egoe-plus
Dopravci Železnice

ČD Cargo vydalo dluhopisy za miliardu, použije je na nákup nových lokomotiv

Vizualizace lokomotivy Traxx MS3 v barvách ČD Cargo. Pramen: ČD Cargo
Vizualizace lokomotivy Traxx MS3 v barvách ČD Cargo. Pramen: ČD Cargo

Největší tuzemský nákladní železniční dopravce ČD Cargo použije pro nákup nových lokomotiv a vagónů nové dluhopisy v hodnotě jedné miliardy korun.

Jejich vydání a úspěšné upsání dnes oznámilo ČD Cargo v tiskové zprávě. Dluhopisy jsou na sedm let s pevnou úrokovou sazbou 2,17 %. Pevná úroková sazba eliminuje potenciální hrozbu růstu referenčních sazeb. „Úrokový výnos tak plně odpovídá aktuální tržní hodnotě úročení v tuzemské měně a vysokému zájmu investorů o tyto dluhopisy,“ uvedla firma v prohlášení.

Vedoucím manažerem emise byla ING Bank, administrátorem a kotačním agentem byla Komerční banka.

Finanční prostředky z této emise dluhopisů použije ČD Cargo k financování svých investičních záměrů na plánovanou obnovu parku nákladních vozů a lokomotiv. Firma v posledních letech mohutně investuje do nových lokomotiv a modernizace starších hnacích vozidel, stejně tak vagónů. Výnos z dluhopisů použije například na dodávku nových lokomotiv Bombardier Traxx MS3.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aktivní železničář

Metrans kupuje Vectrony, AWT dostalo Vectrony, EP Cargo kupuje Vectrony, Unido a PSŽ provozuje Vectrony, IDSC provozuje Vectrony, RJ si pronajme Vectrony. Jen ČDC si chce pořídit neschválenou novinku bez referencí a trošku zaexperimentovat…Kdo chce kam, pomožme mu tam.

Petr Tříska

Prosím nezapomínejte, že ČD Cargo již nějaké ty Vectrony má (tuším že 12 + 4 na cestě)…

Aktivní železničář

Echt? A kdy ty 4 přijedou?

Tomáš Fuk

Nikdy!

Panelák

Ale no tak, Traxx MS3 samozřejmě není Škoda 109E a té se taky dráhy nebály.

Aktivní železničář

E109 plus mínus nějak funguje a denně obráží Budapešť, Linz a Wien.

Dalibor

akorat ze to trvalo let, nez dosly alespon do stadia ze pus minus nejak fungujou…. za ty penize bych cekal spickovy etalon spolehlivosti a vynikajici jizdni vykony.

noerf

Panelák: Spíš by mě zajímalo, proč Regiojet nevyužil smlouvu na čtyři dvojkové traxxy, co s tím bylo za potíže.

Dalibor

nemam pocit, ze by traxxxxxxxx patril do kategorie „Messerschmitt“ z plzne…

Dan

Jezisi, ty ses tak chytrej kluk, skoda te tady…

Jiří Kocurek

Tak například prototypová ES 499.1001 ještě dva roky po převzetí jezdila zkoušky. Neschválená novinka. ČSD měly raději pořídit vyzkoušené a schválené S499.02 (Plecháč).

Strojvůdce Příhoda

Jenže sedmdesátá léta dvacátého století nebyla tím, čím je dnešek, kdy si Bombardier nedovolí vypustit do oběhu něco, co nemá dostatečně vyzkoušené, šíleně by na tom prodělal. Ale dříve bylo běžné i v západní v Evropě, že z dnešního pohledu tzv. národní dopravce pořizoval pokusné králíky v podobě nevyzkoušených lokomotiv a občas se stalo, že některá řada stála vyloženě za pendrek a dále už si jí dopravci nepořizovali a ty kousky, co už měli, dojezdily celkem brzy….

noerf

EP Cargo má v německu dva trojkové traxxy, ale tuším, že jsou jen na střídavý proud 15 kV a 25 kV.

Oldřich Sládek

Hele, nechcete to nechat na dopravcích?

Josef Petrák

RegioJet má i Traxxy, i když starší MS2.