a když to tak není, protože někdo jiný požaduje za to samé méně + nižší jízdné, začne řev.

Jackub

Myslím, že v Japonsku vlaky dotované nejsou…

Skinheads & Punks united

Tak to jakože dotované, uhrazované ztráty, nejsou ani dálkové vlaky v Německu, jen ale ta jejich ziskovost závisí i na té kvalitní infrastruktuře, do které se veřejných peněz cpe dost a dopravce/cestující za její použití tržní cenu na její stavbu/provoz neplatí ani zdaleka.

Pezos

V Německu se v poslední době se objevují nápady jako „zrušit pár RE a ve stejné trase zavést IC s uznáváním jízdenek IDS“. Toto tak trochu smrdí to snahou se „dostal k lizu“. Třeba připravovaná linka Frankfurt – Siegen – Münster na území NRW.

V.N.

Taková forma dotace je pro mne milionkrát přijatelnější než přímá platba vybranému dopravci..

V.N.

Dotace jsou v principu problém jsou vždy.. Firma, která ví, že si na sebe musí vydělat a ještě k tomu musí žít v hodně a hodně konkurenčním prostředí se chová úplně jinak než firma , která ví , že jí konkurence nenahradí… a která ví , že ji stát padnout nenechá…

Dalibor

No objevuje se zase „amerika“ Díky situaci na evropském trhu je pokles produkce oceli přibližně o 20% menší, tento proces začau už před pár měsíci. Prostě „hody“ nemůžou trvat věčně, jsou prostřídány i „půstem“ je důležité, v době „hodů“ vytvářet rezervy, aby s při postní době nepadlo na ústa. Budoucí doba ukáže, kdo a jak si ty rezervy dokázal nachystat.

Zlesák

A evropský automobilový průmysl taky půjde do útlumu díky tlakům na emise, takže i aut a všeho s tím spojeným se bude vozit méně. To není žádné překvapení. Od uhlí se taky ustupuje, prostě spousta „tradičních“ železničních přeprav je utlumována tlakem na snižování CO2.

V.N.

Rezervy jsou dobré , když někdy po čase se zase vrátí původní stav. Jenže zrovna u oceli si všichni oceláři myslí, že dobře už bylo a stav lepší nebude. To by se musela zavést nějaká ochranná politika evropských hutí a komplikovat dovozy. Zatím k tomuto ale žádná ochota v EU není.

Dushan

Plánuje se prý uvolnění obchodu s Ruskem, což by zas pomohlo k oživení produkce.

V.N.

Tomu moc nevěřím. V Rusku je mnohem větší přetlak čínské oceli než v EU…

Dushan

Myšleno celkově, třeba Zetor obchodní restrikce hodně poškodily, automobilky jistě taky uvítají možnost exportu na Východ a z toho může profitovat i Cargo.

V.N.

To jistě, ale příspěvek byl o oceli…

Dalibor

bude globalni trh s oceli takto pravidelne kolisa. tento vykyv je.n mimo jine, zpusoben zvyseni kvoty pro import oceli do EU

Jiří Kocurek

Tak třeba EU nasadí povinnost produkovat 30 % bicyklů s ocelovým rámem. Novelizovaná ČSN Vytápění budov bude požadovat ocelové potrubí při profilech nad 12 mm vnitřní světlosti, to na úkor dovozové mědi. A nejméně 10 % pražců ocelových.